Iedereen Donor??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nies_

Re: Iedereen Donor??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 19:33

Precies :j Je hoeft het echt niet met mij eens te zijn, maar feiten verdraaien hou ik niet van.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 19:39

Nies_ schreef:
Precies :j Je hoeft het echt niet met mij eens te zijn, maar feiten verdraaien hou ik niet van.
Ben ik het mee eens :).

Ieder zijn ding, maar ik vind e.e.a. te fishy om nog vanzelfsprekend donor te zijn :).

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 19:43

Ieder zijn ding, ik zie andere feiten. Het is ook wat je als feit wil bezien.

Ik heb vertrouwen in de onderzoeken die in Belgie worden gedaan om hersendood te diagnoseren. Ik vertrouw hun onderzoeken. Dat andere dat niet doen, maakt de onderzoeken nog niet onbetrouwbaar.

Al een geluk dat er nog andere mensen hetzelfde denken als ik of veel mensen zouden geen kans meer krijgen om te leven.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 19:53

verootjoo schreef:
De definitie van een volledige dwarslaesie is dat je ruggenmerg daar compleet beschadigd is... Dan doen ze dus niks meer. Of je wervels nu gebroken zijn of niet. Al vraag ik me af hoe je dat voor elkaar wil krijgen zonder wervelfracturen

De enige manier om dat zonder gebroken wervels voor elkaar te krijgen is Artritis en Artrose in de bovenste nekwervels.
Maar heb weer wat bij geleerd van jullie,Thnx. 8-)

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 20:58

chanel1985 schreef:
Het is dus een film dat tegengewicht brengt tegenover de film die pro donatie is. Dus geen onafhankelijke film.
Het één is gemaakt door mensen die voor donatie zijn, het andere die tegen zijn. In elke film zullen ze hun argumentatie kracht zetten met beweringen, maar geen één is onafhankelijk.

Waarom benoem je het voor die één als "denken"?

Omdat hij dat denkt... net zo goed als dat een ander iets anders kan denken.
Ik had ook kunnen zeggen dat hij dat beweerde maar dan is het net alsof hij doelbewust iets beweert wat hij zelf niet gelooft/denkt.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 21:03

_San87_ schreef:
Nies_ schreef:
Ben ik het mee eens :).

Ieder zijn ding, maar ik vind e.e.a. te fishy om nog vanzelfsprekend donor te zijn :).

Gelijk heb je... vergelijk (sorry voor de grote lap tekst) http://www.nrc.nl/nieuws/1991/12/21/profdr-bob-smalhout-ik-moest-die-oorlogen-voeren-om-6991413-a213503 maar eens waarin Professor Smalhout (Anesthesioloog) wordt geciteerd, en je krijgt een indruk van de "veeg het maar onder de mat" cultuur in veel ziekenhuizen. De beste man is inmiddels overleden, maar zijn ervaringen met het in zichzelf gekeerde wereldje waarin hij werkte, laten zien dat men daar niet graag fouten toegeeft, en graag misstanden verdoezelt... ook als die met orgaandonatie te maken hebben.

Fink

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 21:23

Is voorstel dat iedereen automatisch donor is, en je je ervoor af moet melden als je het niet wilt nou al definitief doorgevoerd?
En hoe zit het met niet willen doneren en dan ook niet mogen ontvangen? Is dat nu bezig om doorgevoerd te worden, of ook al definitief?
Het wordt me maar me niet duidelijk.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 21:25

Nee moet nog door de eerste kamer en dat tweede zijn ze toch niet mee bezig?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 21:25

Nee, daar weet ik ook niks vanaf. Waar heb je dat vandaan, Fink?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 21:26

Fink schreef:
Is voorstel dat iedereen automatisch donor is, en je je ervoor af moet melden als je het niet wilt nou al definitief doorgevoerd?
En hoe zit het met niet willen doneren en dan ook niet mogen ontvangen? Is dat nu bezig om doorgevoerd te worden, of ook al definitief?
Het wordt me maar me niet duidelijk.

Dit staat ondertussen in alle kranten en in dit topic al 60 keer geduid, maar nee, op alles. Niemand is automatisch donor, als je niks invoert besluiten je nabestaanden en anders zul je ja of nee moeten zeggen. Dit voorstel is eigenlijk zonder meerderheid door de tweede kamer gekomen, en het zal niet door de eerste kamer heen komen gok ik.

Dat je geen organen mag ontvangen als je niet wilt doneren is iets wat hier compleet los van staat. Dat is nooit onderdeel van het wetsvoorstel geweest voor zover ik weet, en zal het ook nooit worden.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 22:14

k snap dan eigenlijk niet waarom iedereen hier dan zo moeilijk over doet. Grote kans dat het er toch niet door komt en als je het er door komt kan je makkelijk registreren dat je het niet wilt en als je die moeite niet wilt nemen, dan beslissen de nabestaande.

Dus wat veranderd er eigenlijk in wezen?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 22:19

chanel1985 schreef:
Dus wat veranderd er eigenlijk in wezen?

Wat de politiek denkt te mogen beslissen hoewel dat tegen de grondwet en dus hun eed ingaat.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 22:24

Als het er toch niet doorgeraakt, ga ik mij daar niet in frustreren. Is niet goed voor mijn hart.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 22:41

Dat je verplicht wordt een keuze te maken... Je hebt mi ook het recht om geen keuze te maken en het is belachelijk dat die keuze dan bij je nabestaanden komt te liggen. Alsof die niks beters te doen hebben als jij ligt dood te gaan :\

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 22:45

Als je nu geen keuze maakt, wie beslist er dan wat er met je organen gebeurd?

Als er dan niets gebeurd met je organen is niets beslissen immers ook een keuze., een zelfde keuze dan dat je in dat nieuwe wetsvoorstel voor de optie nee zou kiezen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 22:51

Dan beslissen je nabestaanden en daar wil ik ze niet mee opzadelen. Ik wil sowieso geen donor worden.
Maar het is mi belachelijk dat je er zelf achteraan moet gaan om te zorgen dat mijn lijf van mij blijft en m'n nabestaanden niet worden bestookt met vragen en een mogelijk schuldgevoel als ze nee zeggen als ik lig dood te gaan.

Het is daarom een maf systeem en ik mag toch hopen dat de eerste kamer dat ook inziet. Alhoewel het me niets zou verbazen dat dit gewoon weer zo'n campagne is om het onder de aandacht te brengen, maar het heeft deze keer niet de gewenste uitwerking denk ik

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 22:53

Maar die vragen krijgen ze nu ook dus wat dat betreft verandert er weinig. Het echte nut van de wet ontgaat mij dus ook een beetje. Of bedoel je te zeggen dat je dat ook belachelijk vindt?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 22:56

Ik heb die vraag destijds niet gehad hoor := bij het overlijden van een naaste

Maar wat is dan het doel van die wet? Of is echt het doel de boel onder de aandacht te brengen?

Maar ik vind die vragen aan een sterfbed zeer ongepast en ben er dan ook niet van gediend

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 23:00

Ja, je moet een beetje moeite doen dan, daar heb je gelijk in.

Ik zelf vind dat een kleine moeite om ervoor te zorgen dat mijn familie zo'n keuze niet moet maken, als dat je zorg is maar dat is weer ieder voor zich.

Ze stellen die vraag ook alleen maar als er een kans is dat er een donatie kan komen. Bij mijn moeder was dat ook niet, maar zij kwam daar toch niet voor in aanmerking, dus dat zouden pas overbodige vragen zijn.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 08:47

Nogmaals,het voorstel kán er niet door komen,het is tegen de Grondwet!
Alleen als ze de Grondwet veranderen kán het voorstel er komen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 09:34

Verootjoo, maar dan geef je dat toch aan? Je meld je af. Ik meld me dagelijks af voor spammail waar ik niet om gevraagd heb. De handeling is hetzelfde...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 09:54

LadyMadonna schreef:
Verootjoo, maar dan geef je dat toch aan? Je meld je af. Ik meld me dagelijks af voor spammail waar ik niet om gevraagd heb. De handeling is hetzelfde...

Is de inhoud van die spammail ook van invloed op jouw lijf en je recht op zelfbeschikking :(:)?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 10:22

daarom zeg ik: de handeling is hetzelfde

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 10:23

LadyMadonna schreef:

Blijkbaar niet. Want dan had iedereen die het zo belangrijk vind zich wel aangemeld.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 10:27

Die spammail vraagt mij niet mijn organen af te staan en bestookt mijn familie niet als ik er niet op reageer...