Nieuwe Michael Jackson docu, SHOCK!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Re: Nieuwe Michael Jackson docu, SHOCK!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 21:56

Ik ga alleen deel 1 vanavond kijken, ik trek het echt niet tot half 1.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 22:00

Ik ga ook zeker niet alles kijken.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 22:03

Ik heb hem ingepland. De hele week al opnames lopen verwijderen aangezien ik nogal veel op de schijf had staan :+

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 22:04

Ben aan het kijken, maar om de een of andere reden geloof ik er nog niet zoveel van.. Ik weet niet waarom..

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 22:10

Maar moeten we het geloven? Een man die den kind manipuleert om bij hem in bed te slapen (oude docu if you love me you do it = zegt de jonge ook dat hij het initieel helemaal he en prettig idee vind) is dat niet fout genoeg :brr:

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 22:13

Bij die Wade gaat het wel heel snel. Direct eerste nacht al bij hem in bed met zijn zus. Kan me het niet voorstellen dat je dat toelaat als ouders echt niet. 0,0

De opnames met Micheal (bijvoorbeeld in het vliegtuig, stem opname)
Vind ik al vreemd. Wat Micheal zegt voelt ongemakkelijk. Zo dol als hij op dat jongetje is. Echt ongezond.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 22:14

Furrow schreef:
Maar moeten we het geloven? Een man die den kind manipuleert om bij hem in bed te slapen (oude docu if you love me you do it = zegt de jonge ook dat hij het initieel helemaal he en prettig idee vind) is dat niet fout genoeg :brr:

Ja maar dan is er nog niets gebeurd..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 22:22

blokje schreef:
Bij die Wade gaat het wel heel snel. Direct eerste nacht al bij hem in bed met zijn zus. Kan me het niet voorstellen dat je dat toelaat als ouders echt niet. 0,0

De opnames met Micheal (bijvoorbeeld in het vliegtuig, stem opname)
Vind ik al vreemd. Wat Micheal zegt voelt ongemakkelijk. Zo dol als hij op dat jongetje is. Echt ongezond.

Ja dat gaat inderdaad heel snel, maar die ouders waren ook wel heel makkelijk los te koppelen van die jongen. Zeker in die tijd, waar mobiele telefoons niet echt gebruikelijk waren. Bestonden ze überhaupt wel? Daarnaast kon je op Neverland duidelijk de hele dagen bezig zijn, wat niet bereikbaar zijn ook kan verklaren. Of het personeel geïnstrueerd werd of niet...
Plus dat Wade natuurlijk uit Australië komt, dus hij moest ook wel snel handelen.

Ik begrijp het ook niet hoor, dat je zoiets als ouder zijnde toelaat.
Maar ze waren wel overduidelijk allemaal starstruck, die ouders. En die oma van Wade zegt ook: Toch fantastisch dat zo'n wereldster je kind/kleinkind wil leren dansen?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 22:23

nine1987 schreef:
Furrow schreef:

Ja maar dan is er nog niets gebeurd..

Maar die geluidsfragmenten vind je verder volledig gezond en geven je geen enkele aanleiding om de onschuld te betwijfelen?

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 22:24

:=

Ik vind Wade zijn verhaal moeilijker te geloven dan dat van die andere man...

Kan me bijna niet voorstellen dat hij zo snel zo ver durft te gaan. Die andere man was al langer om hem heen had hij al een betere band mee. Wade kende hij pas. Kan me bijna niet voorstellen dat hij zijn carrière etc zo op spel zette...

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 22:25

Jemig. Ik weet niet of ik dit wel wil horen allemaal....
Ik vind het heel heftig!

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 22:26

Is ook schokkend...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 22:28

blokje schreef:
:=

Ik vind Wade zijn verhaal moeilijker te geloven dan dat van die andere man...

Kan me bijna niet voorstellen dat hij zo snel zo ver durft te gaan. Die andere man was al langer om hem heen had hij al een betere band mee. Wade kende hij pas. Kan me bijna niet voorstellen dat hij zijn carrière etc zo op spel zette...

Ik begrijp wel dat mensen dat moeilijker vinden om te geloven. Zelf kan ik het wel in de context plaatsen. Al begrijp ik sowieso niets van starstruck zijn.
Ben heel benieuwd wat die psycholoog er straks over gaat zeggen.

Persoonlijk denk ik niet dat hij zijn carriere zo snel op het spel zette, juist omdat het zo keurig geregisseerd werd, dat misbruik...
Safechuck is al wat ouder tijdens het misbruik, maar die geeft aan dat ze met het hand vasthouden en het kriebelen in de palmen stiekem aangaven dat ze dachten aan seks met de ander.
Maar dit had MJ al wel met mama Safechuck besproken, omdat ze zo ook in het openbaar verschenen. Heel zorgvuldig gedaan...

Ninette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 22:28

Weet je dat bedoelde ik ook beetje te zeggen... Voor mij is deel één twee verhalen die waar kunnen zijn maar ook net zo goed verzonnen zouden kunnen zijn. Dat roept bij mij vragen op waardoor ik nog niet kan zeggen hij is schuldig of onschuldig. Als deel twee meer feitelijk is zal ik al meer naar schuldig trekken als naar onschuldig. En ja dan behoor ik maar tot die mensen die soort van bewijzen wil om zoiets schandaligs te geloven want natuurlijk keur ik pedofilie niet goed en is het soort ongeloof. Maar op tv zeiden ze ook er zijn eigenlijk maar twee feiten...hij ging graag met kleine jongens om en er waren slaapfeestjes op zijn kamer. En tuurlijk is dat afwijkend gedrag maar eigenlijk past dat ook bij iemand met een afwijkend leven. Echter is omgang en slaapfeestjes houden geen sexuele ontoelaatbaar gedrag. Of het raar gedrag is? Ja.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 22:30

Ik denk dat het belangrijkste aan deze documentaire is, als ik het zo bekijk, dat we een inkijkje krijgen in wat kindermisbruik nu werkelijk is. Om het eerder te herkennen... Om de dialoog aan te gaan...

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 22:34

Snap jou wel hoor.

Ik twijfel aan zijn onschuld maar zal nooit zeggen dat ik zeker weet dat hij schuldig is.

Vind zijn gedrag (wat echt bekend en feiten zijn) wel erg vreemd en ongezond.
Ik krijg de kriebels van die dingen.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 22:36

Maar er gaan toch geen bewijzen komen? Er waren geen anderen bij...
En foto’s en film materiaal kan altijd getruuct zijn. Dus ja, ik weet niet wat je verwacht dan Ninette? Om welk verhaal dan ook maar bewijzen...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 22:36

blokje schreef:
Snap jou wel hoor.

Ik twijfel aan zijn onschuld maar zal nooit zeggen dat ik zeker weet dat hij schuldig is.

Vind zijn gedrag (wat echt bekend en feiten zijn) wel erg vreemd en ongezond.
Ik krijg de kriebels van die dingen.

Zeker weten kan ik het ook niet, maar ik geloof wel in zijn schuld.
Als in, wat er is verteld door deze jongens, door MJ in het verleden, de rechtszaken etc. Dat maakt voor mij een sommetje waardoor ik niet meer kan geloven dat hij onschuldig is.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 22:37

Maar ik vraag me af waarom een bekend persoon met dat weg mag want hij had een speciaal leven. Ik ben geen ouder maar ik denk dat de helft de politie zou bellen als de buurman het gefilmd gedrag zou vertonen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 22:38

Sanet schreef:
Maar er gaan toch geen bewijzen komen? Er waren geen anderen bij...
En foto’s en film materiaal kan altijd getruuct zijn. Dus ja, ik weet niet wat je verwacht dan Ninette? Om welk verhaal dan ook maar bewijzen...

Dat is het met dit soort misbruik natuurlijk altijd. Dit werd ook even aangehaald in het interview van Oprah... En dat maakt het zo'n taboe.
Een verkrachting (hoewel ook niet altijd meteen onderzocht door schaamte en taboe) kan je nog wel herleiden. Een gyneacoloog kan dit gewoon zien.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 22:43

Exact, daarom ben ik ook zo benieuwd wat voor bewijs men dan verwacht?

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 22:44

Sorry als ik dwars door de discussie heen breek, maar weet iemand of er zo een pauze tussendoor komt? Ik vind het zonde om hem af te zetten maar ik moet zo nodig naar de wc :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 22:46

Sheehan schreef:
Sorry als ik dwars door de discussie heen breek, maar weet iemand of er zo een pauze tussendoor komt? Ik vind het zonde om hem af te zetten maar ik moet zo nodig naar de wc :')

Er zit een pauzeknop op je afstandsbediening toch? :P

Op de NPO heb je meestal geen reclames midden in een programma geloof ik?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 22:46

Wat mensen wel niet doen voor aandacht :r
Zou me kapot schamen!!
Die ouders vonden het wel prima dat hun kinderen al die aandacht kregen. Te gek vonden ze het.
Alles voor de Fame.
Verder veels te langdradig allemaal. Ga niet nog 2 uur kijken

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 22:50

Popstra schreef:
Wat mensen wel niet doen voor aandacht :r
Zou me kapot schamen!!
Die ouders vonden het wel prima dat hun kinderen al die aandacht kregen. Te gek vonden ze het.
Alles voor de Cash!!

Ik heb niet de indruk dat de ouders geld kregen, of heb ik nu iets gemist?