secricible schreef:Ipl
Maar dit is wat ik niet snap. En dat is gewoon een oprechte vraag uit interesse.
Je stemt op iemand van wie een groot deel van zijn programma onuitvoerbaar is door grondwet en internationale verdragen (o.a. de rechten van de mens).
En tegelijk zeg je dan over die punten "Oh maar dat loopt zo'n vaart niet, want hij kan de grondwet niet breken". Maakt dat zo iemand dan niet heel ongeloofwaardig voor jullie? Als je nu al zelf weet dat veel onuitvoerbaar gaat zijn?
Het voelt voor mij gek om te stemmen op iemand van wie driekwart van zijn programma onmogelijk is door verdragen en grondwetten. Stem je dan op hem voor die laatste kwart en negeer je de rest? Is het puur een tegengeluid willen geven zonder verwachtingen? Ik probeer het te begrijpen...
Ik heb dus precies hetzelfde, ik kan er echt met mijn hoofd niet bij. De man is veroordeeld voor discriminitie, maakt dat dan niet uit ofzo?
@DuoPenotti - maar hoe verwacht men dan dat Wilders deze problemen wél gaat oplossen? Een immigratiestop is lost niks op.
@Tallie1979 - niemand zegt dat PVV stemmers dom zijn en uitschot, dat maak je er zelf van. Wel is het een feit dat er gemiddeld gezien meer laagopgeleiden op PVV stemmen, dat is onderzocht (net als de achterban van vele andere partijen trouwens). Maar zoals hier ook wordt benoemd vind ik het lastig te begrijpen dat er dan niet linkser wordt gestemd door deze groep.
Stukroodvlees heeft hier een blog over:
https://stukroodvlees.nl/waarom-is-links-zo-klein/ . Er wordt een onderscheid gemaakt op twee gebieden - economisch of cultureel links of rechts. Economisch gezien is een vrij grote groep links (betere inkomstenverdeling), maar cultureel (thema’s als immigratie, integratie, identiteit en de islam) is een grotere groep juist weer rechts. Van de groep die economisch links is maar cultureel rechts stemt een groter gedeelte weer rechts.
Over demonisering - voor mijn gevoel speelt (populistisch) rechts het veel viezer dan links, vooral op de socials. Kijk dat filmpje van de oprecht geemotioneerde Rösenmuller en dan de reacties. Er is veel meer sympathie voor de boerenprotesten dan voor xtincion rebellion.
Een man of vrouw die gewoon zijn werk doet (Timmermans, Kaag) wordt compleet gehaat, een man die veroordeeld is voor groepsbelediging en aanzetten tot discriminatie wordt op handen gedragen. Ik snap het niet