Schoten in tram Utrecht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 22:49

Benzz schreef:
verootjoo schreef:
Maar terroristische daden zijn toch altijd gestoorde gekken...

Zeker, maar dat wordt gedaan omdat er een bepaalde geloofsovertuiging is, dat is niet goed te praten, maar dat vind ik anders. Dit is mijn inziens gewoon een compleet doorgesnoven idioot die het zonder enige reden heeft gedaan.

Ik las een bericht van een moslim: de schutter is natuurlijk geen moslim: hij zoop en snoof, beroofde en mishandelde mensen, dan ben je geen moslim. Moslims vinden het vreselijk wat er gebeurd is, net als ieder weldenkend mens.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 23:21

Electra63 schreef:
Benzz schreef:

Zeker, maar dat wordt gedaan omdat er een bepaalde geloofsovertuiging is, dat is niet goed te praten, maar dat vind ik anders. Dit is mijn inziens gewoon een compleet doorgesnoven idioot die het zonder enige reden heeft gedaan.

Ik las een bericht van een moslim: de schutter is natuurlijk geen moslim: hij zoop en snoof, beroofde en mishandelde mensen, dan ben je geen moslim. Moslims vinden het vreselijk wat er gebeurd is, net als ieder weldenkend mens.

Goh, je zou bijna denken dat die moslims ook mensen zijn :)*

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 23:53

fleurtjeuh schreef:
Electra63 schreef:

Goh, je zou bijna denken dat die moslims ook mensen zijn :)*

Ik had het een beetje raar neer gezet, maar ik zat ondertussen naar Wilders te kijken en die ging weer ff los op de Islam.

Ik las eerder een interview met de vrouw die hij verkracht zou hebben... hij is gewoon een doorgesnoven junk met een ernstige stoornis.
Vreselijk als je zo'n idioot tegen het lijf loopt.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 09:32

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 09:47

Ik vrees een beetje voor de verkiezingsuitslag vanavond na dit...

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 10:03

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 10:22

LadyMadonna schreef:

Ik ook... De timing is wat dat betreft bijna verdacht... Een collega van mij, die enorm van conspiracy theorieën houdt ziet dit als geplande politiek... Dat is helemaal een afschuwelijke gedachte...

Ik heb met verwondering gekeken gister naar de botte opmerkingen van Wilders, niet normaal, ook die Baudet spoort niet, wat een naar mannetje. Maar er zijn zat, domme, mensen die het allemaal wel geloven

Spoiler:
Overigens ben ik het op klimaatvlak echt met ze eens, we zijn zo'n druppel op de gloeiende plaat dat ik niet voor al die poespas kan stemmen. Maar daar is vast een ander topic over :x

sureido

Re: Schoten in tram Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 10:23

Rutte spoort ook niet

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 10:27

Nee, dat sowieso niet, "Carolien, waar ben je?" :o

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 10:27

sureido schreef:
Rutte spoort ook niet

Vertel

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 10:28

purny schreef:
sureido schreef:
Rutte spoort ook niet

Vertel

Dit topic lijkt me niet de juiste plek om dat soort zaken te bespreken.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 10:33

Sureido: Ben wel heel benieuwd waarom Rutte niet zou sporen, stuur maar in een PB

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 10:36

Serenity350 schreef:
SplashIsLief schreef:

Zeker, mooie samenvatting over hoe we in een viceuze cirkel zijn beland.

Tsja, maar doen we er niet allemaal aan mee?
Dit topic liep ook rood aan van de snelheid waarmee nieuwtjes gepost werden... En niet altijd met even betrouwbare bron.
Is ook erg menselijk, mensen zijn nu eenmaal nieuwsgierig.

Wat wel schokkend is is dat er bij gekleurde mensen gelijk over terrorisme gesproken wordt inderdaad, eens. Maar zinnen als: we zien Turken niet als Nederlander... Heb je die mensen wel eens gevraagd hoe ze zich zelf voelen? Want ik ken Grieken, Turken, Marokkanen en nog veel meer smaakjes in Nederland wonende, al dan niet geboren mensen met een andere etnische afkomst, en die voelen zich zelf ook niet persé Nederlander. Ze leven hier, maar hun hart ligt ergens anders.

Wanneer jij naar een ander land verhuist, blijf je ook een Nederlander in dat andere land, zo werken die dingen nu eenmaal. Dus misschien siert het ons om dingen eens gewoon bij hun naam te noemen.

Is dat erg? Ik denk van niet, maar ik vind wel dat wanneer je in een ander land gaat wonen, al dan niet gevlucht, je je moet aanpassen aan de regels van dat land. Bevalt het je niet, verhuis je.
Dat geldt ook voor Nederlanders in het buitenland.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 10:38

Rutte had gisteren een black out tijdens het debat met Ascher en hij riep toen Carolien..... dat is zijn assistente.
Rutte heeft nooit black out, dus dat was wel bijzonder. Maar ik kan me voorstellen, dat hij niet helemaal fit was, na de gebeurtenissen van maandag.

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 10:42

Ik zit as we speak in de tram. Veel politie op station nog steeds, hier bij waar de tram vertrekt ook een hoop. Ze houden alles strak in de gaten.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 10:45

Joh gek maar waar rutte is ook een mens! Respect voor die man wat die allemaal wel niet op zijn bord gegooid krijgt. Kunnen we iemand niet de schuld geven pakken we maar een iemand! Nee vind het onwijs oneerlijk.

En nederlander/turks of waar je ook vandaan komt het hoeft voor mijn niet eens benoemd te worden! We zijn allen mensen op dezelfde planeet/aarde deal ermee

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 10:46

De twee andere verdachten zijn weer op vrije voeten, maar er is nu iemand anders aangehouden; https://bit.ly/2ukJUGF

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 10:48

corine1981 schreef:
LadyMadonna schreef:

Ik ook... De timing is wat dat betreft bijna verdacht... Een collega van mij, die enorm van conspiracy theorieën houdt ziet dit als geplande politiek... Dat is helemaal een afschuwelijke gedachte...

Ik heb met verwondering gekeken gister naar de botte opmerkingen van Wilders, niet normaal, ook die Baudet spoort niet, wat een naar mannetje. Maar er zijn zat, domme, mensen die het allemaal wel geloven

Spoiler:
Overigens ben ik het op klimaatvlak echt met ze eens, we zijn zo'n druppel op de gloeiende plaat dat ik niet voor al die poespas kan stemmen. Maar daar is vast een ander topic over :x

Oké dus nu zijn alle PVV en FvD stemmers dom? Ik ken toch diverse hoogopgeleide mensen die op hen gaan stemmen hoor. Zo kort door de bocht gaan is pas dom.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 10:55

Over de verkiezingen loopt een ander topic; [NM] Op wie stem jij 20 maart?
Lijkt me goed om de discussie omtrent de politiek en verkiezingen daar te doen en het hier te laten bij de gebeurtenissen in Utrecht.

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 10:55

corine1981 schreef:
SplashIsLief schreef:

Tsja, maar doen we er niet allemaal aan mee?
Dit topic liep ook rood aan van de snelheid waarmee nieuwtjes gepost werden... En niet altijd met even betrouwbare bron.
Is ook erg menselijk, mensen zijn nu eenmaal nieuwsgierig.

Wat wel schokkend is is dat er bij gekleurde mensen gelijk over terrorisme gesproken wordt inderdaad, eens. Maar zinnen als: we zien Turken niet als Nederlander... Heb je die mensen wel eens gevraagd hoe ze zich zelf voelen? Want ik ken Grieken, Turken, Marokkanen en nog veel meer smaakjes in Nederland wonende, al dan niet geboren mensen met een andere etnische afkomst, en die voelen zich zelf ook niet persé Nederlander. Ze leven hier, maar hun hart ligt ergens anders.

Wanneer jij naar een ander land verhuist, blijf je ook een Nederlander in dat andere land, zo werken die dingen nu eenmaal. Dus misschien siert het ons om dingen eens gewoon bij hun naam te noemen.

Is dat erg? Ik denk van niet, maar ik vind wel dat wanneer je in een ander land gaat wonen, al dan niet gevlucht, je je moet aanpassen aan de regels van dat land. Bevalt het je niet, verhuis je.
Dat geldt ook voor Nederlanders in het buitenland.

Zeker zag je het ook in dit topic gebeuren, dat ik het een goed artikel vind staat daar verder los van. En dat het overal gebeurd betekend niet dat het daarom minder erg is. En het is wel dubbel, want niemand hier of op andere plekken denkt; "Ghehe, ik ga ff lekker zitten speculeren". Nee, vaak is het ook echt uit oprechte betrokkenheid, bezorgdheid en medeleven. Juist daarom is het ook belangrijk het wel bespreekbaar te maken, maar op een nette manier elkaar soms even wat af te remmen. Zo helpen we elkaar een handje. Dat zag je in dit topic ook wel gebeuren als er dingen langskwamen die echt ongefundeerd waren of richting stemmingmakerij gingen. Dat vond ik erg top om te zien. Zelfs als iemand het niet zo bedoeld, kunnen woorden een andere lading overbrengen dan het gevoel wat de schrijver had op het moment dat die het berichtje schreef.

Wat betreft je andere stukje over Nederlander voelen of niet, ik denk zelf dat dit hier niet aan de orde is. Het gaat er in deze namelijk niet om hoe iemand zich voelt, maar hoe we elkaar aanduiden. Daar zit een groot verschil in en dat kan zonder dat we er bewust bij stil staan heel destructieve gevolgen hebben. Zoals de persoon in het artikel al schreef zit er steeds vaker een verschil in aanduiding van de persoon wanneer diegene iets slechts gedaan heeft afhankelijk van of diegene een westers of niet-westers voorkomen had. Je ziet het ook vaak in de krant, wanneer er een nieuwsbericht over een misdrijf langskomt. "De dader, een 41-jarige inwoner uit Amsterdam/een 34-jarige man uit Leeuwarden" of "de dader, een 41-jarige man van Marrokaanse afkomst woonachtig in Amsterdam/een 27-jarige Pool momenteel woonachtig in...." "een turkse man van 21 jaar/een 21-jarige jongen" (uit de mouw getrokken voorbeelden, overeenkomsten met daadwerkelijke nieuwsberichten puur toevallig).

Dit lijken kleine minimale verschillen, maar psychologisch is het wel groot. Overal om ons heen wordt hierdoor namelijk steeds benadrukt dat je hier in Nederland te gast bent en er niet echt helemaal bij hoort. Dit klinkt overtrokken, maar gelijke behandeling zou ook echt gelijke behandeling moeten inhouden. Juist de kleine verschillen blijven extra zichtbaar op het moment dat het een gevoelig punt is. Je kunt het je misschien voorstellen met het volgende (zeer gechargeerde) voorbeeld. Stel je bent jarenlang gepest omdat je een grote neus hebt, later, eenmaal volwassen, is dat pesten voorbij. Maar als een collega een keer gekscherend zonder enige slechte bijbedoeling zegt: ik herkende je op de foto aan je neus, dan zal dat anders binnenkomen dan wanneer dat niet een ding is geweest in je leven. En 1 zo'n opmerking zal niet je hele leven op de kop gooien, maar stel je voor dat je meerdere keren per week met zulke opmerkingen in aanraking komt, komend van mensen die er niets slechts mee bedoelen, die juist van mening zijn dat jij net als andere mensen gewoon een neus hebt en iedere vorm is nu eenmaal anders, maar die toch onbewust steeds de nadruk op je neus blijven leggen.

Nu hebben we het niet over neuzen, maar het schetst misschien een beetje wat er aan de hand is. Zolang we een ding maken van nationaliteit, het gebruiken om iemands identiteit mee aan te geven (zonder dat diegene zelf kan zeggen of hij zich daar inderdaad mee identificeert of niet) zet je iemand in een bepaald hokje. En de reden dat afkomst uit andere landen meer een ding is dan wanneer we een Nederlandse stad noemen als woonplaats is vanwege de geschiedenis van racisme en discriminatie die we hebben in dit land. Daar willen we samen uit komen, veel mensen zijn het ermee eens dat iedereen gelijk zou moeten zijn. Nu de grote grove uitingen niet meer getolereerd worden zouden we samen kunnen kijken naar het onbewust racisme, zodat ieders goede bedoelingen juist des te meer tot hun recht komen.

Dat is in het kort (lang) de strekking achter het artikel met betrekking tot de verschillende duidingen.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 11:04

Suzanne F. schreef:
corine1981 schreef:

Spoiler:

Oké dus nu zijn alle PVV en FvD stemmers dom? Ik ken toch diverse hoogopgeleide mensen die op hen gaan stemmen hoor. Zo kort door de bocht gaan is pas dom.

Nee, dat interpreteer je echt niet goed, ik bedoel de "alles is de schuld van de islam en het immigratiebeleid van de andere partijen". Dat geloven vind ik inderdaad dom, is mijn mening.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 11:07

@Serenity, ik ben met je eens dat afkomst niet aangehaald hoeft te worden, maar je mag tegenwoordig ook geen beschrijvingen meer geven als: donker, licht gekleurd etc, want dat is weer racisme. Hoe doe je dan een net daderprofiel maken??

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 11:12

Kennis van me woont al jaren in het buitenland, hij postte maandag een bericht dat dit de reden is om zeker op Wilders of Baudet te stemmen. In een prive bericht vroeg ik hem of hij zich aan de feiten wilde houden en niet de Telegraaf citeren. En of hij zo langzamer hand ook een beetje extreem rechts werd, met een smiley er achter. We hebben wel vaker flinke discussies, kennen elkaar al veertig jaar. En hij blokte me, tja, misschien geeft dat de onverdraagzaamheid weer in de huidige wereld.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 11:14

Ik had het er gisteravond nog met mijn vriend over.
De hoofdverdachte is járen geleden met zijn ouders als "normaal" gezin naar Nederland gekomen. Nog voordat het huidige migratiebeleid zo'n issue was.
Vader is uiteindelijk weer teruggegaan naar Turkije, nadat hij was gescheiden van zijn vrouw en o.a. de hoofdverdachte is in NL blijven wonen. Zij hebben elkaar sindsdien ook nooit meer gesproken.

Ik kan me voorstellen dat een misdaad die gepleegd is door een allochtoon wordt gekoppeld aan het huidige migratiebeleid maar dit is niet altijd van toepassing.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 11:14

SplashIsLief schreef:
Over de verkiezingen loopt een ander topic; [NM] Op wie stem jij 20 maart?
Lijkt me goed om de discussie omtrent de politiek en verkiezingen daar te doen en het hier te laten bij de gebeurtenissen in Utrecht.

Volgens mij gaat dit nog steeds direct over de gebeurtenissen in Utrecht welke een rare draai kunnen geven aan de verkiezingen. Aangezien de discussie hier ook gespekt wordt met meningen en ideeën over indirect het immigratiebeleid vind ik het nog steeds, met mate, passend.