Officieel 5 doden en 35 zwaargewonden -> onweer op Pukkelpop

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Spirit

Re: Officieel 5 doden en 35 zwaargewonden -> onweer op Pukkelpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 17:54

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 17:56

Mja, over een paar weken is iedereen dit inderdaad vergeten hoor... Langs de ene kant is dat goed, langs de andere kant moet er inderdaad maar eens serieus worden nagedacht over de toekomst van dit festival. Langs de ene kant is er de fikse financiële kater (verbaast me niks als de organisatie op zich failliet gaat), langs de andere kant dan nog eens de emokater.

Vandaag is overigens de zanger van Ou est le Swimming Pool een jaar dood, geen haan (op pukkelpop) dat daarnaar nog kraaide hoor ;) .

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 18:00

Dit spreekt mensen, zeker degenen die vaak naar festivals gaan, of in de buurt wonen, meer aan misschien dan bijv. de hongersnood. Dat is toch iets meer ver van je bed.

Of dit consequenties heeft voor overige (buiten)evenementen van deze omvang, verwacht ik eigenlijk wel, maar om nu te zeggen dat zoiets niet meer kan, vind ik onzin. Dit waren gewoon uitzonderlijke omstandigheden. Dat is in al die jaren dat buitenfestivals gehouden worden niet eerder gebeurd, of in mindere mate.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 18:03

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 18:05

Het is nogal logisch dat je het meer aantrekt als het dichtbij is. Dat gebeurt overal ter wereld hoor. Denk je dat ze in Indianapolis waar het andere podium is ingestort ze het zich even hard aantrekken wat hier gebeurd is? Daar is dat ook dé ramp, terwijl het voor ons "ver weg" is, en voor hun is Pukkelpop "Ver weg". In Zweden zullen ze het zich ook nog véél meer aantrekken wat er gebeurd is op dat eiland als ons. Als er een aanslag gebeurd in Amerika, dan zullen de Amerikanen zich dat ook véél meer aantrekken dan een zelfmoord in pakweg Pakistan, tenzij er Amerikanen bij de doden zitten. Je bent meestal het meeste bezorgd om de mensen die het dichtste bij je staan. Als je over heel de wereld even bezorgd en evenveel pijn moest voelen, dan had je gewoon geen leven meer want overal gebeuren er vreselijke dingen. Je moet nu eenmaal selecties maken. En ik geef ook eerlijk toe, als er in de krant stond dat mijn neef ofzo verongelukt was, dan trok ik mij dat ook véél meer aan dan een bericht dat iemand die ik niet ken verongelukt is. Hoe dichterbij, hoe meer gevoelens.

Ik trek me dit in pukkelpop ook heel erg aan ondanks ik er niet was, juist omdat ik graag geweest was als ik kon en er tussen had gestaan, en ik heel veel mensen ken die wel gegaan zijn en godzijdank ongedeerd zijn gebleven.

Ik heb echt te doen met Chokri. Wat een hel moet die man meemaken.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 18:06

Zullen we de Somalië discussie lekker laten voor wat het is? Lijkt me hier niet veel meerwaarde hebben omdat toevallig 1 user zich er druk om maakt. Dit topic gaat over Pukkelpop, niet over Somalië

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 18:13

Oh great zet weer een hele discussie op gang..... Was niet mijn intentie: dan had ik mijn reactie wel uitgebreider gemaakt, het was maar één zinnetje om mensen even aan het denken te zetten.

Nee ik heb het niet over iets specifieks.. Ik hoop dat mensen door dit soort dingen die ineens wél dichtbij komen ook eens gaan nadenken over dingen die verderop gebeuren. Daar staan helaas maar weinig mensen bij stil. Omdat je het dan over aantallen met 5 nullen hebt lijkt iemand meer te beseffen dat dat ook allemaal individuen zijn.

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 18:14

stef schreef:
Zullen we de Somalië discussie lekker laten voor wat het is? Lijkt me hier niet veel meerwaarde hebben omdat toevallig 1 user zich er druk om maakt. Dit topic gaat over Pukkelpop, niet over Somalië

Toevallig is de topicstarter van dat Somaliëtopic wel dezelfde user die hier de discussie begon (JuliaMaria). Daarom plaatste ik de link.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 18:16

*Zucht* Ja hoor Spirit, ik heb er echt mijn doel van gemaakt om Somalië op de kaart te zetten... :+

Bedankt voor deze vrije interpratie. _/-\o_

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 18:20

Is het raar dan, dat ik denk dat je onder andere Somalië bedoelt als je ook dat topic hebt geopend? Een topic waarin je ongeveer precies beschrijft als wat je hier doet?

Hier:
JuliaMaria schreef:
Toch vreemd dat als het dichtbij komt we ineens zó veel meer belangstelling hebben.... ;)

Daar:
JuliaMaria schreef:
Waarom is hier zo weinig interesse in? Omdat het maar een ver van ons bed show is?

Mensen begonnen hier over de tsunami e.d. Dus dacht de link naar dat topic te plaatsen om duidelijk te maken wat jouw punt zou kunnen zijn. En daarmee doelde ik ook niet specifiek op Somalië.

Maargoed, het ging hier over Pukkelpop.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 18:22

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 18:24

Ik denk dat de man die we geholpen hebben het overleefd heeft. Hij wordt niet genoemd bij de overledenen.
Er zou een iemand in de chateau gevallen zijn, en die zou op slag dood geweest zijn.

Ik heb ook gegoogled op de andere namen (voelde me echt een ramptoerist) maar herken er geen van.

Lichtpuntje dus.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 19:02

JuliaMaria schreef:
*Zucht* Ja hoor Spirit, ik heb er echt mijn doel van gemaakt om Somalië op de kaart te zetten... :+

Bedankt voor deze vrije interpratie. _/-\o_

Okey...het spijt me maar hier wordt ik erg pissig over. Het spijt me zeer maar ga ergens anders lopen zaniken.

Ik ben op pukkelpop geweest en als een tent op je kop in elkaar dondert dan komt het inderdaad verdomd dichtbij.
Ik ben blij dat ik hier mijn verhaal kwijt kan..en dan heb ik geen zin in iemand die het even komt relativeren....

Wat er in Afrika gebeurt(Somalie is in het nieuws maar er gebeuren daar wel meer vreselijke dingen) is ook erg...maar nu niet hier...even niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 19:14

Weet niet of het hier al ergens gezegd is maar las net in de krant dat:

- de persoon die op de camping stierf door die paal geen jongen is maar een meisje (Marijke De Wilde, 21 jaar). Zij was waarschijnlijk op slag dood.

- een man van 35 stierf in de tent toen hij zijn rugzak wilde terughalen, hij kreeg een ijzeren staaf in zijn nek en was ook op slag dood.

- een jong koppel is door de vallende objecten ook samen heengegaan

- en over de 5e dode is nog weinig bekend

Bij de 3 personen die nog in levensgevaar behoren 2 Nederlanders en 1 Belg uit Brasschaat.

Ik vind het echt zo verschrikkelijk voor iedereen die erbij betrokken is Y;(
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-08-11 19:16, in het totaal 2 keer bewerkt

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 19:15

Ik hoorde al van een 6e dode...ik weet niet of het waar is.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 19:17

Ik las ook ergens dat iemand zei dat er een boom op een tentje was gevallen naast hem en dat daar iemand afgevoerd werd in een zak... Maar wat ik in het nieuwsl lees is dat er geen overledenen zijn door een boom op een tentje.

Ook heb ik ergens gelezen dat een jongen geraakt was door een tak en opslag dood was... Al met al tel ik door die verhalen meer overledenen dan in het nieuws wordt gebracht.

En het lijkt me niet dat de ooggetuigen niet weten waar ze over spreken....?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 19:24

Hmmm dat weet ik niet zonnepitje.. iemand die goed buitenwesten is kan dood lijken he...
In een zak het terein verlaten lijkt me inderdaad geen goed nieuws...maar...er was chaos he...we kunnen het ook verkeerd gezien hebben.

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 19:55

mijn ouders wonen in kiewit. Ik was op dat moment op visite bij m'n ouders. Mijn zussen zaten op het festival. We zagen na de windhoos op TV wat er gebeurd was op de pukkelpop weide en ik waren helemaal in paniek. Hoopten maar dat m'n zussen niet in die tent zaten die was ingestort. We wilden bellen, maar het netwerk lag helemaal plat... Ze zijn dan een half u later aangekomen thuis, helemaal doorweekt, maar dat is wel het minste op dat moment. Ze waren helemaal van de kaart van wat er daar gebeurd was. Ze hebben het geluk gehad dat m'n zus op het moment dat de wind te hard werd zei dat ze bij een groepje mensen moesten gaan zitten, gebukt, met hun rug naar boven en wachten tot het over was, want schuilen in een tent vond ze te gevaarlijk.
Een collega van op kantoor bij ons heeft donderdag avond het kantoor open gesteld voor jongeren die met de vaste lijn naar huis konden bellen of via de computer een mail konden sturen om het thuisfront te laten weten dat ze in orde waren.
Vrijdag ochtend hebben we dan warme drank uitgedeeld aan de festivalgangers die toch nog de nacht hebben doorgebracht op de camping. De verhalen die we te horen kregen... brrr krijg er nog koude rillingen van. Veel van die jongeren waren alles kwijt. Velen hadden zelfs geen schoenen meer... Ze liepen op blote voeten richting autostrade waar ze zouden opgepikt worden door hun ouders (wat toch minstens een 7 km wandelen is). Velen hun tent is met kleding en alles weggewaaid.
Ik was heel erg onder de indruk!

Ik vind het zo erg voor de nabestaanden van degene die het leven gelaten hebben.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 19:57

Op een festival draag ik al mijn waardevolle spullen bij me. En dat zijn: auto sleutel, geld, pin pas, telefoon, camera.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 19:58

Een vriendin van mij is vandaag gaan helpen met opruimen. Ze moesten er mensen wegjagen die wat op de camping kwamen rondneuzen naar 'bruikbare' spullen :n .

apincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 20:04

willeke dat klinkt idd heftig maar gelukkig zijn je zussen ongedeerd

en super dat jullie nog zijn gaan helpen _/-\o_

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 20:06

Zonnetje81 schreef:
Ik las ook ergens dat iemand zei dat er een boom op een tentje was gevallen naast hem en dat daar iemand afgevoerd werd in een zak... Maar wat ik in het nieuwsl lees is dat er geen overledenen zijn door een boom op een tentje.

Ook heb ik ergens gelezen dat een jongen geraakt was door een tak en opslag dood was... Al met al tel ik door die verhalen meer overledenen dan in het nieuws wordt gebracht.

En het lijkt me niet dat de ooggetuigen niet weten waar ze over spreken....?

Ja en dan heb je ook nog dat verhaal van de man in de eettent.

Beesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 20:12

Kwanyin schreef:
Ze moesten er mensen wegjagen die wat op de camping kwamen rondneuzen naar 'bruikbare' spullen :n .

dit is echt grof, wat een eikels :(
Even gaan profiteren van de miserie van een ander :(

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 21:16

Hm te laat dan, een vriendin is een groot deel van juwelen enz kwijt, hun tent was op de slaapzak na compleet leeg geroofd.

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 21:21

Wij gaan na een festival ook altijd op zoek naar bruikbare spullen, maar dat doen we alleen als we 100% zeker zijn dat niemand dat meer op komt halen! Dus nu is dat gewoon not done :n
+ Wij liepen ook op onze blote voeten naar huis, dat was niet zo zeer omdat we geen schoenen meer hadden maar meer omdat deze zeiknat & modder was en het beter was om op de blote voetjes te gaan...