wat nu als wilders wint?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 09:12

ook ik kom even binnevallen in dit topic.
ook ik heb gestemd op de pvv ,en ben erg blij dat ze het zo goed hebben gedaan!!.
ik had wel verwacht dat de vvd de pvv als gesprekspartner zie,en ik denk ook dat wilders best wat water bij de wijn gaat doen hij wil immers meedoen!

take_one

Re: wat nu als wilders wint?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 09:15

Het zal wel weer afwachten worden, maar denk dat Rutte toch voor pvv kiest aan z'n gezicht te zien.
Cohen is denk ik niet sterk genoeg. vdd en pvv is een mooie samenstelling. :D

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 09:16

Ik sta er niet van te kijken als we binnen een jaar weer moeten stemmen. Ik kán niet geloven dat Wilders ook alles mag doen wat hij wilt doen. Dat gaat de rest toch wel tegenhouden.

Alleen de uitspraak gisteravond van de PVV al: We gaan er radicaal met de bezem doorheen.

Hoe mensen daar op kunnen stemmen, geen idee.. Wat een gedachtengang.. Past elk geval totaal niet bij mij.

neres

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 09:17

Ik heb ook in de zorg gewerkt en ik werk nu aan de andere kant.
Dus ik weet precies wat er in de zorg gebeurt.
En ja het is huilen met de pet op in de zorg!
Maar ik geef aan dat je hiervoor het CIZ of gemeentes niet op aan kan kijken. Ze moeten het geld wat er is verdelen.
En verdelen onder de mensen die het het hardste nodig hebben.
Dat wij in een verzorgingsstaat leven wil niet zeggen dat alles maar kan.

En @ wouter zie je dat ergens staan? Makkelijk om meteen mijn woorden te verdraaien.

Wie hard studeert en een goede baan heeft mag goed verdienen! Maar het kan ook over de top zijn!
En dat geld niet alleen voor de zorg.

fiona1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 09:18

DDW1190 schreef:
phormicola schreef:
daar heb ik dus geen moeite mee :) Ze zijun gewoon net als Nederlandsers: aardig.
De Nederlandse bevolking krimpt door ons gebrek aan nieuwe kindertjes, zal nog lachen worden als we het alleen moeten doen... want in tegen stelling tot sommige anderen, zie ik allochtonen met eigen bedrijven, banen, keihardwerkend voor hun familie. Die trekken echt geen uitkering hoor :n
Daarbij zit mijn man midden in z'n immigratie proces (Amerikaan) en ik heb het nare gevoel dat eerst de Moslims aan de beurt zijn en daarna ook andere immigranten...Voor mezelf kan ik dus al onmogelijk voor PVV stemmen, afgezien van m'n meer idealistische redenen.

wel raar he, dat ze alleen een computer bedrijfje hebben en in de duurste kleding lopen en de duurste auto's onder hun kont hebben zitten..

Dit is ook het eeste wat bij mij opkwam DDW1190, wij hebben ook een eigenbedrijf, wij nemen bewust mensen indienst via de gemeente die als "kansloos"bestempeld worden. En dat hebben we het niet breed. Wel krijg je de opmerking als je recht stem "je hebt het toch goed" Ja mag het als je van 6:30 uur tot 23:00 uur werkt!

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 09:18

DDW1190 schreef:
phormicola schreef:
daar heb ik dus geen moeite mee :) Ze zijun gewoon net als Nederlandsers: aardig.
De Nederlandse bevolking krimpt door ons gebrek aan nieuwe kindertjes, zal nog lachen worden als we het alleen moeten doen... want in tegen stelling tot sommige anderen, zie ik allochtonen met eigen bedrijven, banen, keihardwerkend voor hun familie. Die trekken echt geen uitkering hoor :n
Daarbij zit mijn man midden in z'n immigratie proces (Amerikaan) en ik heb het nare gevoel dat eerst de Moslims aan de beurt zijn en daarna ook andere immigranten...Voor mezelf kan ik dus al onmogelijk voor PVV stemmen, afgezien van m'n meer idealistische redenen.

wel raar he, dat ze alleen een computer bedrijfje hebben en in de duurste kleding lopen en de duurste auto's onder hun kont hebben zitten..

Ze hebben niet allemaal de duurste kleding en de duurste auto's ;)

Het baart mij echt zorgen dat de PVV zo groot is geworden...
Ik ben heel erg benieuwd wat er nu met NL gaat gebeuren en wat dit voor gevolgen heeft.
Gaan we echt de koran WEL verbieden de bijbel NIET?
Waarom hoofddoekjes WEL en kruisjes/keppeltjes NIET?
Dit zijn idd maar een paar dingen die Wilders roept, maar wat nou als die het echt door gaat voeren. Hopelijk lukt het niet maar goed.. Alles wat hij denkt en doet staat in verband met de moslims. Kortom ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren. Ik zal er niet van verbaasd staan als we net als de VS een paar aanslagen kunnen verwachten...

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 09:19

Ik hoop op een coalitie van vvd, pvda, d66 en gl. 82 zetels dan,

anders wordt het vvd, pvv en cda. Maar dat zal nooit lang stand houden.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 09:20

Natuurlijk gaat de koran etc niet verboden worden.. Ookal heeft PVV veel stemmers, betekend niet dat ze dan maar alles voor het zeggen hebben hé ;)

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 09:21

Nee Nessah dit verwacht ik ook niet... maar wat nou als ;)
En het zou mijn idd ook niet verbazen als we over een jaar weer moeten stemmen... Zou ik ook niet zo erg vinden, misschien is dan duidelijk dat PVV er niks van bakt :=

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 09:22

Nee hoor, geen als. Er moet een meerderheid zijn die er dan voor is.. VVD zal daar nooit voor stemmen en linkse partijen al helemaal niet. Dus dat soort extreme dingen krijgt hij er helemaal niet door..

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 09:22

Karl66 schreef:
Met 24 stemmen heb je misschien afgedwongen dat andere partijen niet zomaar om je heen kunnen. Maar ik zie die ruk naar rechts niet zo. Het CDA in het midden is 20 zetels kwijtgeraakt. De VVD, PVV en de SGP hebben samen 57 zetels aan de rechterkant en de PvdA, SP, D66, Groen Links, PvdD en CU hebben 72 zetels aan de linkerkant.

Je kan dus zonder problemen zeggen dat het grootste deel van Nederland voor een linkse oplossing van de problemen heeft gekozen en dan past de PVV niet echt in de regering.

D66 links? Naar mijn weten zitten de sociaal-liberalen nog altijd in het midden. CU lijkt mij ook verre van links, die positioneren zichzelf overigens ook het liefst in het midden.
Laatst bijgewerkt door Karin op 10-06-10 09:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 09:23

Of misschien juist niet. ;)

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 09:23

Somebitch schreef:
Of misschien juist niet. ;)

Ik snap je niet? Was dat op mijn reactie?

Rebeccatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 09:24

Karin schreef:
Karl66 schreef:
Met 24 stemmen heb je misschien afgedwongen dat andere partijen niet zomaar om je heen kunnen. Maar ik zie die ruk naar rechts niet zo. Het CDA in het midden is 20 zetels kwijtgeraakt. De VVD, PVV en de SGP hebben samen 57 zetels aan de rechterkant en de PvdA, SP, D66, Groen Links, PvdD en CU hebben 72 zetels aan de linkerkant.

Je kan dus zonder problemen zeggen dat het grootste deel van Nederland voor een linkse oplossing van de problemen heeft gekozen en dan past de PVV niet echt in de regering.

D66 links? Naar mijn weten zitten de sociaal-liberalen nog altijd in het midden. CU lijkt mij ook verre van links, die positioneren zichzelf overigens ook het liefst in het midden.

Ik ben blij dat de verslaggevers en de rest van Nederland het in ieder geval wel ziet. :)
Nu niet alleen herkennen dat er een ruk naar rechts is, maar er iets mee doen.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 09:24

Sorry jullie waren sneller dan mij. :') Het ging erover dat we over een jaar weer moeten stemmen. Niemand kan in de toekomst kijken dus laten we het maar over ons heen komen en kijken waar het schip strand. ;)

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 09:26

@Somebitch: Oh zo, ja het was maar een gedachte van me.. Geen feit natuurlijk :) Maar het zal me echt niet verbazen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 09:26

Rebeccatjuh schreef:
Ik ben blij dat de verslaggevers en de rest van Nederland het in ieder geval wel ziet. :)

Goh, dan heb ik dus links gestemd. Nooit van mezelf verwacht. :)

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 09:27

Jullie zitten nu al allemaal zo zinloos te praten, wacht toch even af joh.
Wilders was anders wel de enige die laatst in het NOS debat zat, dat zegt al weer genoeg over de anderen. :=

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 09:27

Zinloos praten? We delen onze meningen? Een discussie/gesprek is toch niet zinloos?

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 09:28

take_one schreef:
Het zal wel weer afwachten worden, maar denk dat Rutte toch voor pvv kiest aan z'n gezicht te zien.
Cohen is denk ik niet sterk genoeg. vdd en pvv is een mooie samenstelling. :D

Gelukkig is dit geen optie, als het geheel rechts zou moeten worden moet er een 3e partij bij, dit zou dan CDA moeten zijn, maar dit is zeer onwaarschijnlijk..
(gelukkig) ik schat misschien toch in dat het Paars (plus) gaat worden.. moet haast wel.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 09:28

take_one schreef:
Wilders was anders wel de enige die laatst in het NOS debat zat, dat zegt al weer genoeg over de anderen. :=

Ik snap het wel hoor, de VVD en PvdA wachtten toch liever op de uitslag dan oeverloos lüllen over een uitslag terwijl die nog niet eens definitief is. :Y)

Sven002

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 09:29

phormicola schreef:
Ik ben ook voor eerlijke verdelingen :j Niet iedereen heeft het even gemakkelijk en we zijn het dierlijke Survival of the Fittest allang voorbij gestreefd gelukkig. Meer menselijk, minder dierlijk, wat mij betreft.

Als er geen verschil is tussen rijk en arm, is dat ook niet bevordelijk voor de economie.
Ik ben geen pvv stemmer maar ik ben het er wel mee eens dat ondernemers, hoog opgeleide meer mogen verdienen zonder meer dan de helft in te leveren. Overigens zit daar wel een verschil in met de topbonus van enkele functionarissen.
Dat mensen met die een uitkering hebben meer achter de broek wordt aangezeten (los van de mensen die door lichamelijk/geestelijk letsel erin zitten)

Ik denk dat er door de kiezers een duidelijk signaal naar buiten is gekomen, en dat daar iets aan moet worden gedaan!
Laatst bijgewerkt door Sven002 op 10-06-10 09:31, in het totaal 1 keer bewerkt

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 09:31

take_one schreef:

Hoe vaak zat Wilders er NIET? vaker dan dat de rest er niet was ;)

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 09:36

wat een uitslag zeg... gekken lopen overal rond, dus dat de pvv bestaat, het zij zo. Maar dat er anderhalf miljoen mensen de achter het gedachtengoed van meneer wilders staan vind ik op zijn zachtst gezegd verontrustend.
Daarnaast heb ik me enorm gestoord aan de campagne. Rutte heeft constant de boel bij elkaar gelogen, wil verreweg het meeste bezuinigen maar de rijken mogen er bij hem zeker niet op achteruit gaan en hij wil veel investeren in bijv. defensie. Tegelijkertijd beweerde hij in de debatten dat de armeren in onze samenleving er niet op achteruit zouden gaan, dat slaat toch helemaal nergens op! Die gaan er bij hem wel degelijk op achteruit, dat zie je als je zijn partijprogramma leest. Maarja, niet iedereen heeft zin om zich daar zo in te verdiepen dus er zijn een hoop mensen die hun mening baseren enkel op wat ze in zo'n debat hebben gehoord. Aan de andere kant zou je mogen verwachten dat mensen wel een simpel rekensommetje kunnen maken en dat het dus onmogelijk is dat iedereen erop vooruit zou gaan bij de vvd maar ze wel vele miljarden kunnen bezuinigen.
Ik neem nu Rutte als voorbeeld, maar ik vind het nog erger hoe Wilders zijn kiezers bedriegt. Hij is een manipulatieve hypocriete leugenaar die stemmen verwerft op de meest onhumane manier en ik heb medelijden met de mensen die er in trappen.
Sorry, het is absoluut niet mijn bedoeling om mensen hiermee te kwetsen, maar ik vind het echt verontrustend wat er nu gebeurt in Nederland. Ik ben blij dat ik hier in september niet meer woon, want om heel eerlijk te zijn kan ik me hier niet meer prettig voelen als de vvd en pvv gaan regeren, en zeker niet wetende hoe een hoop mensen hier dus denken (of eigenlijk niet denken....).
Goed, gelukkig is het nog niet zeker wie de coalitie gaan vormen, maar ik vind dat als er naar de stem van de kiezer wordt geluisterd het onmogelijk is dat de pvv gaat meeregeren omdat zij dan wel veel stemmen mogen hebben, maar het overgrote deel dat niet voor ze heeft gekozen er ook echt tegen is. Daarnaast heeft het niks met vriendjespolitiek te maken dat veel partijen de pvv uitsluiten. Elke partij vertegenwoordigt een groep van de bevolking en ik geloof dan ook dat een partij die de pvv uitsluit een groep mensen vertegenwoordigt die het daar mee eens zijn. Voor de verkiezingen was namelijk al bekend dat veel partijen niet met de pvv zouden willen regeren. Het is daarnaast ook volstrekt nutteloos om partijen die denkbeelden hebben die pal tegenover elkaar staan samen te laten regeren.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 09:40

Tsja zo zie jij dat natuurlijk.

Ik ben blij met de uitslag en hoop dat het VVD, CDA en PVV wordt, dat die er samen uit kunnen komen.

Moet er neit aan denken dat het PVDA, D66 en Groen Links wordt