Ik ben benieuwd. Het zijn ondanks alles wel interessante tijden. En moet stiekem een beetje lachen om Samson

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Boras schreef:Ik weet niet in hoeverre Samson erbuiten is gehouden of zich erbuiten heeft laten houden.
Misschien heeft hij niet duidelijk stelling willen nemen om later positie te kunnen bepalen.
Ik kreeg de laatste dagen van hem niet de indruk dat hij zich sterk wilde maken voor een akkoord.
Hij leek meer bezig met de verkiezingen en positie. Neemt geen risico.
Samson wilde eerder deze week niet horen van 3%, ik denk dat hij daarmee een signaal heeft afgegeven aan de anderen. Vandaag komt hij daarop terug.
Vooralsnog ben ik niet onder de indruk van Samson. Ik ben het met Willem Vermeend tijdens een programma op radio 1 vanmiddag eens dat Samson niet goed heeft gehandeld (Vermeend als pvda leider lijkt me trouwens wel iets).
Wie weet zijn de kleine partijen bezig met formeren. Natuurlijk willen ze er het liefst ook beter van worden. Ze nemen zeker ook risico. Het is maar de vraag of het akkoord hen electoraal goed zal doen. In ieder geval wordt er gewerkt aan een akkoord voor 1 april en aan bezuinigingen en hopelijk hervorming. Dat kan ik waarderen. Er gebeurt eindelijk iets. Ik heb me van de week erg zitten ergeren aan gekissebis en geharrewar over en weer terwijl er veel werk aan de winkel is.
Waarom is de pvda nodig op dit moment? Samson wil zich misschien alsnog aansluiten, wordt op radio 1 gezegd. Maar volgens Sap is hij te laat. Hij lijkt de boot gemist te hebben en ze kunnen het zonder de pvda.
kanniet schreef:Goed JK, dan mijn tegenvraag: Waar heb je ooit gehoord van Wilders dat hij alle mensen met jouw "identiteit" het land uit wil hebben?
Citaat:"De moslims hangen [in 2020] in ieder geval onze normen en waarden aan. (..) Iedereen past zich aan onze dominante cultuur aan. Wie dat niet doet, is hier over twintig jaar niet meer. Die wordt het land uitgezet."
Citaat:We willen genoeg. De grenzen dicht, geen islamieten meer Nederland in, veel moslims Nederland uit
Citaat:Als onze nieuwe Nederlanders zo graag hun liefde voor die zevende-eeuwse woestijnideologie willen tonen, doe het maar lekker in een islamitische land, maar niet hier, niet in ons land
Citaat:De profeet Mohammed is een enge duivel die we in Nederland niet moeten aanbidden. Niet uit haat, maar uit trots en zelfbehoud van onze Nederlandse identiteit en onze westerse waarden
Boras schreef:Ja, de uitspraken van Vermeend als pvda-er vond ik opvallend. Ze lijken me de pvda eerder kwaad dan goed te doen. Maar ik was het wel met hem eens. Samson gaat nu trouwens in de aanval hoor ik. Hij moet er natuurlijk het beste van maken in deze positie, maar ik vind hem zwabberen. Zoals alle politici als ze in een bepaalde positie komen. Ik ken er niet een die er niet op te betrappen is geweest.
Pinda_Dipje schreef:@Jameyskatje: Puur even mijn mening he, als pvv-stemmer in 2010; En laat voorop staan dat ik niemand wil kwetsen, want respect staat voor mij echt voorop.
Ik heb niets tegen de Islam, en ook helemaal niets tegen moslims en ik vind dat er tot op zekere hoogte hun cultuur en gewoonte dient te respecteren. Tegelijkertijd ben ik kaaskop in hart en nieren, ik hou van mijn land en onze gewoonte, het multiculturele deel is hiervan ook een groot onderdeel dat ik juíst waardeer, maar het moet niet de leidraad binnen onze samenleving gaan vormen. Ik ben groot gebracht met gelijke rechten tussen man en vrouw, zelfstandigheid, onafhankelijkheid en de mogelijkheid om zelf te beslissen over mijn leven... Ik vind het prima als iemand er zélf voor kiest een hoofddoekje te dragen, graag naar de moskee gaat of wat dan ook. Maar als ik dan bijvoorbeeld lees over eerwraak, en van nabij heb gezien (als ex-maatschappelijk werkster in opleiding) welke verhalen er zoal schuil gaan bij vrouwen en kinderen in een blijf-van-mijn-lijf-huis, dan raakt mij dat tot op het diepst van mijn ziel, want het strict op geen enkele manier met de Westerse cultuur waarmee ik ben grootgebracht. Van vrouwen die geen keuze-vrijheid krijgen, niet mogen studeren, uitgehuwelijkt worden tegen hun zin in, moeten vrezen voor hun leven buiten hun schuld om... Dat is iets waar ik als Nederlandse burger niet mee kan leven, juist omdat ik alle moslims en andere culturele minderheden als onderdeel van mijn land beschouw, als een deel van mij. We leven in Nederland, hier gelden andere normen en waarden en men moet de kans en gelegenheid krijgen hier optimaal gebruik van te kunnen maken; Indien men dit niet wenselijk acht, ja prima... Dan is het misschien beter dit in zijn/haar vaderland uit te vechten. Degene die wel willen, zouden op zijn minst een kans moeten krijgen.
Ik speel overigens altijd open kaart over mijn politieke voorkeur, tenzij ik het idee heb daarmee onbewust discussies uit te lokken.
sarabande schreef:Zullen we de al uit de treure hier gevoerde anti Islam discussie buiten dit topic houden. Het is allemaal al gezegd en op dit moment helemaal geen issue meer binnen de politiek en daar gaat het hier over.
jameyskatje schreef:sarabande schreef:Zullen we de al uit de treure hier gevoerde anti Islam discussie buiten dit topic houden. Het is allemaal al gezegd en op dit moment helemaal geen issue meer binnen de politiek en daar gaat het hier over.
zolang de pvv blijft groeien is het nog absoluut een actueel issue. en zo lang het nog steeds een issue is vind ik het het discusieren meer dan waard. Maar elkaar de mond snoeren is natuurlijk ook een optie
jameyskatje schreef:'pvv-ers zijn huichelaars'.
griebels schreef:Zelfde als dat andere partijen ook zaken hebben die mijn niet aanstaan, staat PVV's beleid mbt moslims mij niet aan. Sterker nog, ik walg ervan...
Maar daar laat ik hetgeen ik wel achter sta niet voor vallen.. Dus stem ik toch PVV...