Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Polar schreef:Ik denk dat het er echt heel erg aan ligt waar in de VS je woont.
De VS is zo enorm groot dat het eigenlijk ook niet te vergelijken is met Nederland.
Ik denk dat o.a leefomgeving, economische omstandigheden en deels ook kansen heel erg meespelen.
Even in het algemeen, dus op niemand gericht; ik denk ook niet dat we nu alle Amerikanen als domme mensen moeten gaan zien.
Er zijn genoeg mensen die het gewoon beter willen hebben voor iedereen, maar van wie de stemmen niet luid genoeg zijn.
Een (groot?) deel van de VS is ook gewoon slachtoffer van bepaalde keuzes die gemaakt worden.
wikipedia schreef:De Amerikaanse middelbare school wordt high school genoemd en is meestal opgedeeld in een junior high of middle school (te vergelijken met middenschool of onderbouw) en een senior high (de bovenbouw). Er is weinig differentiatie zoals in Europa gebruikelijk is. Bovendien is de kwaliteit van de school sterk afhankelijk van waar deze staat. Het is namelijk het schooldistrict (te vergelijken met een gemeente of deelgemeente) dat voor de financiering zorgt. Een rijk district kan zich betere scholen veroorloven dan een arme wijk. Dit betekent dat de waarde van een highschool-diploma sterk varieert.
Cer schreef:Ik durf de vergelijking bijna niet meer te makenJa, die hun werk doen en misschien niet heel goed in staat zijn om ergens tegenin te gaan, of niet op de hoogte zijn, of rekeningen moeten betalen oid?
Vwb het goedkeuren van die deportaties, er lijkt te staan dat het om een vormfout gaat, als ik het goed lees
Loretta schreef:Het hooggerechtshof keurt de deportaties gedeeltelijk goed.
https://nos.nl/artikel/2562792-hooggere ... tzettingen
Loretta schreef:Het hooggerechtshof keurt de deportaties gedeeltelijk goed.
https://nos.nl/artikel/2562792-hooggere ... tzettingen
Citaat:Het Hooggerechtshof oordeelde dat de migranten ten onrechte bezwaar hadden aangetekend tegen hun deporatie in Washington, maar dat ze dat eigenlijk hadden moeten doen in Texas, daar waar ze worden vastgehouden.
Polar schreef:Hè? Nee, zo werkt het niet...
Die mensen horen éérst vast gezet te worden in een gevangenis in Amerika, als je al zover wil gaan, en kans krijgen op een eerlijk proces.
Die breng je niet direct naar een gevangenis waar je beter dood kunt zijn dan daar te zitten...
Sorry, maar is dit nou echt een discussiepunt?
Citaat:maar je in de usa iemand zo kan beschuldigingen en diegene zelf moet bewijzen dat die ONschuldig is.
Cer schreef:Polar schreef:Hè? Nee, zo werkt het niet...
Die mensen horen éérst vast gezet te worden in een gevangenis in Amerika, als je al zover wil gaan, en kans krijgen op een eerlijk proces.
Die breng je niet direct naar een gevangenis waar je beter dood kunt zijn dan daar te zitten...
Sorry, maar is dit nou echt een discussiepunt?
Ik denk dat jij mij niet begrijpt.
Ik meen dat we het hadden over mensen die al vast zaten, en die daarna naar El Salvador zijn gebracht?
Dat zijn volgens mij de mensen die op dat vliegtuig zijn gezet.
Van hun moeten individueel bekeken worden of ze wel overgebracht hadden mogen worden, was de laatste uitspraak dacht ik.
En tussen die mensen zitten mensen die onschuldig vast zaten, die zaten er dus al. Maar er zaten toch ook wel gangmembers tussen, of helemaal niet?
Ik denk dat we eerst wel even helder moeten hebben dat we het over hetzelfde hebben, voordat we verontwaardig gaan doen denk ik? (althans, je komt verontwaardigd over, maar dat is mijn interpretatie)Citaat:maar je in de usa iemand zo kan beschuldigingen en diegene zelf moet bewijzen dat die ONschuldig is.
Hm, is het in amerika ook niet gewoon "innocent until proven guilty"?
Cer schreef:Oh dan heb ik de berichtgeving daarover helemaal gemist.
Ik meen gelezen te hebben dat het om gevangenen ging, die vanuit een gevangenis naar El Salvador getransporteerd zijn.
Zijn er nog nieuwberichten over de mensen die gewoon op straat liepen? Dat is echt bizar, als er random mensen van straat geplukt zijn.
"de man die trump terug moet halen", is dat de kapper?
Overigens... "grote kans" is voor mij iets te vaag
Cer schreef:Ik ben de berichten aan het zoeken, over meerdere mensen die opgepakt worden. Ik heb het nog niet gevonden
Daarmee zeg ik niet dat ze er niet zijn, alleen dat ik ze nog niet gevonden heb.
Het is ook niet om het te betwisten, maar alleen om het ook zelf te kunnen lezen
Femke_Tweety schreef:Cer schreef:Ik ben de berichten aan het zoeken, over meerdere mensen die opgepakt worden. Ik heb het nog niet gevonden
Daarmee zeg ik niet dat ze er niet zijn, alleen dat ik ze nog niet gevonden heb.
Het is ook niet om het te betwisten, maar alleen om het ook zelf te kunnen lezen
Bij deze
https://archive.ph/4kxWi
Mensen zonder strafblad,
Mensen waarvan gedacht wordt dat ze lid zijn van een bende (gedacht, níet bewezen...)
Studenten en wetenschappers die zich uitspreken tegen de oorlog in Gaza (puur om uiten mening dus...)