Discussie: Een eigen paard van een uitkering

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 19:33

Geryon schreef:
Ik vraag me hard af of sommige mensen in dit topic gewoon dom zijn of een gigantisch bord voor hun kop hebben. Hoe kun je een uitkering te hoog vinden omdat sommige mensen er slim mee om gaan? Dat is geen argument, want dan zou elk willekeurig bedrag te hoog zijn. Als je zo redeneert is de enige oplossing inderdaad een uitkeringskamp zoals Sizzle zegt.

Celiien schreef:
IMO hoor je inderdaad met WAJONG ook leuke dingen te kunnen gaan doen.. maar dat + paarden onderhouden kan 99% van de mensen niet.. dus waarom iemand met een WAJONG wel?

Geef nou eens antwoord op je eigen vraag. Wat denk jij?

Ik denk dat een Wajong geschikt moet zijn voor je eigen levensonderhoud. Daar moet ook in principe een dagje weg bij kunnen. Paarden onderhouden vind ik daarvoor niet geschikt. Maar om dan te zeggen 'dat je met de Wajong ook leuke dingen moet doen', komt dan bij mij heel verkeerd over, en dan zeg ik neenee, daar is imo de Wajong niet voor bedoeld, zeker niet icm die situatie.

Anoniem

Tendance schreef:
[naam] schreef:
Mijn vriend en ik hebben het zo geregeld en noemen het zo...
Maar hoe je het ook wil noemen, hoe je het ook wil verdelen, ik zie daadwerkelijk niet in wat daar zo fout aan is?
Wij hebben geen 4 paarden in vol pension voor 200 euro per maand staan. We hebben een goede regeling getroffen.
Maar zie mij nou mezelf verantwoorden...

Jezelf verantwoorden heb je al eerder gedaan, toen je zei, dat jullie niet gaan verhuizen naar Duitsland, omdat jij dan niet meer zelf voor het paard kunt betalen, omdat net zoals bij Ayasha, je uitkering dan wordt aangepast. Dit betekent dus, dat het paard wel degelijk uit de uitkering betaald wordt, een luxe is en dat je deze luxe echt niet wilt inleveren.
Of dit paard nu je redding is geweest of niet, dat doet er in het financiële even niet toe.
Dit gaat niet eens om mijn paard, maar om zaken als eten, drinken etc.

Tendance

dems75 schreef:
Helemaal mee eens: minimumloon omhoog ipv uitkeringen omlaag? dat dan? Zijn de mensen die zo'n moeite hebben met uitkeringen dan tevreden?

Als alle oude mensjes ook iedere dag een wasbeurt en verzorging krijgen, dan vind ik het prima, maar dat heb ik al meer dan 1 keer gezegd.
Al heb ik niets tegen op uitkeringen, maar wel op de hoogte ervan als iemand zich een bepaalde luxe kan veroorloven, terwijl een ander die werkt dit niet kan om dat het geen andere "geldstromen" heeft.
Laatst bijgewerkt door Tendance op 17-05-15 19:38, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 19:34

Wajong uitkering krijg je al vrij snel vind, ik tenminste wat mijn persoonlijke ervaringen zijn. Maar die zijn dan meer ter ondersteuning zodat mensen weer de maatschappij in kunnen. In plaats van dat ze verder "zinken".

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 19:35

KoudbloedKim schreef:

Maar daaruit volgend ook het paard. Want ik neem aan dat eten en drinken voor het paard komt.

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 19:35

Ohh...shadow0.. :(:)

Lol. Nee dat werk doet er wel degelijk toe. Maar in deze discussie doet het er even niet toe wie wat betaald in een huishouden.

Mag je met een uitkering een paard? Dat was het discussiepunt. Daar komt een discussiepunt bij. Mag je als je een uitkering hebt en een partner die een goede baan heeft wel een paard?
Als je zelf betaald dus blijkbaar niet. Maar als je partner betaald dus blijkbaar wel.

Tja, dan kun je dus gewoon schuiven. Diegene met baan betaald de paarden en met de uitkering betaal je de huur.

Maar ja, als je partner de huur én de paarden betaald is het dan wel goed?

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 19:36

Celiien schreef:
Groot verschil: De bedrijven en mensen waar jij op doelt, hebben hun geld verdiend door te werken etc. Mensen met een uitkering, hoe zwart-wit gezegd dan ook, 'krijgen het maar'. En ja, die krijgen het vanuit de eerder genoemde mensen.

Want de mensen met een uitkering hebben ALLEMAAL nog nooit gewerkt namelijk.... :?

lor1_1984

Celiien schreef:
IMO hoor je inderdaad met WAJONG ook leuke dingen te kunnen gaan doen.. maar dat + paarden onderhouden kan 99% van de mensen niet.. dus waarom iemand met een WAJONG wel?

Niet en-en iig, tenzij je geen vaste lasten hebt.
Ik zou op zich een paard kunnen stallen, maar dan moet ik de rest laten.
Nu kan ik gewoon leuke dingen doen en me af en toe fatsoenlijk in de kleren steken, eens op vakantie etc en het meeste wat kapot gaat gelijk vervangen.
Ik kies dan liever voor een iets luxer leven maar als een ander voor dat paard kiest is het mij om het even. :)

Anoniem

Tendance schreef:
[naam] schreef:

Maar daaruit volgend ook het paard. Want ik neem aan dat eten en drinken voor het paard komt.
Dat bedoel ik.
Ik heb ook al aangegeven dat het mij niet echt uitmaakt hoe je het wil noemen of verdelen.
Maar mijn persoonlijke mening is dat de situatie waarin ik leef met mijn partner, gewoon acceptabel is.

Anoniem

MarlindeRooz schreef:
Wajong uitkering krijg je al vrij snel vind, ik tenminste wat mijn persoonlijke ervaringen zijn. Maar die zijn dan meer ter ondersteuning zodat mensen weer de maatschappij in kunnen. In plaats van dat ze verder "zinken".

Vind ik ook. Ik zou als ik lief met mijn ogen zou knipperen in aanmerking komen voor een wajong, mijn huisgenootje met anorexia (die overigens gewoon studeerde en daarnaast ontzettend veel maar zwart werkte) kreeg een wajong van een paar honderd euro per maand, bovenop haar studiefinanciering.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 19:37

Celiien schreef:
Groot verschil: De bedrijven en mensen waar jij op doelt, hebben hun geld verdiend door te werken etc. Mensen met een uitkering, hoe zwart-wit gezegd dan ook, 'krijgen het maar'. En ja, die krijgen het vanuit de eerder genoemde mensen.

En welk werk je doet maakt niet uit? Werk is goed omdat het werk is, wat de maatschappelijke gevolgen ook zijn, of het nou wel of niet nuttig is?

Celiien

dems75 schreef:
Celiien schreef:

Want de mensen met een uitkering hebben ALLEMAAL nog nooit gewerkt namelijk.... :?

Sorry, ik moet echt genuanceerder worden. Ik heb het over bijstand- en uitkerings-trekkers, die dus idd niet werken, of niet meer willen werken.
Dacht dat we van het punt waren afgestapt 'mensen die willen werken'

Tendance

KoudbloedKim schreef:
Oke, laat ik het dan eens anders stellen.

Persoon A heeft een Wajong en géén paard.
Persoon B heeft een betaalde baan, wordt verliefd op persoon A en heeft 3 eigen paarden.
Deze personen krijgen een relatie, moet persoon B dan de paarden wegdoen omdat persoon A een Wajong heeft?
Als je toch stelt dat het inkomen samengesteld is als je samenwoont.

Nee, maar persoon A zou wel een lagere uitkering mogen krijgen, omdat persoon B een goede betaalde baan heeft. Net als met de bijstand.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 19:38

Shadow0 schreef:
Celiien schreef:

En welk werk je doet maakt niet uit? Werk is goed omdat het werk is, wat de maatschappelijke gevolgen ook zijn, of het nou wel of niet nuttig is?

Wat bedoel je met nuttig en niet nuttig werk? Ik volg je even niet :=

joyenbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 19:39

Emmaa_ schreef:
MarlindeRooz schreef:

Vind ik ook. Ik zou als ik lief met mijn ogen zou knipperen in aanmerking komen voor een wajong, mijn huisgenootje met anorexia (die overigens gewoon studeerde en daarnaast ontzettend veel maar zwart werkte) kreeg een wajong van een paar honderd euro per maand, bovenop haar studiefinanciering.

Dat meen je niet? Dat vind ik echt inderdaad een geval die dat absoluut niet nodig heeft en dat stoort mij inderdaad wel echt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 19:40

Tendance schreef:
[naam] schreef:
Oke, laat ik het dan eens anders stellen.

Persoon A heeft een [***] en géén paard.
Persoon B heeft een betaalde baan, wordt verliefd op persoon A en heeft 3 eigen paarden.
Deze personen krijgen een relatie, moet persoon B dan de paarden wegdoen omdat persoon A een [***] heeft?
Als je toch stelt dat het inkomen samengesteld is als je samenwoont.

Nee, maar persoon A zou wel een lagere uitkering mogen krijgen, omdat persoon B een goede betaalde baan heeft. Net als met de bijstand.
Daar zit wat in.

Celiien

Re: Discussie: Een eigen paard van een uitkering

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 19:41

Tendance die tikt precies hetzelfde als wat ik wilde zeggen :=

Hiltje86

MarlindeRooz schreef:

Een WAJONG uitkering krijg je bijna niet meer. Omdat ze maar moeten kunnen werken. En tja, je ziet het niet bij iedereen aan de buitenkant. |( Dus dan zullen ze zich wel aanstellen...
Laatst bijgewerkt door Hiltje86 op 17-05-15 19:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

joyenbeau schreef:
Emmaa_ schreef:

Dat meen je niet? Dat vind ik echt inderdaad een geval die dat absoluut niet nodig heeft en dat stoort mij inderdaad wel echt.

Meen ik absoluut wel. Denk dat mijn afgunst voor het systeem ook wel gedeeltelijk daar vandaan komt. Is natuurlijk 1 geïsoleerd geval en ik weet absoluut dat er meer dan genoeg mensen zijn die hun wajong wel nodig hebben, maar hier werd ik gewoon een beetje naar van. Was ook intens trots op haar uitkering, schreeuwde het het liefst van de daken. En oh nee zij zou het eten en de wijn wel trakteren vanavond, want ze had toch net wajong gekregen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 19:42

xxCYNNxx schreef:
Sizzle schreef:
XxxCynxxx
Bijzonder dat je uitgerekend mij quote over prioriteiten aangezien ik dat paard onderhield van mijn minimum inkomen BAAN!!!!! Het kan zolang je daar andere zaken voor laat.
:Z

Kinderen zijn ook een keuze. Ofwel een andere prioriteit. Kinderen zijn ook een vorm van luxe (ja ik heb en kind).

Als iemand nou eens een concreet bedrag kan noemen die wel geschikt is als bijstand? Wat mag je precies verbieden?
Want ik zie alleen maar dat het allemaal oneerlijk is, maar niemand is concreet.

Hoeveel is toegestaan aan maximale huur bijvoorbeeld?
Een huisdier kost geld, mag een goudvis wel? Of een hond, of twee?
Mag je wel calve pindakaas eten, of toch maar van de aldi?

Ik quote jou, simpelweg omdat jij in meerdere comments iedere keer maar weer kwam dat als mensen met een baan geen eigen paard kunnen bekostigen, terwijl iemand dat met een uitkering wel kan, dat die werkende dan de verkeerde prioriteiten stelt. Althans; daar komt het dan wel op neer. Of vind je niet dan?

hier wil ik wel even op inhaken , ondanks dat ik voor een ander spreek, maar niet de verkeerde prioriteiten, maar simpelweg andere prioriteiten stelt. Ieder mens zijn eigen keuzes in het leven.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 19:42

Heike schreef:
Ohh...shadow0.. :(:)

Lol. Nee dat werk doet er wel degelijk toe. Maar in deze discussie doet het er even niet toe wie wat betaald in een huishouden.

Mag je met een uitkering een paard? Dat was het discussiepunt. Daar komt een discussiepunt bij. Mag je als je een uitkering hebt en een partner die een goede baan heeft wel een paard?
Als je zelf betaald dus blijkbaar niet. Maar als je partner betaald dus blijkbaar wel.

Tja, dan kun je dus gewoon schuiven. Diegene met baan betaald de paarden en met de uitkering betaal je de huur.

Maar ja, als je partner de huur én de paarden betaald is het dan wel goed?

Zodra je samenwonend bent met je partner vind ik dat er in ieder geval een groot deel wat bestemd was voor huur van de uitkering mag worden afgetrokken.
Alle kosten als eten, drinken enz. worden verdubbeld als je met z'n tweetjes bent, dus daar hoeft niet op gekort, maar op huur wel degelijk een groot bedrag.
Als je vervolgens met het loon van je partner een paard kunt houden of meer dan 1, dan is dat zo.
Eigenlijk dus de situatie van Ayasha.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 19:43

Ik vraag me af hoe je in vredesnaam een paard kunt houden van een uitkering? Genoeg werkende mensen die het niet eens voor elkaar krijgen.

Natuurlijk moet je zelf weten hoe je het geld uitgeeft maar naar mijn mening krijg je een uitkering om te voorzien in primaire levensbehoefte. En dat is een paard absoluut niet :n
WAJONG ligt dan misschien anders...
Maar in beginsel vind ik het hebben van een uitkering en een paard aanschaffen (let op, aanschaffen, want als je een paard hebt en door omstandigheden een uitkering krijgt betekent dit niet per definitie dat het paard direct de deur uit moet) niet de bedoeling :n
Laatst bijgewerkt door Snorlex op 17-05-15 19:50, in het totaal 2 keer bewerkt

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 19:44

Celiien schreef:
Ik denk dat een Wajong geschikt moet zijn voor je eigen levensonderhoud. Daar moet ook in principe een dagje weg bij kunnen. Paarden onderhouden vind ik daarvoor niet geschikt. Maar om dan te zeggen 'dat je met de Wajong ook leuke dingen moet doen', komt dan bij mij heel verkeerd over, en dan zeg ik neenee, daar is imo de Wajong niet voor bedoeld, zeker niet icm die situatie.

Volgens mij is dit geen antwoord op je vraag. Waarom kan iemand met een wajong wel leuke dingen doen plus een paard onderhouden, en 99% van de mensen niet? Dat is in ieder geval niet omdat mensen met een wajong meer krijgen dan die 99% verdient, want mensen met een wajong krijgen juist minder dan die 99%. Waarom zou een wajong in hemelsnaam te hoog zijn als mensen die MEER geld krijgen (verdienen) al niet leuke dingen kunnen doen en een paard kunnen onderhouden?

Je kan niet stellen dat een bedrag te hoog is als er mensen zijn die er slim mee om kunnen gaan en zo een paard te kunnen houden. Het mereldeels van de uitkeringstrekkers kan er namelijk GEEN paard van onderhouden. Moet het allemaal nog krapper? Moeten ze als zwervers leven?

MarlindeRooz schreef:

Ik ben erg benieuwd naar jouw persoonlijke ervaringen. Je informatie is namelijk fout. Wajong krijg je nu namelijk alleen als je 100% bent afgekeurd voor de rest van je leven e niet ter ondersteuning. De afgelopen jaren is het ook heel streng geweest, en moet je voor minimaal 80% zijn afgekeurd en de verwachting hebben dat je binnen een jaar nog steeds niet kan werken.

Emma ook bij jou vraag ik me af wat je dan hebt, dat je een wajong zou kunnen krijgen?
Laatst bijgewerkt door Geryon op 17-05-15 19:44, in het totaal 1 keer bewerkt

joyenbeau

Shadow0 schreef:
Celiien schreef:

Maar "wij" als belastingbetalers betalen niet degene die daar werken. Dan kan het me inderdaad niks schelen of diegene iets nuttigs doet. Al zit diegene de hele dag uit zijn neus te peuteren. De werkgever wil daar schijnbaar voor betalen. Dat hoef ik en amdere belastingbetalers niet te doen.

(Ik reageer morgen even op de pb die je hebt gestuurd. Dat is een heel verhaal en ik heb even niet zo 1,2,3 een antwoord klaarliggen, maar wil er graag even voor gaan zitten en daar heb ik nu even de tijd en concentratie niet zo voor. :o

Tendance

KoudbloedKim schreef:
Daar zit wat in.

Dan snap ik je hele reactie op Celien niet, want dit is volgens mij precies waar zij juist op doelt.