Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
BeFunny schreef:Nee. Ook die gesprekken keuren niet goed dat de Russen het vuur geopend hebben. Niks keurt dat goed en krijgt mijn begrip. Niks van dit alles. Rusland heeft al die tijd een vinger in de pap gehad. Militaire uitkijkposten langs de borders etc. Er is gewacht bewust tot er voor hun een goed moment was om toe te slaan.
karuna schreef:Wat de aanleiding ook is. Het mag gewoon nooit een excuus zijn een ander land in te vallen en daar alles kapot te maken en mensen te doden. Het zou wat zijn toch? Jouw mening en gedrag staat me niet aan, ik kom even naar Thailand om daar je huis kapot te slaan en je gezin te doden.Dat doe je gewoon niet als je fatsoen hebt en opvoeding hebt gehad.
Cowboy55 schreef:Pandora2 schreef:
Dat denk ik niet.![]()
Volgens oorlogsexpert Luc De Vos is hij in eerste instantie geïnteresseerd in heel het oostelijk deel tot pakweg Kiev.
Hij wil graag dat de Krim bereikbaar wordt vanuit russisch grondgebied. Nu is dat met een brug, maar bruggen zijn kwetsbare plekken natuurlijk.
Dat is de helft van het land……
Loretta schreef:En dan roepen ze burgers op om molotov coctails te maken. Totaal zinloos en staat gelijk aan zelfmoord.
Oekraine is gewoon verloren.
enzino schreef:BeFunny schreef:Nee. Ook die gesprekken keuren niet goed dat de Russen het vuur geopend hebben. Niks keurt dat goed en krijgt mijn begrip. Niks van dit alles. Rusland heeft al die tijd een vinger in de pap gehad. Militaire uitkijkposten langs de borders etc. Er is gewacht bewust tot er voor hun een goed moment was om toe te slaan.
En dat was ook helemaal niet wat ik beweerde. Ik heb zelfs expliciet aangegeven hoe je het woord "begrip" moet interpreteren...karuna schreef:Wat de aanleiding ook is. Het mag gewoon nooit een excuus zijn een ander land in te vallen en daar alles kapot te maken en mensen te doden. Het zou wat zijn toch? Jouw mening en gedrag staat me niet aan, ik kom even naar Thailand om daar je huis kapot te slaan en je gezin te doden.Dat doe je gewoon niet als je fatsoen hebt en opvoeding hebt gehad.
En nogmaals. Begrip als in begrijpen, niet goedkeuren. Het staat er expliciet in wat ik schreef...
BeFunny schreef:Ook het "Begrip" heb ik niet. Ook niet zoals jij het omschrijft.
enzino schreef:BeFunny schreef:Ook het "Begrip" heb ik niet. Ook niet zoals jij het omschrijft.
Je begrijpt dus niet wat de motivatie van Putin is? Maar zelfs binnen dit topic zijn er toch al meerdere mensen geweest die uitleg hebben gegeven over de geschiedenis van het land, de afsplitsing van de Oekraine, het mogelijke doel wat Putin voor ogen heeft en de manier hoe de Russen hun versie weergeven?
Vooral de eerste pagina's zouden anders nog eens erg interessant kunnen zijn om beter te begrijpen wat er aan de hand is. Dit topic verschoof pas bij de daadwerkelijke inval, daarvoor was het vooral informatieve achtergronden. Lees dat anders nog eens door als je beter wilt begrijpen wat er gaande is.
fotolijstje schreef:Zou Rusland bij Oekraïne stoppen?
Ik ben bang als er andere landen mee gaan doen dat het echt escaleert in een mogelijke derde wereldoorlog want Putin is daarvoor wel machtig genoeg.
996981 schreef:Als iemand geen begrip heeft hoef je dus niet te gaan uitleggen hoe degene het beter kan begrijpen
enzino schreef:996981 schreef:Als iemand geen begrip heeft hoef je dus niet te gaan uitleggen hoe degene het beter kan begrijpen
Begrip en begrijpen staan volledig los van elkaar. De woorden lijken op elkaar maar hebben een verschillende betekenis.
Als je de situatie beter wilt begrijpen zal je de geschiedenisboeken in moeten duiken. Of je kan blijven roepen dat die man gewoon gek is natuurlijk, wat makkelijker maar helaas ook nuttelozer is.
996981 schreef:Precies. Pas die loskoppeling van begrippen even toe als je mensen aanspreekt op hun gebrek aan begrip en je snapt wellicht wat ik bedoel.
De gene waarop je reageert zegt geen begrip te hebben waarop jij begint over manieren waarop ze het beter kan begrijpen.
Volgens mij heb je dan zelf niet helemaal begrepen…