Plaatsing asielzoekers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Merexa

Re: Plaatsing asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 23:24

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 21:24

DuoPenotti schreef:
Dat is zo
Maar wat ik wel bijzonder vind is dat de meer dan de helft jaren later hier nog geen werk heeft oid.
Dan vraag ik me af hoe hard deze mensen echt willen integreren, hier wat van het leven willen maken.
Daar mag mijn idee best wel eisen aan gesteld worden.
Ons zorgstelsel staat al op de kop, daar mag best wat tegenover staan imo.

Mijn ouders hebben in de jaren 60 in Canada gewoond, want het was hier te vol volgens Wilhelmina (lees 10 miljoen mensen)
Maar die hebben daar gewoon gewerkt en dat is lijkt mij best gewoon.
Of je dan uit de oorlog komt of niet.

Hier mógen ze in eerste instantie niet eens werken! Ze mogen niks. Pas na weet ik hoelang, als ze al lang ingekakt zijn, en eindelijk mogen blijven, moeten ze ineens aan het werk en de spullen terugbetalen die ze "gratis" kregen... en dan ineens op volle sterkte onderaan de ladder in Nederland aan het werk...
Laatst bijgewerkt door Zoolgangster op 26-12-21 21:41, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 21:39

En dat moet ook veranderen idd dat ze niet meteen mogen werken.

Op de rest ga ik niet in. Totaal niet relevant.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 21:42

DuoPenotti schreef:
En dat moet ook veranderen idd dat ze niet meteen mogen werken.

Op de rest ga ik niet in. Totaal niet relevant.

Ok, dan haal ik dat weg, is idd niet relevant.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 21:47

Dank je wel.

Ik vind het ook jammer voor de mensen die wel hard hun best doen.
Die krijgen daardoor ook een stempel.
Gewoon eisen aan stellen. Die hier wel echt wat van willen maken merken die eisen ook niet dan.
Dan filter je vanzelf de profiteurs tegenover die niet zo zijn.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 22:37

Zoolgangster schreef:
DuoPenotti schreef:
Dat is zo
Maar wat ik wel bijzonder vind is dat de meer dan de helft jaren later hier nog geen werk heeft oid.
Dan vraag ik me af hoe hard deze mensen echt willen integreren, hier wat van het leven willen maken.
Daar mag mijn idee best wel eisen aan gesteld worden.
Ons zorgstelsel staat al op de kop, daar mag best wat tegenover staan imo.

Mijn ouders hebben in de jaren 60 in Canada gewoond, want het was hier te vol volgens Wilhelmina (lees 10 miljoen mensen)
Maar die hebben daar gewoon gewerkt en dat is lijkt mij best gewoon.
Of je dan uit de oorlog komt of niet.

Hier mógen ze in eerste instantie niet eens werken! Ze mogen niks. Pas na weet ik hoelang, als ze al lang ingekakt zijn, en eindelijk mogen blijven, moeten ze ineens aan het werk en de spullen terugbetalen die ze "gratis" kregen... en dan ineens op volle sterkte onderaan de ladder in Nederland aan het werk...

Mijn schoonouders zijn bevriend geraakt met statushouders, die mensen hebben echt vreselijke dingen doorstaan, dat wens je je vijand nog niet toe. Ontzettend aardig, willen leren en meedraaien in de maatschappij.

Laatst waren we samen koffie aan het drinken en kwam de inburgeringscursus ter sprake. Van wat hij vertelde (de Afghaanse statushouder) willen de asielzoekers in zijn klas niet integreren. Ze willen door de cursus heen zodat ze burgers worden en gebruik kunnen maken van het sociale stelsel.

Sja...

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 22:44

Precies. En dat verschil is er gewoon maar word vaak onder het tapijt geveegd.
En dat is imo voor niemand eerlijk.
Als eerste niet voor die mensen die wel echt dankbaar zijn en zo enorm hun best doen. Maar zo ook onterecht een slechte naam krijgen.

Maar ook voor iedereen die hier al woont.
Willen wij een zorg en sociaal stelsel houden dat overeind blijft kun je gewoon geen mensen binnen houden die bewust niet daar aan mee willen werken.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 23:03

Er komt hier een tijdelijke opvang naast de hockey velden, kinderopvang en scouting aan de dijk. De gemeente heeft beloofd dat er alleen gezinnen met kinderen opgevangen mogen worden gezien de omgeving. Social media is er al druk mee. Veel bezorgde/bange ouders dat de gemeente dadelijk toch alleenstaande jonge mannen daar gaat plaatsen met kans op behoorlijke overlast.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 07:58

miss_lizje schreef:
Er komt hier een tijdelijke opvang naast de hockey velden, kinderopvang en scouting aan de dijk. De gemeente heeft beloofd dat er alleen gezinnen met kinderen opgevangen mogen worden gezien de omgeving. Social media is er al druk mee. Veel bezorgde/bange ouders dat de gemeente dadelijk toch alleenstaande jonge mannen daar gaat plaatsen met kans op behoorlijke overlast.

Dat is dus precies wat in Schinnen ook gebeurd is, daar zouden ook alleen gezinnen geplaatst worden, maar dat bleek dus niet zo te zijn in de praktijk.
Daar heeft de raad er het in de vergadering over gehad dat de termijn na een jaar niet meer verlengd wordt. Begrijpelijk ook, je laat je niet twee keer in het zak zetten.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 11:06

https://www.nu.nl/binnenland/6180277/no ... enten.html

Eindelijk.

Ze prikken daar meer dan in de boosterpriklocaties.
Daarnaast bijna wekelijks dat de politie ze weer ergens van een station af moet plukken omdat ze daar de boel op stelten zetten.
Mensen bedreigen in de buurt en hoog aantal winkel/ fietsdiefstallen.

Waarom worden deze mensen niet gewoon vast gezet?
En laat ze maar kiezen, 5 jaar in de cel of nu enkeltje huis.
Want deze groep mensen zijn geen vluchtelingen, deze groep mensen wil je niet hier.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 11:09

Inderdaad, ik erger mij daar al zolang aan maar ben benieuwd wat ze eraan gaan doen :n

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 01:26

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 09:24

Verschrikkelijk, had het al gelezen, hoe zullen die coa medewerkers uit het brandwondencentrum komen vraag je je af :(

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 09:30

Zolang er een te linkse politiek gevoerd wordt, dat Nederland een aanzuigende werking heeft op allerlei ‘vluchtelingen ‘, en dat lastpakken en oproerkraaiers niet teruggestuurd kunnen worden.
Kijk maar naar Ten Apel wat voor een problemen daar zijn met veilige landers.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 12:19

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 20:01

sterregoud schreef:
Zolang er een te linkse politiek gevoerd wordt, dat Nederland een aanzuigende werking heeft op allerlei ‘vluchtelingen ‘, en dat lastpakken en oproerkraaiers niet teruggestuurd kunnen worden.
Kijk maar naar Ten Apel wat voor een problemen daar zijn met veilige landers.

Misschien even de feiten checken?

Aanzuigende werking is kul. (Behalve misschien voor 'veilige landers', en met wat moeite gaan die gewoon weg. "Uiteraard niet snel genoeg", terwijl ze een plaats innemen van iemand die het hard nodig heeft.)

En dan dat gezaag over 'te linkse politiek'.
Wellicht vind je de vier kabinetten Rutte te links, dat kan en mag.
Blijft wel staan dat het nakomen van verdragen geen kwestie is van politiek bedrijven.

Ben je het niet eens met bijvoorbeeld het vluchtelingenverdrag, ZEG dan waar het op staat.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 20:47

Kom op Janneke, jij weet ook wel dat er tig migranten binnenkomen onder het kopje ‘ vluchteling’ terwijl ze gewoon uit veilige landen komen, en voor een groot deel overlast veroorzaken.
Kijk naar Budel, en de jarenlange problemen bij Ter Apel.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 20:49

sterregoud schreef:
Kom op Janneke, jij weet ook wel dat er tig migranten binnenkomen onder het kopje ‘ vluchteling’ terwijl ze gewoon uit veilige landen komen, en voor een groot deel overlast veroorzaken.

Dat komt door verdragen die gesloten zijn. Ieder heeft het recht asiel aan te vragen.

Dat het proces lomp en traag is, dat kun je het kabinet aanrekenen. Dat ze hierheen komen niet.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 21:11

Maar dat ze crimineel zijn wel.

Tijd dat de regering eens heel hard gaat werken aan die verdragen.
Criminaliteit moet direct exit zijn.
En zo lang dat niet is moeten ze lange tijd de bak in om de samenleving iets veiliger te houden. En tevens de aanzuigende kracht, die enkele Europese landen waaronder Nederland wel degelijk hebben, minder aantrekkelijk te maken.
Geen paspoort is direct al zelfstandig vertrekken of een jaar de bak in en daarna vertrekken. Kunnen ze zelf kiezen wat ze het liefste hebben. Want geen paspoort hebben is natuurlijk onzin als je echt ergens wilt gaan wonen, want dan ben je daar wel zuinig op.
Maar ja als Marokkaan die zichvoor doet als Algerijn is een paspoort hebben niet zo handig, dus dat gewoon meteen afkappen.

Ook moet er snel wat veranderen voor de mensen in de azc's en mogen werken op een tijdelijke vergunning.
En ook als ze een verblijfsvergunning hebben mag best verwacht worden van gezonde mensen dat ze niet in de bijstand blijven. Wat nu wel met 2/3e het geval is. Maar zelf gaan werken. Taalachterstand hoeft geen belemmering te zijn gezien Polen en Roemenen enz hier ook kunnen werken. Uiteraard moet scholing van wat in thuisland waardevol was hier ook kunnen om een diploma hier ook geldig te laten zijn.
Wie na 5 jaar nog geen werk heeft verliest zijn vergunning. Na 10 jaar kan een vergunning pas echt definitief worden.

Nee dit is niet barbaars, in Canada bijvoorbeeld kun je ook niet zomaar verblijven zonder werk.

Zo krijg je hier de mensen die komen omdat het hier veilig is, integreren, maar ook ons sociale stelsel willen behouden. Hier graag een leven opbouwen.

En ja of ze hier mogen blijven moet binnen een half jaar bekend zijn. Maar ook daar slaapt Den Haag.
Procedure op procedure om het aan te vechten moet niet mogelijk zijn.
Direct uitzetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 21:39

_San87_ schreef:
sterregoud schreef:

Dat komt door verdragen die gesloten zijn. Ieder heeft het recht asiel aan te vragen.

Dat het proces lomp en traag is, dat kun je het kabinet aanrekenen. Dat ze hierheen komen niet.

Landen nemen de gevluchte landgenoten gewoon niet terug. Daar komen ze er niet meer in.

Momenteel is het weer gezeik in de havens met verstekelingen die maar engeland willen, tis hier niet goed genoeg. Van de zotte.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 21:42

Mindim schreef:
_San87_ schreef:

Landen nemen de gevluchte landgenoten gewoon niet terug. Daar komen ze er niet meer in.

Momenteel is het weer gezeik in de havens met verstekelingen die maar engeland willen, tis hier niet goed genoeg. Van de zotte.

En dat is ook een probleem, idd.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 23:18

Die verdragen hebben op dit moment meer weg van een wurgcontract.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 14:02

https://www.nu.nl/binnenland/6181666/sl ... -coma.html

Dat stuk ellende zit in voorarrest, onze belastingcenten te verbrassen terwijl de medewerkers zo zwaar gewond zijn.
Zet een tattoo op zijn voorhoofd met niet meer welkom in Europa en schop hem de grens over!
Maakt me echt zo boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 14:18

Absurd dat we dit soort toestanden onszelf aandoen met die zwakke aanpak.

En straks allemaal weer in paniek als wat populistische rechtse partijen stemmen pakken omdat die wel een mogelijk oplossing hebben. Voor veel mensen is een rechtse oplossing beter dan geen oplossing.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 14:21

DuoPenotti schreef:
https://www.nu.nl/binnenland/6181666/sl ... -coma.html

Dat stuk ellende zit in voorarrest, onze belastingcenten te verbrassen terwijl de medewerkers zo zwaar gewond zijn.
Zet een tattoo op zijn voorhoofd met niet meer welkom in Europa en schop hem de grens over!
Maakt me echt zo boos!

Handen afhakken deden ze vroeger, ik snap waarom