Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DuoPenotti schreef:Dat is zo
Maar wat ik wel bijzonder vind is dat de meer dan de helft jaren later hier nog geen werk heeft oid.
Dan vraag ik me af hoe hard deze mensen echt willen integreren, hier wat van het leven willen maken.
Daar mag mijn idee best wel eisen aan gesteld worden.
Ons zorgstelsel staat al op de kop, daar mag best wat tegenover staan imo.
Mijn ouders hebben in de jaren 60 in Canada gewoond, want het was hier te vol volgens Wilhelmina (lees 10 miljoen mensen)
Maar die hebben daar gewoon gewerkt en dat is lijkt mij best gewoon.
Of je dan uit de oorlog komt of niet.
Zoolgangster schreef:DuoPenotti schreef:Dat is zo
Maar wat ik wel bijzonder vind is dat de meer dan de helft jaren later hier nog geen werk heeft oid.
Dan vraag ik me af hoe hard deze mensen echt willen integreren, hier wat van het leven willen maken.
Daar mag mijn idee best wel eisen aan gesteld worden.
Ons zorgstelsel staat al op de kop, daar mag best wat tegenover staan imo.
Mijn ouders hebben in de jaren 60 in Canada gewoond, want het was hier te vol volgens Wilhelmina (lees 10 miljoen mensen)
Maar die hebben daar gewoon gewerkt en dat is lijkt mij best gewoon.
Of je dan uit de oorlog komt of niet.
Hier mógen ze in eerste instantie niet eens werken! Ze mogen niks. Pas na weet ik hoelang, als ze al lang ingekakt zijn, en eindelijk mogen blijven, moeten ze ineens aan het werk en de spullen terugbetalen die ze "gratis" kregen... en dan ineens op volle sterkte onderaan de ladder in Nederland aan het werk...
miss_lizje schreef:Er komt hier een tijdelijke opvang naast de hockey velden, kinderopvang en scouting aan de dijk. De gemeente heeft beloofd dat er alleen gezinnen met kinderen opgevangen mogen worden gezien de omgeving. Social media is er al druk mee. Veel bezorgde/bange ouders dat de gemeente dadelijk toch alleenstaande jonge mannen daar gaat plaatsen met kans op behoorlijke overlast.
_San87_ schreef:https://www.1limburg.nl/bewoner-azc-swe ... -hete-olie
Nu dit er nog weer bij. Wanneer is het nu eens klaar met die raddraaiers.
sterregoud schreef:Zolang er een te linkse politiek gevoerd wordt, dat Nederland een aanzuigende werking heeft op allerlei ‘vluchtelingen ‘, en dat lastpakken en oproerkraaiers niet teruggestuurd kunnen worden.
Kijk maar naar Ten Apel wat voor een problemen daar zijn met veilige landers.
sterregoud schreef:Kom op Janneke, jij weet ook wel dat er tig migranten binnenkomen onder het kopje ‘ vluchteling’ terwijl ze gewoon uit veilige landen komen, en voor een groot deel overlast veroorzaken.
Kijk naar Budel, en de jarenlange problemen bij Ter Apel.
_San87_ schreef:sterregoud schreef:Kom op Janneke, jij weet ook wel dat er tig migranten binnenkomen onder het kopje ‘ vluchteling’ terwijl ze gewoon uit veilige landen komen, en voor een groot deel overlast veroorzaken.
Kijk naar Budel, en de jarenlange problemen bij Ter Apel.
Dat komt door verdragen die gesloten zijn. Ieder heeft het recht asiel aan te vragen.
Dat het proces lomp en traag is, dat kun je het kabinet aanrekenen. Dat ze hierheen komen niet.
Mindim schreef:_San87_ schreef:
Dat komt door verdragen die gesloten zijn. Ieder heeft het recht asiel aan te vragen.
Dat het proces lomp en traag is, dat kun je het kabinet aanrekenen. Dat ze hierheen komen niet.
Landen nemen de gevluchte landgenoten gewoon niet terug. Daar komen ze er niet meer in.
Momenteel is het weer gezeik in de havens met verstekelingen die maar engeland willen, tis hier niet goed genoeg. Van de zotte.
DuoPenotti schreef:https://www.nu.nl/binnenland/6181666/sl ... -coma.html
Dat stuk ellende zit in voorarrest, onze belastingcenten te verbrassen terwijl de medewerkers zo zwaar gewond zijn.
Zet een tattoo op zijn voorhoofd met niet meer welkom in Europa en schop hem de grens over!
Maakt me echt zo boos!