Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 10:46

Wat de aanleiding ook is. Het mag gewoon nooit een excuus zijn een ander land in te vallen en daar alles kapot te maken en mensen te doden. Het zou wat zijn toch? Jouw mening en gedrag staat me niet aan, ik kom even naar Thailand om daar je huis kapot te slaan en je gezin te doden. 8)7 Dat doe je gewoon niet als je fatsoen hebt en opvoeding hebt gehad. :n

Loretta

Re: Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 10:52

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 10:54

Ze zijn in Kiev... nog 9 kilometer van het parlementsgebouw...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 10:56

BeFunny schreef:
Nee. Ook die gesprekken keuren niet goed dat de Russen het vuur geopend hebben. Niks keurt dat goed en krijgt mijn begrip. Niks van dit alles. Rusland heeft al die tijd een vinger in de pap gehad. Militaire uitkijkposten langs de borders etc. Er is gewacht bewust tot er voor hun een goed moment was om toe te slaan.

En dat was ook helemaal niet wat ik beweerde. Ik heb zelfs expliciet aangegeven hoe je het woord "begrip" moet interpreteren...

karuna schreef:
Wat de aanleiding ook is. Het mag gewoon nooit een excuus zijn een ander land in te vallen en daar alles kapot te maken en mensen te doden. Het zou wat zijn toch? Jouw mening en gedrag staat me niet aan, ik kom even naar Thailand om daar je huis kapot te slaan en je gezin te doden. 8)7 Dat doe je gewoon niet als je fatsoen hebt en opvoeding hebt gehad. :n

En nogmaals. Begrip als in begrijpen, niet goedkeuren. Het staat er expliciet in wat ik schreef...

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 10:56

Cowboy55 schreef:
Pandora2 schreef:

Dat denk ik niet. :P
Volgens oorlogsexpert Luc De Vos is hij in eerste instantie geïnteresseerd in heel het oostelijk deel tot pakweg Kiev.
Hij wil graag dat de Krim bereikbaar wordt vanuit russisch grondgebied. Nu is dat met een brug, maar bruggen zijn kwetsbare plekken natuurlijk.

Dat is de helft van het land……

Nee foute gedachte.....hij wil veel meer.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 10:57

En dan roepen ze burgers op om molotov coctails te maken. Totaal zinloos en staat gelijk aan zelfmoord.

Oekraine is gewoon verloren.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 10:58

Loretta schreef:
En dan roepen ze burgers op om molotov coctails te maken. Totaal zinloos en staat gelijk aan zelfmoord.

Oekraine is gewoon verloren.

Ja je hebt gelijk. Het is kansloos verloren. Het westen weet dat en offert de Oekraine op. Precies waar poetin op gokt. Daarna even rust, zogenaamde onderhandelingen terwijl intussen nieuwe invasies worden voorbereid. Er valt niet te onderhandelen met Poetin. In zijn ogen zijn westerlingen slappelingen. Wij vechten niet. Poetin gaat niet vrijwillig stoppen. We kunnen alleen maar hopen dat zijn huidige vrouw met een aardappelschilmesje onder haar kussen slaapt. En deze durft te gebruiken wanneer de “Tsaar to be” ligt te ronken...

Het einde van de oorlog is een aardappelschilmesje en één moedige vrouw verwijderd.....
Laatst bijgewerkt door Pareltjes op 25-02-22 11:03, in het totaal 1 keer bewerkt

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 11:02

enzino schreef:
BeFunny schreef:
Nee. Ook die gesprekken keuren niet goed dat de Russen het vuur geopend hebben. Niks keurt dat goed en krijgt mijn begrip. Niks van dit alles. Rusland heeft al die tijd een vinger in de pap gehad. Militaire uitkijkposten langs de borders etc. Er is gewacht bewust tot er voor hun een goed moment was om toe te slaan.

En dat was ook helemaal niet wat ik beweerde. Ik heb zelfs expliciet aangegeven hoe je het woord "begrip" moet interpreteren...

karuna schreef:

En nogmaals. Begrip als in begrijpen, niet goedkeuren. Het staat er expliciet in wat ik schreef...

Ook het "Begrip" heb ik niet. Ook niet zoals jij het omschrijft.

En het spreekt daarbij voorzich dat het ook geen goedkeuring krijgt.

Ik kan geen enkele vorm van begrip hiervoor hebben.

Ik kan alleen maar begrip opbrengen voor alle burgers die getroffen worden. Onschuldige mensen die alle kanten op proberen te vluchten. Ook voor Russische burgers en politici en journalisten die nu bij bosjes opgepakt worden.

Die Poetin heeft een vreemde Kronkel in zijn kop en heeft veel te veel vrijheden gekregen. En daar worden nu heel veel onschuldige mensen de dupe van. En verder heel die politieke sjit moeten ze politiek afhandelen en niet burgertjes gaan doden.

Stel je voor Dat Duitsland het niet eens is met gesprekken die gevoerd zijn tussen NL en België bijvoorbeeld over een gebied dat ineens bij Nederland zou mogen horen maar wat ook aan Duitsland grenst (gebeurd niet maar hypothetisch) en dat Duitsland besluit ons te bekogelen? Dat is ondenkbaar.

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 11:14

Zou Rusland bij Oekraïne stoppen?
Ik ben bang als er andere landen mee gaan doen dat het echt escaleert in een mogelijke derde wereldoorlog want Putin is daarvoor wel machtig genoeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 11:20

BeFunny schreef:

Je begrijpt dus niet wat de motivatie van Putin is? Maar zelfs binnen dit topic zijn er toch al meerdere mensen geweest die uitleg hebben gegeven over de geschiedenis van het land, de afsplitsing van de Oekraine, het mogelijke doel wat Putin voor ogen heeft en de manier hoe de Russen hun versie weergeven?

Vooral de eerste pagina's zouden anders nog eens erg interessant kunnen zijn om beter te begrijpen wat er aan de hand is. Dit topic verschoof pas bij de daadwerkelijke inval, daarvoor was het vooral informatieve achtergronden. Lees dat anders nog eens door als je beter wilt begrijpen wat er gaande is.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 11:22

enzino schreef:
BeFunny schreef:

Je begrijpt dus niet wat de motivatie van Putin is? Maar zelfs binnen dit topic zijn er toch al meerdere mensen geweest die uitleg hebben gegeven over de geschiedenis van het land, de afsplitsing van de Oekraine, het mogelijke doel wat Putin voor ogen heeft en de manier hoe de Russen hun versie weergeven?

Vooral de eerste pagina's zouden anders nog eens erg interessant kunnen zijn om beter te begrijpen wat er aan de hand is. Dit topic verschoof pas bij de daadwerkelijke inval, daarvoor was het vooral informatieve achtergronden. Lees dat anders nog eens door als je beter wilt begrijpen wat er gaande is.

Begrip en begrijpen zijn twee woorden met een totaal verschillende betekenis…

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 11:24

996981 schreef:

Klopt.

?

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 11:25

enzino schreef:
996981 schreef:

Klopt.

?

Als iemand geen begrip heeft hoef je dus niet te gaan uitleggen hoe degene het beter kan begrijpen

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 11:27

Ik heb er geen begrip voor en ik begrijp het niet omdat de man volledig gestoord is en daardoor niet te begrijpen valt tenzij je zelf ook gestoord bent met een verstoorde visie van wat normaal en fatsoenlijk gevonden wordt in de wereld. Andere landen binnenvallen, mensen doden behalve als je zelf fysiek wordt aangevallen en je leven bedreigt wordt, dingen stelen van andere mensen of kapot maken vallen daar niet onder. Nooit :n

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 11:31

Ik begrijp Niet dat we over een niet begrijpelijk begrip volledig offtopic gaan

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 11:33

Pareltjes schreef:
Ik begrijp Niet dat we over een niet begrijpelijk begrip volledig offtopic gaan
Dat zie je hier op Bokt i.c.m. bepaalde personen wel vaker.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 11:33

fotolijstje schreef:
Zou Rusland bij Oekraïne stoppen?
Ik ben bang als er andere landen mee gaan doen dat het echt escaleert in een mogelijke derde wereldoorlog want Putin is daarvoor wel machtig genoeg.

Dat is de grote vraag. En de enige die daar antwoord op heeft op dit moment is Poetin. Moldavië heeft opstandige regio's met veel inwoners van (voormalig) Russische komaf. En is een relatief klein landje. Het is niet ondenkbaar dat hij daar ook "vrede gaat brengen".

En als hij echt zijn zinnen heeft gezet in het terug veroveren van het Groot Russisch Rijk, dan is dit nog maar het begin. Zie de kaart via de link.

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/6d/Russian_Empire_%28orthographic_projection%29.svg/1024px-Russian_Empire_%28orthographic_projection%29.svg.png
Donkergroen: Het Russische rijk in 1914.
Middengroen: Russisch Amerika (1799-1867).
Lichtgroen: Invloedssferen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 11:34

996981 schreef:
Als iemand geen begrip heeft hoef je dus niet te gaan uitleggen hoe degene het beter kan begrijpen

Begrip en begrijpen staan volledig los van elkaar. De woorden lijken op elkaar maar hebben een verschillende betekenis.

Als je de situatie beter wilt begrijpen zal je de geschiedenisboeken in moeten duiken. Of je kan blijven roepen dat die man gewoon gek is natuurlijk, wat makkelijker maar helaas ook nuttelozer is.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 11:34

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 11:36

enzino schreef:
996981 schreef:

Begrip en begrijpen staan volledig los van elkaar. De woorden lijken op elkaar maar hebben een verschillende betekenis.

Als je de situatie beter wilt begrijpen zal je de geschiedenisboeken in moeten duiken. Of je kan blijven roepen dat die man gewoon gek is natuurlijk, wat makkelijker maar helaas ook nuttelozer is.

Precies. Pas die loskoppeling van begrippen even toe als je mensen aanspreekt op hun gebrek aan begrip en je snapt wellicht wat ik bedoel.

De gene waarop je reageert zegt geen begrip te hebben waarop jij begint over manieren waarop ze het beter kan begrijpen.

Volgens mij heb je dan zelf niet helemaal begrepen…

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 11:36

Enzino laat ik nu op school helaas zijn bekogeld met de russische geschiedenis. En zelfs met die kennis vind ik de man een gestoorde levensgevaarlijke gekke dictator. Dat er ooit een groot russisch rijk is geweest nou en. Resultaten in het verleden geven geen rechten in de toekomst. Hitler, Napoleon en dhr ceasar hebben ook ooit een deel van europa "gehad". Of dhr Kahn grotere delen van de wereld. Zullen we dan maar vast meteen beginnen met die grenzen aanhouden. Met of zonder bloedvergieten?
Laatst bijgewerkt door karuna op 25-02-22 11:38, in het totaal 1 keer bewerkt

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 11:37

De komende uren wordt het denk ik heel spannend in Kiev… vreselijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 11:39

996981 schreef:
Precies. Pas die loskoppeling van begrippen even toe als je mensen aanspreekt op hun gebrek aan begrip en je snapt wellicht wat ik bedoel.

De gene waarop je reageert zegt geen begrip te hebben waarop jij begint over manieren waarop ze het beter kan begrijpen.

Volgens mij heb je dan zelf niet helemaal begrepen…

En die loskoppeling heb ik expliciet gegeven in mijn post waar de reactie op kwam. Heb je alles gelezen of spring je altijd halverwege in zonder te begrijpen waar het over gaat?

Degene waar ik op reageer gaf aan geen begrip te hebben en het niet te begrijpen. Dus daar zit je volledig verkeerd.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 11:41

Stoppen doet Poetin echt niet beng ik bang voor, de twee volgende landen kunnen zich alvast opmaken.

Moldavie heeft hij al bijna in de pocket omdat Moldavie als een van de armste landen, de gasrekening van Rusland niet kan betalen, daarna Georgie want daar zijn al twee provincies ingelijfd.

Dan is er nog: Kaliningrad aan de baltische zee.

Poetin heeft gewoon een compleet andere zienswijze dan de meesten van ons. Het enige is dat hij via allerlei instituten een bijna onbeperkte macht heeft. Maar daar hebben wij door onze energieafhankelijk hem een handje bij geholpen.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 11:42

enzino schreef:
BeFunny schreef:

Je begrijpt dus niet wat de motivatie van Putin is?

De motivatie om burgers af te bombarderen? Nee.
Nee. Wat daarvoor de rede ook mogen zijn dat snap ik niet.