Als je nu moest gaan stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Als je nu moest gaan stemmen...

VVD
170 (17%)
CDA
27 (2%)
PvdA
64 (6%)
Sp
197 (20%)
Pvv
190 (19%)
Groen links
37 (3%)
D66
89 (9%)
PvdD
27 (2%)
Sgp
9 (0%)
Anders
28 (2%)
Blanco
22 (2%)
Weet het écht niet
101 (10%)

Totaal aantal stemmen: 961

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 15:34

Vanavond het debat over een mogelijk bezuinigingsakkoord. Het wordt nu besproken in de deelnemende fracties.
Ik ben benieuwd. Het zijn ondanks alles wel interessante tijden. En moet stiekem een beetje lachen om Samson :)

Sonja_vR

Re: Als je nu moest gaan stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 16:34

ik hoop dat ze er iets zinnigs van weten te maken kwa bezuinigingen en hervormingen :j

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 16:40

Als jullie maar goed letten op het woord bezuinigen. Ken de betekenis van dit woord!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 16:42

Samson wilde geen koopkrachtverlies van nog eens -4% voor de ouderen en hij is er buiten gehouden. De kleine partijen zijn vast aan het formeren, maar ze zullen de PVDA toch nodig hebben

We zullen het vanavond houden

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 16:55

Ik weet niet in hoeverre Samson erbuiten is gehouden of zich erbuiten heeft laten houden.
Misschien heeft hij niet duidelijk stelling willen nemen om later positie te kunnen bepalen.
Ik kreeg de laatste dagen van hem niet de indruk dat hij zich sterk wilde maken voor een akkoord.
Hij leek meer bezig met de verkiezingen en positie. Neemt geen risico.
Samson wilde eerder deze week niet horen van 3%, ik denk dat hij daarmee een signaal heeft afgegeven aan de anderen. Vandaag komt hij daarop terug.
Vooralsnog ben ik niet onder de indruk van Samson. Ik ben het met Willem Vermeend tijdens een programma op radio 1 vanmiddag eens dat Samson niet goed heeft gehandeld (Vermeend als pvda leider lijkt me trouwens wel iets).

Wie weet zijn de kleine partijen bezig met formeren. Natuurlijk willen ze er het liefst ook beter van worden. Ze nemen zeker ook risico. Het is maar de vraag of het akkoord hen electoraal goed zal doen. In ieder geval wordt er gewerkt aan een akkoord voor 1 april en aan bezuinigingen en hopelijk hervorming. Dat kan ik waarderen. Er gebeurt eindelijk iets. Ik heb me van de week erg zitten ergeren aan gekissebis en geharrewar over en weer terwijl er veel werk aan de winkel is.

Waarom is de pvda nodig op dit moment? Samson wil zich misschien alsnog aansluiten, wordt op radio 1 gezegd. Maar volgens Sap is hij te laat. Hij lijkt de boot gemist te hebben en ze kunnen het zonder de pvda.
Laatst bijgewerkt door Boras op 26-04-12 17:05, in het totaal 2 keer bewerkt

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 16:59

(Misschien deels of topic, maar wel nav de poll en ik zie ook dat er inmiddels heel veel andere uiteenlopende discussies zijn ontstaan, dus ik gooi dit graag in de groep, wellicht dat mensen er ook bewuster door gaan nadenkenk alvorens ze gaan stemmen. Als het hier niet te plaatsen is wil ik er best een topic over openen)

Er bekruipt mij een stelling:

'pvv-ers zijn huichelaars'.

Waarom komt die stelling in me op..

Omdat aan deze peiling toch wel valt te zien dat 19 procent van de bokkers op de pvv stemt, dat is bijna 1 op de 5 personen. Dat vind ik echt schrikbarend veel. Ik kan me dus voorstellen als ik een evenement, clinic of cursus bezoek dat bijna 20% op de pvv stemt en dus tegen mijn identiteit is. (Want ik ben en blijf van mening, een stem op de pvv is een stem tegen mijn identiteit, omdat dit toch een van hun hoofdpunten is, daarmee zijn ze bekend geworden en daarmee voeren ze al jaren openlijk een harde campagne, daar kan niemand om heen. en al zou je daar principieel op tegen zijn dan zal je neem ik aan je stem, en dus je steun, niet geven)

Ik ga er daarbij van uit dat bokt redelijk representatief staat aan het nederlandse paardenwereldje, zo goed als alle regio's, leeftijden, klasses en takken van paardensport worden hier gerepresent.

En weetje, ik bezoek zo vaak paardenevenementen etc en nooit is iemand er voor uit gekomen dat hij mij 'liever het land uit heeft' of 'liever zonder kopvod ziet' of 'dat ik een landverrader ben' en een 'achterhaalde middeleeuwse ideologie aanhang en onderdrukt en zielig ben'.
Zelfs als ik gesprekken aan ga met mensen zijn ze hier nooit voor uit gekomen.. óf ik krijg te horen 'maar jij bent anders', óf 'ik heb op de pvv gestemd enkel omdat ik het eens ben met hun standpunt over de ouderen' en dat soort redenen. Maar ik heb het idee dat de meeste liegen over hun politieke voorkeur, want wellicht dat 1 op de 50 mensen er voor uit komt in het echte leven, maar zeker niet 1 op 5.

Waarom komt men er vanachter de computer wél voor uit op pvv-er te zijn, maar in real life niet?

Want als ik dit topic zo bekijk is het aantal pvv-ers zeer sterk vertegenwoordigd en hebben zij ook kei harde meningen (lees de nieuws en maatschappij topics maar eens door),
maar in real life trekt niemand zijn mond tegen me open, zelfs niet als het ter sprake komt. dan wordt er ongemakkelijk omgeen gepraat. (natuurlijk blikken en gefluister genoeg, maar dat zal wel iets cultureels zijn, maar daardoor betrap ik op mijn beurt mezelf weer om andere er van te bedenken 'die willen mij weg hebben'.. en dat is ook niet zo gek als bijna 20% van het paardenwereldje daar het groene licht voor geeft)

Is dat geen huichelarij?

Wat is de reden?
Is het schaamte? Angst? sta je er diep in je hart toch niet achter? ben je bang dat het je reputatie aan gaat?
Als je je stem aan een partij geeft, waarom zou je er dan over liegen?
Er is toch stem en meningsvrijheid in dit land, waarom lijkt er dan zo'n taboe te liggen op het stemmen op de pvv, notabene onder de stemmers zelf.

ik vind, als je stemt moet je er achter staan.

Overigens, ik ben het ook met heel veel stanpunten van de pvv eens, zoals strafverhoging, economische zaken, de zorg etc. maar omdat hun uiterst duidelijke visie over de oa de islam mij zo zwaar tegen staat is het voor mij gewoon niet mogelijk om hun mijn stem, en dus mijn steun, te geven.

Ik ben niet uit op een discussie 'waarom' stem je op de pvv, want dat moet iedereen lekker zelf weten. ik snap alleen niet waarom ze op internet zo sterk vertegenwoordigd zijn en in het echte leven er niets over loslaten.

Dat is als een mes in je rug en ik wordt liever van voor aangevallen zodat ik me kan verdedigen ;)

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 17:10

Goed JK, dan mijn tegenvraag: Waar heb je ooit gehoord van Wilders dat hij alle mensen met jouw "identiteit" het land uit wil hebben?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 17:15

Boras schreef:
Ik weet niet in hoeverre Samson erbuiten is gehouden of zich erbuiten heeft laten houden.
Misschien heeft hij niet duidelijk stelling willen nemen om later positie te kunnen bepalen.
Ik kreeg de laatste dagen van hem niet de indruk dat hij zich sterk wilde maken voor een akkoord.
Hij leek meer bezig met de verkiezingen en positie. Neemt geen risico.
Samson wilde eerder deze week niet horen van 3%, ik denk dat hij daarmee een signaal heeft afgegeven aan de anderen. Vandaag komt hij daarop terug.
Vooralsnog ben ik niet onder de indruk van Samson. Ik ben het met Willem Vermeend tijdens een programma op radio 1 vanmiddag eens dat Samson niet goed heeft gehandeld (Vermeend als pvda leider lijkt me trouwens wel iets).

Wie weet zijn de kleine partijen bezig met formeren. Natuurlijk willen ze er het liefst ook beter van worden. Ze nemen zeker ook risico. Het is maar de vraag of het akkoord hen electoraal goed zal doen. In ieder geval wordt er gewerkt aan een akkoord voor 1 april en aan bezuinigingen en hopelijk hervorming. Dat kan ik waarderen. Er gebeurt eindelijk iets. Ik heb me van de week erg zitten ergeren aan gekissebis en geharrewar over en weer terwijl er veel werk aan de winkel is.

Waarom is de pvda nodig op dit moment? Samson wil zich misschien alsnog aansluiten, wordt op radio 1 gezegd. Maar volgens Sap is hij te laat. Hij lijkt de boot gemist te hebben en ze kunnen het zonder de pvda.

Sap staat op 5 zetels in de peiling, en de PVDA stijgt dus natuurlijk is die net zo als iedereen met verkiezingen bezig.
Je hebt gelijk met al die kleine partijen hebben ze de PVDA niet nodig, maar het was wel beter voor het huidige gezicht van de politiek geweest als ze als een man hadden kunnen opereren.
We zullen het wel zien
Al die oud politici met hun makkelijke meningen, ze hebben hun tijd gehad en zouden er goed aan doen om hun meningen voor zich te houden in tijden dat het er om spant.
Maar ja de media leven ervan en ze zijn nu eenmaal ijdel.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 17:21

Ja, de uitspraken van Vermeend als pvda-er vond ik opvallend. Ze lijken me de pvda eerder kwaad dan goed te doen. Maar ik was het wel met hem eens. Samson gaat nu trouwens in de aanval hoor ik. Hij moet er natuurlijk het beste van maken in deze positie, maar ik vind hem zwabberen. Zoals alle politici als ze in een bepaalde positie komen. Ik ken er niet een die er niet op te betrappen is geweest.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 17:23

@Jameyskatje: Puur even mijn mening he, als pvv-stemmer in 2010; En laat voorop staan dat ik niemand wil kwetsen, want respect staat voor mij echt voorop.

Ik heb niets tegen de Islam, en ook helemaal niets tegen moslims en ik vind dat er tot op zekere hoogte hun cultuur en gewoonte dient te respecteren. Tegelijkertijd ben ik kaaskop in hart en nieren, ik hou van mijn land en onze gewoonte, het multiculturele deel is hiervan ook een groot onderdeel dat ik juíst waardeer, maar het moet niet de leidraad binnen onze samenleving gaan vormen. Ik ben groot gebracht met gelijke rechten tussen man en vrouw, zelfstandigheid, onafhankelijkheid en de mogelijkheid om zelf te beslissen over mijn leven... Ik vind het prima als iemand er zélf voor kiest een hoofddoekje te dragen, graag naar de moskee gaat of wat dan ook. Maar als ik dan bijvoorbeeld lees over eerwraak, en van nabij heb gezien (als ex-maatschappelijk werkster in opleiding) welke verhalen er zoal schuil gaan bij vrouwen en kinderen in een blijf-van-mijn-lijf-huis, dan raakt mij dat tot op het diepst van mijn ziel, want het strict op geen enkele manier met de Westerse cultuur waarmee ik ben grootgebracht. Van vrouwen die geen keuze-vrijheid krijgen, niet mogen studeren, uitgehuwelijkt worden tegen hun zin in, moeten vrezen voor hun leven buiten hun schuld om... Dat is iets waar ik als Nederlandse burger niet mee kan leven, juist omdat ik alle moslims en andere culturele minderheden als onderdeel van mijn land beschouw, als een deel van mij. We leven in Nederland, hier gelden andere normen en waarden en men moet de kans en gelegenheid krijgen hier optimaal gebruik van te kunnen maken; Indien men dit niet wenselijk acht, ja prima... Dan is het misschien beter dit in zijn/haar vaderland uit te vechten. Degene die wel willen, zouden op zijn minst een kans moeten krijgen.

Ik speel overigens altijd open kaart over mijn politieke voorkeur, tenzij ik het idee heb daarmee onbewust discussies uit te lokken.
Laatst bijgewerkt door Pinda_Dipje op 26-04-12 17:24, in het totaal 1 keer bewerkt

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 17:24

kanniet schreef:
Goed JK, dan mijn tegenvraag: Waar heb je ooit gehoord van Wilders dat hij alle mensen met jouw "identiteit" het land uit wil hebben?
8)7

nee niet alle. als ik mijn hoofddoek thuis laat, mijn koran verbrand, Allah niet meer aanbid, geen moskee meer bezoek, geen halalvlees meer eet en me volledig aanpas aan de dominantie christelijke/joodse cultuur (wat dat ook mag inhouden) dan mag ik blijven. :D Gelukkig, dan heb ik tenminste nog een drijfveer in dit land :P

Citaat:
"De moslims hangen [in 2020] in ieder geval onze normen en waarden aan. (..) Iedereen past zich aan onze dominante cultuur aan. Wie dat niet doet, is hier over twintig jaar niet meer. Die wordt het land uitgezet."

ik zal het netjes houden:
Citaat:
We willen genoeg. De grenzen dicht, geen islamieten meer Nederland in, veel moslims Nederland uit

Citaat:
Als onze nieuwe Nederlanders zo graag hun liefde voor die zevende-eeuwse woestijnideologie willen tonen, doe het maar lekker in een islamitische land, maar niet hier, niet in ons land

Citaat:
De profeet Mohammed is een enge duivel die we in Nederland niet moeten aanbidden. Niet uit haat, maar uit trots en zelfbehoud van onze Nederlandse identiteit en onze westerse waarden

- koran verbieden
- moskeeen afbreken
- scholen sluiten
- hoofddoeken verbieden
- halal vlees verbieden

Nou dan blijft er nog weinig over voor de moslims denk ik zo.
Deze feiten gepaard met de uitspraken en openlijke haat en beledigingen kan je je misschien wel voorstellen dat je je als moslim totaal niet meer welkom voelt als dit soort stanpunten worden doorgevoerd. en die standpunten kunnen realiteit worden als mensen deze partij steunen door er op te stemmen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 17:27

Boras schreef:
Ja, de uitspraken van Vermeend als pvda-er vond ik opvallend. Ze lijken me de pvda eerder kwaad dan goed te doen. Maar ik was het wel met hem eens. Samson gaat nu trouwens in de aanval hoor ik. Hij moet er natuurlijk het beste van maken in deze positie, maar ik vind hem zwabberen. Zoals alle politici als ze in een bepaalde positie komen. Ik ken er niet een die er niet op te betrappen is geweest.

Van Dam deed dat indertijd ook met Bosch in verkiezingstijd. Bosch was de eerst die het durfde om het over de AOW leeftijd te hebben. Van Dam maakte hem af, met zulke vrienden heb je geen vijanden meer nodig

Vermeend is vanavond bij P&W, hij zal intussen wel door een paar partijgenoten gebeld zijn denk ik.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 17:29

Zullen we de al uit de treure hier gevoerde anti Islam discussie buiten dit topic houden. Het is allemaal al gezegd en op dit moment helemaal geen issue meer binnen de politiek en daar gaat het hier over.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 17:47

Pinda_Dipje schreef:
@Jameyskatje: Puur even mijn mening he, als pvv-stemmer in 2010; En laat voorop staan dat ik niemand wil kwetsen, want respect staat voor mij echt voorop.

Ik heb niets tegen de Islam, en ook helemaal niets tegen moslims en ik vind dat er tot op zekere hoogte hun cultuur en gewoonte dient te respecteren. Tegelijkertijd ben ik kaaskop in hart en nieren, ik hou van mijn land en onze gewoonte, het multiculturele deel is hiervan ook een groot onderdeel dat ik juíst waardeer, maar het moet niet de leidraad binnen onze samenleving gaan vormen. Ik ben groot gebracht met gelijke rechten tussen man en vrouw, zelfstandigheid, onafhankelijkheid en de mogelijkheid om zelf te beslissen over mijn leven... Ik vind het prima als iemand er zélf voor kiest een hoofddoekje te dragen, graag naar de moskee gaat of wat dan ook. Maar als ik dan bijvoorbeeld lees over eerwraak, en van nabij heb gezien (als ex-maatschappelijk werkster in opleiding) welke verhalen er zoal schuil gaan bij vrouwen en kinderen in een blijf-van-mijn-lijf-huis, dan raakt mij dat tot op het diepst van mijn ziel, want het strict op geen enkele manier met de Westerse cultuur waarmee ik ben grootgebracht. Van vrouwen die geen keuze-vrijheid krijgen, niet mogen studeren, uitgehuwelijkt worden tegen hun zin in, moeten vrezen voor hun leven buiten hun schuld om... Dat is iets waar ik als Nederlandse burger niet mee kan leven, juist omdat ik alle moslims en andere culturele minderheden als onderdeel van mijn land beschouw, als een deel van mij. We leven in Nederland, hier gelden andere normen en waarden en men moet de kans en gelegenheid krijgen hier optimaal gebruik van te kunnen maken; Indien men dit niet wenselijk acht, ja prima... Dan is het misschien beter dit in zijn/haar vaderland uit te vechten. Degene die wel willen, zouden op zijn minst een kans moeten krijgen.

Ik speel overigens altijd open kaart over mijn politieke voorkeur, tenzij ik het idee heb daarmee onbewust discussies uit te lokken.

Bedankt voor je bericht.
Ik wil er toch nog even op reageren

Ik ben ook een kaaskop in hart en nieren. ik hou van de polders, de koeien, de grachten en de voor oorloogse panden, landbouw, kaas en alles wat er bij hoort. ik voel me verbonden met dit land en het is een keihard gevoel als anderen jou dat willen afnemen.

Een cultuur is iets dynamisch en zo goed als een cultuur invloed heeft op individuen zo hebben ze individuen invloed op onze cultuur. en dus is het gevolg van de vele afkomsten en geloven in ons land, dat we een hele multiculturele samenleving hebben gekregen. Iets waar je je in mijn ogen niet tegen kan verzetten maar wat je juist in goede banen zou moeten leiden en er uit moet halen wat er in zit (en dat lukt in mijn ogen niet dmv groepering tegen je in het harnas te jagen en burgers elkaar onderling te laten haten, maar gewoon een duidelijk beleid en een heldere wetgeving).

Ik heb zelf ook een maatschappelijke opleiding gedaan en ik kan niet ontkennen dat het vreselijk is. Maar aan de andere kant heb ik ook veel kennis van bv de prostitutie in nederland of het alcoholmisbruik en dat is wat mij betreft de andere kant van de westerse maatschappij. Maar ik hang heel bewust de Islam aan en niet de moslims. Zoals de priester die kinderen misbruikt ook geen goed voorbeeld is van een goede katholiek. Daarom ga ik terug naar de bronnen van mijn geloof en volg ik niet de culturele terkortkomingen die mensen aan het moslim zijn hebben toegevoegd.

Persoonlijk ken ik niemand die een hoofddoek verplicht is te dragen van vader of man, sterker nog, verschillende vriendinnen van mij werden juist afgeraden door hun ouders om een hoofddoek te dragen omdat ze bang waren dat hun dochter geen kansen meer zou krijgen in dit land, en toch hebben ze die keuze gemaakt!
ik ken ook niemand die niet mag studeren en werken, sterker nog ik ken een advocate met hoofddoek, 2 Dr titels met hoofddoek, 4 tandartsen met hoofddoek, 4 docenten met hoofdoek, een diplomaat met hoofddoek, allemaal goed opgeleiden en krachtige vrouwen (ik ken super veel moslims, ik ben best actief in dat wereldje).
Aan de andere kant kan je je ook afvragen of het dragen van bv hakken, minirokjes en een laag decolote een blijk is van vrijheid of ook onder druk van de maatschappelijke verwachtingen en de mannencultuur? Als je tegenwoordig al ziet dat meisjes van 15 er bij lopen alsof ze 22 zijn en ontmaagd worden voor een drankje (iets waar ze achteraf heel veel spijt van hebben en ook veel mentale gevolgen van ondervinden), dus wat is vrijheid in die zin?
ik voel me juist heel vrij doordat ik daar niet aan hoef te voldoen mensen gedwongen worden om naar mijn kennis en kwaliteiten te kijken en niet naar mijn 'representatieve verkoopbare uiterlijk'. Vrijheid is voor iedereen persoonlijk denk ik dan. De erge verhalen die jij ken, die ik ook ken, zijn uitzonderingsverhalen en worden niet onderwezen in ons geloof, het is de schuld van de mens. Andersom ken ik ook genoeg andere vreselijke vrouwonvriendelijke verhalen die niet onder de moslims voorkomen. (Waarschijnlijk ken jij die verhalen ook als je in een blijf van mijn lijf huis hebt rondgelopen)

Normen en waarden zijn onderdeel van een cultuur en dus niet dynamisch. Slechts enkele zijn vast gelegd in de grondwet, zoals artikel 1, geloofsvrijheid. Het gekke is dat de hollanders wel genieten van de doner kebab, de pizza's, de chinees op de hoek.. die hebben we met open armen ontvangen. We hebben de moslims ook met open armen ontvangen toen zij onder schrikbarende omstandigheden in onze fabrieken mochten komen werken. Toen was alles en iedereen welkom en dat heeft invloed gehad op de cultuur. Vooral omdat men toen de 'ongeschoolden' uit het buitenland heeft gehaad en er nooit de moeite voor heeft genomen om hen te laten inburgeren. Werken en geld verdienen is waar nederland toen aan dacht.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 17:49

sarabande schreef:
Zullen we de al uit de treure hier gevoerde anti Islam discussie buiten dit topic houden. Het is allemaal al gezegd en op dit moment helemaal geen issue meer binnen de politiek en daar gaat het hier over.

zolang de pvv blijft groeien is het nog absoluut een actueel issue. en zo lang het nog steeds een issue is vind ik het het discusieren meer dan waard. Maar elkaar de mond snoeren is natuurlijk ook een optie :x

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 17:49

sarabande schreef:

deze keer ben ik het met je eens ;)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 17:57

jameyskatje schreef:
sarabande schreef:

zolang de pvv blijft groeien is het nog absoluut een actueel issue. en zo lang het nog steeds een issue is vind ik het het discusieren meer dan waard. Maar elkaar de mond snoeren is natuurlijk ook een optie :x

IK snoer niemand de mond, het is tekenend dat je me daar van beticht
Het staat je vrij om een topic te openen en jezelf weer eindeloos te gaan herhalen, in dit topic gaat het over waar men op stemt.
Zelfs binnen de PVV is het hele Islam item naar de achtergrond verdwenen omdat men op dit moment zich meer bezig houdt met zijn portemonnee dan met een hoofddoekje.
Wilders gaat nu naar Amerika om zijn grieven tegen de Islam uit te dragen, gezien het diepe besef dat geloof een vrijheid is in Amerika zal hij niet zoveel medestanders krijgen, maar in Nederland is het geen verkiezingsonderwerp en daar gaat dit topic over

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 18:04

iets gepost waar we het niet over mochten hebben

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 18:38

jameyskatje schreef:
'pvv-ers zijn huichelaars'.

Ik ben geen pvv'er maar sta ook niet bepaald bekend als huichelaar.
Maar ik zal niet zo 123 op straat of op een paardenwedstrijd een persoon (met hoofddoek bijv.) aanspreken over mijn eigen politieke voorkeur, gewoon omdat je dat niet doet, waarom zou ik, trouwens, straks heb ik een mes tussen mijn ribben of staan er 6 broers en neven bij mijn auto te wachten.

Als ik misschien zelf in bikini of naakt wegens wat dan ook zou rondlopen op een paardenevenement dan heb je grote kans dat er mensen zijn die zullen zeggen "koud he?" of "kon je je kleren niet vinden?" gewoon, omdat ik er 'raar' bijloop en dat dat Nederlands is (zogenaamd grappige opmerkingen maken) maar tegen een hoofddoekdraagster zal men niet gauw zeggen "zoow mocht je alleen met een doek over je hoofd van huis weg van je vent joh?" dat is niet grappig, heeft geen nut, ligt te gevoelig.

Ik denk ook niet dat je op straat tegen iemand met geitenwollen sokken gaat zeggen "u ziet er echt uit als een groen links stemmer, bah, ik ben van de vvd, uw soort hou ik niet zo van"
En op zich vind ik dat nou juist de kracht van Nederland, het mag gewoon. Met geitenwollen sokken over straat lopen, en GL stemmen.

Ben ik trouwens de enige die het eigenlijk wel een strategische zet vindt om het kabinet te laten vallen?
Ik bedoel, de druk van Europa om persé NU 3% te bezuinigen is eraf, allerlei andere issues zoals de Hedwigepolder zijn ook weer op de lange baan geschoven een aangezien het CDA straks niet veel meer is (en die waren toch pro hedwigepolder?) hebben die niet veel meer te melden.
De PVV krijgt misschien wel alle wijzende vingers maar dat levert hem ook weer stemmen op, de VVD verliest niks (ook al zaagt Rutte lachend de poten onder de stoelen van zijn tegestanders weg, hij ziet er oenig uit misschien maar hij is het niet) zoals hier al eerder werd gezegd, PvdA was niet snel genoeg met de situatie oppakken en Roemer heeft helemaal geen ervaring met regeren (als zij de andere grootste worden) dus dat is een kwestie van gewoon afwachten voor een VVD wanneer die op zijn muil gaat.
De verantwoordelijkheid van al die bezuinigingen worden nu niet in de schoenen van PVV en VVD (oja, en CDA :+ ) geschoven.

Ik denk dat deze val het beste is geweest wat ze hadden kunnen bedenken.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 19:00

dat ik PVV stem heeft niets met moslims te maken.
Ik vind wel dat er een strenger (en vooral een duidelijk) beleid moet komen mbt allochtonen. En daar bedoel ik niet alleen moslims mee :n
Ik heb niets tegen de personen zelf, maar ons land (dus ook dat van jou) is gewoon vol...
Maar nogmaals dat is niet DE reden dat ik PVV stem...

Zelfde als dat andere partijen ook zaken hebben die mijn niet aanstaan, staat PVV's beleid mbt moslims mij niet aan. Sterker nog, ik walg ervan...
Maar daar laat ik hetgeen ik wel achter sta niet voor vallen.. Dus stem ik toch PVV...

Straks eerst maar eens alles lezen voordat ik stem!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 19:43

Nicolletje schreef:
Ik bedoel, de druk van Europa om persé NU 3% te bezuinigen is eraf,

Dat is de issue helemaal niet en dus ook niet de 'opdracht' van Europa.

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 20:00

@jameyskatje

Ik durf echt wel in RL over de PVV te praten hoor.Ik wás PVV stemmer,ben diep teleurgesteld in ze,ben zelfs boos op ze.Dit zeg ik niet alleen vanachter de p.c. ik heb dit ook 2 x op t.v. gezegd.Eenmaal bij Nieuwsuur en 1 x bij programma "de halve maan" [die ken je denk ik wel?].

En zo zijn er echt wel meer mensen die in RL net zo spreken als vanachter de P.C.
Ik was genoeg gewaarschuwd op bokt voor de PVV,maar ik geloofde heilig in Wilders.
Want ach dat gezeur van hem over de moslims,hoofdoekjes,buitenlanders zal hij nooit waar kunnen maken,daar gaat niemand mee akkoord.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 20:49

griebels schreef:
Zelfde als dat andere partijen ook zaken hebben die mijn niet aanstaan, staat PVV's beleid mbt moslims mij niet aan. Sterker nog, ik walg ervan...
Maar daar laat ik hetgeen ik wel achter sta niet voor vallen.. Dus stem ik toch PVV...

Maar je gedoogt het wel met je stem. Door je stem aan de PVV te geven zeg je "ik sta achter jullie en de punten waar ik het niet mee eens ben, zijn voor mij geen struikelblok"

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 21:43

Ik heb alles niet echt kunnen volgen, ik heb veel gewerkt de laatste dagen, weinig thuis en weinig nieuws kunnen volgen .
Wat vinden jullie van het akkoord dat nu gesloten is? Wie heeft (veel) water bij de wijn gedaan? :D
Ik heb nu het debat opstaan en ik krijg de indruk dat CDA toch aardig wat heeft binnen gehaald? Als dat klopt, is dat vreem IMO, CDA is (nog) maar een kleine partij ;)

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 21:50

Ik vind het erg jammer dat de BTW naar 21% gaat. En ik moet me ff inlezen over de extra belastingen voor ondernemers.