En vrouw en vrouw ook. Het enige is dat er geen kinderen van komen.
Misschien is dat het probleem.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Blue_Eyes schreef:Deze regels hadden vooral te maken met wat het volk israel om zich heen zag. Bij de andere volken in kanaan werden kinderen geofferd en jonge jongens in de tempels geprostitueerd. En dat wil God tot elke prijs uitbannen.
Lepeltje schreef:Niet met je zoon of je moeder of andere familie makes sense trouwens, zullen ze vroeger vast ook wel hebben gemerkt dat dat vaak 'rare' kinderen oplevert. Zo zijn er veel regels die ergens logica hebben (geen varkensvlees was er ook zo een geloof ik, ivm parasieten).
Dusja er staat ook zeker common sense in.
wendyenbram schreef:En God heeft zijn zoon niet geoffert (offeren is zinloos doden om er zelf beter van te worden.)
God heeft zijn zijn door het diepe dallaten gaan, om vervolgens hem overal boven uit te laten stijgen om aan zijn rechterhand te mogen zitten. Om de mens te redden van een zinloze dood.
Dat is wel even wat anders dan offeren.
Lepeltje schreef:Maar waarom moeten ze perse gelijk gewelddadig vermoord (sorry zo klinkt het uit het stukje) terwijl het enige wat ze doen eigenlijk naastenliefde is.. Of heb ik het fout? Ik dacht dat naastenliefde altijd heel belangrijk was..
Maar goed dat vind ik het nadeel van de bijbel, je kan er goede 'lieve' dingen uithalen, maar ook heel veel rare agressieve bijna gefrustreerd bloederige teksten..
Abiola schreef:Heeft God zelf tenslotte ook gedaan (zijn kind geofferd). En aangezien we allemaal in Zijn evenbeeld geschapen zijn, zij die jongens op roze maandag dat ook.
Als er al een God bestaat, en een hemel, dan zullen alle intolerante mensen daar hopelijk geen plekje krijgen.
wendyenbram schreef:Bah wat tot nog toen een hele fijne discussie was, waar we totaal tegen over elkaar stonden maar waar wel met respect naar elkaar werd gereageert, is het nu een topic geworden waarvan ik denk BAH
en nog even dit IK denk als christen helemaal niet dat een ander gelijk atheist is. ik denk juist dat elke mens wel een religie aanhangt.
En God heeft zijn zoon niet geoffert (offeren is zinloos doden om er zelf beter van te worden.)
God heeft zijn zijn door het diepe dallaten gaan, om vervolgens hem overal boven uit te laten stijgen om aan zijn rechterhand te mogen zitten. Om de mens te redden van een zinloze dood.
Dat is wel even wat anders dan offeren.
Maar ik ga deze discussie nu echt verlaten, omdat er niet meer met respect met elkaar kan worden omgegaan.
En in mijn reallife kan ik eerlijk zeggen dat ik met idereen goed om kan gaan, wel of niet gelovig. religieus of atheist. zolang we elkaar maar respecteren.
Maar zodra men iedereen over 1 kam gaan scheren, omdat hun buurman, of de schoonfam of/....... ook iets gedaan heeft ben je bij mij verkeerd! of je nu christen bent die zoiets over een andersdenkende zegt. of dat je andersdenkend bent en zoiets over een christen zegt.
verootjoo schreef:Lepeltje schreef:Maar waarom moeten ze perse gelijk gewelddadig vermoord (sorry zo klinkt het uit het stukje) terwijl het enige wat ze doen eigenlijk naastenliefde is.. Of heb ik het fout? Ik dacht dat naastenliefde altijd heel belangrijk was..
Maar goed dat vind ik het nadeel van de bijbel, je kan er goede 'lieve' dingen uithalen, maar ook heel veel rare agressieve bijna gefrustreerd bloederige teksten..
Ik denk dat dat komt omdat in dat vroegere volk seks tussen homo's vooral werd misbruikt. Seks wtussen homo's was toen niet uit naastenliefde maar uit lust en ten koste van anderen en ik denk dat God het daarom heeft verboden. En ik ben zodoende niet tegen homoseksualiteit.