Minister Fabers Syriërs wegjaag flyer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 18:26

germie schreef:
Is het dan zo moeilijk om je te gedragen? Vergeet niet dat dit mensen zijn die graag in Nederland willen wonen. Een regel van in aanraking met politie of justitie voor een strafrechtboete (misdrijf) of meer betekent terug zou in mijn ogen niet verkeerd zijn.
Ik denk dat als je omgekeerd in hun land van herkomst zoiets uit zou vreten je er niet zo gemakkelijk van af komt.

Men vindt het heel normaal als een toerist opgepakt wordt als die bijvoorbeeld in Bali zichzelf naakt fotografeert bij een tempel, maar hier is het heel normaal als zo iemand zich niet gedraagt en dan een uitje aangeboden krijgt? Dat is eigenlijk best bijzonder in mijn ogen.

Voor sommigen is dat inderdaad moeilijk.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 18:29

Petpa schreef:
Strafrecht zijn lange procedures.
Kijk bv naar de zaak inz Marco Borsato, die duurt al jaren.
Dus grote kans dat er nog niets bekend is.

In eerste instantie waren en 2 minderjarigen en een 27-jarige man opgepakt. De 27-jarige man is snel vrijgelaten, waarna een 3e minderjarige is opgepakt op verdenking van betrokkenheid. Verder is er in de media niets verschenen. Niet of iemand is vrijgelaten of berecht.

Het kan ook nog zo zijn dat het OM zelf een taakstraf of iets dergelijks heeft opgelegd. Dit kan blijkbaar zonder tussenkomst van de rechter. De verdachte heeft dan ook geen berechting op zijn naam staan. Dit is iets waar het kabinet nu iets aan wil doen, omdat een ook een veelpleger alleen kan worden uitgezet na een berechting.

https://beveiligingnieuws.nl/criminele-asielzoekers-ontlopen-cel-door-nieuwe-werkwijze-om/
Laatst bijgewerkt door journee op 06-05-25 18:54, in het totaal 1 keer bewerkt

prompter

Re: Minister Fabers Syriërs wegjaag flyer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 18:35

Misschien kan minister Faber zich dan eens gaan richten op het uitzetten van uitgeprocedeerde overlastgevers, maar daar hoor ik helemaal niets over. Dat zet meer zoden aan de dijk dan twitteren en debatten over lintjes.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 18:40

_San87_ schreef:
Het uitje wordt natuurlijk niet aangeboden OMDAT men zich misdraagt. Er wordt ieder jaar een uitje georganiseerd omdat het COA wettelijk verplicht is zoiets te doen.

Het aanbieden van recreatieve activiteiten is inderdaad wettelijk vastgelegd. Hoe dit precies wordt ingevuld kan het COA waarschijnlijk wel zelf bepalen. Als een asielzoeker zich echter misdraagt, ook naar andere asielzoekers of personeel van het COA, dan is het COA wel gerechtigd om bepaalde voorzieningen in te trekken.

https://www.coa.nl/nl/het-recht-op-opvang

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 18:52

prompter schreef:
Misschien kan minister Faber zich dan eens gaan richten op het uitzetten van uitgeprocedeerde overlastgevers, maar daar hoor ik helemaal niets over. Dat zet meer zoden aan de dijk dan twitteren en debatten over lintjes.

Het grote probleem is dat 80% van de asielzoekers zonder geldig identiteitsbewijs binnen komt. Soms wegens omstandigheden, soms ook omdat ze hun indentiteit niet durven delen uit angst voor land van herkomst, maar ook omdat soms door anderen geadviseerd wordt hun papieren bij binnenkomst te vernietigen. Zonder papieren en duidelijk land van herkomst kan een uit geprocedeerde asielzoeker namelijk niet worden uitgezet. Deze mensen verblijven dan jarenlang illegaal in Nederland, zonder werk of uitkering. En dat gaat natuurlijk nooit goed.

https://www.emnnetherlands.nl/sites/default/files/2018-02/2012-Vaststellen%20Identiteit%20van%20Asielzoekers_0.pdf

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 18:55

journee schreef:
prompter schreef:

Het grote probleem is dat 80% van de asielzoekers zonder geldig identiteitsbewijs binnen komt. Soms wegens omstandigheden, soms ook omdat ze hun indentiteit niet durven delen uit angst voor land van herkomst, maar ook omdat soms door anderen geadviseerd wordt hun papieren bij binnenkomst te vernietigen. Zonder papieren en duidelijk land van herkomst kan een uit geprocedeerde asielzoeker namelijk niet worden uitgezet. Deze mensen verblijven dan jarenlang illegaal in Nederland, zonder werk of uitkering. En dat gaat natuurlijk nooit goed.

https://www.emnnetherlands.nl/sites/default/files/2018-02/2012-Vaststellen%20Identiteit%20van%20Asielzoekers_0.pdf

Deze link is uit 2012.
Zal er in de tussentijd niet het eea veranderd zijn?

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 19:03

rien10 schreef:
Dan begrijp je er geen snars van.
Hier mijn Jip en Janneke uitleg.
Er zijn asielzoekers en er zijn statushouders in Nederland.
Er zijn paasei onder de asielzoekers en statushouders in Nederland.
Er zijn vreselijk lieve en toffe mensen onder de asielzoekers en statushouders in Nederland.
Joh, het zijn net mensen.

Die paasei heb je hier dus niet nodig en kunnen plek maken voor de lieve en toffe mensen :o

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 19:06

journee schreef:
_San87_ schreef:
Het uitje wordt natuurlijk niet aangeboden OMDAT men zich misdraagt. Er wordt ieder jaar een uitje georganiseerd omdat het COA wettelijk verplicht is zoiets te doen.

Het aanbieden van recreatieve activiteiten is inderdaad wettelijk vastgelegd. Hoe dit precies wordt ingevuld kan het COA waarschijnlijk wel zelf bepalen. Als een asielzoeker zich echter misdraagt, ook naar andere asielzoekers of personeel van het COA, dan is het COA wel gerechtigd om bepaalde voorzieningen in te trekken.

Dat was mijn punt niet.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 19:09

anjali schreef:
Omdat er te weinig wordt opgetreden tegen wangedrag van asielzoekers, en dat je er dus niet eens over mag praten want dan ben je ,noem maar op, racistisch, onChristelijk, etc., daarom willen mensen geen AZC in hun buurt en gaan ze op partijen als de PVV stemmen. In de hoop dat er eens wat aan gedaan wordt. Hierdoor zijn echte vluchtelingen die opvang hard nodig hebben en zich goed gedragen, meteen ook gedupeerd ,omdat door een stel criminelen de hele groep in discrediet is gebracht.

Is dat zo?

In mijn gemeente is er helemaal niets gebeurd door de jonge mannelijke asielzoekers en toch is er massaal op PVV gestemd (en SGP).
Heb je naasten lief, geldt alleen voor gelijkgestemden (= streng-gereformeerden).

Afbeelding

Faber bemoeit zich met zaken die alleen maar ophef veroorzaken.
Ze werkt helemaal niet aan oplossingen, maar wil vooral zaken verder laten ontsporen, net als de grote, blonde leider, Wilders.
Wat moet Wilders anders dan zijn politieke carrière? Die kan nooit iets anders meer doen.
De langstzittende politicus, zonder enig intentie om samen te werken of zaken op te lossen. Met een halve fractie die zelden aanwezig is en zeker geen bijdragen hebben aan het politiek debat.

Maar laten we vooral boos zijn over een uitje naar de Efteling.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 19:18

Getup schreef:
rien10 schreef:
Dan begrijp je er geen snars van.
Hier mijn Jip en Janneke uitleg.
Er zijn asielzoekers en er zijn statushouders in Nederland.
Er zijn paasei onder de asielzoekers en statushouders in Nederland.
Er zijn vreselijk lieve en toffe mensen onder de asielzoekers en statushouders in Nederland.
Joh, het zijn net mensen.

Die paasei heb je hier dus niet nodig en kunnen plek maken voor de lieve en toffe mensen :o

Maar je kunt dus niet zeggen: alle azielzoekers zijn kloot zakken.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 19:30

Petpa schreef:
journee schreef:

Deze link is uit 2012.
Zal er in de tussentijd niet het eea veranderd zijn?

Mogelijkheden tot indentificatie zijn inmiddels zeker verbeterd. Toch is het ontbreken van een geldig legitimatiebewijs voor veel mensen nog steeds een probleem.

https://www.oneworld.nl/mensenrechten/ongedocumenteerde-mensen-in-de-gevangenis-je-wordt-verpletterd/

https://www.unhcr.org/nl/wie-we-zijn/wie-we-helpen/staatlozen/

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 19:45

_San87_ schreef:
journee schreef:

Dat was mijn punt niet.

Dan ben ik benieuwd naar jou punt? Volgens mij onderbouw ik jouw standpunt met de nuancering daarbij dat COA soms voorzieningen mag intrekken.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 20:11

journee schreef:
_San87_ schreef:

Dat was mijn punt niet.

Dan ben ik benieuwd naar jou punt? Volgens mij onderbouw ik jouw standpunt met de nuancering daarbij dat COA soms voorzieningen mag intrekken.

Dat dat uitje niet gehouden wordt omdat men zich misdraagt.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 20:37

rien10 schreef:
Maar je kunt dus niet zeggen: alle azielzoekers zijn kloot zakken.

Dat wordt hier niet gezegd volgens mij?
Sowieso gaat het vnl over dit azc, hoewel andere mensen erbij halen dat asielzoekers ergens anders (!) zich wel gedragen ..

Maar dit betreft vnl de issues van dit dorp en dit azc

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 20:53

Dat zul je mij echt niet horen zeggen . Juist niet.

Maar ik vind wel dat er meer en sneller wat aan de gevallen die rottigheid uithalen ( zacht uitgedrukt) gedaan mag worden. Zodat we tijd / geld / energie in de anderen kunnen besteden.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 21:14

Getup schreef:
Dat zul je mij echt niet horen zeggen . Juist niet.

Maar ik vind wel dat er meer en sneller wat aan de gevallen die rottigheid uithalen ( zacht uitgedrukt) gedaan mag worden. Zodat we tijd / geld / energie in de anderen kunnen besteden.

Dat zou altijd moeten gebeuren, bij iedereen.

Maar ja...... te weinig politie, te weinig officieren van justitie en te weinig rechters.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 12:22

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 12:24

Ik voorzie een nieuwe mvw als ze zo doorgaat :=

Ze ondermijnt haar eigen organisatie en is daar nog trots op ook, daar moet de kamer toch ook wat van vinden?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 12:32

Kunnen ze de asielzoekers die zich wel goed gedragen niet dat uitje geven? Niet de raddraaiers belonen, dat is de omgekeerde wereld.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 12:34

anjali schreef:
Kunnen ze de asielzoekers die zich wel goed gedragen niet dat uitje geven? Niet de raddraaiers belonen, dat is de omgekeerde wereld.

Zullen we de Friese jongeren die vorig jaar problemen veroorzaakten dan ook nog even opsluiten en verbieden naar de kermis te komen?

Of gaan we er gewoon maar vanuit dat die geen enkele schuld hebben aan het voorval van vorig jaar?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 12:45

Froukje schreef:
anjali schreef:

Zullen we de Friese jongeren die vorig jaar problemen veroorzaakten dan ook nog even opsluiten en verbieden naar de kermis te komen?

Of gaan we er gewoon maar vanuit dat die geen enkele schuld hebben aan het voorval van vorig jaar?

Bedoel je nou dat de neergestoken personen zelf de schuld waren? Ik denk toch dat degenen die bewapend met messen naar een evenement gaan de schuldigen zijn. Waarom nemen ze messen mee? Moeten er voortaan detectiepoortjes staan bij de ingang van feesten en kermissen?

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 12:48

Foaly schreef:
Ik voorzie een nieuwe mvw als ze zo doorgaat :=

Ze ondermijnt haar eigen organisatie en is daar nog trots op ook, daar moet de kamer toch ook wat van vinden?

Het zou idd logisch zijn indien de kamer in actie komt.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 12:49

anjali schreef:
Bedoel je nou dat de neergestoken personen zelf de schuld waren? Ik denk toch dat degenen die bewapend met messen naar een evenement gaan de schuldigen zijn. Waarom nemen ze messen mee? Moeten er voortaan detectiepoortjes staan bij de ingang van feesten en kermissen?

De schuldvraag zal door de rechtspraak beantwoord worden.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 12:50

Nee dat zeg ik niet. Maar ik weet wel dat er genoeg Nederlanders zijn met een hekel aan asielzoekers en daarom die confrontatie gewoon aan gaan, ook in Friesland.

Denk je nou werkelijk dat die asielzoekers in het wilde weg hebben lopen steken? Dan leef je echt onder een steen.

Houd toch op.
Wat is er gebeurd met heb u naasten lief en vergeven van zonden? Of telt dat ineens niet meer als mensen uit Afghanistan of Syrië komen?

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 12:55

Los daarvan, een minister hoort haar eigen organisatie niet zo te behandelen. Als je het ergens niet mee eens bent, ga dan het gesprek aan en gooi ze niet en plein public onder de bus.

Bovendien voert het COA ook alleen maar uit wat wettelijk is vastgelegd met geld dat daarvoor bestemd is, wil je dat niet dan moet je het daar aanpakken en niet aan het andere uiteinde.