Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zeeuwtje68

Re: Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 12:50

Rusland is al bezig om het land schoon te vegen dus kunnen ze weer terug om hun land op te bouwen en is iedereen blij :)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 12:57

Dat waag ik dan weer te betwijfelen. Aangezien Rusland pro Assad bombardeert. Daar zijn vast mensen blij mee, maar niet alle mensen.. Iig niet de mensen die voor Assad zijn gevlucht. :)*

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-15 13:04

Sammie ik heb dit topic niet geopend om bronnen over en weer te strooien maar om te zien over er een middenweg te vinden is. Het is nu heel zwart- wit , voor of tegen.

De bronnen van de voorstanders zeggen mij ook niet zoveel want ook die kunnen verdraaid zijn of op meningen gebaseerd zijn. En dat mag! Een mening is door de persoon zelf gevormd en welke bron je daarvoor gebruikt zal mij om het even zijn.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 13:04

lovelys schreef:
Trouwens de asielzoekers in Oranje zitten in een vakantiepark. Dat dorp had altijd al vreemden die zich daar vermaakte.

ravellie schreef:
Wat een vergelijking -O-

Nou idd, appels met peren vergelijken.
Laatst bijgewerkt door Esther28 op 08-10-15 13:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 13:13

Jillsil schreef:
Sammie ik heb dit topic niet geopend om bronnen over en weer te strooien maar om te zien over er een middenweg te vinden is. Het is nu heel zwart- wit , voor of tegen.

De bronnen van de voorstanders zeggen mij ook niet zoveel want ook die kunnen verdraaid zijn of op meningen gebaseerd zijn. En dat mag! Een mening is door de persoon zelf gevormd en welke bron je daarvoor gebruikt zal mij om het even zijn.

Als je nou eens goed zou lezen dan snap je dat je voor die middenweg waar het niet om een mening gaat maar om een stelling die erin gegooid wordt die bronnen dus nodig zijn. Bronnen aangeven bij een stelling zijn nodig, anders kun je die middenweg nooit vinden. Bovendien snap ik dat hele zwart wit gebeuren eigenlijk niet. Ik zie nl. gewoon het merendeel die er tussen in zitten en maar een enkeling die zwartzwart zijn. Die linkse boomknuffelaars waar zo vaak mee gepareerd worden..Die zitten hier niet..

Ik zie wel stigmatische opmerkingen over alle asielzoekers zijn klaplopers, verkrachters en misdadigers (stelling) en dus moeten ze oprotten (mening), maar geen enkele opmerking van alle asielzoekers zijn zo ontzettend charmant, lief, guitig (stelling) en dus moeten ze blijven (mening). Want als iemand dat beweert, dan wordt er ook gevraagd waar baseer je dit op. Tenminste ik zou dat wel doen, maar niemand die dat beweert. Wel wordt er beweert dat er op los verkracht wordt. Nou dan moet je daar toch een bron voor hebben. Immers je beweert cq. stelt iets. Een mening is iets heel anders. Waar je gewoon van kan verwachten dat mensen daar ook op reageren.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 08-10-15 13:17, in het totaal 2 keer bewerkt

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 13:14

Esther28 schreef:
Winged schreef:
Trouwens de asielzoekers in Oranje zitten in een vakantiepark. Dat dorp had altijd al vreemden die zich daar vermaakte.

ravellie schreef:
Wat een vergelijking -O-

Nou idd, appels met peren vergelijken.

Wow... dat was niet mijn quote.... en bedankt

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 13:18

Volgens mij is de middenweg ook al een paar keer genoemd:
Relschoppers/verkrachters/ economische vluchtelingen zonder pardon het land uit. Blijkt dat je na onderzoek niet in aanmerking komt voor een verblijfstatus (dus illegaal) ook per direct het land uit en niet weer al die uitzonderingsregels (kinderpardon waar gretig misbruik van gemaakt wordt) toepassen.
Van al die uitzonderingen/afwijkingen en aai aai toepassingen wordt het er ook allemaal niet beter op.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 13:19

Winged schreef:
Wow... dat was niet mijn quote.... en bedankt

Oh sorry, verkeerde weggehaald :o
Aangepast

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 13:30

Sammie schreef:
Dat waag ik dan weer te betwijfelen. Aangezien Rusland pro Assad bombardeert. Daar zijn vast mensen blij mee, maar niet alle mensen.. Iig niet de mensen die voor Assad zijn gevlucht. :)*

Voor Assad zijn gevlucht? ze zijn gevlucht voor de IS hoor. Assad zit al heel lang aan de macht,toen vluchtte er ook bijna niemand.En nu zouden ze opeens ook voor Assad vluchten? beetje vreemd.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 13:31

Ersina schreef:
Ook gezien dat ALLE politieke partijen het erover eens zijn dat onaangepast gedrag niet gewenst is?
Maar er zit 0 consequentie achter + dat ik betwijfel of dit überhaupt duidelijk gemaakt is aan deze mensen. Alles wat ze horen is welkom in Nederland, maar niks geen gesprek over wat voor mythes is jullie verteld en dit zijn de huisregels in deze opvang en dat zijn de consequenties van het overtreden ervan. Tegenover elk recht staat een plicht. Dat is voor veel Nederlanders al lastig, maar voor mensen van buiten Nederland die enkel van de mooie kanten gehoord hebben? Die moeten ook zo snel mogelijk met 2 voeten op de grond gezet worden. Eigenlijk juist vanwege de trauma's, voorspelbaarheid en duidelijkheid geven juist een stuk houvast die meer zal doen op korte termijn dan allerlei therapeuten later.

COA verdient veel geld aan de opvang, en dat speelt een heel stuk mee in het niet snel willen uitzetten van mensen die zich misdragen. Geen consequenties = lak aan de regels want er zijn toch geen kosten aan verbonden + in een cultuur waar wie het hardst slaat de hoogste status heeft hebben wij als Nederlander geen aanzien en respect. Waarom zouden deze mensen zich dan aan onze regels houden? Het overtreden kost immers niks?

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 13:33

gohya schreef:
Sammie schreef:

Voor Assad zijn gevlucht? ze zijn gevlucht voor de IS hoor. Assad zit al heel lang aan de macht,toen vluchtte er ook bijna niemand.En nu zouden ze opeens ook voor Assad vluchten? beetje vreemd.

Nou toen waren er ook al vluchtelingen, alleen zijn die nu verhonderdvoudigd door IS.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 13:36

Hongarije gooit het land dicht met hekken van 3 meter hoog.Die gaan gewoon door met het land af te sluiten voor de 'vluchtelingen'.

Bron? het nieuws op Duitsland.

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-15 13:48

Sammie schreef:
Jillsil schreef:

Als je nou eens goed zou lezen dan snap je dat je voor die middenweg waar het niet om een mening gaat maar om een stelling die erin gegooid wordt die bronnen dus nodig zijn. Bronnen aangeven bij een stelling zijn nodig, anders kun je die middenweg nooit vinden. Bovendien snap ik dat hele zwart wit gebeuren eigenlijk niet. Ik zie nl. gewoon het merendeel die er tussen in zitten en maar een enkeling die zwartzwart zijn. Die linkse boomknuffelaars waar zo vaak mee gepareerd worden..Die zitten hier niet..

Ik zie wel stigmatische opmerkingen over alle asielzoekers zijn klaplopers, verkrachters en misdadigers (stelling) en dus moeten ze oprotten (mening), maar geen enkele opmerking van alle asielzoekers zijn zo ontzettend charmant, lief, guitig (stelling) en dus moeten ze blijven (mening). Want als iemand dat beweert, dan wordt er ook gevraagd waar baseer je dit op. Tenminste ik zou dat wel doen, maar niemand die dat beweert. Wel wordt er beweert dat er op los verkracht wordt. Nou dan moet je daar toch een bron voor hebben. Immers je beweert cq. stelt iets. Een mening is iets heel anders. Waar je gewoon van kan verwachten dat mensen daar ook op reageren.

En als jij eens goed zou lezen dan lees je dat ik die bronnen van ondergeschikt belang vindt. Maar een mening, desnoods gebasseerd op het weer, belangrijker vindt. Ja, deze kan dus bijgesteld worden per dag, per minuut zelfs.

De middenweg waar ik over praat of naar vraag is geen stelling. Daar mag iedereen zijn/haar eigen invulling aan geven (gebaseerd op een mening of wat dan ook. Boomknuffelaar, groene boon, of extreme tegenstander iedereen mag zijn mening geven. Zónder iemand persoonlijk te beledigen of te discrimineren.

Zelfs in extremen zitten middenwegen.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 14:03

gohya schreef:

Niet zo vreemd. 2 woorden: Arabische Lente.

Net als o.a. in Libie en Egypte zat/zit in Syrie gewoon een alleenheerser. Assad heeft de titel president nota bene geerfd van zijn vader (die een staatsgreep heeft gepleegd ergens begin jaren 60) en toen de verkiezingen gehouden werden wilde niemand zich tegenkandidaat stellen. Dat scheen nl. niet zo goed voor je levensverwachting te zijn. Dus is Assad de baas.

En ook in het Midden Oosten hebben ze het gehad met dat soort mannetjes. Dus in navolging van Khadaffi en Mubarak wilde men van Assad af. Maar die wilde niet. Dus burgeroorlog. In dat gat is vervolgens IS gesprongen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 14:16

Jillsil schreef:
De middenweg waar ik over praat of naar vraag is geen stelling. Daar mag iedereen zijn/haar eigen invulling aan geven (gebaseerd op een mening of wat dan ook. Boomknuffelaar, groene boon, of extreme tegenstander iedereen mag zijn mening geven. Zónder iemand persoonlijk te beledigen of te discrimineren.
Waarom reageer jij op een stuk dat ik type over het vragen naar bronnen met iets dat blijkbaar iets heel ergens anders over gaat. Dat stuk gaat wel over stellingen, waarom kom jij dan met ik heb het niet over een stelling. Een mening moet je ook kunnen onderbouwen.

Alle asielzoekers zijn verkrachters is een stelling. (ik vind alle asielzoekers verkrachters is een mening) Dat moet je ergens op baseren. Een stelling moet je ergens op baseren. Je hele mening is ergens op gebaseerd. Zodra je dat aangeeft moet je dat kunnen onderbouwen. Anders kunnen we lukraak wel van alles gaan roepen en dan zeggen ja maar dat is mijn mening. Prima.. waar is deze dan op gebaseerd? Nergens op, maaarrrr ik vind het wel… Ik vind het zo, dus is het zo. Wij van WCeend adviseren WCeend.

Je moet kunnen onderbouwen. Of je dat doet door je mening toe te lichten of door bronnen te geven maakt geen flaus aus.. Als jij namelijk vindt dat alle asielzoekers moeten oprotten, want het zijn allemaal verkrachters en als je kan niet aangeven waar dat op gebaseerd is heeft je mening weinig betekenis. Dan is het weinig zinvol. Als je vervolgens met een onderbouwing of bron komt kun je er veel meer mee. Dat zet je mening of stelling kracht bij. Je geeft het betekenis. Immers als blijkt dat die bron gebakken lucht is of zo onderuit te halen is heb je dus een mening gevormd of een stelling gegeven op ONJUISTE informatie. En dat maken we dagelijks mee, want iemand die om een zwangerschaptest gaat is door sommige mensen al direct zwanger verklaard of staat op het punt om te bevallen.. En oh wat hebben we een hekel aan dat soort geroddel.

Alleen maar roepen om het roepen brengt je nergens en dan kom je zeker niet op die middenweg.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 14:23

[/quote]

ravellie schreef:
Wat een vergelijking -O-

Nou idd, appels met peren vergelijken.[/quote]
Wow... dat was niet mijn quote.... en bedankt[/quote]

Sorry Winged, ik kreeg anders quote op quote :o

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 14:27

gohya schreef:
Wat mijn voorgangers zeiden. :j Ook onder het regime van Assad zijn mensen gevlucht. Niet zo massaal als nu, maar het terreur van Assad was anders. Niet perse minder, maar gewoon anders. Assad is in reactie op IS én op de andere terreurorganisaties (want IS zit daar niet alleen) flink gaan bombarderen. Niet alleen tegen IS, maar tegen alle tegenstanders. Dus ook in buurten en wijken waar geen IS zit, maar wel anti-Assad mensen. En Rusland doet dat nu ook. Assad op een gemene manier, vuile bommen die op de ‘ideale’ hoogte (ideaal voor het toedienen van de meeste schade) ontploffen. Er zijn nog wel mensen die gewoon uit eten gaan, die zijn maandje ofzo nog op tv geweest. Maar die waren wel pro Assad en in Assad gebied. :)

En waar IS op de oorlog insprong zijn mensensmokkelaars op het andere gat gesprongen.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 14:50

Sammie schreef:
En waar IS op de oorlog insprong zijn mensensmokkelaars op het andere gat gesprongen.

En de Koerden in het noorden ter verdediging van zichzelf (Koerden zijn ogelovigen volgens IS want 1 van de aartsengelen in het Koerdisch geloof is Satan in de Koran....volgens IS).
En Al Nusra schijnt er ook nog rond te wandelen.
En de NATO.
En de Russen.

Een beetje a la het stripboek 'de Odyssee van Asterix": Iedereen ligt met iedereen overhoop en elk 5e plaatje wordt onze held weer door een andere groep beschoten........

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 16:44

de middenweg is alle mensen die zich misdragen en zeuren eruit, en de vrouwen en kindsbruidjes helpen.. dat is mijn middenweg!!

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/a ... eden.dhtml

ik vind het niet gek dat mensen in opstand komen omdat de asielzoekers ons door de strot word gedouwd door het kabinet

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 17:31

EskeGirl schreef:
Zeeuwtje68 schreef:
opstootjes laat me niet lachen, massale vechtpartijen zal je bedoelen.. en ik vind het prima laten ze mekaar maar afmaken, want ik ben ze spuugzat..

Ja, hoe je het noemen wil. Maar wat doe je ertegen? Grenzen dicht is iig geen oplossing. Hoe het nu gaat ook niet.
Helaas weet ik de oplossing ook niet.

Grenzen dicht is een prima oplossing. Ik snap ook niet dat dit nog niet gedaan wordt (wetswijziging? ) Laat ze in een veilig kamp rondom Syrië een asielaanvraag doen ipv eerst hier naar toe komen en hier een aanvraag in te dienen. Maar nu de grenzen open zijn komen ze massaal naar europa.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 17:46

Het hele Midden Oosten verhaal zit echt wel wat ingewikkelder in elkaar als dat er hier in dit topic wordt voorgedaan.

De rode draad in het geheel is nl het geloof...het geloof dat door verschillende groepen op verschillende wijze wordt uitgelegd...wat eerst als opstand tegen Assad begon is nu uitgegroeid tot een felle jihadstrijd.

Het is te romantisch te denken dat de vluchtelingen louter uit moslims bestaan die vluchten voor moslims.
Er is helaas nl meer aan de hand...de kern van alle strijd is nl wie van de gelovige moslim ongelovig is.
De enorme macht van de geestelijkleiders en de groeiende terroristische islamitische groeperingen die allen een Jihadatrijd voeren

En als toetje.....jihad houdt in dat er maar 1 geloof is dat er op de HELE wereld zal heersen!!
Het is maar net welke groep wint en welke groep zich aanslyit bij de winnende groep..

En laat nu net ook die strijd in de AZCs doorgaan....

Wij als Westerling hebben Geen idee, echt geen idee wat dat toch inhoudt.

En onwetendheid is de gevaarlijkste gids....

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 17:46

[quote="damian23"
Grenzen dicht is een prima oplossing. Ik snap ook niet dat dit nog niet gedaan wordt (wetswijziging? ) Laat ze in een veilig kamp rondom Syrië een asielaanvraag doen ipv eerst hier naar toe komen en hier een aanvraag in te dienen. Maar nu de grenzen open zijn komen ze massaal naar europa.[/quote]

Hongarije heeft de grenzen dicht! ondanks het verbod hierop van de EU.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 17:52

Denemarken doet ook niet mee met de verdeling en heeft uitkeringen met 45% gehalveerd om zo de stroom vluchtelingen automatisch te beperken.
Slimme zet.
Landen als Portugal komen ze ook niet. Valt niets te halen. Ja veiligheid. Weet je meteen waar het dus om gaat.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 17:53

Hongarije is eindelijk een land die verstandig is geworden!! nu wij nog..

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 17:53

Idd. een slimme zet van Denemarken.