Suzanne F. schreef:had vaak medelijden met de kinderen die naar de BSO moesten.
Omdat die kinderen aangaven dat ze ongelukkig waren op de BSO?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
karijn schreef:Als 1 van de 2 zeer goed verdient, kan je best op 1 inkomen leven. De vraag is of je dat wilt en de mate van egoïsme die eraan vast hangt zoals in dit topic wordt gesteld en gemeend.
blue_kim schreef:Ik verwonder me er echt over dat er mensen zijn die als ze samen wonen etc echt mog praten over mijn geld en zijn geld.
Bij ons is alles van ons samen, en niemand die ooit zeurt als de ander wat koopt voor hobby, auto of wat dan ook.
Mijn paarden zijn ook zijn paarden, zijn auto's zijn ook mijn auto's etc etc.
En jazeker dat je nog wel van 1 inkomen kan leven, hangt er alleen net vanaf hoeveel je verdient natuurlijk.
Mijn man wil dat ik straks stop met werken. Zodat ik voor de kinderen, het huis en de administratie van zijn zaak kan zorgen. Maar daardoor wordt het echt niet in eens allemaal van hem, omdat hij alles gaat betalen.
blue_kim schreef:Ik verwonder me er echt over dat er mensen zijn die als ze samen wonen etc echt mog praten over mijn geld en zijn geld.
Bij ons is alles van ons samen, en niemand die ooit zeurt als de ander wat koopt voor hobby, auto of wat dan ook.
Mijn paarden zijn ook zijn paarden, zijn auto's zijn ook mijn auto's etc etc.
Citaat:Ik weet nog goed dat ik vroeger zelf gespaard had voor een televisie voor op mijn kamer, ik heb toen ruim 2 jaar flink gespaard ( verjaardagsgeld etc legde ik bij mijn spaargeld) en toen kocht ik dus een tv, mijn ouders hebben me toen een videospeler gekocht als het ware als ''beloning'' omdat ik zo goed en lang voor iets gespaard had wat ik echt graag wilde hebben, ik was toen een jaar of 10.
Maar toen had ik al meegekregen van mijn ouders dat je moet sparen voor iets wat je graag wilt en dat ik niet altijd mijn handje maar op moest houden bij mijn ouders.
Suzanne F. schreef:Vienna2007 schreef:Omdat die kinderen aangaven dat ze ongelukkig waren op de BSO?
Hm nee maar je voelde wel aan dat ze een soort jaloers waren omdat zij niet naar huis konden tussen de middag en na school.
Vienna2007 schreef:Suzanne F. schreef:had vaak medelijden met de kinderen die naar de BSO moesten.
Omdat die kinderen aangaven dat ze ongelukkig waren op de BSO?
trisca schreef:Grappig dat je dat zo formuleerd P_D. Mijn moeder heeft haar carriere opgezegd om voor ons te kunnen zorgen. Toch was ze eigenlijk de spil van alles. Ze regelde ook echt alles, de administratie, ze wist hoe alles liep waar alles was en hoe ze alles kon laten lopen. Toen mijn moeder overleed was mijn vader ten einde raad. Hij wist niks. Hij was degene die geheel afhankelijk was van mijn moeder, niet andersom. Denk dat mijn moeder minder problemen had gehad als mijn vader weg zou vallen als andersom. Wie is er dan onafhankelijk??
Wil zeggen dat het maar is hoe je het bekijkt en hoe de balans wordt opgesteld. Jij hebt geleerd van je ouders en ik ook. Ik zorg ervoor dat mijn man echt betrokken blijft bij het gezin en weet hoe alles loopt en waar alles ligt.
trisca schreef:karijn schreef:Als 1 van de 2 zeer goed verdient, kan je best op 1 inkomen leven. De vraag is of je dat wilt en de mate van egoïsme die eraan vast hangt zoals in dit topic wordt gesteld en gemeend.
Er zijn 2 soorten egoisme die meespelen. Het egoisme t.o.v. je man omdat die voor het inkomen zorgt en het egoisme t.o.v. van je kind omdat je wilt doorleven zoals je deed maar ook een kind wilt. (beiden zonder nuances, ga ervanuit dat iedereen dat begrijpt)