Stier verwondt beroemde matador gruwelijk.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Talsha

Re: Stier verwondt beroemde matador gruwelijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 00:09

Jij steekt in mij, ik steek in jou.

Helaas is het geen 1-0 voor de stier, maar is het 1-2 voor de matador. Spijtig, stier had een ere plek verdient.

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 15:09

Citaat:
Alles maar om wat krom is recht te praten, ergens anders is het altijd erger en ons er op te wijzen dat we als paardenhouders al niet veel beter zijn dan stierenvechters

Ik ken meerdere stierenvechters in Spanje (rejoneo is stierenvechen te paard) en die hebben hun paarden superverzorgd en ja er zijn iid paardenhandelaren die hun paarden er stukken erger aan toe hebben als stierenvechters in Spanje en in NL.

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 16:39

Tsjah, risico van het meest achterlijke stomme diermishandelende gruwelijke laffe 'vak'!!!

Weg met die kerel en alle andere mannen met hetzelfde beroep! Ik haat stierenvechters! -:(-

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 16:46

Heb alleen de op gelezen en het linkje bekeken. Vond het er akelig uitzien en ik walg van deze 'sport'.
Eerlijk gezegd draait mijn maag nog steeds harder om bij het zien van die stokken in een stier, dan hoe die man erbij ligt... Risico van het vak gewoon...

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 16:50

Citaat:
Weg met die kerel en alle andere mannen met hetzelfde beroep! Ik haat stierenvechters!

Zijn ook vrouwen die het doen niet veel maar ze zijn er wel.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 16:53

Karmaaa.

Ik vind het zo vreselijk die sport. al die metadors mogen van mij aan het gas.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 18:00

Suus_ schreef:
Karmaaa.

Ik vind het zo vreselijk die sport. al die metadors mogen van mij aan het gas.

:roll: achterlijke reactie.

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 18:06

Niet voor de zwakke maag.. Maar bij dit artikel staan nog veel meer foto's. Vooral foto's van zijn gezicht en verwonding (en de gezichten van mensen om hem heen, die spreken boekdelen...) -> Metador Blind na aanval stier.
Het meest schokkende vind ik nog de tekst die erbij stond: "Zelfs na dit ongeval wil ik voortdoen, desnoods met een ooglapje", verklaarde Padilla op de Spaanse radio en in de krant 'El Pais'. De Spanjaard heeft zijn management alvast de opdracht gegeven om zijn volgende optredens niet af te gelasten. Die staan volgende maand al gepland in Spanje en Zuid-Amerika. Respect dat hij zo'n lust heeft om net zo actief verder te gaan met zijn leven, maar ik had liever gezien dat hij niet meer verder ging met stierenvechten..

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 18:12

Koetjesreep schreef:
Niet voor de zwakke maag.. Maar bij dit artikel staan nog veel meer foto's. Vooral foto's van zijn gezicht en verwonding (en de gezichten van mensen om hem heen, die spreken boekdelen...) -> Metador Blind na aanval stier.
Het meest schokkende vind ik nog de tekst die erbij stond: "Zelfs na dit ongeval wil ik voortdoen, desnoods met een ooglapje", verklaarde Padilla op de Spaanse radio en in de krant 'El Pais'. De Spanjaard heeft zijn management alvast de opdracht gegeven om zijn volgende optredens niet af te gelasten. Die staan volgende maand al gepland in Spanje en Zuid-Amerika. Respect dat hij zo'n lust heeft om net zo actief verder te gaan met zijn leven, maar ik had liever gezien dat hij niet meer verder ging met stierenvechten..

En de laatste foto bevestigd waarom ik geen medelijden heb met deze man. Doe dit met een ander dier en je word bestraft wegens dierenmishandeling. Bah bah bah, wat een gruwelijke sport is dit toch! Ik begrijp ook echt niet dat mensen dit nou zo leuk vinden om te zien. Kan er geen goed woord over spreken echt niet!

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 18:16

Helemaal mee eens Marjoow. Die laatste foto veranderd denk ik de mening van vele mensen wat betreft hun 'medelijden' met deze man. Ik kan er ook geen goed woord over spreken.. bah!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 18:19

Ik snap ook echt niet dat er nog zoveel publiek op af komt, het merendeel van de mensen is hier toch tegen?
Een hond een schop verkopen mag niet, want dat is "dierenmishandeling" maar speren in een stier steken, nee das wel goed, dat is "traditie" en "cultuur".

En dan spreek je om anno 2011....

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 20:34

Ik snap niet hoe mensen medelijden kunnen hebben met deze man. Ik snap ook niet dat er mensen kunnen zijn die dit stieren aan kunnen doen of leuk als publiek kunnen gaan kijken. Ik hoop dat die man zijn hele leven verminkt blijft en alle pijn die hij heeft gehad wens ik iedere metador en iedereen in het publiek toe, ongeacht de geschiedenis of wat dan ook van al die personen, ongeacht of het kennisen of vrienden van mij zijn. Ik blijf bij die mening en ben trots op die mening :)

Mijn moeder had het erover dat ze in een bepaalde plaats, waar de stierengevechten verboden zijn, handtekeningen gaan inzamelen zodat het weer mag, als ze 500.000 handtekeningen hebben. Ik zou het erg jammer vinden als dit waar is. Aan die 500.000 handtekeningen komen ze natuurlijk zo. Die mensen zijn niet goed in hun hoofd gewoon.

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 20:39

Ik hoop dat ie flink verminkt is en snel nog een keer wordt aangevallen door een stier, en dat ie dan wel tot het besef komt dat stierengevechten gewoon gruwelijk is.
Ook in de OP van dit topic 'Hij had juist enkele puntige stokken in de rug van de stier gestoken.'
Als ik zoiets lees ben ik gewoon echt spra-ke-loos! Zelf willen matadors toch ook geen stokken in de rug gestoken krijgen? Behandel een ander, ook al is het een dier (of, al helemaal een dier), altijd zoals jezelf ook behandelt wilt worden. De meeste mensen willen met respect behandelt worden gok ik zo, en stierenvechten vind ik dus echt respectLOOS.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 20:42

Geryon schreef:
Die mensen zijn niet goed in hun hoofd gewoon.

Die mensen leven in een heel andere cultuur als dat wij doen. Wees blij dat het aan het veranderen is, maar je moet maar accepteren dat dat (tientallen) jaren duurt.
Van die handtekeningen heb ik nog niets gehoord, dus ben benieuwd of dat allemaal wel zo waar is. Een wet terugdraaien gaat niet zo makkelijk, zelfs niet met wat krabbeltjes.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 20:51

Eva_D schreef:
als alle paarden en koeien en weet ik het allemaal hier zielig zijn,
praat dat toch alsnog geen ander leed goed? Of het nou erger minder erg of gelijk is.

Nee, zeker niet, volgens mij is er ook niemand hier die dat beweert.
Er wordt ook naar mijns inziens niet beweert dat alle paarden en koeien hier zielig zijn.

Talsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 20:54

Jammer dat de stier hem net niet goed genoeg geraakt heeft en hij dus nog weer terug de arena in kan...

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 21:08

Iemand schreef:

Ik moet het niet hebben van stierenvechten maar als hij woord houdt, dan is hij toch wel enorm dapper. De laatste stierenvechter die iets dergelijks had meegemaakt, heeft dit ook geprobeerd maar uiteindelijk heeft hij met knikkende knieen de arena moeten verlaten.

Hopen dat ook dan deze man het opgeeft en met knikkende knieën voor altijd de arena verlaat.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 21:17

Thirty schreef:
Geryon schreef:
Die mensen zijn niet goed in hun hoofd gewoon.

Die mensen leven in een heel andere cultuur als dat wij doen. Wees blij dat het aan het veranderen is, maar je moet maar accepteren dat dat (tientallen) jaren duurt.
Van die handtekeningen heb ik nog niets gehoord, dus ben benieuwd of dat allemaal wel zo waar is. Een wet terugdraaien gaat niet zo makkelijk, zelfs niet met wat krabbeltjes.

Dus omdat het een andere cultuur is mogen zij dieren wel pijn doen? Als je een dier expres pijn doet, of hem in ieder geval zo steekt, en als je dat leuk vind om te zien, dan ben je gewoon niet goed in je hoofd, in welke cultuur je dan ook leeft, dat heeft er geen f*ck mee te maken.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 21:20

Geryon schreef:
Thirty schreef:

Dus omdat het een andere cultuur is mogen zij dieren wel pijn doen? Als je een dier expres pijn doet, of hem in ieder geval zo steekt, en als je dat leuk vind om te zien, dan ben je gewoon niet goed in je hoofd, in welke cultuur je dan ook leeft, dat heeft er geen f*ck mee te maken.

Dat zegt ze niet ;)
Het is een andere cultuur, en tradities. En ik denk dat ze bedoelt dat je tradities niet zomaar kan verwijderen, hoe gruwelijk ze ook zijn. Stel je eens voor hoe lang het zou duren om bijvoorbeeld Sinterklaas af te schaffen. Blijven altijd mensen die het vieren.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 21:21

Geryon schreef:

Dat staat nergens. Leg me geen woorden in de mond zeg, dank je.

Mensen daar weten niet beter. Als je dat niet (wilt) begrijpen, tja, dat is gewoon kortzichtig. Cultuur en traditie, inderdaad.
Veranderingen kosten tijd, helaas.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 21:31

Thirty schreef:
Geryon schreef:

Dat staat nergens. Leg me geen woorden in de mond zeg, dank je.

Mensen daar weten niet beter. Als je dat niet (wilt) begrijpen, tja, dat is gewoon kortzichtig. Cultuur en traditie, inderdaad.
Veranderingen kosten tijd, helaas.

Ik kán en wil het niet begrijpen. Het slaat nergens op om te zeggen dat de mensen daar niet beter weten. Ze zien zelf heus wel dat het dier pijn heeft. Als je dat niet ziet zit er toch ook wel een steekje los. En zij weten heus wel dat er ophef is over stierengevechten. Dan moet er toch wel iets gaan rinkelen dat het allemaal niet voor niets is?
Ik wist ook met heel veel dingen niet beter. Dingen die in mijn opvoeding doodnormaal waren (woonwagenkamp), maar waar ik later achter kwam dat het niet normaal was. Maar ook dat had ik wel al door, en toen ik wist dat het niet normaal was, wilde ik dat er verandering kwam. Die mensen daar willen het niet eens. Misschien is het niet een goede vergelijking, maar het komt op hetzelfde principe neer. Het gaat hier om een dier met pijn. Als je dat niet wilt begrijpen, ben je inderdaad niet goed in je hoofd en daar blijf ik bij. Dood mogen ze allemaal van mij :)

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 21:32

Geryon schreef:
ben je inderdaad niet goed in je hoofd en daar blijf ik bij. Dood mogen ze allemaal van mij :)

Zo dan.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 21:36

Wat een onzin zeg om sinterklaas hiermee te gaan vergelijken (soort van). Met sinterklaas vieren doe je niemand pijn. Met de tradite stierengevechten word er een dier pijn gedaan. Hoe kunnen die mensen het niet inzien? En als ze het wel inzien, hoe kunnen ze het dan niet veranderen? Dierenmishandelaars zijn het. Je moet niet goed in je hoofd zijn om het leuk te vinden hoe een dier pijn aan het lijden is, of ontzettend veel stress heeft of weet ik veel wat, of je het nou gewend bent of niet.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 21:38

Ah, je bent 16. Je zal het vast ooit begrijpen.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 21:39

Geryon schreef:
Wat een onzin zeg om sinterklaas hiermee te gaan vergelijken (soort van). Met sinterklaas vieren doe je niemand pijn. Met de tradite stierengevechten word er een dier pijn gedaan. Hoe kunnen die mensen het niet inzien? En als ze het wel inzien, hoe kunnen ze het dan niet veranderen? Dierenmishandelaars zijn het. Je moet niet goed in je hoofd zijn om het leuk te vinden hoe een dier pijn aan het lijden is, of ontzettend veel stress heeft of weet ik veel wat, of je het nou gewend bent of niet.

Je leest heel erg op je eigen manier. Ik heb het over een traditie afschaffen, daar gaat tijd overheen. Wees blij dat er al schot in de zaak zit, in Barcelona is het al verboden. Kijk maar eens op http://www.stieren.net