Als ik een (on)bekende ineens vast pak, kan de reactie ook zijn diegene mij direct wegduwt.
Maar daar schrik je zelf ook echt van en dat voelt ook niet fijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Varekaj schreef:Als een kind in mijn bord of tas komt rommelen (onlangs gezien in een winkel) dan is dat per direct een dikke grens over. Een tik is 99% van de tijd een schrikreflex van onze kant uit. Als je kind zijn handen thuis zou houden zou het niet voorvallen. Daar ben jij als ouder fiks in de fout dat je dat inderdaad niet zag aankomen. Ik hoef dan geen nieuw gerecht meer, heel de sfeer is dan verpest. Zorg dat je kind aan tafel blijft, dan zijn die 50 ogen in je nek ook niet nodig.
verootjoo schreef:Ik dacht even nog dat we het in het topic hadden over de spreekwoordelijke tik op de vingers. Dat je er wat van zegt ofzo, of een kind terugstuurt naar z'n eigen tafel.
Je gaat toch niet serieus letterlijk een kind een slaan? En andermans kind al helemaal nietwat erg zeg... Natuurlijk is slaan geen reflex, dat is blijkbaar een gewoonte als je dat uit reflex doet, maar zeker niet normaal imo.
Je kan ook gewoon praten tegen een kind en zeggen; hee, blijf jij eens even van mijn spullen af! Ik weet zeker dat in 9 vd 10 gevallen het kind gewoon weer weggaat. Blijft het kind vervelend kun je gewoon de ouders erop aanspreken. En de sfeer verpesten; dat is imo toch echt iets wat je zelf in de hand hebt. Jij laat voor jou de sfeer verpesten, je kan ook zelf je mindset daarin veranderen. Want als hierdoor de sfeer al compleet verpest is...
Chiave schreef:Overigens... Pas ging ik uiteten bij een gesplitst restaurant. Rechts voor gezinnen, compleet uitgerust met klimattributen, legohoek en pannenkoekhoek waar kinderen zelf konden bakken. Links konden volwassen plaats nemen. Ik heb nooit last gehad van die kinderen in dat restaurant. Ik vond het juist leuk opgelost!
BaileyMix schreef:Jeetje, ik lach me kapot hier. Gek hè, dat alle kinderen tegenwoordig brutale vuile vlerken zijn.
Als een kind met zijn handen in mijn eten komt kan 'ie inderdaad vanuit reflex een tik verwachten. En ouders hebben dan echt het recht niet om boos te worden op mij. Jouw wondertje mag niet aangeraakt worden? Dan had je het gespuis aan tafel moeten houden, ga toch weg.
Je ziet je kind van tafel gaan, je ziet het weg lopen, je ziet het bij een ander aan tafel gaan staan. Allemaal momenten waarin je als ouder al in had moeten grijpen. Als je besluit dat niet te doen, prima, jouw keuze, maar dan niet gaan miepen dat iemand anders ingrijpt als je kind een hele grote dikke grens over gaat.
Ik zie hier ook nog mensen die verwachten dat ik dan de dialoog met je kind aanga... Maar dat is dan jouw taak als ouder. Het moment dat je je kind rond laat huppelen tussen vreemde mensen neem je bewust het risico je kind aan mensen bloot te stellen die niet pedagogisch verantwoord handelen.
Bovendien is het wegtikken van de handjes een reflex, zoals je bij een volwassene, vlieg, paard ook zou doen als ze opeens in je eten kwamen. Niet om bewust een kind pijn te doen.
BaileyMix schreef:Rare opmerking. Ik ben van mezelf inderdaad niet brutaal, en als ik dat een keer wel was kreeg ik een schop onder m'n kont. Zielig zielig zielig maar ik weet me in ieder geval fatsoenlijk te gedragen, en dat kon ik ook op jonge leeftijd.
Verder is je reactie weinig onderbouwend, voegt niets toe.
zonnebloem18 schreef:Gisteren hebben een paar mannen hier bij de chinees de toko afgebroken, meteen alle mannen van 40+ maar weigeren in de toekomst lijkt me wel een goed idee.
Uiteindelijk is het heel simpel er zijn altijd goeie die moeten lijden onder de kwade, of dat nou gaat om kinderen, zakenmannen, pubers of studenten. Ik blijf er bij dat men in de horeca degene die overlast veroorzaken moeten aanspreken, ongeacht leeftijd. Op het moment dat men dit collectief doet zullen degene die structureel overlast veroorzaken zich ook aan moeten passen als ze nog ergens fatsoenlijk willen eten.
BaileyMix schreef:Maar dat is toch het risico dat je neemt als je je kind zo 'vrij en blij' ongestoord de wereld laat ontdekken? Ik heb geen zin in het pedagogisch verantwoord opvoeden van een kind, daarom heb ik er geen. Ik doe dus wat me goed dunkt op dat moment om het kind weg te krijgen bij mijn bord, als de ouder het daar niet mee eens is... Dan had je je kind daar niet aan bloot moeten stellen.