Johan Derksen over seksueel misbruik

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 13:36

enzino schreef:
Of je begreep zelf het concept "cancel culture" ook niet.

Ik trek mijn eigen conclusie wel.

Vroeger mocht je alles zeggen, maar blijkbaar toch niet. Dat vond ik grappig. Maar maak er van wat je wilt

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 13:50

Jis_ schreef:
enzino schreef:
Of je begreep zelf het concept "cancel culture" ook niet.

Ik trek mijn eigen conclusie wel.

Vroeger mocht je alles zeggen, maar blijkbaar toch niet. Dat vond ik grappig. Maar maak er van wat je wilt
Vroeger mocht je ook niet alles zeggen, maar toen was dat iets tussen de betrokken partijen, en hoefde niet gelijk de hele wereld daar een mening over te hebben.

Popstra

Re: Johan Derksen over seksueel misbruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 14:00

Heerlijke tijd

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 14:07

oomens schreef:
Jis_ schreef:

Vroeger mocht je ook niet alles zeggen, maar toen was dat iets tussen de betrokken partijen, en hoefde niet gelijk de hele wereld daar een mening over te hebben.

Zodra je op publieke tv iets zegt, is het daarna publiek…. Niet zo moeilijk of vreemd toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 14:19

996981 schreef:
Zodra je op publieke tv iets zegt, is het daarna publiek…. Niet zo moeilijk of vreemd toch?

Volg anders de disussie even, dit is een paar posts eerder al besproken.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 14:20

Het gaat hier om iemand die uit eigen beweging naar buiten heeft gebracht dat hij iemand met een kaars heeft verkracht.
Wat voor bewijs wil je daar nog bij hebben dan? En hoe had daarna dit hele gebeuren binnen kamers gehouden kunnen worden? Jd heeft zelf z'n vuile was op straat gegooid

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 14:24

Sintara schreef:
Wat voor bewijs wil je daar nog bij hebben dan?

Een officiele verklaring van hem of aangifte van het slachtoffer graag.

Sintara

Re: Johan Derksen over seksueel misbruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 14:37

Waarom geloof je hem niet als hij het gewoon verteld, maar wel in een officiële verklaring?

Dat hij een dag later alleen een kaars bij de vrouw zou hebben neergezet, dat vind ik persoonlijk veel minder geloofwaardig. Dat kan ook met de beste wil ter wereld niemand als verkrachting zien. Hooguit een beetje vreemd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 14:44

Sintara schreef:
Waarom geloof je hem niet als hij het gewoon verteld, maar wel in een officiële verklaring?

Omdat je een officiële verklaring niet (moeilijker) kan afdoen als grap, leugen of grootspraak.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 15:07

enzino schreef:
996981 schreef:

Volg anders de disussie even, dit is een paar posts eerder al besproken.

En toch is het schijnbaar niet helder. Een publiek figuur biecht publiek op, dat hij een handeling heeft verricht die door het OM gezien zal worden als verkrachting.

Vervolgens mag het publiek daar niks van vinden?

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 15:28

996981 schreef:
En toch is het schijnbaar niet helder. Een publiek figuur biecht publiek op, dat hij een handeling heeft verricht die door het OM gezien zal worden als verkrachting.

Vervolgens vertelt hij hoe de vork in de steel zit (of hoe de vork net naast de steel rechtop is gezet), en dat dat dus volgens het OM geen verkrachting is.

Dan blijkt het dus allemaal niet zo'n vaart te hebben gelopen als men na de eerste uitspraak dacht. Storm, glas water, next, zou je zeggen dan.

Dan kun je je nog afvragen welke van zijn twee uitspraken er (gedeeltelijk) onwaar was, maar daar gaan we met zijn allen nooit achter komen zolang de enige bron over dit voorval dhr Derksen zelf is. Heeft geen zin dus om erover te blijven steigeren met zijn allen, zolang er geen nieuwe informatie uit andere bronnen op tafel komt.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 15:34

oomens schreef:
996981 schreef:

Vervolgens vertelt hij hoe de vork in de steel zit (of hoe de vork net naast de steel rechtop is gezet), en dat dat dus volgens het OM geen verkrachting is.

Dan blijkt het dus allemaal niet zo'n vaart te hebben gelopen als men na de eerste uitspraak dacht. Storm, glas water, next, zou je zeggen dan.

Dan kun je je nog afvragen welke van zijn twee uitspraken er (gedeeltelijk) onwaar was, maar daar gaan we met zijn allen nooit achter komen zolang de enige bron over dit voorval dhr Derksen zelf is. Heeft geen zin dus om erover te blijven steigeren met zijn allen, zolang er geen nieuwe informatie uit andere bronnen op tafel komt.

Natuurlijk is het een reden om te blijven steigeren. De man heeft of een dronken vrouw verkracht met een kaars, of gemeend daar op tv een grap over te moeten maken, omdat het verkrachten van een dronken vrouw met een kaars grappig zou zijn.

We hebben als maatschappij dus een probleem. Blijkbaar heerst er bij sommige mensen het idee dat het oke is (of vroeger was) een dronken vrouw te verkrachten met een kaars, of grappen erover te maken. Volgens mij is beide niet oké en absoluut gerechtvaardigd dat mensen er iets van vinden.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 15:42

@oomens

Zou Derksen hier wat van geleerd hebben of hoeft dat niet?

En vind je het terecht dat hij geen excuses maakt voor zijn uit de hand gelopen verhaal?

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 15:48

996981 schreef:
We hebben als maatschappij dus een probleem. Blijkbaar heerst er bij sommige mensen het idee dat het oke is (of vroeger was) een dronken vrouw te verkrachten met een kaars, of grappen erover te maken. Volgens mij is beide niet oké en absoluut gerechtvaardigd dat mensen er iets van vinden.

Verkrachting is niet oké. Er grappen over maken mag gelukkig wel. En die dan weer smakeloos vinden gelukkig ook.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 15:50

Jis_ schreef:
En vind je het terecht dat hij geen excuses maakt voor zijn uit de hand gelopen verhaal?

Daar hoef ik niets over te vinden, dat is het punt.
Laat hem lekker met zijn werkgever uitzoeken of excuses nodig zijn of niet, en of hij met zijn uitspraken net wel of net niet teveel schade veroorzaakt heeft om nog houdbaar te zijn in die functie.

Als er teveel kijkers of adverteerders door weglopen, dan kon het niet, en als er voldoende overblijven, dan kon het dus blijkbaar wel.
Laatst bijgewerkt door oomens op 05-05-22 15:52, in het totaal 1 keer bewerkt

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 15:51

oomens schreef:
996981 schreef:

Verkrachting is niet oké. Er grappen over maken mag gelukkig wel. En die dan weer smakeloos vinden gelukkig ook.

Dat laatste ging het hier toch over? Er werd aangegeven dat tegenwoordig overal iets van moet vinden en dat dit vroeger anders (beter?) was.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 15:54

996981 schreef:
Dat laatste ging het hier toch over? Er werd aangegeven dat tegenwoordig overal iets van moet vinden en dat dit vroeger anders (beter?) was.

Ah, dus eigenlijk is de hele ophef volgens jou ook alleen maar over de vraag of zijn grap smakeloos was of niet. Ik had even de indruk dat er mensen waren die er een hele kruistocht tegen seksueel geweld en onderdrukking en mannen van probeerden te maken.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 16:08

oomens schreef:
996981 schreef:

Ah, dus eigenlijk is de hele ophef volgens jou ook alleen maar over de vraag of zijn grap smakeloos was of niet. Ik had even de indruk dat er mensen waren die er een hele kruistocht tegen seksueel geweld en onderdrukking en mannen van probeerden te maken.

Waar een gekke conclusie. Waar haal je dat uit?

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 16:13

oomens schreef:
Jis_ schreef:

Daar hoef ik niets over te vinden, dat is het punt.
Laat hem lekker met zijn werkgever uitzoeken of excuses nodig zijn of niet, en of hij met zijn uitspraken net wel of net niet teveel schade veroorzaakt heeft om nog houdbaar te zijn in die functie.

Als er teveel kijkers of adverteerders door weglopen, dan kon het niet, en als er voldoende overblijven, dan kon het dus blijkbaar wel.

Hm ja, dat kan, maar kan je begrijpen dat een vrouw er wel wat van vindt?

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 16:16

996981 schreef:
Waar een gekke conclusie. Waar haal je dat uit?

Nou ja, er waren mensen binnen het topic die er al het geweld dat ooit tegen vrouwen gepleegd is bij sleepten, en hun algehele vertrouwen in mannen, en de veiligheid van alle vrouwen en meer van dat soort algemeenheden, terwijl het eigenlijk alleen maar gaat over de vraag of zijn opmerking te smakeloos was of niet.
Dan heb ik het idee dat er het een ander wordt opgeblazen, maar misschien is dat raar.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 16:17

@ Jis: tuurlijk kan ik dat begrijpen, we(vrouwen/mannen) vinden overal wat van, dus dit ook.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 16:20

CharleyT schreef:
@ Jis: tuurlijk kan ik dat begrijpen, we(vrouwen/mannen) vinden overal wat van, dus dit ook.

Dank je

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 16:23

Tegen seksueel geweld begin ik graag een kruistocht. Tegen alle mannen niet. Ik ken super veel mannen die echt echt heel lief zijn, en hier ook heel boos om worden.

Het team waar ik in werk op mijn werk zijn allemaal mannen, en het zijn schatten, echt. Ik ben dol op ze.

Ik denk ook niet dat dit een mannen versus vrouwen ding is. Ik denk wel dat dit een ding is van seksueel geweld serieus nemen.

CharleyT

Jis_ schreef:
@oomens

Zou Derksen hier wat van geleerd hebben of hoeft dat niet?

Niet mijn probleem wel of geen excuses. Bovendien wat is zo'n excuus nou waard? Stel Derksen dreunt een verhaaltje op, kijkt een beetje onnozel en klaar. Wat is daar de waarde van? Nul!
En dan kan het leven weer verder gaan zeker.

oomens

Jis_ schreef:
Hm ja, dat kan, maar kan je begrijpen dat een vrouw er wel wat van vindt?

Ja, en een man ook. Die bestaan er ook gewoon met gevoel.
Die mening maakt alleen niet zoveel uit.

Ik was al geen kijker van hem of zijn programma, dus of ik het nu een geweldige actie van een televisieheld vond of een oerstomme uitspraak van een gedateerde holbewoner, dat maakt voor de heren Derksen en De Mol geen bal uit. Ik behoor niet tot de doelgroep, ik zal door dit incident niet weglopen, ik zal er geen trouwere kijker door worden, ik word geen lid van hun omroep en ik zeg mijn lidmaatschap er niet door op. Mijn mening in deze kwestie is simpelweg irrelevant voor de betrokkenen.