yentl2010 schreef:En ach de koran is maar een boek ,hier spotten ze met een leven
Nou zo simpel is het niet voor heel veel mensen op wereld.
De Koran is niet maar een boek, idem de Bijbel en bijvoorbeeld de Thora.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
yentl2010 schreef:Dit keuren die zielige Marokkaantjes wel goed, En dit is geen bedreiging??? Mensen word toch wakker zij dwingen ons hun cultuur en moskeeën op en hun gewoontes,Wij zijn in ons eigen land de buitenlanders,En onze minister Ivo Opstelten die heeft hier over geen mening, Nee is toch normaal dat een Nederlander bedreigt word door dat volk, dat zijn zijn vriendjes
Janneke2 schreef:.....Wilders is van Indische kom-af en geboren in de slechtst geïntegreerde provincie van Nederland: voormalig staats Limburg.
En om een of andere reden is hij dol op Marokkanen pesten en tja - in Fryslan zeggen ze dan:
"Wie kaatst kan de bal verwachten".
(Overigens geen sport voor watjes, dat kaatsen: met blote handen tennissen. )
yentl2010 schreef:Geert zet niemand een pistool op zijn kop of wel? Ik heb t in elk geval nog nooit gezien
En ach de koran is maar een boek ,hier spotten ze met een leven
fransje23 schreef:Janneke2 schreef:.....Wilders is van Indische kom-af en geboren in de slechtst geïntegreerde provincie van Nederland: voormalig staats Limburg.
En om een of andere reden is hij dol op Marokkanen pesten en tja - in Fryslan zeggen ze dan:
"Wie kaatst kan de bal verwachten".
(Overigens geen sport voor watjes, dat kaatsen: met blote handen tennissen. )
De afkeer van Wilders voor de islam komt door zijn grote affiniteit met Israel en het jodendom.
Janneke2 schreef:Citaat:OK. De oververtegenwoordiging van jonge marrokkanen in de criminaliteit is een probleem, de oververtegenwoordiging van de jonge marrokkanen in ons sociaal vangnet is een probleem. De oververtegenwoordiging van de jonge marrokkanen in ons justitieel systeem is een probleem. De ondervertegenwoordiging van jonge marrokkanen in ons arbeidsstelsel is een probleem.
Now you're talking.
En die werkloosheid heeft meerdere oorzaken. GW zelf, bijvoorbeeld.
En daar zijn goede maatregelen tegen te nemen: scholing, scholing en scholing.
Plus bescherming tegen discriminatie.
En misschien ook: ondervertegenwoordiging i rechtspraak, hulpverlening wetenschap e politiek - maar dat probleem begint zich op te lossen.
Enne: als het gaat om de overlast van jeugdbendes vind ik het regelrecht kwalijk om te spreken van een Marokkanen probleem - dat zou betekenen dat je de bendes zelf gewoon hun gang wilt laten gaan.
Tallie1979 schreef:Ik ben wel voor aanpak van illegalen, maar de wijze waarop de PvdA dit voorstelt is denk ik niet de juiste manier.
Janneke2 schreef:Tallie1979 schreef:Ik ben wel voor aanpak van illegalen, maar de wijze waarop de PvdA dit voorstelt is denk ik niet de juiste manier.
Als we onze vluchtelingen fatsoenlijk zouden behandelen was er idd geen probleem.
Het probleem begint met deze mensen aan te duiden als illegaal.dus: verbeter de wereld, begin bij jezelf.
Blue_Eyes schreef:Ceriadwen schreef:Goed plan! Laten we christenen en homo's terugsturen naar Iran, dan worden ze gelijk aan de grens vermoord, probleem ook opgelost! [/sarcasm mode]Is het dan niet een beter idee om maar helemaal geen vluchtelingen meer op te nemen aangezien we ze niet goed behandelen?
Janneke2 schreef:Nou ga ik met een gerust hart op zondag naar de dodenherdenking, maar ik snap Werkendammers wel.
De dodenherdenking is toch meer dan alleen maar die twee minuten stilte - het is ook een soort van kerkdienst. Met een overdenking, muziek, plechtige optocht naar het monument en dan is het volgens het draaiboek acht uur, volgt stilte terwijl de straatlantaarns branden, dan het Wilhelmus en dan begint de kranslegging: de burgemeester voorop, dan de oorlogsweduwen, dan de schooljeugd - enzovoorts.
Voor wie christelijk is "van een strengere observatie" dan ik wringt dat.
Ik denk vrij simpel 'dat 4 mei weer eens op zondag valt' en "dat je ook op shabbes goed mag doen".
Maar wie zeer concentieus en op zondag traditioneel rust houdt EN ook de gestorven strijders en slachtoffers recht wil doen, die komt in de knoop want er moet heus een aantal mensen hard voor jou werken als je naar de dodenherdenking gaat - en ik snap best dat Werkendam dat niet wil.
(Zondagsrust is nadrukkelijk ook: niemand voor je laten werken. )
Elise_0o schreef:Allereerst het stemmen. Ik stem altijd! Normaal stem ik blanco, omdat ik het nergens helemaal mee eens ben, maar het wel erg belangrijk vind om te stemmen. Dit jaar dacht ik, ik ga echt stemmen. Dus wat info opgezocht en op internet een test gedaan. Kwam daar uit dat ik beter blanco kon stemmen.. Dus ik iets veranderd.. tot 3 keer toe, nog steeds blanco.. de 4e keer zoveel veranderd dat er nu wel iets uit moest komen, staat er dat er geen partij is waar al mijn punten mee overeenkomen. Ja dan laat maar hoor, dan stem ik wel weer blanco!
Elise_0o schreef:Als ik een Marokkaan zou zijn zou ik proberen om nou juist al de vooroordelen te ontkrachten. Door goed de Nederlandse taal te spreken, zonder dik accent, door me netjes te kleden en zorgen dat mijn voorkomen representatief is. Het valt me op dat de jongens die er zo uitzien ook niet worden gezien als Marokkaan, maar gewoon als de persoon die ze zijn.
Elise_0o schreef:En waarom hebben de mensen zo'n hekel aan criminele Marokkanen en hebben ze minder sterke gevoelens bij witte boorden criminelen?
Omdat ze persoonlijk te maken hebben met de criminele Marokkanen, die stelen uit hun huis, uit hun auto. Door hun is het gevoel van veiligheid een stuk weg.
Witte boorden criminaliteit staat een stuk verder van ze weg en is dus voor hun ook minder persoonlijk.
Elise_0o schreef:Over Wilders, waar toch deze hele discussie om draait. Ik kan altijd wel lachen om die man, om wat voor circus hij van de 2e kamer en de debatten maakt, maar om hem met Hitler te vergelijken gaat te ver, ik denk niet dat Wilders een 3e wereldoorlog wil gaan beginnen door andere landen te gaan veroveren en mensen uit te moorden, hij wil eerder zorgen dat Nederland Nederlands blijft en niet een moslimland word.
yentl2010 schreef:Dit keuren die zielige Marokkaantjes wel goed, En dit is geen bedreiging??? Mensen word toch wakker zij dwingen ons hun cultuur en moskeeën op en hun gewoontes,Wij zijn in ons eigen land de buitenlanders,En onze minister Ivo Opstelten die heeft hier over geen mening, Nee is toch normaal dat een Nederlander bedreigt word door dat volk, dat zijn zijn vriendjes
yentl2010 schreef:Even een grapje tussen door moet kunnen toch !!
Hoe heet het document waar de meest voorkomende Marokkaanse namen op staan? Een opsporingsbevel.
Et is beter dan een Marrokaan
1. Hij kwam alleen.
2. Hij had al een fiets.
3. Hij leerde onze taal.
4. Hij wou terug naar huis.
Ceriadwen schreef:Het verschil tussen Holleder en de criminele marrokkaantjes is dat wij gewone hardwerkende burger geen last hadden van wat er in zijn wereld gebeurde, hooguit vonden we hier en daar eens een lijk, maar de telefoon of portemonnee van jouw oma zal hij niet pikken. Evenals je niet bang hoeft te zijn dat hij onze dochters met een groepje aanrand of een hardwerkende middenstander overvalt.
Dat hij een crimineel is, ja dat staat vast.
en dan gaan we natuurlijk zeggen dat witwassen OOK geld kost en de maatschappij nadeel oplevert. Daar kan ik op zeggen dat wit geld belasting oplevert dus geld voor de staatskas, dat dit over het "hoofdbedrag" niet gebeurd ben ik het eens. Maar elke cent die voorts uit dat witgewassen geld uitgegeven of geint wordt wordt gewoon belasting over betaald.