De heer Wilders en zijn uitspraken...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 18:16

yentl2010 schreef:
En ach de koran is maar een boek ,hier spotten ze met een leven

Nou zo simpel is het niet voor heel veel mensen op wereld.

De Koran is niet maar een boek, idem de Bijbel en bijvoorbeeld de Thora.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 18:17

yentl2010 schreef:
Dit keuren die zielige Marokkaantjes wel goed, En dit is geen bedreiging??? Mensen word toch wakker zij dwingen ons hun cultuur en moskeeën op en hun gewoontes,Wij zijn in ons eigen land de buitenlanders,En onze minister Ivo Opstelten die heeft hier over geen mening, Nee is toch normaal dat een Nederlander bedreigt word door dat volk, dat zijn zijn vriendjes

Ach, kom op. Nu praat je echt Wilders letterlijk na. Ik heb nog nooit een moslim ontmoet die mij aan mijn haren de moskee in heeft gesleept, jij wel? En sinds wanneer moet jij per se couscous met loubia eten? Heb je al eens op een kameel gereden, buiten het circus of een vakantie?
Natuurlijk is dit ook bedreiging en ik weet zeker dat er genoeg Marokkanen zijn die dit net zo goed afkeuren. Ik kan me echter ook voorstellen dat er mensen zijn die zo dwarsgezeten zijn of zich zo dwarsgezeten voelen door de PVV, dat ze hier wel om kunnen glimlachen. Ik keur het niet goed, dat zeg ik dan weer niet. Maar jouw reactie vind ik... ondoordacht, laten we het daar maar op houden.

Urbanus

Re: De heer Wilders en zijn uitspraken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 18:19

Ik vind het een hilarische reactie :')

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 18:19

Ik ben wel voor aanpak van illegalen, maar de wijze waarop de PvdA dit voorstelt is denk ik niet de juiste manier.

Ik denk overigens wel dat als dhr Wilders dit had voorgesteld, het land te klein was geweest voor de hoeveelheid verontwaardiging. Maar goed, dat weten we niet zeker omdat het Samsom was in dit geval. :)

Oh oh Den Haag.. :')

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 18:20

Janneke2 schreef:
;) .....Wilders is van Indische kom-af en geboren in de slechtst geïntegreerde provincie van Nederland: voormalig staats Limburg.

En om een of andere reden is hij dol op Marokkanen pesten en tja - in Fryslan zeggen ze dan:
"Wie kaatst kan de bal verwachten".
(Overigens geen sport voor watjes, dat kaatsen: met blote handen tennissen. )

Ik vermoed dat GW geen hoge pet op heeft van de islam vanwege zijn grote affiniteit met Israel en het jodendom.

Edit: aangepast op verzoek van Janneke2 :)
Laatst bijgewerkt door fransje23 op 18-03-14 18:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 18:21

yentl2010 schreef:
Geert zet niemand een pistool op zijn kop of wel? Ik heb t in elk geval nog nooit gezien

En ach de koran is maar een boek ,hier spotten ze met een leven

Ach, ach - die lieve Geert toch.......

Laat ik een andere vergelijking maken.
Of ach - het is te kreupel voor een vergelijking.

Ooit was er het proces tegen Eichmann - en de analyse daarvan van Hannah Arendt.

Eichmann was tot verbijstering van de Joodse filosoof Arendt geen monster.
Sterker nog - dat was ook, wat hij bij voortduring zelf zei.
Hij had zijn plicht gedaan.
Hij was een keurive ambtenaar. Hij had (in letterlijke zin) geen bloed aan zijn handen.
Hin had slechts datgene gedaan, war een goed ambtenaar (....maar vul even in: een goed politicus. ...) nu eenmaal doet.

Het staat sindsdien bekend als "de banaliteit van het kwaad".
Niet iedereen die moorden pleegt, heeft letterlijk bloed aan de handen. Maar misschien zijn de mensen die de zaken op afstand aansturen wel tien keer meer verantwoordelijk.

En aangezien deze les van professor Arendt mij nogal is bijgebleven, "kan en wil" ik niets van de redenering in geciteerde posting weten.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 18:22

fransje23 schreef:
Janneke2 schreef:
;) .....Wilders is van Indische kom-af en geboren in de slechtst geïntegreerde provincie van Nederland: voormalig staats Limburg.

En om een of andere reden is hij dol op Marokkanen pesten en tja - in Fryslan zeggen ze dan:
"Wie kaatst kan de bal verwachten".
(Overigens geen sport voor watjes, dat kaatsen: met blote handen tennissen. )

De afkeer van Wilders voor de islam komt door zijn grote affiniteit met Israel en het jodendom.

Het spijt me maar dit is een loepzuivere belediging.
Wees verstandig en pas je tekst aan.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 18:22

Janneke2 schreef:
Citaat:
OK. De oververtegenwoordiging van jonge marrokkanen in de criminaliteit is een probleem, de oververtegenwoordiging van de jonge marrokkanen in ons sociaal vangnet is een probleem. De oververtegenwoordiging van de jonge marrokkanen in ons justitieel systeem is een probleem. De ondervertegenwoordiging van jonge marrokkanen in ons arbeidsstelsel is een probleem.

Now you're talking.

En die werkloosheid heeft meerdere oorzaken. GW zelf, bijvoorbeeld.
En daar zijn goede maatregelen tegen te nemen: scholing, scholing en scholing.
Plus bescherming tegen discriminatie.

En misschien ook: ondervertegenwoordiging i rechtspraak, hulpverlening wetenschap e politiek - maar dat probleem begint zich op te lossen.

Enne: als het gaat om de overlast van jeugdbendes vind ik het regelrecht kwalijk om te spreken van een Marokkanen probleem - dat zou betekenen dat je de bendes zelf gewoon hun gang wilt laten gaan.

Nou nee hoor, 3 keer een marrokkaan aangenomen en drie keer vreselijk de deksel op mijn neus gekregen.

Scholing moeten ze zelf willen en dat willen ze niet.

Hulpverlening zat voor die gastjes, inclusief vakanties en alles erop en eraan.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 18:25

Tallie1979 schreef:
Ik ben wel voor aanpak van illegalen, maar de wijze waarop de PvdA dit voorstelt is denk ik niet de juiste manier.

Als we onze vluchtelingen fatsoenlijk zouden behandelen was er idd geen probleem.

Het probleem begint met deze mensen aan te duiden als illegaal.
;) dus: verbeter de wereld, begin bij jezelf.

Elise_0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 18:28

Ik volg dit topic al vanaf het begin en even waren jullie me kwijt, toen het te veel over politieke dingen ging (ik vind dat zo saaaaai haha), maar ik ga nu een keer proberen om te schrijven wat mijn kijk is op de kwestie.

Allereerst het stemmen. Ik stem altijd! Normaal stem ik blanco, omdat ik het nergens helemaal mee eens ben, maar het wel erg belangrijk vind om te stemmen. Dit jaar dacht ik, ik ga echt stemmen. Dus wat info opgezocht en op internet een test gedaan. Kwam daar uit dat ik beter blanco kon stemmen.. Dus ik iets veranderd.. tot 3 keer toe, nog steeds blanco.. de 4e keer zoveel veranderd dat er nu wel iets uit moest komen, staat er dat er geen partij is waar al mijn punten mee overeenkomen. Ja dan laat maar hoor, dan stem ik wel weer blanco!

De Marokkanen kwestie.. pff wat een gedoe. Ik had laatst een mooi artikel gelezen in de Quest waarin de hele geschiedenis stond en waarom dat er zo veel dingen fout waren gegaan. Wel interessant om te lezen, geef toch weer wat nieuwe inzichten.

Pagina 100 http://static.quest.nl/uploads/media/pdf/NWO_2013.pdf

Als ik een Marokkaan zou zijn zou ik proberen om nou juist al de vooroordelen te ontkrachten. Door goed de Nederlandse taal te spreken, zonder dik accent, door me netjes te kleden en zorgen dat mijn voorkomen representatief is. Het valt me op dat de jongens die er zo uitzien ook niet worden gezien als Marokkaan, maar gewoon als de persoon die ze zijn.
Ik heb zelf 7 jaar dreads gehad, vanaf mijn 15e, dus ik weet hoe het is om niet aangenomen te worden door hoe je er uit ziet. Doordat ik niet kan eisen dat een gehele maatschappij zich aan mij aanpast, heb ik mij uiteindelijk maar aangepast aan de maatschappij, omdat ik succes wilde hebben in mijn leven en dit zo gemakkelijker was.

En waarom hebben de mensen zo'n hekel aan criminele Marokkanen en hebben ze minder sterke gevoelens bij witte boorden criminelen?
Omdat ze persoonlijk te maken hebben met de criminele Marokkanen, die stelen uit hun huis, uit hun auto. Door hun is het gevoel van veiligheid een stuk weg.
Witte boorden criminaliteit staat een stuk verder van ze weg en is dus voor hun ook minder persoonlijk.

Over Wilders, waar toch deze hele discussie om draait. Ik kan altijd wel lachen om die man, om wat voor circus hij van de 2e kamer en de debatten maakt, maar om hem met Hitler te vergelijken gaat te ver, ik denk niet dat Wilders een 3e wereldoorlog wil gaan beginnen door andere landen te gaan veroveren en mensen uit te moorden, hij wil eerder zorgen dat Nederland Nederlands blijft en niet een moslimland word.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 18:31

Het verschil tussen Holleder en de criminele marrokkaantjes is dat wij gewone hardwerkende burger geen last hadden van wat er in zijn wereld gebeurde, hooguit vonden we hier en daar eens een lijk, maar de telefoon of portemonnee van jouw oma zal hij niet pikken. Evenals je niet bang hoeft te zijn dat hij onze dochters met een groepje aanrand of een hardwerkende middenstander overvalt.

Dat hij een crimineel is, ja dat staat vast.

en dan gaan we natuurlijk zeggen dat witwassen OOK geld kost en de maatschappij nadeel oplevert. Daar kan ik op zeggen dat wit geld belasting oplevert dus geld voor de staatskas, dat dit over het "hoofdbedrag" niet gebeurd ben ik het eens. Maar elke cent die voorts uit dat witgewassen geld uitgegeven of geint wordt wordt gewoon belasting over betaald.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 18:32

Janneke2 schreef:
Tallie1979 schreef:

Als we onze vluchtelingen fatsoenlijk zouden behandelen was er idd geen probleem.

Het probleem begint met deze mensen aan te duiden als illegaal.
;) dus: verbeter de wereld, begin bij jezelf.

Is het dan niet een beter idee om maar helemaal geen vluchtelingen meer op te nemen aangezien we ze niet goed behandelen?

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 18:35

Janneke2 schreef:
fransje23 schreef:
De afkeer van Wilders voor de islam komt door zijn grote affiniteit met Israel en het jodendom.

Het spijt me maar dit is een loepzuivere belediging.
Wees verstandig en pas je tekst aan.

Dan blijft deze quote sowieso staan ;)

Maar zeg ik nu echt iets heel erg geks?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 18:36

Ceriadwen schreef:
Is het dan niet een beter idee om maar helemaal geen vluchtelingen meer op te nemen aangezien we ze niet goed behandelen?
Goed plan! Laten we christenen en homo's terugsturen naar Iran, dan worden ze gelijk aan de grens vermoord, probleem ook opgelost! [/sarcasm mode]

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 18:38

Blue_Eyes schreef:
Ceriadwen schreef:
Goed plan! Laten we christenen en homo's terugsturen naar Iran, dan worden ze gelijk aan de grens vermoord, probleem ook opgelost! [/sarcasm mode]

Hier behandelen we ze ook niet goed vind Janneke2.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 18:40

Nee, maar er is nog wel een verschil. En als andere landen zich niet aan de mensenrechten houden, wil niet zeggen dat wij dat ook niet hoeven te doen. Tijd om de zaken te verbeteren dus!

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 18:42

Blue_Eyes schreef:
Nee, maar er is nog wel een verschil. En als andere landen zich niet aan de mensenrechten houden, wil niet zeggen dat wij dat ook niet hoeven te doen. Tijd om de zaken te verbeteren dus!

We vangen ze op, wat is het probleem?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 18:53

* vluchtelingendetentie
* slechte situatie in AZC's en vertrekcentra
* jaren wachten op ook maar de geringste vorm van duidelijkheid over status
* opvang op dusdanige wijze dat mensen er PTSS door ontwikkelen
* uitzetting naar een land waar een zekere dood wacht

o.a. http://www.amnesty.nl/nieuwsportaal/per ... rlands-men

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 18:55

Janneke2 schreef:
Nou ga ik met een gerust hart op zondag naar de dodenherdenking, maar ik snap Werkendammers wel.

De dodenherdenking is toch meer dan alleen maar die twee minuten stilte - het is ook een soort van kerkdienst. Met een overdenking, muziek, plechtige optocht naar het monument en dan is het volgens het draaiboek acht uur, volgt stilte terwijl de straatlantaarns branden, dan het Wilhelmus en dan begint de kranslegging: de burgemeester voorop, dan de oorlogsweduwen, dan de schooljeugd - enzovoorts.

Voor wie christelijk is "van een strengere observatie" dan ik wringt dat.
Ik denk vrij simpel 'dat 4 mei weer eens op zondag valt' en "dat je ook op shabbes goed mag doen".
Maar wie zeer concentieus en op zondag traditioneel rust houdt EN ook de gestorven strijders en slachtoffers recht wil doen, die komt in de knoop want er moet heus een aantal mensen hard voor jou werken als je naar de dodenherdenking gaat - en ik snap best dat Werkendam dat niet wil.
(Zondagsrust is nadrukkelijk ook: niemand voor je laten werken. )

Dus op maandag lezen ze geen krant die op zondag gedrukt is en eten ze geen brood dat op zondag gebakken is?
Wat betreft de dodenherdenking vind ik het echt respectloos en nee ik snap het niet, want je moet wel ontzettend rigide denken om er zo'n levensstijl op na te houden.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 18:56

Ander topic... Misschien moeten we het hier op dat andere onderwerp houden? :)

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 19:06

Elise_0o schreef:
Allereerst het stemmen. Ik stem altijd! Normaal stem ik blanco, omdat ik het nergens helemaal mee eens ben, maar het wel erg belangrijk vind om te stemmen. Dit jaar dacht ik, ik ga echt stemmen. Dus wat info opgezocht en op internet een test gedaan. Kwam daar uit dat ik beter blanco kon stemmen.. Dus ik iets veranderd.. tot 3 keer toe, nog steeds blanco.. de 4e keer zoveel veranderd dat er nu wel iets uit moest komen, staat er dat er geen partij is waar al mijn punten mee overeenkomen. Ja dan laat maar hoor, dan stem ik wel weer blanco!

:D Maar niemand kan beweren dat je er geen moeite voor doet! Lekker blanco blijven stemmen tot je wel een keer een partijprogramma tegenkomt waar je iets in ziet.

Elise_0o schreef:
Als ik een Marokkaan zou zijn zou ik proberen om nou juist al de vooroordelen te ontkrachten. Door goed de Nederlandse taal te spreken, zonder dik accent, door me netjes te kleden en zorgen dat mijn voorkomen representatief is. Het valt me op dat de jongens die er zo uitzien ook niet worden gezien als Marokkaan, maar gewoon als de persoon die ze zijn.

Als jij van Marokkaanse afkomst zou zijn, maar wel nog steeds vrouw, zou je helemaal geen deel uitmaken van het probleem omdat Marokkaanse meiden het over de hele linie heel veel beter doen dan de jongens.

Elise_0o schreef:
En waarom hebben de mensen zo'n hekel aan criminele Marokkanen en hebben ze minder sterke gevoelens bij witte boorden criminelen?
Omdat ze persoonlijk te maken hebben met de criminele Marokkanen, die stelen uit hun huis, uit hun auto. Door hun is het gevoel van veiligheid een stuk weg.
Witte boorden criminaliteit staat een stuk verder van ze weg en is dus voor hun ook minder persoonlijk.

Daar heb je denk ik gelijk in. De vraag is of het politiek gezien belangrijker is om je te richten op de vraag of mensen zich veilig voelen, of op de vraag of mensen veilig zijn. Nederland is nog altijd één van de veiligste landen ter wereld. Als politicus zou ik denk ik meer geïnteresseerd zijn in de vraag waarom mensen zich desondanks toch niet veilig voelen dan in een bepaalde bevolkingsgroep.

Elise_0o schreef:
Over Wilders, waar toch deze hele discussie om draait. Ik kan altijd wel lachen om die man, om wat voor circus hij van de 2e kamer en de debatten maakt, maar om hem met Hitler te vergelijken gaat te ver, ik denk niet dat Wilders een 3e wereldoorlog wil gaan beginnen door andere landen te gaan veroveren en mensen uit te moorden, hij wil eerder zorgen dat Nederland Nederlands blijft en niet een moslimland word.

Ik vind de vergelijking met Hitler ook ongepast. Niet om de vergelijking zelf, op straat worden wel gekkere vergelijkingen gemaakt. Maar omdat ik het ontzettend onprofessioneel vind om als politicus zo'n beladen en beledigend bedoelde uitspraak te doen. Zeker voor politici geldt dat ze op de bal moeten spelen, niet op de man. Ik vind het een teken van zwakte om op een persoon te gaan hakken. Als je het als politicus niet met je collega eens bent, zorg dan dat je het debat op inhoud wint.

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 19:09

Even een grapje tussen door moet kunnen toch !!

Hoe heet het document waar de meest voorkomende Marokkaanse namen op staan? Een opsporingsbevel.

Et is beter dan een Marrokaan
1. Hij kwam alleen.
2. Hij had al een fiets.
3. Hij leerde onze taal.
4. Hij wou terug naar huis.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 19:11

yentl2010 schreef:
Dit keuren die zielige Marokkaantjes wel goed, En dit is geen bedreiging??? Mensen word toch wakker zij dwingen ons hun cultuur en moskeeën op en hun gewoontes,Wij zijn in ons eigen land de buitenlanders,En onze minister Ivo Opstelten die heeft hier over geen mening, Nee is toch normaal dat een Nederlander bedreigt word door dat volk, dat zijn zijn vriendjes

Weet jij zeker, dat je Geert niet bent, incognito op Bokt? :D :D

Ik voel mij totaal geen buitenlander in mijn eigen multiculti wijk in Rotterdam. Ik heb een islamitische school om de hoek en een moskee op loopafstand. Ik heb er nooit last van, ook geen plezier :D , maar het boeit mij totaal niet. Dit is een gevolg van vrije keuze van onderwijs en godsdienst. Ik word nergens toe gedwongen. Natuurlijk is hier wel eens overlast of hebben wij last van (kleine) criminaliteit, zoals in iedere grote stad, maar ik kan niet zeggen, dat dit speciaal door Marokkanen komt. Sterker nog, er wonen in onze buurt wat Nederlandse Tokkies, die probeer ik vooral te mijden. :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 19:13

yentl2010 schreef:
Even een grapje tussen door moet kunnen toch !!

Hoe heet het document waar de meest voorkomende Marokkaanse namen op staan? Een opsporingsbevel.

Et is beter dan een Marrokaan
1. Hij kwam alleen.
2. Hij had al een fiets.
3. Hij leerde onze taal.
4. Hij wou terug naar huis.

Ik hoor liever Theo Maassen, als je het niet erg vindt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 19:29

Ceriadwen schreef:
Het verschil tussen Holleder en de criminele marrokkaantjes is dat wij gewone hardwerkende burger geen last hadden van wat er in zijn wereld gebeurde, hooguit vonden we hier en daar eens een lijk, maar de telefoon of portemonnee van jouw oma zal hij niet pikken. Evenals je niet bang hoeft te zijn dat hij onze dochters met een groepje aanrand of een hardwerkende middenstander overvalt.

Dat hij een crimineel is, ja dat staat vast.

en dan gaan we natuurlijk zeggen dat witwassen OOK geld kost en de maatschappij nadeel oplevert. Daar kan ik op zeggen dat wit geld belasting oplevert dus geld voor de staatskas, dat dit over het "hoofdbedrag" niet gebeurd ben ik het eens. Maar elke cent die voorts uit dat witgewassen geld uitgegeven of geint wordt wordt gewoon belasting over betaald.

Of gebruikt om een groot drugstransport te financieren, dure buitenlandse reisjes, smeergeld of betaling van huurmoordenaars, we praten dan niet over een paar slordige duizendjes maar een of meer extra nulletjes erbij....daar ziet de staatskas niets van terug....juist die heren weten de fiscus om de tuin te leiden...bij huiszoeking vind je niet snel geld of drugs, die worden elders " bewaard " op de bank staat amper wat,, maar op buitenlandse banken des te meer.....

Vandaar de plukze wetgeving, als je tegen de lamp loopt, bewezen dat je je verrijkt uit criminaliteit verlies je al je vermogen...