Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sonja_vR schreef:Janinevv schreef:Omdat het in de koran staat.
En niet in de Bijbel.
Dat is het verschil tussen de westerse en oosterse moslims.
Ik zoek even op internet naar het linkje.
Uit naam van god, de christelijke god, zijn in verleden en heden afgrijselijke dingen gedaan
Ken uw klassiekers
Of ga een cursus geschiedenis volgen
Maar zoals al die afgrijselijke dingen uit naam van allah werden en worden gedaan
En uit naam van de christelijke god zit er altijd maar 1 iets achter
De mens , voor macht en geld uit naam van een god , ongeacht welke god
Maar goed, in mijn belevingswereld bestaat god niet, is god een uitvinding van de mens om het goede en kwade buiten zichzelf te kunnen plaatsen en een middel om het volk in het gareel te gouden
Dus aan mij ga je niets hebben op het vlak van deze of gene religie is eng of fout of wat
Voor mij is het 1 pot nat onder verschillende namen
Celiien schreef:Sorry, maar dat linkjedie website is van iemand die zo extreem rechts is, dat je dat niet als neutrale bron kan gebruiken
Janinevv schreef:https://ejbron.wordpress.com/2015/02/15 ... hammed-to/
Hier staan duidelijke voorbeelden die IS opvolgen.
Ze moeten het calivaat stichten.
Citaat:(2 Koningen 8:12) Toen zeide Hazael: Waarom weent mijn heer? En hij zeide: omdat ik weet, wat kwaad gij den kinderen Israels doen zult; gij zult hun sterkten in het vuur zetten, en hun jonge manschap met het zwaard doden, en hun jonge kinderen verpletteren, en hun zwangere vrouwen opensnijden.
Celiien schreef:@janine: dat vers ken ik toevallig.
Het vers betekent echter niet dat men de ongelovigen moet bestrijden, maar werd geopenbaard naar aanleiding van een oorlog met een vijand die ongelovig bleek te zijn. Uit analyse van de omstandigheden blijkt dat het vers informatie geeft over de Islamitische krijgswet en over hoe men een vijand op het slagveld moet behandelen, en dat het dus helemaal niet gaat over hoe men ongelovigen moet behandelen.
De Koran is namelijk over een ruime periode vrijgegeven. Telkens als een situatie zich voordeed, hebben ze weer een vers geopenbaard die hen hielp, als een soort van guidelines.
Janinevv schreef:Celiien schreef:@janine: dat vers ken ik toevallig.
Het vers betekent echter niet dat men de ongelovigen moet bestrijden, maar werd geopenbaard naar aanleiding van een oorlog met een vijand die ongelovig bleek te zijn. Uit analyse van de omstandigheden blijkt dat het vers informatie geeft over de Islamitische krijgswet en over hoe men een vijand op het slagveld moet behandelen, en dat het dus helemaal niet gaat over hoe men ongelovigen moet behandelen.
De Koran is namelijk over een ruime periode vrijgegeven. Telkens als een situatie zich voordeed, hebben ze weer een vers geopenbaard die hen hielp, als een soort van guidelines.
Dat geld nu ook precies met dat vers dat net uit de bijbel werd gepakt.
Alleen wij als christenen moorden niet meer, niet om Gods wil.
En ik geloof dat zeker alle Moslims niet zo zijn.
Ik vind het zelf ook moeilijk de Bijbel hoor.
Marjoow schreef:Celiien schreef:@janine: dat vers ken ik toevallig.
Dat geld nu ook precies met dat vers dat net uit de bijbel werd gepakt.
Alleen wij als christenen moorden niet meer, niet om Gods wil.
En ik geloof dat zeker alle Moslims niet zo zijn.
Ik vind het zelf ook moeilijk de Bijbel hoor.
Marjoow schreef:IS staat los van de islam en de moslims. Ik weet zeker dat als je een moslim vraagt of IS iets met de islam te maken heeft dat ze dat stellig ontkennen
Janinevv schreef:Marjoow schreef:IS staat los van de islam en de moslims. Ik weet zeker dat als je een moslim vraagt of IS iets met de islam te maken heeft dat ze dat stellig ontkennen
Ja maar ze moorden wel vanuit het geloof, en om Allah.
Raar..
Dit is denk ik omdat ze hier verwesterd zijn en daar meestal niet.
Maar goed we dwalen af over de verkiezingen.
Celiien schreef:De gedachtegang die ze heeft is goed, echter is die niet alleen van toepassing op de oh zo heilige christenen, maar ook op de moslims, joden, boeddhisten, atheïsten etc. Je hebt goed en slecht. Overal. Maar zonder goed is er geen slecht en zonder slecht geen goed. Sommige mensen hebben een boek nodig als leidraad. Sommige mensen kunnen het uit hun eigen kracht putten. Is allemaal oke. Maar zorg er wel voor dat je anderen kan accepteren, zonder ze over een kam te scheren. En dat is iets wat ik helaas vaak onder christenen tegen kom.
@janine: maar omdat er een groepering is die extreem is, zijn meteen alle moslims etc slecht ? Je moet het een los van het ander zien. Niet alle moslims zijn IS. Dat er een bepaalde groepering is. Tjah. Kijk eens onder het christendom: KKK en Neonazi's. Hebben ook voor veel onrust veroorzaakt. Of uberhaupt wo2. Waren toch echt christenen.. heeft jouw god dat zo bedoeld? Ik denk namelijk ook dat allah dit niet bedoeld heeft.
In ieder geval: terug naar het originele onderwerp.