journee schreef:Gezien de lage kwaliteit van mijn posts, zal ik niet beledigd zijn als je ze in het vervolg fijn zou negeren. Het is natuurlijk zonde om daar je tijd en energie aan te besteden!
Dat soort verzoekjes doe ik niet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Maar wel denk ik dat het niet echt een puur natuurlijk virus was omdat dat zich nooit zo ontzettend razend snel zou hebben kunnen verspreiden.
pien_2010 schreef:Citaat:Maar wel denk ik dat het niet echt een puur natuurlijk virus was omdat dat zich nooit zo ontzettend razend snel zou hebben kunnen verspreiden.
Dat klopt niet Anjali want kijk naar andere virussen zoals waterpokken bv dat gaat zo vreselijk snel. En wat te denken van mazelen, polio, ebola. Dus dat zegt niets.
Shadow0 schreef:pmarena schreef:En een bijwerking / vervelende reactie treedt op als je daar een trigger voor hebt.
Ik kan me goed voorstellen dat iemand die slecht op 1 of andere medicatie blijkt te reageren, liever die trigger vermeden had als ze het hadden geweten. Het is niet ineens minder vervelend voor Pietje als blijkt dat hij 1 van de weinigen is die een zeldzame reactie krijgt..
Alleen, dat is geen goede voorstelling van zaken. Want het doet alsof er een neutrale basissituatie is waarin Pietje niet wordt blootgesteld aan vaccins, en een waarbij dat wel zo is.
Citaat:Maar de werkelijkheid is er een waarin Pietje wel of niet wordt blootgesteld aan vaccins, maar hoe dan ook wordt blootgesteld aan corona - dat is namelijk echt niet te vermijden. En dat Pietje daarbij een reele kans heeft, groter dan op die allergie, om langdurig ziek of ernstig ziek te worden.
Citaat:En als je het dan toch over blootstelling hebt: als Pietje ernstig ziek wordt, is de kans groot dat hij ook behandeld moet worden, en daarin nog veel meer blootstelling krijgt aan allerlei vreemde stoffen... Dan kun je zeggen: doen we dat ook niet. Kan. Maar dan is dus de kans dat hij dood gaat. Behandeling was zeker in het begin niet eenvoudig bij corona, maar behandeling vergroot de kans op overleven en beperken van de schade wel aanzienlijk.
Karl66 schreef:pmarena schreef:
Het schijnt dat een allergie ook op kan bouwen, geen idee hoe dat bij pinda's zit maar bij iets als bijensteken hoor je wel dat mensen er de eerste keer nog wel tegen kunnen, maar op een gegeven moment een allergie opgebouwd wordt.
En een bijwerking / vervelende reactie treedt op als je daar een trigger voor hebt.
Ik kan me goed voorstellen dat iemand die slecht op 1 of andere medicatie blijkt te reageren, liever die trigger vermeden had als ze het hadden geweten. Het is niet ineens minder vervelend voor Pietje als blijkt dat hij 1 van de weinigen is die een zeldzame reactie krijgt.
Maargoed, dat doet verder niet af aan het idee dat zeg 10.000 dooien op populatie-niveau acceptabel kunnen zijn als je daarmee een paar miljoen mensen redt.
Je kan een allergische reactie opbouwen, maar dan moet je dus wel daar die trigger voor hebben. Het vaccin bestaat uit hulpstoffen en het RNA-gedeelte om de immuniteitssysteem aan het werk te zetten.
Voor die hulpstoffen kan je allergisch zijn en een anafylactische shock krijgen, vandaar dat je niet direct mag vertrekken maar moet blijven zitten na de vaccinatie. Mocht je die anafylactische shock krijgen, dan zijn er verpleegkundigen aanwezig die je direct kunnen helpen.
Je kan natuurlijk ook heel ziek worden van het RNA-gedeelte en zelfs restschade overhouden. Maar als je van de zwakke versie in het vaccin al zo ziek wordt of restverschijnselen overhoudt, dan moet je je afvragen hoe je op het werkelijke virus had gereageerd. Dan was het gevolg nog erger geweest.
Polar schreef:Over complottheorieën gesproken, toen mijn moeder zich voor het eerst liet vaccineren, stond er een groepje vrouwen die haar aansprak en vroeg of zij zich had laten vaccineren.
Toen ze daarop bevestigend antwoordde, zeiden ze:"Sterkte, dan heeft u vanaf nu nog maar twee jaar te leven."
Waarop mijn moeder opgelucht antwoordde:"Twee jaar?! Geweldig! De dokter gaf me nog 6 maanden!"
Maar ik ben benieuwd hoe die mensen nu terug kijken op die uitspraak, want ik weet dat er veel mensen waren die dit geloofden.
Niobe schreef:Die is mooi
Ik begrijp die theorie ook niet. Waarom zou de “overheid” mensen vaccinaties laten halen waar ze dood aan gaan. Dan zou dus het “volgzame” deel van de bevolking er straks niet meer zijn.
anjali schreef:Pien_2010 schreef:
Dat klopt niet Anjali want kijk naar andere virussen zoals waterpokken bv dat gaat zo vreselijk snel. En wat te denken van mazelen, polio, ebola. Dus dat zegt niets.
Die gaan niet zo hard en besmetten niet binnen enkele dagen\weken de hele planeet vanuit het niets. Maar goed, het gaat hier over complottheorieen en als je denkt dat het niet waar is hoef je er niet in te geloven.
Citaat:Het grootste probleem met corona was het feit dat nog niemand antistoffen had, waardoor het zich snel kon verspreiden.
pmarena schreef:Natuurlijk is die situatie er wel
A] Pietje neemt geen vaccin tegen ziekte X.
of B] Pietje neemt wel een vaccin tegen ziekte X.
Citaat:Maar de werkelijkheid is er een waarin Pietje wel of niet wordt blootgesteld aan vaccins, maar hoe dan ook wordt blootgesteld aan corona - dat is namelijk echt niet te vermijden. En dat Pietje daarbij een reele kans heeft, groter dan op die allergie, om langdurig ziek of ernstig ziek te worden.
Citaat:Ja wel dat je bij een enigszins normaal leven vroeg of laat in aanraking komt met zo'n virus.
Maar je kan helemaal niet stellen dat een zeldzaam pechgevalletje reactie op vaccin, altijd minder erg zal zijn voor Pietje dan effect van het virus.
Citaat:dan is het Pietje zijn goed recht om te zeggen dat hij die potentiële voordelen niet op vindt wegen tegen de potentiële nadelen.
Cer schreef:Het is nog een geluk dat het nu pas gebeurde.. nu er mogelijkheden waren voor een vaccin… in plaats van 50 jaar geleden…
Citaat:Het virus zelf was er al, had ik begrepen… of was t een nieuwe “mutatie”
Polar schreef:Over complottheorieën gesproken, toen mijn moeder zich voor het eerst liet vaccineren, stond er een groepje vrouwen die haar aansprak en vroeg of zij zich had laten vaccineren.
Toen ze daarop bevestigend antwoordde, zeiden ze:"Sterkte, dan heeft u vanaf nu nog maar twee jaar te leven."
Waarop mijn moeder opgelucht antwoordde:"Twee jaar?! Geweldig! De dokter gaf me nog 6 maanden!"
Maar ik ben benieuwd hoe die mensen nu terug kijken op die uitspraak, want ik weet dat er veel mensen waren die dit geloofden.
pien_2010 schreef:Citaat:Maar wel denk ik dat het niet echt een puur natuurlijk virus was omdat dat zich nooit zo ontzettend razend snel zou hebben kunnen verspreiden.
journee schreef:anjali schreef:Die gaan niet zo hard en besmetten niet binnen enkele dagen\weken de hele planeet vanuit het niets. Maar goed, het gaat hier over complottheorieen en als je denkt dat het niet waar is hoef je er niet in te geloven.
De snelheid waarmee een virus verspreid heeft meerdere oorzaken. Het percentage mensen dat besmet raakt, hoe snel mensen besmet raken, daadwerkelijk ziek worden en anderen weer besmetten. (incubatietijd) ook de ernst van de besmetting (lig je ziek op bed of merk je weinig en kom je gewoon onder de mensen) en natuurlijk het aantal mensen wat al antistoffen heeft tegen de ziekte en deze dus (als het goed is) niet of minder verspreiden.
Het grootste probleem met corona was het feit dat nog niemand antistoffen had, waardoor het zich snel kon verspreiden. Overigens wel een goed voorbeeld van een complot theorie. Vleermuis versus laboratorium.Is er eigenlijk nog 'bewijs' gevonden hoe/waar het virus ontstaan is?