Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
sureido schreef:Florida heeft vorig jaar 90 miljard binnengeharkt aan toerisme dus geloof mij, ze zullen zo snel mogelijk zorgen dat de toeristen weer komen
Ann_Pam schreef:sureido schreef:Florida heeft vorig jaar 90 miljard binnengeharkt aan toerisme dus geloof mij, ze zullen zo snel mogelijk zorgen dat de toeristen weer komen
Ach, ik zie het allemaal wel.. maak me er ook niet druk om. Laat eerst daar alles maar landen, t is al erg genoeg voor die mensen daar. Zie net beelden van Tortola Island, wat een verwoesting zeg!
petraaken schreef:Ik vraag mij nu af zit er in Florida niet een paar grote stallen waar grote wedstrijden worden georganiseerd? Hebben die alles op tijd kunnen evacueren?
spatter schreef:Ik heb al verschillende filmpjes gezien van paardenmensen die tot 8 paarden midden in hun woonkamer, slaapkamer hebben geparkeerd , met van die hekken er tussen.
Klein maar veilig.
Marjoow schreef:Ik vind het trouwens wel bijzonder dat Irma echt het "pad" van het land volgt. Komt dat door een bepaalde aantrekkingskracht, dat ze niet meer over zee gaat?
elenaMM77 schreef:Marjoow schreef:Ik vind het trouwens wel bijzonder dat Irma echt het "pad" van het land volgt. Komt dat door een bepaalde aantrekkingskracht, dat ze niet meer over zee gaat?
je komt vanzelf land tegen.. irma heeft juist tegen de verwachting in langdurige het water gevolgd, men had verwacht dat ze aan de oostkust zou landen maar is om het land heengeslagen en veel hoger dan verwacht aan de westkust het land op gekomen.. veel verder kon over zee ook niet.
HorseTimeXL schreef:Het is wel apart, de orkaan houd vele nieuwssites in de ban en ergens ook mij, maar was helemaal vergeten dat 16 jaar geleden twee vliegtuigen het World Trade center invlogen en nog 1 vliegtuig het pentagon..
petraaken schreef:Ik vraag mij nu af zit er in Florida niet een paar grote stallen waar grote wedstrijden worden georganiseerd? Hebben die alles op tijd kunnen evacueren?
Marjoow schreef:Ja maar ze gaat bijna perfect over de lus van Florida heen. Die volgt ze compleet. Ze gaat niet rechtuit ofzo
_xManadisx_ schreef:petraaken schreef:Ik vraag mij nu af zit er in Florida niet een paar grote stallen waar grote wedstrijden worden georganiseerd? Hebben die alles op tijd kunnen evacueren?
Klopt, wellington! Kennissen van mij hebben daar een grote dressuur en springstal. Zij hebben ook niet ge-evacueerd mede vanwege het aantal paarden denk ik. Ze hadden 2 generatoren en heel veel water geregeld. Ik heb nog niets van ze gehoord alleen dat in het begin de stroom uitviel en de generator het deed. Ik zal eens kijken of er al nieuws is!
Edit: net een update. Alle paarden en mensen zijn heel. Stallen staan nog, wel wat bomen omgevallen en hekken kapot. Maar gelukkig iedereen ok!