enzino schreef:Of je begreep zelf het concept "cancel culture" ook niet.
Ik trek mijn eigen conclusie wel.
Vroeger mocht je alles zeggen, maar blijkbaar toch niet. Dat vond ik grappig. Maar maak er van wat je wilt
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jis_ schreef:Vroeger mocht je ook niet alles zeggen, maar toen was dat iets tussen de betrokken partijen, en hoefde niet gelijk de hele wereld daar een mening over te hebben.enzino schreef:Of je begreep zelf het concept "cancel culture" ook niet.
Ik trek mijn eigen conclusie wel.
Vroeger mocht je alles zeggen, maar blijkbaar toch niet. Dat vond ik grappig. Maar maak er van wat je wilt
oomens schreef:Jis_ schreef:Vroeger mocht je ook niet alles zeggen, maar toen was dat iets tussen de betrokken partijen, en hoefde niet gelijk de hele wereld daar een mening over te hebben.
enzino schreef:996981 schreef:Zodra je op publieke tv iets zegt, is het daarna publiek…. Niet zo moeilijk of vreemd toch?
Volg anders de disussie even, dit is een paar posts eerder al besproken.
996981 schreef:En toch is het schijnbaar niet helder. Een publiek figuur biecht publiek op, dat hij een handeling heeft verricht die door het OM gezien zal worden als verkrachting.
oomens schreef:996981 schreef:En toch is het schijnbaar niet helder. Een publiek figuur biecht publiek op, dat hij een handeling heeft verricht die door het OM gezien zal worden als verkrachting.
Vervolgens vertelt hij hoe de vork in de steel zit (of hoe de vork net naast de steel rechtop is gezet), en dat dat dus volgens het OM geen verkrachting is.
Dan blijkt het dus allemaal niet zo'n vaart te hebben gelopen als men na de eerste uitspraak dacht. Storm, glas water, next, zou je zeggen dan.
Dan kun je je nog afvragen welke van zijn twee uitspraken er (gedeeltelijk) onwaar was, maar daar gaan we met zijn allen nooit achter komen zolang de enige bron over dit voorval dhr Derksen zelf is. Heeft geen zin dus om erover te blijven steigeren met zijn allen, zolang er geen nieuwe informatie uit andere bronnen op tafel komt.
996981 schreef:We hebben als maatschappij dus een probleem. Blijkbaar heerst er bij sommige mensen het idee dat het oke is (of vroeger was) een dronken vrouw te verkrachten met een kaars, of grappen erover te maken. Volgens mij is beide niet oké en absoluut gerechtvaardigd dat mensen er iets van vinden.
Jis_ schreef:En vind je het terecht dat hij geen excuses maakt voor zijn uit de hand gelopen verhaal?
oomens schreef:996981 schreef:We hebben als maatschappij dus een probleem. Blijkbaar heerst er bij sommige mensen het idee dat het oke is (of vroeger was) een dronken vrouw te verkrachten met een kaars, of grappen erover te maken. Volgens mij is beide niet oké en absoluut gerechtvaardigd dat mensen er iets van vinden.
Verkrachting is niet oké. Er grappen over maken mag gelukkig wel. En die dan weer smakeloos vinden gelukkig ook.
996981 schreef:Dat laatste ging het hier toch over? Er werd aangegeven dat tegenwoordig overal iets van moet vinden en dat dit vroeger anders (beter?) was.
oomens schreef:996981 schreef:Dat laatste ging het hier toch over? Er werd aangegeven dat tegenwoordig overal iets van moet vinden en dat dit vroeger anders (beter?) was.
Ah, dus eigenlijk is de hele ophef volgens jou ook alleen maar over de vraag of zijn grap smakeloos was of niet. Ik had even de indruk dat er mensen waren die er een hele kruistocht tegen seksueel geweld en onderdrukking en mannen van probeerden te maken.
oomens schreef:Jis_ schreef:En vind je het terecht dat hij geen excuses maakt voor zijn uit de hand gelopen verhaal?
Daar hoef ik niets over te vinden, dat is het punt.
Laat hem lekker met zijn werkgever uitzoeken of excuses nodig zijn of niet, en of hij met zijn uitspraken net wel of net niet teveel schade veroorzaakt heeft om nog houdbaar te zijn in die functie.
Als er teveel kijkers of adverteerders door weglopen, dan kon het niet, en als er voldoende overblijven, dan kon het dus blijkbaar wel.
996981 schreef:Waar een gekke conclusie. Waar haal je dat uit?
Jis_ schreef:@oomens
Zou Derksen hier wat van geleerd hebben of hoeft dat niet?
En vind je het terecht dat hij geen excuses maakt voor zijn uit de hand gelopen verhaal?
Jis_ schreef:Hm ja, dat kan, maar kan je begrijpen dat een vrouw er wel wat van vindt?