Anoniem schreef:Chevax ik denk dat Bruintje valt over de manier waarop je het verwoord. Ik weet niet of dat de medicatie is, maar het komt heel erg over (op mij in ieder geval) als een: "als ik het kan , dan kan een ander het hélemaal" en een "als mensen kunnen bokken dan kunnen ze ook werken".
Terwijl je tegelijkertijd niet weet hóe de ander eruit ziet en erbij zit aan de andere kant van het schermpje. Voor hetzelfde geld ligt diegene de halve dag in bed nadat ze met pijn en moeite d'r huis even heeft kunnen stofzuigen. Foto's op social media kunnen ook oudere foto's zijn van een goede dag, puur om wat te plaatsen en te laten zien (misschien juist ook aan zichzelf) dat er gelukkig ook betere dagen tussen zitten.
En vooral omdat je ook zegt:
"an nog wel even ingaand op het werkgeversgedeelte: ik ben werkgever. En iemand als mezelf zou ik onder de huidige wetgeving nooit aannemen."
Dát maakt het dus zo lastig. "Iemand als jij", maar even heel botweg gezegd; jij bent jij, ik ben ik, bruintje is bruintje, koningin maxima is koningin maxima en de buurvrouw is de buurvrouw.
Iedereen heeft zijn eigen grenzen, zijn eigen kunnen en zijn eigen grenzen.
Ja, ik kán bokken en ik kan bloggen. Wat je alleen niet ziet is dat ik die blogs in een middag tijd schrijf en voor de hele week 'klaarzet'. Dat ik dit soms ook liggend van de bank doe omdat ik niet meer overeind kan zitten. En nu er zo godsgruwelijk veel schrijvers, bloggers, vloggers etc zijn moet je het wel heel slim aanpakken om daar een belegde boterham mee te verdienen. Daarvoor moet je weer netwerken, naar pers-evenementen en ja, dat wordt dan weer lastig als je lijf zegt 'dikke snikkel' (al gok ik dat ik jou dat niet uit hoef te leggen). En weet je wat het meest belachelijke is?
Dat ik me de afgelopen 10 jaar helemaal uit de naad heb gewerkt, van krantenwijk tot benzinepompmedewerker, bouwmarktmedewerker en in de bijou winkel gestaan, callcenterwerk en wat zegt het UWV? Succes, je had niet moeten stoppen met werken tijdens een revalidatietraject, maar omdat dat traject opgehouden is verklaren wij u 'beter'.
Maar zoals je zelf al zegt; jij zou niemand zoals jou aannemen. En zo denken dus tig werkgevers. Ik geef geen referenties meer op; ze bellen m'n oude werkgever en deze zegt vervolgens dat ik chronisch ziek ben. Daaag part-time baan! En ik probeer het écht, ben inmiddels op eigen kracht van de pijnstilling (tramadol) af en probeer weer op te krabbelen.
Goed, dat dwaalde een beetje af, maar waarom moeten we allemaal maar proberen door onze ziekte door de drammen en te pushen? Omdat een ander ook doorwerkt vanuit het ziekenhuis? Ik vínd dat op dat moment aansterken een prioriteit moet hebben. Beter wordt je niet, dat snap ik; ik word ook niet 'beter' of 'genezen'. Ik ga van m'n leven niet fulltime kunnen werken, iets wat óók de revalidatie-artsen hebben geconstateerd. Dat betekent niet dat ik niet wíl werken, want ik knok er héél hard voor. En dan komt het heel cru over zoals je het plat en zwart-wit stelt, dat jij ook doorgeknokt hebt.
Echt; alle respect voor jou dat jij je eigen bestaan hebt kunnen opbouwen ondanks je ziekte en dat je om je ziekte heen kunt werken!
Maar ook alle respect voor een ieder die dat niet kan, tussen wal en schip valt en dan dus met recht klaagt over het feit dat er een héle hoop dingen scheef lopen bij het UWV.
Ik denk dat je mijn posts niet goed hebt gelezen want ik herhaal telkenmale dat dit mijn verhaal is en dat iedereen zijn eigen verhaal heeft en manier van met dingen omgaan. Je hebt het punt in ieder geval gemist.