Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Blue_Eyes schreef:xxStitchxx schreef:Wat is er er moeilijk aan om gewoon met respect met elkaar om te gaan?
Ik vrees dat in deze maatschappij vaak genoeg blijkt dat dat heul lastig is...
xxStitchxx schreef:verootjoo ,Waarom is het goede pad volgens jou moeilijk me allemaal beproevingen?
Wat is er er moeilijk aan om gewoon met respect met elkaar om te gaan?
imo maakt het niet uit of je sext voor het huwelijk, of wel of niet naar de kerk gaat. het gaat er toch om dat je respect hebt voor elkaar.
Ik ben ongelovig en je zal mij nooit in de kerk vinden, maar als er een mens of dier hulp nodig heeft ben ik zeker niet te beroed om te helpen. dring niet voor bij de kassa en ben beleeft tegen mijn mede mens.
Brand ik dan ook in hel enkel omdat ik niet naar de kerk ga?
Blue_Eyes schreef:Wat zegt ze dan volgens jou? Ze oordeelt nadrukkelijk niet.
verootjoo schreef:sflj schreef:Geloof jij ook in een soort tussenweg, Verootjoo? Dat er bijvoorbeeld mensen zijn die zich wel fatsoenlijk gedragen, niet kiezen voor het slechte maar zich toch een breuk lachen om beweringen als die van jou?
Of is dat volgens jou niet mogelijk?
In de Bijbel staat dat ieder die in Jezus gelooft een eeuwig leven bij God zal hebben en dat God zal oordelen op de dag des oordeels. Hoe Hij zal oordelen over mensen die niet geloven weet ik niet.
Wat is goed en wat is slecht is een zeer moeilijke kwestieZelf geloof ik dat je Jezus nodig hebt in je leven om op het goede pad te blijven namelijk. Het 'goede' pad is een moeilijk pad vol beproevingen, het 'slechte' pad lijkt het makkelijkste pad, breed en eenvoudig te begaan. Je hebt m.i. Jezus ervoor nodig om het pad te begaan.
sflj schreef:Blue_Eyes schreef:Wat zegt ze dan volgens jou? Ze oordeelt nadrukkelijk niet.
Volgens haar kun je niet op het rechte pad blijven als je niet gelooft. Dat zegt ze letterlijk. En omdat ik denk dat meer gelovigen dit vinden (jij?)
vraag ik me af of jullie je kunnen voorstellen dat ongelovigen dat niet zo respectvol vinden.
Citaat:Wat is goed en wat is slecht is een zeer moeilijke kwestie Zelf geloof ik dat je Jezus nodig hebt in je leven om op het goede pad te blijven namelijk. Het 'goede' pad is een moeilijk pad vol beproevingen, het 'slechte' pad lijkt het makkelijkste pad, breed en eenvoudig te begaan. Je hebt m.i. Jezus ervoor nodig om het pad te begaan.
Shenavallie schreef:Wat ik me toch afvraag is waarom streng gelovigen een voorval, ongeval of wat ook linken aan "dat is gods wil", terwijl ik denk dat het een ongelukkige samenloop is geweest, of dat een of andere <lelijk woord> iets heeft veroorzaakt. Als iemand niet kan genezen, dan is het "gods wil", terwijl er bijvoorbeeld gewoon nog niet de juiste medicatie voor gevonden is of niet voldoende gezocht naar de juiste arts of welke onderbouwde reden ook. Als werkelijk alle rot dingen (ongeval, oorlog, dood, etc.) "gods wil" zijn, dan is die "god" toch eigenlijk in- en inslecht? Wie geeft hem/haar/het het recht om zo over anderen te oordelen c.q. te laten lijden? Kan me dan niet voorstellen dat er mensen zijn die die "god" dan aanbidden. Eigenlijk is die "god" een autoritair iets en daar ben ik zwaar allergisch voor.
Dit is even een hersenspinsel, die ik hardop wilde uiten. Ik wil er niemand mee beledigen, maar ik zou hier wel een onderbouwde reactie op willen. Graag zonder allerlei verwijzingen naar de bijbel, want dat vind ik niet onderbouwd. Het mooiste zou zijn als iemand een eigen uitleg zou willen/kunnen geven.
sflj schreef:Blue_Eyes schreef:Wat zegt ze dan volgens jou? Ze oordeelt nadrukkelijk niet.
Volgens haar kun je niet op het rechte pad blijven als je niet gelooft. Dat zegt ze letterlijk. En omdat ik denk dat meer gelovigen dit vinden (jij?)
vraag ik me af of jullie je kunnen voorstellen dat ongelovigen dat niet zo respectvol vinden.
Blue_Eyes schreef:xxStitchxx schreef:Wat is er er moeilijk aan om gewoon met respect met elkaar om te gaan?
Ik vrees dat in deze maatschappij vaak genoeg blijkt dat dat heul lastig is...