Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vind je dat Wilders zich schuldig maakt aan racisme?

Ja
247 (42%)
Nee
335 (57%)

Totaal aantal stemmen: 582

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 19:16

Anne_GTI schreef:
Nou, ik heb de krant erbij gepakt, geen idee waar jij het over hebt.
De vrouw van drugsbaron vrij, schietpartij op een kamp, pakistaan in Amerika... niks over lastige marokaantjes. Gisteren ook al niet.

Misschien allemaal op vakantie naar opa en oma?

Waarom is er zo'n intense haat tegen onze samenleving? Ligt die schuld alleen bij hen? Als je continue uitgekotst wordt bij voorbaat en je nergens met je probleem terecht kan ben je een dankbaar doelwit voor radicalisering. Dat kan Islam zijn omdat ze daar van huis uit een band mee hebben.
Radicalisering is niet iets wat alleen onder de moslims speelt. Kijk naar Volkert v/d Graaf en Kim de Gelder. Op hun eigen manier ook compleet ontspoort.

Ik vind dat iedereen zich aan de spelregels moet houden en er sancties moeten staan op het overtreden van de spelregels. Maar voor iedereen dezelfde straf. Simpel, duidelijk en eerlijk.

Welke krant heb je? Dan zal ik je de pagina's noemen.

* Homo's in zelfde straat aangevallen
* Marokkanensteden laks met aanpak problemen

In de krant van vandaag 16 juli 2010

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 19:44

Ik lees gewoon de regionale krant thuis. De Stentor is dat.

Maar het probleem speelt ook veel minder hier in de regio. Waarom zou dat zijn?

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 19:51

Anne_GTI schreef:
Ik lees gewoon de regionale krant thuis. De Stentor is dat.

Maar het probleem speelt ook veel minder hier in de regio. Waarom zou dat zijn?

Omdat de meesten in de grote steden wonen, omdat daar vooral de goedkopere woningen te vinden zijn. Soort zoekt soort, en dat bedoel ik helemaal niet negatief, want dat doen Nederlanders ook als ze in bijv. Amerika, Canada of Australië wonen. Daar heb je ook hele Nederlandse wijken. Dat is mens-eigen. Als je in den vreemde komt, zoek je het liefst landgenoten.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 20:01

Tja, Zwolle is ook maar een dorp met 120.000 inwoners.

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 20:05

Dit is al topic #300...

Volgens mij is het juist andersom.

Er is toch vrijheid van meningsuiting hier in Nederland? Waarom maken de niet-PVV stemmers zich dan zo druk?? Iedereen maakt zijn eigen keuze. Klaar.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 20:07

Anne_GTI schreef:
Tja, Zwolle is ook maar een dorp met 120.000 inwoners.

Als de grote steden vol zijn, trekken ze vanzelf de provincie in. ;-)

MyHorseGirl schreef:
Dit is al topic #300...

Er is toch vrijheid van meningsuiting hier in Nederland? Waarom maken de niet-PVV stemmers zich dan zo druk?? Iedereen maakt zijn eigen keuze. Klaar.

Daar zijn ze dan na topic #300 nog steeds niet blij mee. Dat zouden ze het liefst afschaffen.

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 20:11

MyHorseGirl schreef:
Dit is al topic #300...

Ik, als niet PVV stemmer, maak me niet druk hoor. Maar ik dacht dat dit een discussieforum was en volgens mij geldt die vrijheid van meningsuiting ook als je het ergens niet mee eens bent?

Ieder maakt inderdaad zijn eigen keuze, ik zal ook nooit zeggen dat mijn keuze die van een ander moet zijn, maar daarom kan discussiëren toch nog wel interessant zijn? Ik ben altijd wel benieuwd naar de beweegredenen van anderen en ik kom tijdens zo'n discussie ook een hoop dingen te weten die ik nog niet wist.

Als je er zo over denkt kan je het hele forum wel opdoeken. Er zijn wel meer van die onderwerpen die met enige regelmaat terugkeren, denk aan ijzers-geen ijzers, bit vs. bitloos, schepping vs. evolutie, etc., etc,

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 20:12

janesmith schreef:
MyHorseGirl schreef:
Dit is al topic #300...

Daar zijn ze dan na topic #300 nog steeds niet blij mee. Dat zouden ze het liefst afschaffen.

Sorry maar ik begin me steeds meer aan die mensen te ergeren die een probleem hebben met mensen die op de PVV hebben gestemd.. Mensen, zoek een leven. De PVV-stemmers hier op bokt kunnen ook een topic openen met; 'Waarom voelen de niet-PVV stemmers zich toch zo aangevallen?'

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 20:14

Ptries schreef:
MyHorseGirl schreef:
Dit is al topic #300...

Ik, als niet PVV stemmer, maak me niet druk hoor. Maar ik dacht dat dit een discussieforum was en volgens mij geldt die vrijheid van meningsuiting ook als je het ergens niet mee eens bent?

Ieder maakt inderdaad zijn eigen keuze, ik zal ook nooit zeggen dat mijn keuze die van een ander moet zijn, maar daarom kan discussiëren toch nog wel interessant zijn? Ik ben altijd wel benieuwd naar de beweegredenen van anderen en ik kom tijdens zo'n discussie ook een hoop dingen te weten die ik nog niet wist.

Als je er zo over denkt kan je het hele forum wel opdoeken. Er zijn wel meer van die onderwerpen die met enige regelmaat terugkeren, denk aan ijzers-geen ijzers, bit vs. bitloos, schepping vs. evolutie, etc., etc,

Ik heb bijna het hele topic doorgelezen en het komt op me over alsof de niet-PVV stemmers de PVV stemmers willen 'bekeren' en ook op een bepaalde manier willen vertellen hoe slecht de PVV-stemmers wel niet zijn.. En de PVV-stemmers zich maar verdedigen en hun stem verantwoorden..

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 20:19

Ik heb geen probleem met mensen die op de PVV gestemd hebben hoor. Ik vind dat altijd zo'n rare kijk op dingen. "Je bent het niet met me eens, dus je hebt een probleem met mij." Je kan toch prima met een persoon over een onderwerp van mening verschillen en diegene dan nog steeds hartstikke aardig vinden?

Ik denk niet dat het met bekeren te maken heeft. Je bent het ergens niet mee eens, dus ga je er een discussie over aan, draagt argumenten aan die je eigen mening bekrachtigen.

Als je het zo stelt, zou je andersom ook net zo goed kunnen zeggen dat PVV stemmers de niet PVV stemmers proberen te bekeren.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 20:22

Wederom mooi onder woorden gebracht, Ptries. :)

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 20:35

MyHorseGirl schreef:
Dit is al topic #300...

Naast vrijheid van meningsuiting is er ook godsdienstvrijheid. Dat is hetgeen waar de PVV aan tornt. Daar ben ik fel op tegen en daarom zal ik ook noooooit en te nimmer op ze stemmen.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 20:41

Anne_GTI schreef:
MyHorseGirl schreef:
Dit is al topic #300...

Naast vrijheid van meningsuiting is er ook godsdienstvrijheid. Dat is hetgeen waar de PVV aan tornt. Daar ben ik fel op tegen en daarom zal ik ook noooooit en te nimmer op ze stemmen.

Dat komt omdat de PVV de Islam niet ziet als een godsdienst maar als een ideologie. En daar staan ze niet alleen in. Er zijn diverse religie deskundigen die hetzelfde denken.

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 20:44

janesmith schreef:
Dat komt omdat de PVV de Islam niet ziet als een godsdienst maar als een ideologie. En daar staan ze niet alleen in. Er zijn diverse religie deskundigen die hetzelfde denken.

Waarom is het Christendom dan wel een godsdienst en de Islam niet volgens de PVV?

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 20:47

Ptries schreef:
Ik heb geen probleem met mensen die op de PVV gestemd hebben hoor. Ik vind dat altijd zo'n rare kijk op dingen. "Je bent het niet met me eens, dus je hebt een probleem met mij." Je kan toch prima met een persoon over een onderwerp van mening verschillen en diegene dan nog steeds hartstikke aardig vinden?

Ik denk niet dat het met bekeren te maken heeft. Je bent het ergens niet mee eens, dus ga je er een discussie over aan, draagt argumenten aan die je eigen mening bekrachtigen.

Als je het zo stelt, zou je andersom ook net zo goed kunnen zeggen dat PVV stemmers de niet PVV stemmers proberen te bekeren.

Als je objectief kijkt dan zie je dat voornamelijk de niet PVV stemmers de wel PVV stemmers bekritiseren. Ze zeggen dat ze geen verstand hebben, racist zijn, niet weten waar de PVV voor staat, nazi's zijn en nog veel en veel meer. De PVV'ers zie ik alleen retourneren dat links knuffelt en theedrinkt. Meer lees ik niet.

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 20:52

De grap is nl. dat de profeten die in de Koran genoemd worden dezelfde zijn als in de Bijbel.

Ibrahim=Abraham.

De herkomst van beide geloven zou in Egypte liggen. Ra=Allah=God
Er zijn meer overeenkomsten dan verschillen tussen beide geloven.

Maakt mij overigens niet uit, iedereen is vrij om te geloven wat hij wil. Extremisten zijn altijd eng, uit welke hoek ze ook komen.

Ik moest er ook niet aan denken dat een SGP de baas zou zijn hier in Nederland. Zou schreeuwend gek worden achter het aanrecht.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 20:55

Anne_GTI schreef:
janesmith schreef:

Waarom is het Christendom dan wel een godsdienst en de Islam niet volgens de PVV?

Een rechtbank in BURTON UPON TRENT (Engeland) heeft in mei een uitspraak gedaan waarbij ze de Islam niet als religie bestempelde, maar als politieke ideologie.

Bron

PS, dit is niet mijn persoonlijke mening want ik ben niet genoeg op de hoogte van de materie wat een religie een religie maakt.
Is bijvoorbeeld de Scientology Church een religie?

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 21:01

Da's Islamisme, dat moet je niet verwarren met de godsdienst Islam.

Ik snap ook niet dat de PVV dit gelijksteld aan elkaar. Erg kortzichtig. Getuigd niet van enig inzicht in geloofsbeleving van mensen.

Juist de vrijheid van godsdienst is de hoofdreden waarom Nederland ooit ontstaan is!

(Willem van Oranje versus Filips van Spanje. Beeldenstorm, watergeuzen, Hertog van Alva etc.)
Laatst bijgewerkt door Anne_GTI op 16-07-10 21:09, in het totaal 1 keer bewerkt

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 21:03

Anne_GTI schreef:

Wat is het verschil?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 21:03

Ptries schreef:

Ik ben het helemaal met je eens hoor, ik vind het leuk en vooral leerzaam om te discussiëren, maar je hebt gelijk.
We moeten maar gewoon gaan theedrinken en elkaar knuffelen de hele dag _O- dat gezeur ook pffff :))

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 21:10

janesmith schreef:
Ptries schreef:

Als je objectief kijkt dan zie je dat voornamelijk de niet PVV stemmers de wel PVV stemmers bekritiseren. Ze zeggen dat ze geen verstand hebben, racist zijn, niet weten waar de PVV voor staat, nazi's zijn en nog veel en veel meer. De PVV'ers zie ik alleen retourneren dat links knuffelt en theedrinkt. Meer lees ik niet.

Ik ben eens terug gaan lezen en ben nog steeds van mening dat het redelijk gelijk op gaat. Nu weet ik natuurlijk niet wat er ondertussen allemaal verwijderd is :)

Nicolletje, lijkt me een goed plan. Als 't ook een kopje koffie mag zijn doe ik graag mee ;)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 21:12

Anne_GTI schreef:

Je kan pas begrijpen waar Wilders tegen vecht als je begrijpt wie zijn vijand is, als je begrijpt wat ik bedoel.

Maar de meeste mensen willen dat niet weten. Ik wil er ook niet teveel over nadenken maar begrijp wel wat hij bedoelt.

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 21:12

janesmith schreef:
Anne_GTI schreef:

Wat is het verschil?

Godsdienst en politiek aan elkaar verbinden. De Nederlandse wet is gebaseerd op de Trias Politica.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 21:13

Ptries schreef:
Nicolletje, lijkt me een goed plan. Als 't ook een kopje koffie mag zijn doe ik graag mee ;)

Kijkt u eens, alstublieft

Afbeelding

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 21:14

Geheel off-topic: Die trias politica geldt hier thuis niet want daar ben ik de wetgevende en uitvoerende macht ineen.

Kinderen moeten naar bed en daarna lust ik ook wel koffie. :D