Duits passagiers vliegtuig neergestort

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

N0a

Re: Duits passagiers vliegtuig neergestort

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 23:37

Ik vraag mij af of de co-piloot wellicht bang was om zijn baan te verliezen, gezien alle stakingen etc bij lufthansa.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 23:38

Heel interessant nu bij RTL late night

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 23:38

verschillende Europese maatschappijen hebben vanavond al besloten om verplicht 2 mensen in de cockpit te hebben.
het zal nooit alles kunnen voorkomen maar het scheelt natuurlijk wel.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 23:39

En als die ene naar de wc moet? Dat was toch al verplicht of had ik dat verkeerd gezien

ElineCath

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 23:40

Nee was nog niet verplicht. Dan moet een steward(ess) in de cockpit komen.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 23:41

Saintelette schreef:
Heel interessant nu bij RTL late night

Inderdaad, ben het nu ook aan het volgen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 23:42

-schakelt in-

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 23:50

Ik kijk nu RTL Late Night, zit zo'n leider van luchtverkeer of piloten oid, en die vind het heel vreemd dat al die informatie die nu naar buiten wordt gebracht, nu al naar buiten is gebracht. Heel ongewoon en voorbarig. Zeker aangezien ze die andere zwarte doos nog niet uit kunnen lezen. Hoe weten ze namelijk dat er een knop is ingedrukt om de landing in te zetten? (dat werd namelijk verteld tijdens een persconferentie) Zonder die andere zwarte doos (of die geheugenkaart iig) kunnen ze dat onmogelijk met zekerheid zeggen volgens hem.

Wel interessant. Op welke manier hebben ze er baat bij om nu alles al naar buiten te brengen, terwijl dit dus normaal veel langer duurt?

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 23:53

De redenering dat het met aansprakelijkheid en geld te maken heeft, vond ik ook een interessante ....

Technisch mankement = fikse schadevergoeding.
Menselijk falen = niet.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 00:03

Ja idd... Maar ze zullen ook niet zomaar iets naar buiten brengen als dat achteraf gelogen blijkt te zijn. Is ook wel weer wat voor te zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 00:13

simodi schreef:
De redenering dat het met aansprakelijkheid en geld te maken heeft, vond ik ook een interessante ....

Menselijk falen = niet.

Wat is daar dan precies over gezegd? Dat heb ik even gemist geloof ik.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 00:18

Kentaro schreef:
verschillende Europese maatschappijen hebben vanavond al besloten om verplicht 2 mensen in de cockpit te hebben.
het zal nooit alles kunnen voorkomen maar het scheelt natuurlijk wel.

Het verbaasde mij enorm dat dat geen standaard procedure is.

Maar vanwaar de conclusie opzet, kan hij niet gewoon onwel zijn geworden ofzo?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 00:19

Er is helemaal niks gezegd over een schade vergoeding.
Volgens mij krijgen nabestaanden die sowieso. Als ik even terugdenk aan de beide mh vluchten betaald ook de vliegtuigmaatschappij en niet de vliegtuigbouwer.

Was idd een interessant verhaal.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 00:20

Renee1991 schreef:
simodi schreef:

Menselijk falen = niet.

Ik ben ook benieuwd.

Is nu op nl 1

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 07:42

Renee1991 schreef:
simodi schreef:

Menselijk falen = niet.

Er werd gezegd dat het financieel ook niet gek is nu zo snel een verklaring uit te brengen, omdat je nu niet al je kisten aan de grond hoeft te houden. Als deze info toch onjuist blijkt, heb je in elk geval zoveel mogelijk vluchten door kunnen laten gaan. Wanneer er een technisch mankement blijkt, moet misschien alles stilgelegd.

Volgens mij is er niet gesproken over schadevergoeding bij RTL Late Night. Maar menselijk falen, zoals hierboven genoemd, wordt natuurlijk wel met een schadevergoeding 'tegemoet gekomen.' Deze co-piloot was in dienst van Germanwings. Bij een natuurramp of oorlog is het anders.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 07:48

SAKKIA schreef:
Er is helemaal niks gezegd over een schade vergoeding.
Volgens mij krijgen nabestaanden die sowieso. Als ik even terugdenk aan de beide mh vluchten betaald ook de vliegtuigmaatschappij en niet de vliegtuigbouwer.

Was idd een interessant verhaal.

Malaysia airlines was hier niet toe verplicht maar heeft dit toch gedaan wat ontzettend netjes van ze is geweest.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 08:33

Renee1991 schreef:
simodi schreef:

Menselijk falen = niet.

Die deskundige zei dat hij als hij eerlijk was dat ook wel in zijn achterhoofd had (of zoiets) ...letterlijke woorden weet ik zo niet meer, dan moet je het even terugkijken, maar dat het om financiele belangen ging of dat die een rol zouden kunnen spelen was wel duidelijk de achtergrond van de vraag/opmerking.

Het maakt nu natuurlijk ook weinig meer uit, maar ik vind het op zich nogal wat, ook voor de nabestaanden van die pilott, om dit nu zo snel naar buiten te brengen. Dan moet je echt 300% zeker zijn en ze hadden pas 1 van de 2 black boxen onderzocht.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 09:09

Ja maar Simodi er zit toch echt een heel groot verschil tussen een financieel belang omdat alle kisten van hetzelfde type aan de grond moeten blijven voor onderzoek als het een technisch mankement was geweest (wat het antwoord op de vraag was) en het uitbetalen van een schadevergoeding aan de nabestaanden. Dat staat totaal niet in verhouding tot elkaar. Sterker nog het heeft helemaal niks met elkaar te maken.

Ik ben wel benieuwd hoe het nu verder gaat. De man bij RTL Late Night had namelijk wel een punt door zich af te vragen hoe ze kunnen weten dat de co-piloot bewust de daling heeft ingezet door een knop in te drukken. Dit lijkt me niet hoorbaar op de voice-recorder en de data recorder hebben ze nog niet. Of nou ja die was leeg.
Maar daarnaast maakte hij wel een andere interessante opmerking, namelijk dat de recorder leeg of gedeeltelijk leeg zou zijn geweest. Als het gedeeltelijk leeg zou zijn geweest is het misschien toch gelukt bepaalde data uit te lezen en trekken ze misschien hun conclusie daar uit.
Maar dan neem ik aan dat ze dit ook verteld zouden hebben tijdens de persconferentie.

Kortom, eigenlijk alleen nog maar vragen.

Vannacht zijn er trouwens wel nieuwe geruchten bij gekomen dat de co-piloot wel degelijk depressief zijn zou en dat het gebied waar ze gecrashd zijn, zijn favoriete zweefvlief gebied was. Aan de hand van dat laatste lijkt het er dus op dat hij het gebied goed kende en wellicht geweten heeft welke berg de "goede" hoogte had, zonder nog veel meer te hoeven dalen.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 09:14

Aangezien ze eerst in kruisvlucht waren mag je er vanuit gaan dat de automatische piloot aanstond. Nog maar weinig piloten vliegen echt zelf, simpelweg omdat de automatische piloot zoveel stabieler en preciezer is. Dus iemand moet of de automatische piloot uitgeschakeld hebben en handmatig zijn gaan vliegen, of de automatische piloot ingesteld hebben op een lagere hoogte. Dat doet dat ding niet uit zichzelf.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 09:23

ik lees ergens dat de piloot een islam bekeerling was?Geen idee of het waar is?
Het schijnt wel vaker voor te komen dat radicalen het een sport vinden om ongelovigen/westerlingen massaal aan hun eind te helpen?(twintowers bijvoorbeeld)

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 09:27

Nikass schreef:
HorseTimeXL schreef:
Pff hoe kan iemand zo ver gaan. Spring dan maar 'liever' voor de trein. Het is echt onbegrijpelijk..

Daar maak je geen slachtoffers mee bedoel je...? |(

Ja dat bedoel ik. Bedoel het is hoe dan ook mega triest als iemand zo diep in de put zit, en voor een trein springen is ook hartstikke verschrikkelijk maar het was een weging dat je dan in ieder geval geen slachtoffers maakt.

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 09:28

geerke schreef:
Het schijnt wel vaker voor te komen dat radicalen het een sport vinden om ongelovigen/westerlingen massaal aan hun eind te helpen?(twintowers bijvoorbeeld)

Dit was het eerste wat mij ook binnen kwam ik dacht zeg maar niks want voor je het weet heb je heel bokt over je heen... omdat veel gewoon bang zijn voor de moslims

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 09:32

Hebben jullie dit stuk al gelezen? Jan Cocheret schreef zo'n 2 maanden geleden een column waarin hij zegt zich geregeld af te vragen wie er in de cockpit naast hem zit, en wie hem kan garanderen dat je hem of haar kunt vertrouwen..

http://www.luchtvaartnieuws.nl/columns/ ... -deur-open

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 09:33

sloffiee schreef:
geerke schreef:

Dit was het eerste wat mij ook binnen kwam ik dacht zeg maar niks want voor je het weet heb je heel bokt over je heen... omdat veel gewoon bang zijn voor de moslims

Het ergste is dat dat juist helemaal niet in mij opkwam,terwijl ik persoonlijk heel sceptisch ben wat betreft Islam/radicalisme(niet de normale moslim uiteraard)...maar nu de berichtgevingen die kant op gaan,tja...wat moet je hier nu mee?Hoe kun je dit stoppen?

In dit geval kun je bijna niet spreken van een ''geen goed baan/opleiding door de maatschappij uitgekotste jongen'' denk ik?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 09:35

simodi schreef:

Menselijk falen = niet.

Wat is daar dan precies over gezegd? Dat heb ik even gemist geloof ik.[/quote]
Er werd gezegd dat het financieel ook niet gek is nu zo snel een verklaring uit te brengen, omdat je nu niet al je kisten aan de grond hoeft te houden. Als deze info toch onjuist blijkt, heb je in elk geval zoveel mogelijk vluchten door kunnen laten gaan. Wanneer er een technisch mankement blijkt, moet misschien alles stilgelegd.

Volgens mij is er niet gesproken over schadevergoeding bij RTL Late Night. Maar menselijk falen, zoals hierboven genoemd, wordt natuurlijk wel met een schadevergoeding 'tegemoet gekomen.' Deze co-piloot was in dienst van Germanwings. Bij een natuurramp of oorlog is het anders.[/quote]

Maar dit was toch geen menselijk falen?Fouten maken doe je niet met opzet.Dit was waarschijnlijk pure opzet.