Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mixje90 schreef:Wie kun jij dan wel als 100% objectief zien behalve jezelf? Stel hè, stel nou dat er toch echt wel mensen zijn die het als vervelend ervaren en zichzelf gediscrimineerd voelen, op wat voor manier zouden zij dat dan duidelijk kunnen maken zodat jij hen niet direct niet gelooft?
Als het nooit racistisch geweest is, of bedoeld is, of misbruikt is, zoals sommige mensen hier beweren, hoe verklaar je dan krantenknipsels als deze uit het verleden? Of vind je deze ook absoluut niet discriminerend?
[ [url=m/u9RECP.jpg]Afbeelding[/url] ]
Marjoow schreef:Grappig dat je stelt dat ik mezelf objectief zie, dat doe ik namelijk niet want ik heb een hele duidelijke mening over zwarte piet![]()
Ik zou overigens zo niet weten wie ik wel objectief zou zien. In ieder geval nooit een persoon of een onderzoek dat word geleid door iemand met vooroordelen over zwarte piet, die het karakter niet kent.
Ik zou het toch zó fijn vinden als we alles gewoon in het hier en nu kunnen houden. Tegenwoordige tijd, geen oude koeien uit de sloot halen en gewoon simpelweg oordelen op het hier en nu.
Ik sta zeker niet achter dergelijke krantenknipsels, maar ik weet wel dat zulke krantenknipsels tegenwoordig niet voorkomen. Ik zie ze in ieder geval níet voorbij komen.
Daarbij, wilt DENK nu ineens een formeel excuses voor de Slavernij. Want, zwarte piet word ook vergeleken met de slavernij, daarom pak ik dit er nu even bij.
Waarom? Moet het nageslacht van Hitler zich formeel excuseren voor de acties die hij toentertijd heeft gedaan?
Waarom? Wij kunnen toch onmogelijk verantwoordelijk gehouden worden voor acties waar wij, noch onze ouders, noch onze grootouders íets te maken mee hebben?
Ik hoop overigens dat je de rest van mijn bericht ook nog even op reageert
verootjoo schreef:We zijn nu al 83 jaar verder... mag toch hopen dat we in die tijd wel wat zijn opgeschoten qua discriminatie.
Marjoow schreef:Ik zeg niet nooit. Ik zal nooit ontkennen dat er nooit is gediscrimineerd. Maar tijden veranderen en mensen moeten meegaan met de tijd en daarbij inzien dat er tegenwoordig niemand is die zwarte piet als iets negatiefs beschouwd.
verootjoo schreef:Dat zou ik op z'n hoogst raar vinden maar neem er geen aanstoot aan denk ik.
Maar woII is wel wat dichterbij dan de gouden eeuw.
Er moet ook wel wat tijd overheen gaan voor er definitief geen zwarte piet meer is. Veranderingen gaan altijd geleidelijk en er is al heel wat veranderd aan zwarte piet.
Mixje90 schreef:Marjoow schreef:Ik zeg niet nooit. Ik zal nooit ontkennen dat er nooit is gediscrimineerd. Maar tijden veranderen en mensen moeten meegaan met de tijd en daarbij inzien dat er tegenwoordig niemand is die zwarte piet als iets negatiefs beschouwd.
Hoe weet jij dat er niemand is die zwarte piet als iets negatiefs beschouwt? Je weet niet eens wanneer je het wél zou geloven als iemand zich gediscrimineerd voelt erdoor.
Als ik zou geloven dat de aarde plat is en ik niemand geloof die zegt dat de aarde rond is en ook niet aangeef wanneer ik iemand wél zou geloven, wordt het wel erg lastig om mij te overtuigen dat de aarde rond is, vind je niet?
Marjoow schreef:Ja maar, no offence, als een andere cultuur zich in óns land wilt vestigen, wie is dan degene die de aanpassingen moet doen?
Uitspraken vanuit de VN over zwarte piet kan ik echt niet serieus nemen aangezien dat geen objectieve partij is geweest die daarnaar heeft gekeken.
En nogmaals, ik zei het al eerder, ik kán niet begrijpen dat mensen tegen een vrolijk karakter kunnen zijn, die blijdschap cadeautjes en lekkernijen brengt en niets dan goed doet.
Rebecca schreef:Jeetje die plaat is echt al paar keer langs gekomen, we leven in 2016 he
Marjoow schreef:Ik zou het toch zó fijn vinden als we alles gewoon in het hier en nu kunnen houden. Tegenwoordige tijd, geen oude koeien uit de sloot halen en gewoon simpelweg oordelen op het hier en nu.
Mixje90 schreef:verootjoo schreef:We zijn nu al 83 jaar verder... mag toch hopen dat we in die tijd wel wat zijn opgeschoten qua discriminatie.
Zwarte piet bestaat nog steeds, volgens de kinderombudsman hebben kinderen er nog steeds last van, maarja wie is zij? Klinkt niet als opgeschoten in mijn ogen wat zwarte piet betreft
liedje89 schreef:Mixje90 schreef:
Zwarte piet bestaat nog steeds, volgens de kinderombudsman hebben kinderen er nog steeds last van, maarja wie is zij? Klinkt niet als opgeschoten in mijn ogen wat zwarte piet betreft
Als je het hele standpunt over de zwarte pieten van de ombudsman leest staat daar ten eerste al dat er eigenlijk geen bronnen zijn en dat de groep kinderen waarmee gesproken is niet representatief is. Daarnaast krijg ik vanuit de gegeven "pestvoorbeelden" eerder het idee dat het de zwarten pieten discussie is die er toe leid dat kinderen gepest worden of zich gediscrimineerd dan de figuur van zwarte piet zelf? Dat zijn echt geen dingen waar kinderen zelf opkomen maar echt dingen die alleen maar door die discussie overal te zien zijn. Het feit dat volwassenen geweld bedreigen, schelden, huilen en zelfs geweld plegen om zwarte piet leid imo tot het feit dat kinderen daar last van hebben, niet het feit dat zwarte piet bestaat. En het feit dat volwassenen ruzien over zwarte piet heeft in feite ook maar weinig met de figuur zelf te maken, maar meer met de sfeer in het algemeen![]()
Het lijkt me daarom nogal onzinnig om te denken dat het afschaffen van een zwarte piet ineens zorgt dat kinderen niet meer met hun huidskleur gepest worden? Je kan zwarte klasgenootjes immers ook prima uitschelden voor aap oid, apen kan je immers ook niet afschaffen dus daar kan je dan altijd mee blijven pesten
Mixje90 schreef:verootjoo schreef:Dat zou ik op z'n hoogst raar vinden maar neem er geen aanstoot aan denk ik.
Maar woII is wel wat dichterbij dan de gouden eeuw.
Er moet ook wel wat tijd overheen gaan voor er definitief geen zwarte piet meer is. Veranderingen gaan altijd geleidelijk en er is al heel wat veranderd aan zwarte piet.
Tjah, vraag dat maar aan alle opa's en oma's die er nog wel veel van mee gekregen hebben, denk niet dat die dat "op z'n hoogst raar vinden".
Scheelt wel een paar centen als al die zwarte pieten alleen nog maar vegen hebben, misschien hadden alle tegenstanders van zwarte piet gewoon een mooie berekening moeten laten zien en in moeten spelen op onze hollandsche gierigheid :p
Cer schreef:En vind je zelf ook niet dat partijen zich inderdaad druk moeten maken over jeugzorgstelsel en ouderenzorg en dergelijke, in plaats van de naam van een tunnel?
Citaat:Ik kan zo'n hele partij dan echt niet serieus nemen. Maar ze hebben een hele horde aan roeptoeterende volgers waar uiteraard het andere uiterste van de samenleving weer vol tegenin gaat (hoewel ik dat laatste dan wel kan begrijpen) .