Oorlog Oekraïne deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 18:20

Dus wat?
Als Rusland geen wapens meer heeft en geen leger meer om serieus oorlog te voeren en de door hen veroverde gebieden zijn terugveroverd inclusief De Krim, mag je aannemen dat Rusland heeft verloren toch?

Babootje

Re: Oorlog Oekraïne deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 18:25

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 18:28

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 18:30

Babootje schreef:
Dus wat?
Als Rusland geen wapens meer heeft en geen leger meer om serieus oorlog te voeren en de door hen veroverde gebieden zijn terugveroverd inclusief De Krim, mag je aannemen dat Rusland heeft verloren toch?

Mijn hemel hoe draait het hier weer door.

Rusland heeft nog volop wapens, er is slechts een deel heroverd, de Krim is stevig in russische handen en het is hópen dat er geen tweede front vanuit Belorus komt.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 18:34

Huertecilla schreef:
Babootje schreef:
Dus wat?

Rusland heeft nog volop wapens, er is slechts een deel heroverd, de Krim is stevig in russische handen en het is hópen dat er geen tweede front vanuit Belorus komt.

Hoe draait het hier weer door?!

Probeer een beetje je fatsoen te houden. En mocht je dat niet kunnen of willen: je hoeft hier niet te zijn. Gewoon ontstippen en klaar.

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 18:49

Kuggur schreef:
martichr schreef:
Het fantasietje dat wanneer je Rusland maar een uitweg bied uiteindelijk alles goed komt is erg hardnekkig.

Zelfs openen met de zin "er zijn alleen deastreuze uitkomsten" is blijkbaar niet duidelijk genoeg.

Ik zie dat ik 2 Posts op een hoop had gemikt, was eigenlijk een reactie op HC .

Maar goed ik zie niet in waarom er alleen desastreuse uitkomsten zouden zijn inderdaad.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 18:57

Babootje schreef:
Huertecilla schreef:
p.s. lijkt erop dat een offensief vanuit Bielorusia wordt voorbereid.
Daarom wilde Zelenski daar UN blauwhelmen als buffer.
Nogmaals; Rusland gaat dit niet verlíezen.

Het lijkt erop, dat deze "move" van Rusland bedoeld is om Oekraine een troepenverplaatsing uit te lokken weg van andere belangrijke gebieden. Dat denkt Oekraine waarschijnlijk zelf ook want er is geen troepenverplaatsing aan de kant van Oekraine te bespeuren. Loekasjenko speelt het spelletje mee, maar er is nog geen enkele reden om te denken dat hij daadwerkelijk ook echt eigen leger ter ondersteuning van het Russische leger gaat inzetten. Als Loekasjenko dat zou doen, krijgt hij intern zoveel tegenstand dat dat ook zijn einde zal betekenen. Wat vooral nu naar Belarus wordt gestuurd zijn de Russische reservisten waarvan we inmiddels wel weten dat die het verschil niet gaan maken.

Nogmaals, het is alleen nog maar Rusland - en een paar medestanders - die denken de oorlog te gaan winnen, Maar heel eerlijk denk ik zelfs dat Poetin dat ook niet meer denkt. Die wil gewoon alleen nog maar zoveel mogelijk schade aanrichten. En zet daar al het overgebleven wapentuig op.

Eens met deze analyse. En Rusland heeft al verloren, en erkent dat niet.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 19:03

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 19:10

Baudet ongeveer: "Hij → BAudet is een "conspirancy theorist". De enige globale speler die exposing that is V Poetin. So hij is een fan van Poetin. Hij (poetin) is de donkere nacht. Hij (Poetin) is de held die wij nodig hebben. Hij (Poetin) is de man "exposing the globelist" en hij is succesvol en ik denk dat hij wint. We moeten alles doen om hem te laten winnen want hij is ons gevecht (tegen America) aan het vechten. Hij zegt dat hij denkt dat Poetin gaat winnen. Poetin is zijn held. Hij denkt dat hij de enige is die zegt dat Poetin is een held en Poetin vecht ons gevecht en hij zal winnen. Het is bijzonder dat ik de enige ben die deze dingen zegt." aldus Baudet

Tja, hij wordt betaald door het Kremlijn en hij doet dus perfect wat van hem verwacht wordt. Voor mij is hij de NSB er van de 2de Wereld oorlog.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 17-10-22 19:20, in het totaal 1 keer bewerkt

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 19:16

De zwarte ridder in plaats van de zwarte nacht. ;)
Zei hij ook niet iets over reptielen?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 19:17

Huertecilla schreef:
Babootje schreef:
Dus wat?

Jij bent bij ze op bezoek geweest en hebt het hele wapenarsenaal mogen inspecteren, begrijp ik

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 19:23

mysa schreef:

Nee, the Dark Knight. Batman dus. Nee, echt. Poetin is Batman. Volgens Thierry.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 19:32

Cowboy55 schreef:
mysa schreef:

Baudet is in mijn ogen koekoe en al lang de weg kwijt.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 19:40

Cowboy55 schreef:
mysa schreef:

Oh, sorry. Ik ben geen Batman-kenner. Maar zwarte ridder is de letterlijke vertaling en er zal ook vast wel een historische versie bestaan. :)

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 19:44

mysa schreef:
Cowboy55 schreef:

Oh, sorry. Ik ben geen Batman-kenner. Maar zwarte ridder is de letterlijke vertaling en er zal ook vast wel een historische versie bestaan. :)

Zeker. Deze.

_O-

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 19:45

Ten tijde van wo 2 was 10% van de Nederlandse bevolking NSB er. Ik weet niet hoeveel mensen op Baudet gestemd hebben.?

In dat percentage ook opgenomen de collaborateurs.
Laatst bijgewerkt door nikkel op 17-10-22 20:01, in het totaal 1 keer bewerkt

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 19:50

Dubbel post verwijderd
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 17-10-22 20:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 19:50

nikkel schreef:
Ten tijde van wo 2 was 10% van de Nederlandse bevolking NSB er. Ik weet niet hoeveel mensen op Baudet gestemd hebben.?

In de afgelopen dagen hebben 331 gemeenten vastgesteld en naar buiten gebracht hoeveel stemmen elke afzonderlijke kandidaat heeft gekregen. Baudet heeft in die gemeenten 223.876 stemmen gekregen, Van Haga 221.371. Het verschil tussen de twee kandidaten is 2505 stemmen.

Bron: Telegraaf maart 2021.

Op ongeveer 10,5 miljoen stemmers. Bron: Kiesraad. Dus ongeveer 2,5%. Maar tegenwoordig lijkt het wellicht meer dank zij SM geblaat 24/7.
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 17-10-22 19:51, in het totaal 1 keer bewerkt

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 19:51

https://mobile.twitter.com/vanranstmarc ... 6225612800

Als reactie op Baudet zegt van Ranst:

Citaat:
Iemand moet het zeggen: deze man is niet meer in staat om zijn functie als volksvertegenwoordiger behoorlijk uit te oefenen. Dit gaat niet meer over een meningsverschil of vrije meningsuiting. Hij heeft professionele zorg nodig. "We are governed by evil reptiles": dit is waanzin.

Mee eens dus!

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 19:55

irmaz schreef:
Kuggur schreef:
Zelfs openen met de zin "er zijn alleen deastreuze uitkomsten" is blijkbaar niet duidelijk genoeg.

Openen met een dergelijke zin geeft meteen nogal een hoog drama gehalte %)

En jij vind de huidige situatie niet letterlijk dramatisch... 8)7
Geloof me, het kan nog véél dramatischer worden.
Mijn openingszin zou nog wel eens eerder een understatement dan overdrijving blijken te zijn....

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-22 19:58

pien_2010 schreef:

Citaat:
Iemand moet het zeggen: deze man is niet meer in staat om zijn functie als volksvertegenwoordiger behoorlijk uit te oefenen. Dit gaat niet meer over een meningsverschil of vrije meningsuiting. Hij heeft professionele zorg nodig. "We are governed by evil reptiles": dit is waanzin.

Mee eens dus!

Terecht. Ik vraag me al langer af waarom je op zo‘n positie mag zitten als je duidelijk een probleem hebt met jezelf en bewust aanzet tot provocatie.

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 20:01

pien_2010 schreef:

Citaat:

Mee eens dus!

Bij de reacties zijn ook genoeg gevallen van direct verplichtte opname ..

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 20:02

irmaz schreef:
Kuggur schreef:

Openen met een dergelijke zin geeft meteen nogal een hoog drama gehalte %)

En jij vind de huidige situatie niet letterlijk dramatisch... 8)7
Geloof me, het kan nog véél dramatischer worden.
Mijn openingszin zou nog wel eens eerder een understatement dan overdrijving blijken te zijn....[/quote]

Er gaat iets boven alleen desastreus?

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 20:15

Gezemel.

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 20:25

Kuggur schreef:
Gezemel.

Dramatiek