2 jarige peuter in Spanje in 110 meter diep gat gevallen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 08:38

HorseTopShop schreef:
Die graafmachines.... Is dat die aarde (of wat voor grond dan ook) die ze eruit halen van de horizontale tunnel?

Volgens mij is er op dit moment geen livestream actief. Als je vooruit kan spoelen is het al een oude opname.
Van wat ik begrepen heb is de kooi dusdanig aangepast dat de mijnwerkers daar onderin de aarde kwijt kunnen. Als het bakje vol is gaan ze omhoog, wordt de shift gewisseld en het bakje geleegd.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 08:40

Shanna schreef:
HorseTopShop schreef:
Die graafmachines.... Is dat die aarde (of wat voor grond dan ook) die ze eruit halen van de horizontale tunnel?

Volgens mij is er op dit moment geen livestream actief. Als je vooruit kan spoelen is het al een oude opname.
Van wat ik begrepen heb is de kooi dusdanig aangepast dat de mijnwerkers daar onderin de aarde kwijt kunnen. Als het bakje vol is gaan ze omhoog, wordt de shift gewisseld en het bakje geleegd.

Je hebt inderdaad gelijk. De Livestream is bij mij weer vanaf het begin begonnen.
IK zie met doorspoelen wel dat de buis er nu in zit.

Pepperrr

Re: 2 jarige peuter in Spanje in 110 meter diep gat gevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 09:22

Ohh ik hoop toch zo dat ze het kleintje vandaag of morgen vinden... Mijn hart breekt elke keer weer als ik er aan denk..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 10:07

Zachtjes aan hoop ik dat ze het ventje überhaupt nog boven gaan krijgen...al die tegenslagen....!

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 10:18

En wanneer maken ze de beslissing dat ze er mee moeten stoppen en de put zijn grafje wordt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 10:28

Ze hebben er nu al zoveel aan gedaan....ze geven niet zomaar op. Hopelijk gaat het hakken goed en vinden ze het ventje waar ze hem verwachten... Maar ik neem aan dat ze ook niet eeuwig door kunnen gaan op wellicht eigen kosten allemaal....

Hopelijk vinden ze het ventje snel en zit het nu eindelijk een keer mee :(:)

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 10:30

Britta31 schreef:
En wanneer maken ze de beslissing dat ze er mee moeten stoppen en de put zijn grafje wordt.

ik gok dat zolang het verantwoord is voor de mijnwerkers ze doorgaan tot hij boven is..
veiligheid voor de mensen die zo hard werken om hem boven te krijgen gaat nu voor volgens mij.

Noppes

Britta31 schreef:

Ik denk dat ze voorlopig nog doorgaan (hoe lang dat ook nog mag duren) met in ieder geval hem lokaliseren. Zo lang dat nog veilig is. Mocht blijken dat hij op een plek vastzit waar ze hem niet veilig kunnen bereiken, dan zal het vast ophouden.

mirim

Britta31 schreef:

Niet!
Het is geen dier, maar een mens. Een kind van ouders die heel erg graag afscheid willen nemen en hem nog willen zien. Hierbij ga ik er dan vanuit dat hij overleden is.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 10:49

mirim schreef:
Britta31 schreef:

Niet!
Het is geen dier, maar een mens. Een kind van ouders die heel erg graag afscheid willen nemen en hem nog willen zien. Hierbij ga ik er dan vanuit dat hij overleden is.

Google de nutty putty cave eens, die is gesealed omdat er een spelunker in vast is komen te zitten en is overleden. Berging was veel te riskant. Het gebeurt dus wel. Maar dat is wel een compleet andere setting.

Ik denk dan ook niet dat hier zomaar wordt opgegeven. Maar het wordt natuurlijk wel steeds riskanter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 10:53

Ik denk ook dat veel zal afhangen van wat de mijnwerkers onder de prop aantreffen. Dat ze dan pas verder kijken, of verder zoeken dan nog mogelijk is.

Weet iemand wanneer de mijnwerkers nou precies zijn beginnen graven?

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 11:02

mirim schreef:
Britta31 schreef:

Niet!

doe maar even rustig. ze heeft zelf ook kinderen hoor.
En in sommige gevallen als het echt niet lukt of niet meer veilig is dan moeten ze wel ophouden. Hoe vreselijk ook. Maar denk dat hier nog niet aan de orde is.

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 11:18

weet iemand hoe het er momenteel voor staat?
ik kan er weinig over vinden.
de livestream is ook uit de lucht.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 11:26

Ik denk dat ze er echt alles tot de laatste snik aan zullen doen om hem eruit te krijgen, maar het moet ook kùnnen. We mogen nog zo ver staan we kunnen niet alles, en de veiligheid van de reddingswerkers zal altijd op 1 staan. Je wilt ook niet het verhaal afsluiten met, kind niet gevonden onder de grond en 4 reddingswerkers ook levend bedolven onder ingestorte tunnel en niet meer te redden.
Maar laten we hopen dat er vandaag eindelijk een antwoord komt :'( .

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 11:28

Volgens mij zijn de mijnwerkers nog niet eens begonnen met hakken (update vandaag 10:22, maar ik weet niet in hoeverre dit bericht een herhaling is, aangezien dat wel vaker voorkomt op La Vanguardia, heb ik gemerkt).
Ze moesten nog wat afmaken met de buizen (een toevoeging van 12 meter over de tunnelmond om een toegangsplatform te creëren.)

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 11:51

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 12:00

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 12:04

Pff wat duurt het elke keer toch weer lang. Niet vervelend bedoelt ten opzichte van de reddingswerkers. Ik ben ervan overtuigd dat die alles doen wat in hun macht ligt om hem zo snel mogelijk te bevrijden. Maar voor de ouders is dit keer op keer weer een tegenslag. Aan het begin is er nog de hoop dat hij levend gevonden wordt. Maar die hoop is nu wel vervlogen.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 12:10

Ik hoop dat ze hem boven kunnen halen.
Zodat de ouders afscheid kunnen nemen.
Het liefst wil ik natuurlijk dat hij leeft. Maar dat voelt als onmogelijk.

Het is allemaal zo in en in verschrikkelijk en pijnlijk verdrietig.
Het zou nog erger zijn als er geen lichaam komt. Helemaal niets. Nog ondragelijker dan hoe ondragelijk het al is voor de ouders. Niets.

enjoy86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 12:15

wat raar , er was toch gisteravond bevestigd dat de mijnwerkers met de laatste 4 meter konden beginnen?

enjoy86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 12:16

Boras schreef:
Ik hoop dat ze hem boven kunnen halen.
Zodat de ouders afscheid kunnen nemen.
Het liefst wil ik natuurlijk dat hij leeft. Maar dat voelt als onmogelijk.

Het is allemaal zo in en in verschrikkelijk en pijnlijk verdrietig.
Het zou nog erger zijn als er geen lichaam komt. Helemaal niets. Nog ondragelijker dan hoe ondragelijk het al is voor de ouders. Niets.

ja zeg dat, zeker te meer omdat het helemaal niet 100% zeker is dat hij erin ligt he

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 12:28

enjoy86 schreef:
ja zeg dat, zeker te meer omdat het helemaal niet 100% zeker is dat hij erin ligt he

Ze hebben het toch zien gebeuren en hem nog gehoord?

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 12:30

En dna

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 12:34

mirim schreef:
Britta31 schreef:

Niet!

Het moet ook wel kúnnen. En zo langzamerhand verdwijnt de hoop ook steeds meer dat ze hem überhaupt nog uit de put zullen krijgen, levend dan wel dood. Dus zo’n beslissing moeten maken komt, hoe triest ook, wel steeds dichterbij helaas.
Het heeft geen zin namelijk om nog meer slachtoffers te maken. Veiligheid van de reddingswerkers staat toch ook echt bovenaan.

Er is al eens eerder iemand overleden in een grot waarbij redding/berging niet mogelijk was. Die grot is dus uiteindelijk zijn graf geworden. Zeer triest, maar het gebeurt.

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 12:39

Niet alleen in de grot maar ook bv op zee een schip wat vergaat en het te diep of onveilig is het schip te bergen ook dat schip is dan een graf, heel triest maar idd soms niet anders mogelijk.

Kan me niet voorstellen dat dit kleine mannetje nog leeft maar hopelijk kunnen ze hem toch bergen.