Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
SusanH schreef:Ik schrik vooral van de mensen die nog steeds het probleem niet zien. Nu ook weer reacties in een plaatselijke facebookgroep, van een losloopgebied waar op een steenworp afstand wolven hebben gelopen (en geloof me, ze komen daar natuurlijk ook). Grappend, of het niet iemand is geweest met een hond die op een wolf lijkt. Maar ook, het zijn jonge wolven dus we lopen geen gevaar. Mensen willen het gewoon niet zien. Bram was een paar jaar terug ook een jonge wolf die achter mensen aan ging en we weten allemaal wat dat ons al heeft gebracht. Ik heb alleen wel een klein probleem nu, want ik wandelde daar vaak. Ik ga morgen denk ik toch maar richting de Veluwe. Want hoewel ze daar ook lopen zijn er van de wolven in dat gebied nog geen meldingen geweest dat wandelaars en honden benaderd zijn.
tienus63 schreef:Citaat:Wolfwerend hek blijkt niet voldoende: 'Hij is er toch overheen gekomen'
Hij had er al weinig vertrouwen in en vorige week kwam zijn vrees uit. Het wolfwerende raster waarbinnen hij 's avonds zijn schapen drijft, bleek onvoldoende bescherming te bieden. Een schaap werd doodgebeten, een lam raakte verstrikt in het net en stierf waarschijnlijk een pijnlijke dood.
Schapenhouder Christiaan plaatste het wolfwerende raster - met schrikdaad - nadat zijn schapen al twee keer waren aangevallen door naar alle waarschijnlijkheid een wolf. Inmiddels is hij tientallen dieren verloren. "Wat ik eigenlijk al had verwacht, is uitgekomen. Hij is er toch overheen gekomen."
Christiaan beschrijft wat hij 's ochtends na de aanval aantrof. "Er waren meerdere schapen met bijtwonden. Een lam zat met zijn kop vast in het net van de afrastering. Die had bijtwonden, maar is gewoon geëlektrocuteerd. Er staat een behoorlijke klap stroom op."
Filmpje via bron RTV oost
Wolfwerend hek blijkt niet voldoende: 'Hij is er toch overheen gekomen' https://www.oost.nl/nieuws/3555514/wolf ... redArticle #oost
mysa schreef:FriesWytske schreef:Ook daar komen ze over. Want als ze springen en dan de draad aan raken, dan krijgen ze geen stroom
Dat snap ik. Maar ik vermoed dat ze bij voorkeur eerst iets anders proberen, er onderdoor of tussendoor. En als ze dan een flinke schok krijgen, zullen ze niet zo snel springen. Hoop ik.
tienus63 schreef:Citaat:Wolfwerend hek blijkt niet voldoende: 'Hij is er toch overheen gekomen'
Hij had er al weinig vertrouwen in en vorige week kwam zijn vrees uit. Het wolfwerende raster waarbinnen hij 's avonds zijn schapen drijft, bleek onvoldoende bescherming te bieden. Een schaap werd doodgebeten, een lam raakte verstrikt in het net en stierf waarschijnlijk een pijnlijke dood.
Schapenhouder Christiaan plaatste het wolfwerende raster - met schrikdaad - nadat zijn schapen al twee keer waren aangevallen door naar alle waarschijnlijkheid een wolf. Inmiddels is hij tientallen dieren verloren. "Wat ik eigenlijk al had verwacht, is uitgekomen. Hij is er toch overheen gekomen."
Christiaan beschrijft wat hij 's ochtends na de aanval aantrof. "Er waren meerdere schapen met bijtwonden. Een lam zat met zijn kop vast in het net van de afrastering. Die had bijtwonden, maar is gewoon geëlektrocuteerd. Er staat een behoorlijke klap stroom op."
Wolfwerend hek blijkt niet voldoende: 'Hij is er toch overheen gekomen' https://www.oost.nl/nieuws/3555514/wolf ... redArticle #oost
Citaat:Elspeet Gelderland
21-08-2025
08.04 uur
Zichtmelding
Wolf gezien op ca 2 meter afstand steekt er een wolf zijn kop door de maïs heen en blijft melder aankijken op de Hogeweg.
Ook een wandelaar zag kort daarna 2 wolven voorbij rennen op de Bosrand.
meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp
#geenwolf
Geenwolf.com
DuoPenotti schreef:En hier wil ik dit bij bijvoegen.
uiteraard niet van deze aanval, maar wel hoe het ene lam geleden moet hebben.
En dat dier is niet de enige die heeft geleden.
Veel wild heeft ook dat lot.
En de wolf...die komt er toch in...
Waanzin, echt waanzin. Niet te begrijpen.
Waarom is de wolf zoveel meer waard dan al die andere dieren?
[ Video ]
[ Afbeelding ]
Citaat:Nieuw Milligen Gelderland
21-08-2025
09.30 uur
Zichtmelding
Wolf gezien aan de Meervelderweg.
meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp
#geenwolf
Geenwolf.com
Citaat:Garderen Gelderland
20-08-2025
21.00 uur
Zichtmelding
Gisteravond wolf gezien in weiland aan de Gardenseweg.
Liep ter hoogte van de bocht richting het andere weiland waar paarden stonden, paarden gingen hard rennen en de wolf is daarna weer terug gelopen richting de bocht van de Gardenseweg.
#geenwolf
Geenwolf.com
Rivendell schreef:FriesWytske schreef:Ook daar komen ze over. Want als ze springen en dan de draad aan raken, dan krijgen ze geen stroom
Daarom moet je je bovenste draad ook aarden. Dan staat er wel stroom op als hij die aanraakt
Sassy4barrel schreef:Zo dom zijn ze niet
Ze gaan niet ergens tussendoor als ze erover kunnen zonder het aan te raken
Ze horen het tikken wel en een sprong van 120 is niet eens moeite
Onali schreef:Sassy4barrel schreef:Zo dom zijn ze niet
Ze gaan niet ergens tussendoor als ze erover kunnen zonder het aan te raken
Ze horen het tikken wel en een sprong van 120 is niet eens moeite
Heb jij een goedgekeurde wolfwerende omheining van dichtbij gezien?
Vanaf draad 3 naar boven zit er meer dan voldoende ruimte tussen voor een wolf om tussendoor te springen.
Wij als mens pakken of raken het draad per ongeluk vast en krijgen een mep. Maar wij zijn op dat moment bezig met of bij het draad.
Paarden gaan er tegenaan hangen want het gras aan de andere kant is groen (er).
Een wolf hoeft er slechts doorheen of overheen om zijn eten te vinden.
De tijd dat hij in aanraking komt en blijft is nihil.
Mijn pony's en de rest van de paarden hier op stal staan achter 1.50 m hoog wolfwerend omheining.
Echter we zitten nog steeds op zandgrond dus onderdoor is zeker nog altijd een risico net als tussendoor.