Geen spoor van vermiste Anne Faber

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 12:03

Het kan zijn omdat de media er nu zo gruwelijk bovenop zit, maar ik kan me eigenlijk geen zoektocht in een vergelijkbare situatie herinneren die zo precies en uitgebreid is.

Wel zoekacties waarbij ook in linie werd gezocht, maar dan vaak op burgerinitiatief.

Nu is er al een vijver leeggepompt, de troep die nog op de bodem ligt, zal ongeveer uitgezeefd worden.

Alleen maar super hoor, dat er zoveel mensen en materieel betrokken is in deze zoektocht naar Anne, maar ik heb wel het gevoel dat er een reden is waarom men hier zo vastbijt.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 12:03

In elk politie onderzoek zijndingen die nooit voor het publiek naar buiten gebracht worden (in het belang van het onderzoek!)
Het doel is ten slotte om de dader te vinden en niet om het publiek op de hoogte te houden.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 12:04

Dat lijkt me ook. Want precies wat jij zegt, zo precies is dat voorheen nooit gedaan.

BigOne

Re: Geen spoor van vermiste Anne Faber

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 12:16

Misschien heeft het politiekorps geleerd van eerdere vermissingen, zaken als telefoon uitlezen werd vaak gewoon twee dagen mee gewacht. En daarmee verdwijnen er vaak aanknopingspunten. Veel te vaak werd er gezegd dat het een volwassen persoon is die misschien goede reden had om geen contact op te nemen. Waarbij achteraf bleek dat er wel degelijk misdrijf of zelfmoord in het spel was.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 12:18

Tivoli schreef:
In elk politie onderzoek zijndingen die nooit voor het publiek naar buiten gebracht worden (in het belang van het onderzoek!)
Het doel is ten slotte om de dader te vinden en niet om het publiek op de hoogte te houden.

Alleen maar goed en ergens ook wel hoopgevend dat er nog zo fanatiek gezocht wordt.

En ook petje af hoor, agenten en rechercheurs zijn dan wel opgeleid, maar ook gewoon nog mensen.
Het lijkt me onmogelijk om niet emotioneel betrokken te raken bij zo'n zaak.
En dat er ook echt zware momenten zijn en dat je dan toch door moet, toch scherp moet zien te blijven.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 12:37

Misschien gek. Maar is het niet heel makkelijk om uit te lezen waar haar telefoon zich bevond en of er een telefoon dicht in de buurt was die samen met haar de weg vervolgde. Die vervolgens ook bij de vijver gesignaleerd is.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 12:41

Ik gok dat daar weer privacywetten achter zitten die dat onmogelijk maken. Als dat inderdaad mogelijk zou zijn.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 12:42

Telefoon dicht in de buurt lijkt me lastig. Straks heeft er iemand een stukje mee gefietst die helemaal niks te maken heeft met de hele verdwijning..

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 12:43

upendo schreef:
Telefoon dicht in de buurt lijkt me lastig. Straks heeft er iemand een stukje mee gefietst die helemaal niks te maken heeft met de hele verdwijning..

Nee, maar zo iemand kan evt wel belangrijke informatie hebben.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 12:49

Maar dan is wel de hele privacy van iedereen naar z'n grootjes..
Denk dat dat niet mag vanuit wetgeving.

Waar ik wel benieuwd naar ben is of ze al videobeelden hebben bekeken, daar hoor je iedereen over maar dan zou nu wel een en ander bekend moeten worden?

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 12:57

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 12:59

Daar staat wel dat een misdrijf vooralsnog wordt uitgesloten.

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 13:00

Ik dacht altijd: door de regen door een stil stuk fietsen, dat is nog het minste risico. Want wie gaat mij staan op te wachten met kwade bedoelingen in de sh*t regen. Nou dat 'geldt' dus ook al niet... Gister op mijn werk gevraagd of ik in de garage mag parkeren gedurende mijn avonddiensten, want laat naar huis door een stil stuk fietsen, voelde me al minder veilig maar nu.... Ik haat het dat ik daar rekening mee moet houden :-( .
Ik denk: we weten niet wat we niet weten. Zo'n gerichte plaats-actie zal wel redenen hebben die we niet (mogen) kennen nog. Ik check ook veel dit topic, teveel. Elke avond als ik naar bed ga denk ik: hoe is dat voor de familie, weer een nacht slapen in onzekerheid. Afschuwelijk.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 13:20

Rivjenn schreef:
Nog iemand vermist...
helaas slechte afloop.
Wat bizar die verdwijningen. Eng
https://omroepzuidplas.nl/artikel/2017/ ... ngetroffen

Ja verschrikkelijk..
in Zeeland was een 50jarige Duitse vermist, haar lichaam is waarschijnlijk gisteren ook gevonden, bij de Oosterscheldekering (wordt ook niet uitgegaan van een misdrijf)

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 13:39

stefje schreef:
Ik dacht altijd: door de regen door een stil stuk fietsen, dat is nog het minste risico. Want wie gaat mij staan op te wachten met kwade bedoelingen in de sh*t regen. Nou dat 'geldt' dus ook al niet... Gister op mijn werk gevraagd of ik in de garage mag parkeren gedurende mijn avonddiensten, want laat naar huis door een stil stuk fietsen, voelde me al minder veilig maar nu.... Ik haat het dat ik daar rekening mee moet houden :-( .
Ik denk: we weten niet wat we niet weten. Zo'n gerichte plaats-actie zal wel redenen hebben die we niet (mogen) kennen nog. Ik check ook veel dit topic, teveel. Elke avond als ik naar bed ga denk ik: hoe is dat voor de familie, weer een nacht slapen in onzekerheid. Afschuwelijk.

Als je zo gaat redeneren kun je beter nooit meer fietsen.
Vroegah mocht ik 's avonds laat nooit alleen fietsen van mijn moeder. Anne is rond etenstijd vertrokken en het meisje uit Moordrecht ook. Maw.. of het nu vroeg of laat is, donker of licht als 'ze' je willen pakken doen ze het toch wel.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 14:05

PocoGaucha schreef:
Als ik naar de regen selfie kijk, dan zie ik echt niet iemand die een leuke selfie probeert te maken. Alsof ze bijna moet huilen? Of is dat iets wat ik uit mijn gedachte op die foto projecteer en dat er van maak?

Ik kan ook altijd wel janken als er zo'n plensbui op mijn kop valt... Ik zie niet hoe dat raar is :? Je krijgt nu eenmaal geen leuke selfies met een verregende kop :+

Volgens mij hebben sommige iets te veel CSI gekeken ofzo.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 14:08

verootjoo schreef:
PocoGaucha schreef:
Als ik naar de regen selfie kijk, dan zie ik echt niet iemand die een leuke selfie probeert te maken. Alsof ze bijna moet huilen? Of is dat iets wat ik uit mijn gedachte op die foto projecteer en dat er van maak?

Ik kan ook altijd wel janken als er zo'n plensbui op mijn kop valt... Ik zie niet hoe dat raar is :? Je krijgt nu eenmaal geen leuke selfies met een verregende kop :+

Ik heb een soortgelijke selfie. 300 meter gefietst en was tot m'n ondergoed doorweekt. Dan kijk je echt niet blij hoor :')

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 14:15

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-17 14:22

Even over het vastzitten in de modder van spullen.. Een vriendin van mij heeft haar telefoon ooit in een sloot naast de paardenwei laten vallen. We hebben het er een paar uur later uitgekregen, maar die zat al flink vastgezogen. Dus het kan echt wel.

En daarnaast denk ik dat de politie wel meer richtlijnen en aanwijzingen heeft als dat ze vrijgeven. Misschien zijn er camerabeelden etc bekeken. In ieder geval zijn ze wel gericht bezig, want de vijver lag toch best redelijk uit de buurt van het laatste telefoonsignaal. Dus hoe ze daar opeens terecht gekomen zijn?

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 14:23

Es_ther schreef:
verootjoo schreef:

Ik heb een soortgelijke selfie. 300 meter gefietst en was tot m'n ondergoed doorweekt. Dan kijk je echt niet blij hoor :')

Zag net toevallig een zelfde selfie voorbij komen van een vriendin die vandaag in de stromende regen met haar hond wedstrijd loopt. Zag er ook niet vrolijk uit en moest meteen aan Anne denken. Gaf me toch wel een heel eng gevoel.

DreamUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 14:24

Babootje schreef:
Rivjenn schreef:
Nog iemand vermist...
helaas slechte afloop.
Wat bizar die verdwijningen. Eng
https://omroepzuidplas.nl/artikel/2017/ ... ngetroffen

Toedracht staat er niet bij. Misschien aangereden kan ik me nog voorstellen.

"Dat de vrouw overleden zou zijn door een ongeval of misdrijf wordt door de politie uitgesloten."
Wel heel snel want ze is vanmorgen gevonden...
https://gouweijsselnieuws.nl/2017/10/07 ... getroffen/

Ook ik volg dit topic op de voet. Hoop echt dat Anne nog in leven gevonden wordt...

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 14:34

Journalisten ter plekke melden dat fietspad in de buurt is afgezet, witte busjes zijn erbij en pers moet nu op afstand blijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 14:36

Las het ook.
Zou het dan eindelijk..

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 14:36

Ik hoop toch zo dat ze gevonden word en dat haar familie zich niet jaren lang hoeft af te vragen waar hun meissie is :(

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 14:45

Er staat ook bij de de vrijwilligers weer terug het fietspad op gaan. Dan hebben ze niets gevonden lijkt me, want dan zouden die ook op afstand moeten blijven.

Bron: https://twitter.com/VSchildkamp