Rebeccatjuh schreef:Als je rechts stemt ben je een rascist,een egoist of gewoonweg dom en lageropgeleid.
En dit bewijst maar weer dat je dit topic niet serieus gelezen hebt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
janesmith schreef:Ik ben het voor een heel groot deel met je eens. Je schets vrij accuraat wat de situatie was en hoe die zo geworden is. Je vergeet alleen te vertellen dat als de PVV er niet geweest was, de politiek nog steeds niet wakker geworden was. Voor de PVV was niemand van plan om in te grijpen. Ze waren allemaal overdreven zachtaardig en zogenaamd correct. Er was een Wilders nodig om de ogen te openen van velen en de vinger echt op de wond te leggen. Het is inderdaad niet eerlijk dat de goeden onder de kwaden moeten lijden, maar dat is normaal in onze maatschappij. Vanwege het wangedrag van enkele hooligans, mogen 5 jaar lang geen supporters van Amsterdam en Rotterdam bij elkaar in de stadions komen. Alle AOW'ers mogen bezocht worden door de AOW gestapo, omdat enkelen sjoemelen met de AOW. Onze maatschappij zit vol met deze voorbeelden, waarom zou het nu ineens niet mogen bij allochtonen, en voor de rest wordt alles gewoon toegestaan? Dat begrijp ik niet. Meten met twee maten is het grootste kwaad in onze maatschappij. Dat geldt beide kanten op, maar de autochtoon heeft heel vaak het gevoel dat de allochtoon bevoordeeld wordt. Zelfs al is het niet zo, dan nog zou de politiek veel beter zijn best moeten doen om dat gevoel te doen verdwijnen. Maar ze wakkeren het eerder aan dan dat ze het proberen te doven.
Electra63 schreef:Dat heb ik zien gebeuren, maar daar doe ik bewust niet aan mee. Dat gaat mij te ver. Dat vind ik persoonlijk worden en daar bemoei ik me niet mee. Ik zag dat het ook niet lang duurde voor het topic op slot ging.Nou ik ben geen mietje, mij wordt irl vaak verweten dat ik te assertief ben. Dus mij persoonlijk maakt het niet uit.
Wel vind ik het soms onnodig kwetsend voor anderen. Zoals gisteren bijv. (niet door jou) dat Jameskatje dan wordt aangevallen op haar profielfoto met hoofddoek.
Electra63 schreef:Wel ben ik met Shadow eens, dat je soms niet naar oplossingen zoekt, maar het leuk vindt als de PVV gaat rellen.
Misschien is het niet zo, maar zo komt het wel eens over. En die indruk wekt dus de PVV bij mij ook.
Zoek naar oplossingen die wel kunnen, en ga geen one-liners roepen die niet waargemaakt kunnen worden.
Daar heb je niet zoveel aan.
Ondertussen is er nog steeds geen kabinet, is het nu vakantietijd, dus voor er weer eens echt maatregelen worden genomen door welk kabinet dan ook, dan is het herfst of misschien wel winter.
Rebeccatjuh schreef:Heino schreef:Je hebt wel heel erg veel moeite om je posts zonder persoonlijke aanvallen en andere onzin te houden hè?!
Draagt echt heel goed bij aan een fatsoenlijke discussie, dit soort opmerkingen.
En nu, ga je definitief op de zwarte lijst, doooeeei!
Misschien dat het dan nog wat wordt met dit topic
De pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet....
Volgens mij begin jij toch echt met een opmerking dat veel leden niet graag met JS discussieren... Ook niet erg aardig en een persoonlijke aanval.
Rebeccatjuh schreef:FaberSmid schreef:Ieder heeft zijn rechten, maar niet ten koste van anderen en heeft ook zijn plichten.
Denk dat iedereen dat als uitgangspunt heeft, maar de een wil dat over rechts bereiken en de ander over links.
Rebeccatjuh schreef:Electra63 schreef:Draag je nog bij in dit topic Rebeccatjuh? Of kom je alleen Janesmith even te hulp?
Ik draag net zoveel bij als degene die opmerkte dat velen JS een vervelende discussiepartner vinden.
Ga je aan diegene ook vragen of ze nog wat bijdroeg of alleen wilde katten?
Electra63 schreef:Die minachting daar kan ik mij in vinden.
Maar eerder in dit topic ging het over dat er 1,5 miljoen PVV-stemmers zijn, en die moeten gehoord worden.
Maar er zijn meer PvdA-stemmers, dus die moeten ook gehoord worden.
Als er echt naar de democratie gekeken zou worden, dan zou het VVD, PvdA en PVV samen moeten zijn, grootste meerderheid.
Maar dat is om meerdere redenen niet mogelijk.
Door de versnippering van het stemmen, is een breed gedragen kabinet niet mogelijk, worden de problemen dus niet opgelost en schieten wij (burgers en bedrijfsleven) er niets mee op.
Rebeccatjuh schreef:Electra63 schreef:Volgens mij discussiert Heino altijd mee in deze politieke topics.
Electra63 schreef:Ik kan inderdaad wel voor mezelf opkomen, maar met steun is het toch een stuk makkelijker, en zeker zo eerlijk.Draag je nog bij in dit topic Rebeccatjuh? Of kom je alleen Janesmith even te hulp?
Volgens mij kan Janesmith prima voor zichzelf opkomen.
Electra63 schreef:Nee, en dat zou niemand moeten vinden voordat de rechter uitspraak heeft gedaan, daar Wilders in 2008 ook al vrijgesproken is. Pas bij een veroordeling kan men spreken over discriminatie. Zegt men het na een vrijspraak dan is het laster.Maar Janesmith, nu je net toch zei, dat je voornamelijk PVV stemt voor het Islam-beleid, vind je dat dan niet discriminerend?
Electra63 schreef:En ik wacht nog op antwoord op mijn vragen:
- welke 50% van de allochtonen moet er uit ?
Electra63 schreef:- En wie bepaalt dat?
Electra63 schreef:- En op welke gronden wordt dat bepaald?
Electra63 schreef:- En ............ is dat mogelijk?
Electra63 schreef:- Immigratiestop? Ook voor politieke vluchtelingen?
Electra63 schreef:Ja, toevallig kan ik dat wel op mijn werk. Als ik dat maar goed onderbouw.
En een hoop mensen hebben juist PvdA gestemd omdat zij de PVV uitsloten om mee samen te regeren.
Maar nu draaien wij het om: zou Wilders met Cohen willen regeren? Ik denk het niet.
Rebeccatjuh schreef:Electra63 schreef:Waar meet ik met twee maten?
Heino mag het wel, omdat ze hier vaak komt en ik mag het blijkbaar niet.
Maakt niet uit hoor.. maar hebben we het weer over die pot en die ketel.
Electra63 schreef:Daar gaat het mij niet om.
Heino draagt bij met discussies en jij komt ineens binnenvallen om te zeggen dat je het met Janesmith eens bent.
Dan vraag ik je: draag je verder nog iets bij????????
Het is nl. een discussietopic over politiek, dus alleen roepen dat je het met iemand eens bent, is een beetje nutteloos.
Electra63 schreef:Kijk, dit vind ik nou geen antwoorden, Janesmith.
- Islam is geloof, iemand daarop uitsluiten is discrimatie op geloof.
- En wie is allochtoon? 1e, 2e, 3e generatie? Kinderen uit gemengde huwelijken? Nederlandse
nationaliteit, maar wel van buitenlandse afkomst?
- Waar is de grens bij criminaliteit? Vuurwerk afsteken als je 12 bent, levert je nl. al bureau Halt op.
- De staat? Ik neem aan de Tweede Kamer? Geen meerderheid voor of anders na verkiezingen, andere
kamerverdeling, andere standpunten.