Boeing 777-200 van Malaysia Airlines vermist

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 17:57

Smee__ schreef:
Iris82 schreef:
Ik las in een reactie dat hetzelfde gebeurd zou kunnen zijn als met Helios Airways Flight 522.
Kan nu ff niet Googelen.

In dat vliegtuig was de luchtdrukmeter niet goed afgesteld. Had op auto moeten staan, maar stond op manual. Met als gevolg dat het zuurstofgehalte in het vliegtuig langzaam maar zeker steeds minder werd, totdat op één steward na iedereen in coma was geraakt en het vliegtuig dus onbemand verder vloog. De steward heeft het uiteindelijk laten crashen omdat de brandstof op was.
Dit is iig wat ik van Air Crash Investigation heb onthouden :=

Nouja die steward had natuurlijk ook niet zoveel keus :+
Maar het zou wel toevallig zijn, dat en de luchtdruk niet goed werkt, het vliegtuig van de radar verdwijnt en het ook nog eens de andere kant op vliegt.

Tja ik weet het niet hoor, bij dat ene vliegtuig wat in de oceaan is gestort een aantal jaar geleden duurde het toch ook best lang voor ze hem gevonden hadden?

Libera

Re: Boeing 777-200 van Malaysia Airlines vermist

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 18:07

Raar geval... Hoop dat ze m snel terugvinden!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 18:10

Op FB gaat een vaag item rond dat het vliegtuig gevonden zou zijn. Ik zag het op mijn tijdlijn voorbij komen.
Zal wel een geintje zijn, maar zo leuk vond ik hem eigenlijk niet := Dacht echt dat hij gevonden was.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 18:16

*Stille meelezer*
Erg interessant dit, hopelijk word er snel iets gevonden van het vliegtuig.

Raponsje schreef:
Hoe zitten glijbanen in het vliegtuig verwerkt?

Stel dat het ziekenhuis in tweeën is gebroken en te water is geraakt dan ligt alles op de bodem en komt er door de breuk niets boven drijven. Althans geen grote stukken die je vanuit de lucht zult zien of erkennen.

Wanneer de glijbanen bijvoorbeeld bij impact zouden losraken dan zou je in dat geval weten dat het vliegtuig in het water terecht gekomen is. Desondanks dat de glijbanen dan zijn afgedreven.

Die zitten onder de (nood)uitgangen.

Afbeelding

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 18:34

Ik vind het vooral amusant hoe mensen het "vreemd" en "raar" vinden en "met de technologie van vandaag zou het wel gevonden moeten zijn"

Enig idee hoe diep een zee is? Daar zoek je niet zo gemakkelijk doorheen hoor... Iets met een speld en een hooiberg, en het feit dat die hooiberg constant in beweging is maakt het allemaal niet makkelijker. Plus er spoelen constant brokstukken aan van vergane schepen etc, moet je eerst nog zien te bewijzen dat het brokstukken van dat vliegtuig zijn geweest. En tenslotte dat de hooiberg héél, héél groot is :)

Ik vind het niet raar dat er nog niks is gevonden. Vandaag heb ik me ook lam gezocht naar mijn huissleutels die ik in mijn vestzak bleek te hebben :')

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 18:35

De bewuste zee schijnt dus juist niet zo diep te zijn rond dat punt... Maar als hij is doorgevlogen, is het natuurlijk een ander verhaal.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 18:37

astridastrid schreef:
De bewuste zee schijnt dus juist niet zo diep te zijn rond dat punt... Maar als hij is doorgevlogen, is het natuurlijk een ander verhaal.

My point, héle grote hooiberg ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 18:39

Ik heb heerlijk alle speculaties gelezen en ik moet zeggen dat ik graag op de hoogte blijf van al jullie gespeculeer :D

Het is natuurlijk ontzettend verdrietig maar door dit topic te lezen moest ik zo nu en dan wel even grinniken :o .

Ik ben wel heel erg benieuwd naar de werkelijke toedracht van de vermissing.
Heb vanmiddag nog CCN gekeken en was best interessant.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 18:40

Ik ben trouwens naar dat liedje van Pitbull en Shakira aan het luisteren, en een kind kan horen dat het klinkklare onzin is. Er wordt gezonden "We're flying TO Malaysia" niet "FROM Malaysia" :j

Kelszz_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 19:02

Kwam net deze tegen op facebook, uiterst geïntresseerd natuurlijk. Bericht klopt iig niet, en er schijnt een virus in te zitten...

Afbeelding

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 19:04

Ziekelijke grap :n

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 19:04

Die glijbanen zitten in een plastic 'bak' onder aan de deur. Onder aan die bak zit een ijzeren staaf. Deze ijzeren staaf wordt in de houders op de grond vastgeklikt zodra de deuren dichtgaan. Mocht de deur opengaan op het moment dat de slides 'gearmed' zijn wordende glijbanen er automatisch uitgetrokken en opgeblazen.

En ja ze weten wel meer dan wat de buitenwereld weet....

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 19:24

Dat is toch het vliegtuig wat in Bali de landingsbaan overschoot?!

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 20:18

Sorry hoor, maar wie gelooft dat ook :') Toestel gevonden in Bermuda driehoek?
Ligt gelukkig maar helemaal aan de andere kant van aarde :+

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 20:19

Misschien kom ik met een opmerking die allang is geplaatst hoor..
Maar (vooral in die regio), zouden ze het toch kunnen hebben gezien aan de trillingen op het moment dat het vliegtuig (Dan wel op land, dan wel op zee) neergestort is? Ze hebben daar toch alles op scherpstaan ivm eventuele tsunami's/aardbevingen?

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 20:23

Volgens bronnen heeft een seismograaf ook trillingen gedetecteerd op een bepaalde plek waar normaal geen activiteit is. Ze denken nu dat daar misschien het vliegtuig is neergestort, dus daar gaan ze nu onderzoeken.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 20:49

Er gaan nu zoveel geruchten rond, ik geloof nergens meer in :=

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 20:50

True :') Ik wacht de volgende persconferentie wel weer af.

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 20:52

Celiien schreef:
Misschien kom ik met een opmerking die allang is geplaatst hoor..
Maar (vooral in die regio), zouden ze het toch kunnen hebben gezien aan de trillingen op het moment dat het vliegtuig (Dan wel op land, dan wel op zee) neergestort is? Ze hebben daar toch alles op scherpstaan ivm eventuele tsunami's/aardbevingen?

Er zijn inderdaad trillingen waargenomen.

Blanket schreef:
Chinese researchers have detected a “seafloor event” near the waters between Malaysia and Vietnam, an area suspected to be linked with the missing Malaysian jetliner MH370, Xinhua News reports a university announcement on Friday.
The event occurred at about 2:55 am local time on Saturday, about one and a half hours after the plane’s last definitive sighting on civilian radar.
The area, 116 km northeast from where the last contact with the Boeing plane was recorded, used to be a non-seismic region, according to a research group on seismology and physics of the earth’s interior under the University of Science and Technology of China.
The seafloor event could have been caused by the plane possibly plunging into the sea, the research group said.

http://www.scmp.com/news/asia/article/1 ... -satellite

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 20:55

Kelszz_ schreef:
Kwam net deze tegen op facebook, uiterst geïntresseerd natuurlijk. Bericht klopt iig niet, en er schijnt een virus in te zitten...

[ Afbeelding ]

Plus dat dit een 737 is ipv 777

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 20:55

astridastrid schreef:
Magrathea schreef:
24/7 F16's in de lucht tijdens de nucleaire top hoor! :D Als er ineens een 777 langskomt is dat echt zo uit de lucht geknald, het is geen klein Cessna'tje ofzo

En jij leest mijn stukje niet goed :-).

Stel, ze knallen een met Uranium volgeladen 777 uit de lucht, dan ben je alsnog niet blij hoor (=kernramp).

In zo'n 'traag' vliegtuig?

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 20:57

In the afternoon of Mar 14th 2014 Malaysia's Transport Minister re-iterated, that there was a primary target seen indeed, it may be MH-370 but could be any other aircraft too. It can neither be confirmed nor ruled out that this radar target was MH-370. As result the search areas are being widened into the Indian Ocean beyond Andaman Islands to the west as well as to the east further into the South China Sea. Two oil slicks have been discovered near the position of last contact, one of these oil slicks contained jet fuel, however, it is not clear whether this jet fuel comes from MH-370 or not. Malaysia is sharing data that would normally not be shared with the public in the interest of national security. Media reports that the aircraft transmitted any data beyond the point of last contact are not true.

During the press conference in the afternoon of Mar 14th 2014 Malaysia's Transport Minister provided more details about the primary radar observation stating, the target was first picked up at waypoint IGARI at FL350 (editorial note: waypoint IGARI nearly conincides with the last secondary radar position of MH-370) at 01:21L moving towards waypoint VAMPI, then waypoint GIVAL and finally turning northwest towards waypoint IGREX. The target was lost at FL295 after GIVAL at 02:15L.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 20:58

Ik denk dat er makkelijkere manieren zijn om een aanslag te plegen dan een vliegtuig vol uranium :+

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 21:05

Dat er jet fuel in het water ligt wil niet zeggen dat er een vliegtuig is neergestort. De piloot kan besloten hebben een hele lading fuel te lozen toen het duidelijk werd dat er een noodlanding gemaakt moest worden. Dat is een goed idee omdat ten eerste het vliegtuig dan minder zwaar is, en ten tweede om de kans op een explosie/brand te verkleinen.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 21:06

Jeetje, de complot-theorieen worden steeds mooier! :') :D

Kan een vliegtuig niet op zo een manier te water gaan dat het intact blijft en er nagenoeg geen brokstukken zijn maar het geheel op de bodem ligt?

Dat je iets niet makkelijk vind op zee en dan zo een groot gebied is toch heel begrijpelijk? Er kan tegenwoordig veel maar gelukkig kunnen we niet alles regelen op de wereld. Al zou dat in dit geval natuurlijk wel handig zijn.