Op wie stem jij 20 maart?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 17:37

Electra63 schreef:
Ik vind Baudet niet echt een goed debater, hij heeft niet altijd genoeg dossierkennis. Als hij een beetje kritisch wordt ondervraagd, dan komt hij er niet meer uit.
Hij is wel het voorbeeld hoe politiek nu bedreven
wordt: vooral via de media, niet te moeilijk en gewoon wat nepnieuws verspreiden.

Klopt, en dit vind ik echt ernstig. Er valt echt niet tegen die vent op te factchecken, en wanneer hem wordt verteld dat wat hij zegt niet klopt gaat hij harder praten totdat de ander het maar opgeeft

Ook de onsamenhangende verhalen die hij ophangt in de kamer zijn ook niet om over naar huis te schrijven, zowel achter het spreekgestoelte als bij de interruptiemicrofoon

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-19 18:04

Electra63 schreef:
Shaggy09,
Ik reageer bijna altijd via mijn telefoon. Ik heb daarom geen zin in hele lange berichten te typen en sowieso kan ik dan moeilijk quoten van meerdere berichten.
Maar als mensen daar dan zo op reageren, wil ik dit best uitleggen, kort. :D als ik namelijk echt uitgebreid tot in details wil reageren, heb ik wel een paar pagina's nodig ;)

Wat betreft mijn kinderen, die hebben stemrecht en de 1 stemt wel en de ander niet. Maar nooit op PVV of FvD. Zij zijn opgegroeid in een multiculturele omgeving, in de wijk, op school en inmiddels op het werk.
Zij vinden beide lijsttrekkers "idioten" (hun woorden, niet de mijne ;) ) En ook met name het gedachtengoed van de PVV.

Ik kijk graag naar politieke debatten en discussieprogramma's.
Ik vind GW de laatste weken een stuk rustiger en hij komt ineens wat vaker op TV. Hij voelt de hete adem van Baudet.
Ik vind Baudet niet echt een goed debater, hij heeft niet altijd genoeg dossierkennis. Als hij een beetje kritisch wordt ondervraagd, dan komt hij er niet meer uit.
wordt: vooral via de media, niet te moeilijk en gewoon wat nepnieuws verspreiden.

Ik vind de komende verkiezingen vooral belangrijk voor de 1e Kamer. Dus ik zal toch een landelijke partij kiezen.

Maar hoe zou je reageren als jou kind wél op een van die partijen zou stemmen?

Ik vind politieke debatten interessant maar de laatste paar die ik heb gezien ook erg vermoeiend. Geen ruimte voor inhoudelijke discussie en alleen maar op de man spelen. Niet hoe politici zich horen te gedragen imo. Sommige zou ik bijna mediageil noemen.

Avalanche

Re: Op wie stem jij 20 maart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 18:14

Dat laatste ben ik volledig met je eens. Dat vind ik ook gewoon echt niet grappig meer. Ik bepaal dus mijn stem ook neit aan de hand van die debatten. Wel aan de hand van de standpunten die op de websites en partij programma's staan.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 18:32

Shaggy09 schreef:
Electra63 schreef:
Shaggy09,
Ik reageer bijna altijd via mijn telefoon. Ik heb daarom geen zin in hele lange berichten te typen en sowieso kan ik dan moeilijk quoten van meerdere berichten.
Maar als mensen daar dan zo op reageren, wil ik dit best uitleggen, kort. :D als ik namelijk echt uitgebreid tot in details wil reageren, heb ik wel een paar pagina's nodig ;)

Wat betreft mijn kinderen, die hebben stemrecht en de 1 stemt wel en de ander niet. Maar nooit op PVV of FvD. Zij zijn opgegroeid in een multiculturele omgeving, in de wijk, op school en inmiddels op het werk.
Zij vinden beide lijsttrekkers "idioten" (hun woorden, niet de mijne ;) ) En ook met name het gedachtengoed van de PVV.

Ik kijk graag naar politieke debatten en discussieprogramma's.
Ik vind GW de laatste weken een stuk rustiger en hij komt ineens wat vaker op TV. Hij voelt de hete adem van Baudet.

Ik vind de komende verkiezingen vooral belangrijk voor de 1e Kamer. Dus ik zal toch een landelijke partij kiezen.

Ik vind politieke debatten interessant maar de laatste paar die ik heb gezien ook erg vermoeiend. Geen ruimte voor inhoudelijke discussie en alleen maar op de man spelen. Niet hoe politici zich horen te gedragen imo. Sommige zou ik bijna mediageil noemen.

Er is een verschil tussen familie en vrienden en je kinderen :D
Maar ik heb ze goed opgevoed, :+ ze geven niet de vluchtelingen of moslims de schuld van zaken in de wereld waar zij het niet mee eens zijn ;). Zij heb en genoeg empathisch vermogen en gezond verstand om door die onzin van GW heen te prikken ;)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 18:43

Magrathea schreef:
Electra63 schreef:

Klopt, en dit vind ik echt ernstig. Er valt echt niet tegen die vent op te factchecken, en wanneer hem wordt verteld dat wat hij zegt niet klopt gaat hij harder praten totdat de ander het maar opgeeft

Ook de onsamenhangende verhalen die hij ophangt in de kamer zijn ook niet om over naar huis te schrijven, zowel achter het spreekgestoelte als bij de interruptiemicrofoon

En die verschrikkelijke reclame van hem/fvd op de radio tegen het huidige kabinet...
Zo triest als je daarmee stemmen wilt winnen :=
En dan ben ik bij lange na geen eens een rutte aanhanger.

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 19:03

Ja, zowel Wilders als Baudet hebben echt enorm inhoudelijke verkiezingsposters/reclame. XD 'Stem Rutte weg!'
Dat wekt echt vertrouwen jongens. :')

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-19 19:07

Electra63 schreef:
Shaggy09 schreef:

Er is een verschil tussen familie en vrienden en je kinderen :D
Maar ik heb ze goed opgevoed, :+ ze geven niet de vluchtelingen of moslims de schuld van zaken in de wereld waar zij het niet mee eens zijn ;). Zij heb en genoeg empathisch vermogen en gezond verstand om door die onzin van GW heen te prikken ;)

Kun je niet gewoon antwoord geven op mijn vraag? :D

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-19 19:08

julius_juut schreef:
Ja, zowel Wilders als Baudet hebben echt enorm inhoudelijke verkiezingsposters/reclame. XD 'Stem Rutte weg!'

Op Facebook krijg ik telkens een poster van rutte waar tomaten op worden gegooid :') Spotje van SP.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 19:18

Oh die andere heb ik allemaal nog niet gezien. Maar ik vind dat wel verdrietig als je zo stemmen moet/wilt winnen :')

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 19:28

Shaggy09 schreef:

Mijn kinderen stemmen niet op PVV of FvD. :D
Dus ik kan geen antwoord op jouw vraag geven....

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-19 19:36

Electra63 schreef:
Shaggy09 schreef:

Mijn kinderen stemmen niet op PVV of FvD. :D
Dus ik kan geen antwoord op jouw vraag geven....

Wat ontzettend flauw dit. :') Ik stel je een vraag waar je gewoon antwoord op kan geven. Niet zo kinderachtig doen hoor.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-19 19:40

verootjoo schreef:
Oh die andere heb ik allemaal nog niet gezien. Maar ik vind dat wel verdrietig als je zo stemmen moet/wilt winnen :')

Ja is ook vd zotte eigenlijk :P Ik zou Geertje weleens willen horen als bijvoorbeeld Kuzu zijn hoofd als propaganda zou gebruiken :')

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 19:41

Ik ben toch benieuwd wat de visies zijn over het standpunt van FvD over die 0,00007 graden die de klimaatwet zou opleveren? Want dat zet mij wel aan het twijfelen. Heeft het wel zin wat ze willen doen met o.a. warmtepompen enzo?

Die berekeningen zullen wel ergens op slaan.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 19:52

Marjoow schreef:
Ik ben toch benieuwd wat de visies zijn over het standpunt van FvD over die 0,00007 graden die de klimaatwet zou opleveren? Want dat zet mij wel aan het twijfelen. Heeft het wel zin wat ze willen doen met o.a. warmtepompen enzo?

Hun visie is dat alle wetenschappers ongelijk hebben :=
En dat je het klimaatprobleem gewoon kan ontkennen en dat er dan mensen op je gaan stemmen die niet zo houden van het nemen van hun verantwoordelijkheid hierin :)
Makkelijk stokpaardje.

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 20:20

Shaggy09 schreef:
julius_juut schreef:

Op Facebook krijg ik telkens een poster van rutte waar tomaten op worden gegooid :') Spotje van SP.

Zij ook al joh?
Zonde hoor, waarom niet iets inhoudelijks?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 20:25

Marjoow schreef:

"'De belasting die ik afvraag bedraagt maar 0,00007% van de staatsinkomsten en daarom wens ik ben belasting meer te betalen, heeft toch geen nut"

Snap je hem?

Het Parijsakkoord is niet gemaakt om elk land in zijn eentje het klimaatprobleem te laten oplossen. Iedereen moet gewoon zijn eigen bijdrage leveren. En als Nederland besluit dat niet te doen dan is de verleiding voor andere landen om zich ook terug te trekken groter. En dat terwijl Parijs er op gericht was om als een soort "peer pressure" te werken.

Nog afgezien daarvan is het best een prima vooruitzicht om niet meer afhankelijk te zijn van Russisch gas :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 20:32

Dat vooral ook ja... iedereen doet alsof NL nu in haar eentje het klimaatprobleem aan het oplossen is. Maar in de werkelijkheid lopen we enorm achter op andere landen :=
Als echt elk land meedoet aan het klimaatakkoord, levert het zeker wel wat op :j En we hoeven niet in een keer alles, we hoeven niet ineens massaal aan de zonnepanelen, warmtepompen en elektrische auto’s. Maar we moeten wel een keer een begin maken.
Gewoon niet beginnen, kop in het zand en het hele probleem ontkennen zet natuurlijk sowieso geen zoden aan de dijk en dan halen we die 0,00007gr minder niet eens :+

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 20:33

verootjoo schreef:
Dat vooral ook ja... iedereen doet alsof NL nu in haar eentje het klimaatprobleem aan het oplossen is. Maar in de werkelijkheid lopen we enorm achter op andere landen :=
Als echt elk land meedoet aan het klimaatakkoord, levert het zeker wel wat op :j En we hoeven niet in een keer alles, we hoeven niet ineens massaal aan de zonnepanelen, warmtepompen en elektrische auto’s. Maar we moeten wel een keer een begin maken.
Gewoon niet beginnen, kop in het zand en het hele probleem ontkennen zet natuurlijk sowieso geen zoden aan de dijk en dan halen we die 0,00007gr minder niet eens :+

Niks aan toe te voegen *\o/*

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 20:38

verootjoo schreef:

Mooi gesproken.
Maar welke partij denkt er net zo over?

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 20:44

GroenLinks! :D

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 20:49

verootjoo schreef:

En al zouden we wel de enige zijn. Ik heb altijd geleerd dat een betere wereld begint bij jezelf :j

Ik ga overigens VVD stemmen, ik ben er niet over uit en de VVD in Zuid-Holland wil meer ruiterpaden en verder kwam deze partij ook redelijk uit in mijn kieswijzer.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-19 20:55

julius_juut schreef:
Shaggy09 schreef:

Zij ook al joh?
Zonde hoor, waarom niet iets inhoudelijks?

Jammer he. :P
Dat maakt het zo semi populistisch.
Waarschijnlijk doen ze het puur om stemmen te trekken, omdat toch menig Nederlander van Rutte af wilt.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 21:00

mavantos schreef:
verootjoo schreef:

En al zouden we wel de enige zijn. Ik heb altijd geleerd dat een betere wereld begint bij jezelf :j

Ik ga overigens VVD stemmen, ik ben er niet over uit en de VVD in Zuid-Holland wil meer ruiterpaden en verder kwam deze partij ook redelijk uit in mijn kieswijzer.

Er is een bokker uit ZH, die zich inderdaad inzet voor meer ruiterpaden in ZH. Nu vind ik meer ruiterpaden wel leuk, maar niet echt een heel belangrijk punt om daarop mijn keuze te bepalen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 21:02

Electra63 schreef:
verootjoo schreef:

Mooi gesproken.
Maar welke partij denkt er net zo over?

Er zijn genoeg partijen die verregaander klimaatbeleid willen hoor, of bedoelde je dat niet?

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 21:05

Electra63 schreef:
Er is een bokker uit ZH, die zich inderdaad inzet voor meer ruiterpaden in ZH. Nu vind ik meer ruiterpaden wel leuk, maar niet echt een heel belangrijk punt om daarop mijn keuze te bepalen.

Klopt, maar met alle andere partijen ben ik het ook niet geheel eens. Ruiterpaden heb ik zelf voordeel van. Wilders en Baudet met meer macht zie ik al helemaal niet zitten :')