Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
gummie schreef:Geen zin en tijd om 32 pagina''s door te lezen, is ook niet nodig om gewoon even mijn mening te kunnen ventileren:
Het is dom (van de overheid, media of gewoon door individuen) om het een boerkaverbod te noemen. Het gaat niet om boerka''s. Het gaat om bepaalde gezichtsbedekkende kleding. Het heeft een functie. Maar omdat het een boerkaverbod wordt genoemd, wordt het ineens in het religieuze getrokken.
Ik vind het niet meer dan normaal dat je iemands gezicht moet kunnen zien. Da's mijn mening. Of je die nou bedekt met een bivakmuts, boerka, integraalhelm of van mij part een grote rol ducktape! Gewoon verbieden die handel. Zodat mensen in ieder geval min of meer herkenbaar blijven, je iemand in de ogen kunt kijken als je tegen hem of haar praat, je een beschrijving kan geven van een persoon als dat voor welk doel dan ook nodig is, etc. Als er boerka's zouden zijn waarbij het gezicht wel herkenbaar zou blijven, een bivakmuts die doorzichtig zou zijn, of een integraalhelm waar je aan de buitenkant toch nog kan zien of iemand blond of bruin haar heeft en blauwe of grijze ogen, dan zou het verbod afgeschaft kunnen worden. Maar die vormen van helmen, boerka''s, etc. bestaan nu eenmaal niet.
Electra63 schreef:gummie schreef:Geen zin en tijd om 32 pagina''s door te lezen, is ook niet nodig om gewoon even mijn mening te kunnen ventileren:
Het is dom (van de overheid, media of gewoon door individuen) om het een boerkaverbod te noemen. Het gaat niet om boerka''s. Het gaat om bepaalde gezichtsbedekkende kleding. Het heeft een functie. Maar omdat het een boerkaverbod wordt genoemd, wordt het ineens in het religieuze getrokken.
Ik vind het niet meer dan normaal dat je iemands gezicht moet kunnen zien. Da's mijn mening. Of je die nou bedekt met een bivakmuts, boerka, integraalhelm of van mij part een grote rol ducktape! Gewoon verbieden die handel. Zodat mensen in ieder geval min of meer herkenbaar blijven, je iemand in de ogen kunt kijken als je tegen hem of haar praat, je een beschrijving kan geven van een persoon als dat voor welk doel dan ook nodig is, etc. Als er boerka's zouden zijn waarbij het gezicht wel herkenbaar zou blijven, een bivakmuts die doorzichtig zou zijn, of een integraalhelm waar je aan de buitenkant toch nog kan zien of iemand blond of bruin haar heeft en blauwe of grijze ogen, dan zou het verbod afgeschaft kunnen worden. Maar die vormen van helmen, boerka''s, etc. bestaan nu eenmaal niet.
Het hele burkaverbod is in het leven geroepen door de PVV, daar draait het ook alleen maar om: de-islamisering. De rest is erbij gehaald om niet beschuldigd te worden van rascisme.
De PVV is ook erg blij met het burka-verbod, over de helm en bivakmuts heb ik ze niet gehoord.
Electra63 schreef:Ach, de PVV is gewoon de bedenker, het kabinet voert uit. Het is gewoon wisselgeld.
De PVV was zeer tevreden over dit besluit.
Electra63 schreef:Ik zou zeggen, lees ff terug. We zijn inmiddels op blz. 32, alles is al besproken.
Blue_Eyes schreef:Dat eerste en dat laatste, helemaal inderdaad. Nederlanders in het buitenland, aanpassen?![]()
En ik zou meer moeite hebben met iemand die de taal slecht beheerst maar geen hoofddoek o.i.d. draagt, dan met iemand die perfect Nederlands spreekt en schrijft, maar een burka of niqaab draagt.
Ik heb een heel enkele keer weleens iemand met een niqaab in mijn klas en daar heb ik geen probleem mee. Ik vind het niet handig dat ik als docent haar gezicht niet kan zien, maar ik heb zelf ook een geloofsovertuiging en ik vind niet dat ik het recht heb om iemand anders de uiting van haar geloof te ontzeggen.
Aieshja schreef:Och, soms is het toch juist heerlijk om onherkenbaar over straat te lopen ?
paardenfreak schreef:ik vind dit echt stom...
als het hard regent hebben veel mensen de capuchon tot boven hun ogen vast geshort van de regenjas.
als het koud is heeft iedereen een muts op en de sjaal heel erg hoof in het gezicht.
als de zon schijnt lopen der mensen met zonnebril en pet of hoed..
laat die mensen lekker als ze zich geroepen voelen in een boerka te lopen.
gummie schreef:Dus jij loopt ook met een zonnebril en pet, met daaroverheen capuchon en muts en eventueel nog een sjaal tot aan de neus een winkel in, of een studiezaal, of een rechtbank, of een ziekenhuis of een bank?
Anne_GTI schreef:Je wilt niet weten wat je voor je balie krijgt als kassier. Allemaal al meegemaakt....
En degene die uiteindelijk de boel ging overvallen had eerst braaf een nummertje getrokken en zijn beurt afgewacht.![]()
Vermomd was ie ook niet dus onze overvaltraining werkte perfect.![]()
Honderd meter verderop zat ie al in de boeien.
Ik heb er geen seconde minder om geslapen. Eigenlijk kan ik er achteraf alleen maar heel hard om lachen. Half/half had ik het idee in bananasplit te zitten.