Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jillsil schreef:Sammie ik heb dit topic niet geopend om bronnen over en weer te strooien maar om te zien over er een middenweg te vinden is. Het is nu heel zwart- wit , voor of tegen.
De bronnen van de voorstanders zeggen mij ook niet zoveel want ook die kunnen verdraaid zijn of op meningen gebaseerd zijn. En dat mag! Een mening is door de persoon zelf gevormd en welke bron je daarvoor gebruikt zal mij om het even zijn.
Sammie schreef:Dat waag ik dan weer te betwijfelen. Aangezien Rusland pro Assad bombardeert. Daar zijn vast mensen blij mee, maar niet alle mensen.. Iig niet de mensen die voor Assad zijn gevlucht.
Ersina schreef:Maar er zit 0 consequentie achter + dat ik betwijfel of dit überhaupt duidelijk gemaakt is aan deze mensen. Alles wat ze horen is welkom in Nederland, maar niks geen gesprek over wat voor mythes is jullie verteld en dit zijn de huisregels in deze opvang en dat zijn de consequenties van het overtreden ervan. Tegenover elk recht staat een plicht. Dat is voor veel Nederlanders al lastig, maar voor mensen van buiten Nederland die enkel van de mooie kanten gehoord hebben? Die moeten ook zo snel mogelijk met 2 voeten op de grond gezet worden. Eigenlijk juist vanwege de trauma's, voorspelbaarheid en duidelijkheid geven juist een stuk houvast die meer zal doen op korte termijn dan allerlei therapeuten later.Ook gezien dat ALLE politieke partijen het erover eens zijn dat onaangepast gedrag niet gewenst is?
gohya schreef:Sammie schreef:Dat waag ik dan weer te betwijfelen. Aangezien Rusland pro Assad bombardeert. Daar zijn vast mensen blij mee, maar niet alle mensen.. Iig niet de mensen die voor Assad zijn gevlucht.
Voor Assad zijn gevlucht? ze zijn gevlucht voor de IS hoor. Assad zit al heel lang aan de macht,toen vluchtte er ook bijna niemand.En nu zouden ze opeens ook voor Assad vluchten? beetje vreemd.
Sammie schreef:Jillsil schreef:Sammie ik heb dit topic niet geopend om bronnen over en weer te strooien maar om te zien over er een middenweg te vinden is. Het is nu heel zwart- wit , voor of tegen.
De bronnen van de voorstanders zeggen mij ook niet zoveel want ook die kunnen verdraaid zijn of op meningen gebaseerd zijn. En dat mag! Een mening is door de persoon zelf gevormd en welke bron je daarvoor gebruikt zal mij om het even zijn.
Als je nou eens goed zou lezen dan snap je dat je voor die middenweg waar het niet om een mening gaat maar om een stelling die erin gegooid wordt die bronnen dus nodig zijn. Bronnen aangeven bij een stelling zijn nodig, anders kun je die middenweg nooit vinden. Bovendien snap ik dat hele zwart wit gebeuren eigenlijk niet. Ik zie nl. gewoon het merendeel die er tussen in zitten en maar een enkeling die zwartzwart zijn. Die linkse boomknuffelaars waar zo vaak mee gepareerd worden..Die zitten hier niet..
Ik zie wel stigmatische opmerkingen over alle asielzoekers zijn klaplopers, verkrachters en misdadigers (stelling) en dus moeten ze oprotten (mening), maar geen enkele opmerking van alle asielzoekers zijn zo ontzettend charmant, lief, guitig (stelling) en dus moeten ze blijven (mening). Want als iemand dat beweert, dan wordt er ook gevraagd waar baseer je dit op. Tenminste ik zou dat wel doen, maar niemand die dat beweert. Wel wordt er beweert dat er op los verkracht wordt. Nou dan moet je daar toch een bron voor hebben. Immers je beweert cq. stelt iets. Een mening is iets heel anders. Waar je gewoon van kan verwachten dat mensen daar ook op reageren.
gohya schreef:Voor Assad zijn gevlucht? ze zijn gevlucht voor de IS hoor. Assad zit al heel lang aan de macht,toen vluchtte er ook bijna niemand.En nu zouden ze opeens ook voor Assad vluchten? beetje vreemd.
Jillsil schreef:Waarom reageer jij op een stuk dat ik type over het vragen naar bronnen met iets dat blijkbaar iets heel ergens anders over gaat. Dat stuk gaat wel over stellingen, waarom kom jij dan met ik heb het niet over een stelling. Een mening moet je ook kunnen onderbouwen.De middenweg waar ik over praat of naar vraag is geen stelling. Daar mag iedereen zijn/haar eigen invulling aan geven (gebaseerd op een mening of wat dan ook. Boomknuffelaar, groene boon, of extreme tegenstander iedereen mag zijn mening geven. Zónder iemand persoonlijk te beledigen of te discrimineren.
ravellie schreef:Wat een vergelijking
gohya schreef:Wat mijn voorgangers zeiden.Voor Assad zijn gevlucht? ze zijn gevlucht voor de IS hoor. Assad zit al heel lang aan de macht,toen vluchtte er ook bijna niemand.En nu zouden ze opeens ook voor Assad vluchten? beetje vreemd.
Sammie schreef:En waar IS op de oorlog insprong zijn mensensmokkelaars op het andere gat gesprongen.
EskeGirl schreef:Zeeuwtje68 schreef:opstootjes laat me niet lachen, massale vechtpartijen zal je bedoelen.. en ik vind het prima laten ze mekaar maar afmaken, want ik ben ze spuugzat..
Ja, hoe je het noemen wil. Maar wat doe je ertegen? Grenzen dicht is iig geen oplossing. Hoe het nu gaat ook niet.
Helaas weet ik de oplossing ook niet.