Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Alles maar om wat krom is recht te praten, ergens anders is het altijd erger en ons er op te wijzen dat we als paardenhouders al niet veel beter zijn dan stierenvechters
Koetjesreep schreef:Niet voor de zwakke maag.. Maar bij dit artikel staan nog veel meer foto's. Vooral foto's van zijn gezicht en verwonding (en de gezichten van mensen om hem heen, die spreken boekdelen...) -> Metador Blind na aanval stier.
Het meest schokkende vind ik nog de tekst die erbij stond: "Zelfs na dit ongeval wil ik voortdoen, desnoods met een ooglapje", verklaarde Padilla op de Spaanse radio en in de krant 'El Pais'. De Spanjaard heeft zijn management alvast de opdracht gegeven om zijn volgende optredens niet af te gelasten. Die staan volgende maand al gepland in Spanje en Zuid-Amerika. Respect dat hij zo'n lust heeft om net zo actief verder te gaan met zijn leven, maar ik had liever gezien dat hij niet meer verder ging met stierenvechten..
Geryon schreef:Die mensen zijn niet goed in hun hoofd gewoon.
Eva_D schreef:als alle paarden en koeien en weet ik het allemaal hier zielig zijn,
praat dat toch alsnog geen ander leed goed? Of het nou erger minder erg of gelijk is.
Thirty schreef:Geryon schreef:Die mensen zijn niet goed in hun hoofd gewoon.
Die mensen leven in een heel andere cultuur als dat wij doen. Wees blij dat het aan het veranderen is, maar je moet maar accepteren dat dat (tientallen) jaren duurt.
Van die handtekeningen heb ik nog niets gehoord, dus ben benieuwd of dat allemaal wel zo waar is. Een wet terugdraaien gaat niet zo makkelijk, zelfs niet met wat krabbeltjes.
Geryon schreef:Thirty schreef:Die mensen leven in een heel andere cultuur als dat wij doen. Wees blij dat het aan het veranderen is, maar je moet maar accepteren dat dat (tientallen) jaren duurt.
Van die handtekeningen heb ik nog niets gehoord, dus ben benieuwd of dat allemaal wel zo waar is. Een wet terugdraaien gaat niet zo makkelijk, zelfs niet met wat krabbeltjes.
Dus omdat het een andere cultuur is mogen zij dieren wel pijn doen? Als je een dier expres pijn doet, of hem in ieder geval zo steekt, en als je dat leuk vind om te zien, dan ben je gewoon niet goed in je hoofd, in welke cultuur je dan ook leeft, dat heeft er geen f*ck mee te maken.
Geryon schreef:Dus omdat het een andere cultuur is mogen zij dieren wel pijn doen? Als je een dier expres pijn doet, of hem in ieder geval zo steekt, en als je dat leuk vind om te zien, dan ben je gewoon niet goed in je hoofd, in welke cultuur je dan ook leeft, dat heeft er geen f*ck mee te maken.
Thirty schreef:Geryon schreef:Dus omdat het een andere cultuur is mogen zij dieren wel pijn doen? Als je een dier expres pijn doet, of hem in ieder geval zo steekt, en als je dat leuk vind om te zien, dan ben je gewoon niet goed in je hoofd, in welke cultuur je dan ook leeft, dat heeft er geen f*ck mee te maken.
Dat staat nergens. Leg me geen woorden in de mond zeg, dank je.
Mensen daar weten niet beter. Als je dat niet (wilt) begrijpen, tja, dat is gewoon kortzichtig. Cultuur en traditie, inderdaad.
Veranderingen kosten tijd, helaas.
Geryon schreef:Wat een onzin zeg om sinterklaas hiermee te gaan vergelijken (soort van). Met sinterklaas vieren doe je niemand pijn. Met de tradite stierengevechten word er een dier pijn gedaan. Hoe kunnen die mensen het niet inzien? En als ze het wel inzien, hoe kunnen ze het dan niet veranderen? Dierenmishandelaars zijn het. Je moet niet goed in je hoofd zijn om het leuk te vinden hoe een dier pijn aan het lijden is, of ontzettend veel stress heeft of weet ik veel wat, of je het nou gewend bent of niet.