Boink wil ongevaccineerde kinderen weren van KDV

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mick75

Re: Boink wil ongevaccineerde kinderen weren van KDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 13:45

Het risico op vaccinatieschade wil je niet lopen maar het risico op een dood kind of een kind dat schade oploopt door de ziekte (die te voorkomen is) wel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 14:10

Kijk! En dat is nou precies wat ik bedoel met vaccineren uit angst. Nee, daar leen ik mij niet voor.

En ik ga ook niet niet-vaccineren uit angst.
De kans op vaccinatieschade is vele malen groter dan op ziekteschade.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 14:17

Anoniem schreef:
Kijk! En dat is nou precies wat ik bedoel met vaccineren uit angst. Nee, daar leen ik mij niet voor.

Ja,..zo lust ik er nog een paar. Je gaat uiteraard niet enten omdat je NIET bang bent voor de gevolgen van zo'n ziekte. Want als je niet bang hoeft te zijn voor de gevolgen van de ziekte waar hebben we het dan nog over? Dan hoef je niet te enten. Je ent omdat de gevolgen van de ziekte erger zijn dan de risico's van een enting.

En dan d'r bij. Jij ent niet...ook uit angst... Wat dan precies maakt dat jij het wel overwogen doet en ik blind volg?

Ach laat ook maar ik hoef het antwoord niet eens te weten. Ben bang dat we de discussie weer over gaan doen en dat hoeft voor mij niet. Ik weet dat ik bewust wel ent en wat de eventuele gevolgen zijn van de ziekte en of het enten.

Ik ben wel altijd gedesinteresseerd in echte nieuwe wetenschappelijke studies omtrent dit onderwerp.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 14:21

gedesinteresseerd?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 14:43

mick75 schreef:
gedesinteresseerd?

Oeps,...autocorrect.. :o

Nee juist geïnteresseerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 15:19

Nee, ik ga niet vaccineren omdat ik de voors en tegens tegen elkaar af heb gewogen en daar weinig voors uit kwamen, omdat ik dankzij officiële onderzoeken en rechtszaken er achter ben gekomen dat bescherming van een aantal vaccins een hoax is, net zoals kuddeimmuniteit. Omdat een vaccin geen onschuldig middel is dat noodzakelijk is om je in leven te houden maar wel een medicijn is met bijwerkingen waardoor je gezondheid nog erger verziekt kan worden dan door de kinderziekte zelf.
Omdat ik geloof in het zelfherstellend vermogen van het lichaam en van mening ben dat mijn gezonde kind die in bijna een jaar tijd nog nooit ziek is geweest, zelfs niet verkouden, een immuunsysteem heeft dat ervoor gemaakt is om zelf met kinderziektes af te kunnen rekenen, mits hierbij op juiste wijze ondersteund. Dat wij een levensstijl en voedingswijze hebben die hierop perfect aansluit en waarbij o.a. de cafetaria, Albert Heijn en C1000 uitgesloten zijn. Omdat in dat concept ook geen ruimte is voor giftige en kankerverwekkende stoffen die bewezen lichamelijke schade hebben aangericht bij de mens.
Omdat ik niet meedoe aan de enorme financiële belangen die ermee gemoeid gaan. En zo kan ik nog wel even doorgaan :-)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 15:31

Dat bedoel ik. Uit angst.....door paniek zaaiende onwaarheden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 15:44

Nee, een weloverwogen besluit waarin een boel onzin de revue passeerde, waaronder de stelling dat we tegenwoordig ons kind iets aandoen wanneer we het niet vaccineren.

Ik doe niet iets.
Het is dus niet zo dat ik iets niet doe.
Ik doe iets niet.
Vanuit het beginsel werd er niet gevaccineerd, dat werd namelijk pas later bedacht.
Het wordt hier omgedraaid, iets doen of niet doen vanuit angst
Ik leef op natuurlijke wijze en ga er niet van uit dat mijn kind iets vreselijks zal overkomen wanneer ik niet meedoe aan de al veel te lang durende hype van het vaccineren die door angstpropaganda in stand wordt gehouden.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 15:54

Anoniem schreef:

En ik ga ook niet niet-vaccineren uit angst.
De kans op vaccinatieschade is vele malen groter dan op ziekteschade.

Mag ik hier een betrouwbare bron van? Het liefst het wetenschappelijke onderzoek zelf, dan kan ik deze met mn eigen hersentjes kritisch bekijken.
Als dit waar zou zijn, dan zou ik verder nog kijken naar de zwaarte van de beide soorten mogelijke schade, om zodoende tot een correcte risicoanalyse te komen. Hierin neem je mee wat de kans is dat je er aan blootgesteld wordt, wat de kans is op schade daarvan en hoe ernstig die schade is. En sorry, bij mij komt deze analyse er positief uit VOOR vaccinatie, ondanks dat de kans op blootstelling dan op 100% staat.

Btw, kuddeimmuniteit is absoluut geen hoax. De gemiddelde mens is jammergenoeg iets te egoistisch en niet slim genoeg om dit principe echt te kunnen begrijpen. Het vraagt om een helikopterview: kunnen kijken over de hele populatie heen en het individu loslaten. En laat dat laatste nou altijd het moeilijkste zijn! Geeft niks, maar daarmee is het verschijnsel niet ineens onzin geworden. Vroeger geloofde men ook niet dat de aarde rond was omdat ze dat gewoon niet konden begrijpen.

Maar waarom is het bij jouw keuze wel terecht dat je uit angst voor schade deze keus maakt, en andersom niet?

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 15:56

Wat een geweldige manier van discussieren heb je toch Repelsteel.

Ik kan het ook omdraaien, dat jij uit angst voor de vaccinatie en eventuele schade die erbij kan komen kijken je kinderen bloot wil stellen aan de ziekte zelf, waarvan het grootste deel van de mensen inderdaad gewoon geneest zonder restschade.

Maar nog steeds heb ik geen fatsoenlijke cijfers gezien van hoe vaccinatie niet zou werken en dat herd-immunity niet zou werken. De cijfers mij bekend wijzen nog altijd op het tegenovergestelde, maar net als NatasjavE hoor ik graag nieuwe feiten. Maar dan wel feiten, en niet door uit het vak gezette kwakzalvers en de buurvrouw van de tante van het zusje van het neefje van X die gehoord heeft dat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 16:06

De grootste maar niet officieel gedocumenteerde vaccinatieschade is nog altijd het verzwakken van het immuunsysteem in het algemeen, de vele verkoudheden en oorontstekingen bij baby's behoren ook daartoe.
En ik ga geen tijd meer verspillen aan het opzoeken van officiële pro-vaccinatie gerichte sites (want anti vax wordt sowieso al niet geaccepteerd) omdat dat hier toch weer niet onderbouwd wordt weggewuifd. Ook iets wat ik me niet kan permitteren hier en wat alleen voor de pro's is weggelegd.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 16:11

Kinderachtige reactie. Als je echt gefundeerde, onderbouwde informatie hebt over de grote gevaren van vaccineren, dan ben ik zeker wel geinteresseerd. Ik wil graag zelf een afweging kunnen maken, en om een goede afweging te kunnen maken wil ik zo volledig mogelijke informatie hebben. Hoe meer hoe beter. Maar wederom, niet van een website die de buurvrouw van het nichtje van... in elkaar heeft geknutseld.

Verder wil ik wel graag weten hoe het komt dat ziekten vaker opduiken in gebieden waar niet of minder gevaccineerd wordt dan in gebieden waar wel gevaccineerd wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 16:16

Zwerte schreef:
Btw, kuddeimmuniteit is absoluut geen hoax. De gemiddelde mens is jammergenoeg iets te egoistisch en niet slim genoeg om dit principe echt te kunnen begrijpen. Het vraagt om een helikopterview: kunnen kijken over de hele populatie heen en het individu loslaten. En laat dat laatste nou altijd het moeilijkste zijn!

Nee hoor, je hoeft alleen maar een kritische blik op de site van het RIVM te kijken, bij de afdeling polio bijvoorbeeld, dan weet ieder mens met een beetje logisch denkvermogen al genoeg.
Maar dat heb ik al eerder voorgekauwd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 16:18

mick75 schreef:
Verder wil ik wel graag weten hoe het komt dat ziekten vaker opduiken in gebieden waar niet of minder gevaccineerd wordt dan in gebieden waar wel gevaccineerd wordt.

Dat weet de GGD wel toch! Gewoon zeggen dat mensen ziek zijn die het helemaal niet zijn, zoals ik hahaha!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 16:22

Anoniem schreef:
De grootste maar niet officieel gedocumenteerde vaccinatieschade is nog altijd het verzwakken van het immuunsysteem in het algemeen, de vele verkoudheden en oorontstekingen bij baby's behoren ook daartoe.
En ik ga geen tijd meer verspillen aan het opzoeken van officiële pro-vaccinatie gerichte sites (want anti vax wordt sowieso al niet geaccepteerd) omdat dat hier toch weer niet onderbouwd wordt weggewuifd. Ook iets wat ik me niet kan permitteren hier en wat alleen voor de pro's is weggelegd.

Anti-vax wordt wel geaccepteerd als het om een gevalideerd onderzoek gaat. Een onderzoek moet op de juiste manier zijn opgezet. Anders is en blijft het appels met peren vergelijken of op z'n minst onbetrouwbare informatie.

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 16:23

@ Repelsteel, ik weet niet of het je bedoeling is om mensen serieus na te laten denken over de (voors en) tegens van het vaccineren, maar door de toon die je gebruikt zullen er heel veel mensen afhaken en je niet serieus nemen.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 16:24

Tja, ook ik ben echt wel oprecht geinteresseerd hoor. Of het nou pro of contra is, aan beide zijdes ben ik niet te overtuigen zonder bronnen en argumenten. Loze kreten geloof ik eerder niet dan wel.
Erg jammer dat het zo moet gaan. Misschien kan je hier nog wel iemand overtuigen van jouw mening over vaccineren, maar door zo te reageren gooi je je eigen glazen in. Zet die calimeropet eens af en gedraag je als volwassene, dat brengt je zoveel meer in het leven.

En wat betreft de opmerking die je nu maakt over kuddeimmuniteit, vroeger zeiden de mensen ook over de aarde: kijk maar, daar houd het op! We zien niet dat het rond is dus dat kan noohoooit! Dat er dingen fout gaan met vaccinaties, is geen bewijs dat kuddeimmuniteit niet bestaat. En er gaat van alles fout: ziektes evolueren, vaccins zijn niet allemaal even effectief, er vallen idd slachtoffers aan bijwerkingen, verkeerd bewaren verpest een vaccin, noem de oorzaken maar op. Tig mogelijke oorzaken voor falende vaccins, maar dat betekent nogmaals niet dat kuddeimmuniteit niet bestaat.
Heb je een argument die wel ergens op slaat en niet ontstaat uit onwetendheid en onbegrip?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 16:24

Anoniem schreef:
mick75 schreef:

Dat weet de GGD wel toch! Gewoon zeggen dat mensen ziek zijn die het helemaal niet zijn, zoals ik hahaha!

Ik vind dit zeer oneerbiedig naar diegene die ziek zijn geweest en of zelfs zijn overleden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 18:37

NatasjavE schreef:
[naam] schreef:

Ik vind dit zeer oneerbiedig naar diegene die ziek zijn geweest en of zelfs zijn overleden.

Ooh ik mag ook al niet over mijn eigen situatie spreken want dan ben ik oneerbiedig?
Ik wordt wel met handen en voeten gebonden hoor.

Zo knap ook hoe bokt door de pc kan zien dat ik onbesmettelijk symptoomloos ziek ben.

Ik hoef niemand te overtuigen hoor, ga vooral flink door met vaccineren want dan kunnen wij daar fijn op freeriden toch :P
Ik wil ook helemaal niet iemand overhalen om niet te vaccineren, wat je met jezelf en je kind doet is je eigen verantwoording.
Ik probeer ook niet een bepaalde groep te vertegenwoordigen, ik ben ik, meer niet. Ik zeg wat ik denk en vind.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 19:16

Heb je een beetje teveel kleurstoffen gegeten vandaag repelsteeltje? Je tiert echt als een dolle in het rond als ik eerlijk ben. Ik zie op dit moment een zeer rood aangelopen repelsteeltje voor me: niemand weet, niemand weet dat ik vaccinatiehater heet *\%/*

Overigens krijgen sommige babies al ooronsteking al voor hun eerste prikje :+

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 19:25

Wie heeft hier dan gezegd dat je ziek bent? Je leest wat je wil lezen he?
Een aantal mensen hebben opgemerkt dat de mogelijkheid bestaat dat je mazelen hebt en niet ziek bent. Niemand hier heeft gezegd dat dit zo is, alleen dat het een verklaring KAN zijn waarom je blijkbaar wel de antistoffen in je bloed hebt en er niks van merkt.
Ik vind het echt een bijzonder talent van je, dat je beter weet wat anderen bedoelen dan zij zelf.
Mooie uitspraak waar jij je vast in kan vinden: nuance? Das toch die blonde van lingo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 19:45

Sizzle schreef:
Heb je een beetje teveel kleurstoffen gegeten vandaag repelsteeltje? Je tiert echt als een dolle in het rond als ik eerlijk ben. Ik zie op dit moment een zeer rood aangelopen repelsteeltje voor me: niemand weet, niemand weet dat ik vaccinatiehater heet *\%/*

Fout, ik zat net heerlijk biologische pasta met bloemkool te eten. De saus was rood, dat wel :D

Jullie zijn wel heel goed in projecteren.
Het is net David tegen goliath hier zo in mijn kleine eentje tegen jullie allemaal mijn mening te verdedigen.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 19:46

Anoniem schreef:
Sizzle schreef:

Fout, ik zat net heerlijk biologische pasta met bloemkool te eten. De saus was rood, dat wel :D

Jullie zijn wel heel goed in projecteren.
Het is net David tegen goliath hier zo in mijn kleine eentje tegen jullie allemaal mijn mening te verdedigen.

Och arme jij. ^)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 19:47

Calimero effect is dat toch?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 19:49

Dit is de slechtste discussie die ik in tijden heb gelezen :')

Repelsteeltje: de bewijslast ligt bij degene die de claim maakt. Dat is niet alleen logisch in een discussie, maar ook goed fatsoen. Websites met slecht Nederlands zou ik overigens ook niet tellen als 'bewijs'.