Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
8nnemiek schreef:Nee germie. Jij gelooft er niet in, maar dat klimaatprobleem is er wel degelijk.
Ik vind het echt bizar dat er nog steeds mensen zijn die dat nog niet willen zien, ondanks al die overduidelijke signalen van over de hele wereld..
elnienjo schreef:Ik zag juist laatst een staatje voorbij komen waarin 1975 en 1976 ook uitzonderlijk lang tropisch waren.
Overigens beter dat we hier een zachter klimaat krijgen en hopelijk een uitzonderlijk zachte winter met de huidige energieprijzen.
germie schreef:Biks2 schreef:@ germie, wel eens van herbruikbare rietjes gehoord? Ze zijn er in allerlei materialen, ik heb er zelf een van RVS en die is erg fijn!
Ja, maar hoe krijg je die weer schoon?
Krijg je daar geen aanslag in?
germie schreef:Biks2 schreef:@ germie, wel eens van herbruikbare rietjes gehoord? Ze zijn er in allerlei materialen, ik heb er zelf een van RVS en die is erg fijn!
Ja, maar hoe krijg je die weer schoon?
Krijg je daar geen aanslag in?
Citaat:Een ander punt is dat een kilometer wandelen meer CO2 uitstoot betekent dan een kilometer met de auto rijden.
purny schreef:Ik ben eigenlijk wel geschrokken van het feit dat er op de noordpool zelfs plastic zwerft.
Ook zag ik ooit eens iemand met een plastic tasje van de C1000 lopen, terwijl die keten al toen 6 jaar weg was en het tasje nog steeds intact was
8nnemiek schreef:Op zo'n dommigheid reageer ik nog niet meer![]()
Germie en elnienjo, is het echt zo moeilijk om verder te kijken dan je eigen behoeftes en leven? Als de temperaturen in Nederland zo hard zouden stijgen, en we geen winters meer zouden hebben, dan zouden we flink in de problemen komen. Mislukte oogsten door de droogte, insectenplagen, en dan zouden grote delen van oa Afrika en Zuid-Europa onleefbaar worden, dus dan zouden er geen paarhonderd duizend vluchtelingen naar Europa komen, waar jullie nu al zo over klagen, maar miljóenen..
IMANDRA schreef:purny schreef:Ik ben eigenlijk wel geschrokken van het feit dat er op de noordpool zelfs plastic zwerft.
Ook zag ik ooit eens iemand met een plastic tasje van de C1000 lopen, terwijl die keten al toen 6 jaar weg was en het tasje nog steeds intact was
Maar dat is positief —relatief aan de situatie— toch? Dat betekent dat ze het tasje hergebruiken.
En inderdaad: toen ik jong was (ik ben nu 29) hadden we elke winter sneeuw. Dat was als klein kind leuk, want dan bouwden we sneeuwpoppen en iglo’s die gerust een paar dagen bleven staan. Als puber wat minder, want daar moest je doorheen fietsen. En nu? Het is toch flink geleden dat we écht sneeuw hebben gehad. Volgens mij idd 2010/2011? Kan me herinneren dat ik toen met de fiets moest ploeteren door de sneeuw, om bij de Hogeschool te komen.