heb jij al gestemd? met poll

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

heb jij al gestemd?

CDA
42 (3%)
Christen Unie
20 (1%)
D66
65 (6%)
GroenLinks
81 (7%)
PvdA
108 (10%)
Partij voor de Dieren
47 (4%)
PVV
290 (26%)
SGP
3 (0%)
SP
130 (12%)
Trots op Nederland
10 (0%)
VVD
193 (17%)
Nieuw Nederland
Geen stemmen
Partij voor Mens en Spirit
4 (0%)
Heel Nederland
1 (0%)
Partij één
Geen stemmen
Lijst 17
6 (0%)
Piratenpartij
4 (0%)
niet gestemd
61 (5%)
blanco
15 (1%)

Totaal aantal stemmen: 1080

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 14:34

CtjeLief schreef:
PVV stemmers gedogen discriminatie, en daar heb ik moeite mee..

Waar zie jij de discriminatie?
Wij schoppen de holandse criminelen toch ook niet naar turkije dan krijgen we ze ook weer terug dus waarom moeten we die van hun wel aannemen?
Ik heb niks tegen buitenlanders hoor maar als ze in nederland willen wonen zullen ze net als wij moeten worden gewoon gaan werken, buiten het crimineele circuit blijven en onze norme en waarde overnemen inplaats van in hun eigen cultuur/geloof te blijven hangen.
Als ze zich gewoon aanpassen zijn ze welkom hoor geen probleem.
Willen ze dat niet dan zijn ze niet welkom en moeten ze wat mij betreft terug.
Als je emigreert weet je dat er in dat land andere norme en waarde zijn dus dan moet je niet achteraf zeiken dat dat zo is.
Ik weiger moslim te worden dus verhuis niet naar een moslim land als zij nou ook zo zouden denken alleen naar een land gaan als je je wilt aanpassen zie ik geen probleem
Laatst bijgewerkt door Moontje1991 op 10-06-10 14:39, in het totaal 2 keer bewerkt

CtjeLief

Re: heb jij al gestemd? met poll

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 14:36

als straffen gelijk opgaan is er geen sprake van discriminatie.. in de ideale wereld van Wilders gaat dit helaas niet op. Bovendien zijn termen als kopvoddentax, verscheuren Koran , en de film Fitna duidelijk voorbeelden van discriminatie ;) Ik zie dus genoeg discriminatie..

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 14:37

CtjeLief schreef:
als straffen gelijk opgaan is er geen sprake van discriminatie.. in de ideale wereld van Wilders gaat dit helaas niet op. Bovendien zijn termen als kopvoddentax, verscheuren Koran , en de film Fitna duidelijk voorbeelden van discriminatie ;) Ik zie dus genoeg discriminatie..

Ik heb me bericht even aangepast

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 14:38

Moontje1991 schreef:
Ik zie niet waar jij discriminatie ziet.

Krijg het partijprogramma van de PVV even niet geladen, maar een immigratiestop voor enkel niet-westerse allochtonen, noem jij gelijke behandeling?

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 14:38

dan nog gaat mijn post nog steeds op
:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 14:41

Als je bij het straffen van mensen onderscheid maakt in ras of land van herkomst, dan is dat toch discriminatie of zelfs racisme? Nederlandse criminelen moeten ongeacht hun afkomst gestraft worden op dezelfde wijze naar dezelfde normen, en niet omdat ze ergens anders geboren zijn (maar nu in NL wonen en een geldige verblijfsvergunning hebben bijv.), weer terug naar dat land worden gestuurd. Zodra je dat doet maak je onderscheid op basis van ras/kleur/geboorteland en dat is discriminatie bij mijn weten.

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 14:41

CtjeLief schreef:

Nee dat vindt ik geen discriminatie want dat hoort niet thuis in de nederlandse cultuur.
Ze mogen van mij hun eigen cultuur hebben maar wel in hun eigen land en niet hier.
Als ze hier willen wonen dienen ze zich ook aan te passen.
Als ik naar turkije zou willen verhuizen zou ik mij ook aanpassen maar ik wil me niet aanpassen aan hun cultuur dus verhuis ook niet als hun dat ook zouden doen of in hun eigen land blijven met hun eigen cultuur of hierheen met onze cultuur is er toch geen enkel probleem meer?

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 14:42

Klopt Wildwings...

Net zoals vrouwen met hoofddoek belasting laten betalen: discriminatie op grond van geloof
Fitna: ook discriminatie

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 14:43

Moontje, dat kun je geen discriminatie VINDEN, maar dat IS het wel :) Onderscheid op grond van geloofsovertuiging... Ook al ben jij het er niet mee eens.. In NL hebben we vrijheid van geloofsovertuiging en mag je een hoofddoek dus niet verbieden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 14:44

Moontje1991 schreef:
Nee dat vindt ik geen discriminatie want dat hoort niet thuis in de nederlandse cultuur.
Ze mogen van mij hun eigen cultuur hebben maar wel in hun eigen land en niet hier.
Als ze hier willen wonen dienen ze zich ook aan te passen.
Als ik naar turkije zou willen verhuizen zou ik mij ook aanpassen maar ik wil me niet aanpassen aan hun cultuur dus verhuis ook niet als hun dat ook zouden doen of in hun eigen land blijven met hun eigen cultuur of hierheen met onze cultuur is er toch geen enkel probleem meer?

Wildwings schreef:
Ik vind het toch iets kort gezegd dat je je eigen cultuur volledig moet laten varen. Natuurlijk moet je je ook zeker tot op een zekere hoogte aanpassen aan de cultuur van het land waarin je woont, daar ben ik het volledig mee eens. Maar meerdere culturen (en geloven ;) ) in 1 land moeten zeker kunnen naar mijn idee. En daarbij is 'cultuur' voor iedereen iets anders.. wat is de NL cultuur??? Haringhappen, klompendansen, tulpenvelden bekijken met molens op de achtergrond, Goudse kaas op je brood en zondag naar de kerk???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 14:45

Überhaupt die term kopvoddentax... :n

Daarmee suggereert hij dus dat een Moslima gelijk staat aan een dier (kop) en nog vies is ook (vod).

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 14:45

Hehe, de sfeer was net zo lekker hier :Z

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 14:47

8nnemiek schreef:
Hehe, de sfeer was net zo lekker hier :Z

Tja, als men feiten gaat ontkennen kan ik me voorstellen dat mensen daar geïrriteerd van raken.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 14:48

En waar is het recht op vrijheid van geloof gebleven..? Is dat minder belangrijk dan vrijheid van meningsuiting?? Ik vind van niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 14:48

Amen Lante!

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 14:49

CtjeLief schreef:
Moontje, dat kun je geen discriminatie VINDEN, maar dat IS het wel :) Onderscheid op grond van geloofsovertuiging... Ook al ben jij het er niet mee eens.. In NL hebben we vrijheid van geloofsovertuiging en mag je een hoofddoek dus niet verbieden..

Tja dan VINDT ik dus dat dat moet worden aangepast ze kunnen zich aanpassen aan als nog zelf een geloof kiezen er zijn meerdere geloven die redelijk gelijk staan aan elkaar en wel geschikt zijn voor nederland.
Wat dat je van christen en protestant dat bijt elkaar niet kunnen ze toch nog zelf kiezen maar de islam hoort daar in mijn ogen niet bij dat is een heel ander geloof.

Ik ontkent niet dat dat volgens nederland discriminatie is hoor ik vindt alleen dat dat aangepast moet worden omdat ik het geen discriminatie vindt bij mensen die zich niet aanpassen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 14:50

Ja! Laten we de grondwet aanpassen! Dát is een goed idee!!! :j

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 14:52

Islam past prima in Nederland hoor.. Net als ieder ander geloof.. Mensen laten overstappen naar een ander geloof? Oef dat klinkt wel eng, lijkt me heel akelig als je in Nederland niet meer mag zijn wie je bent.. Dan krijgen we praktijken zoals in sommige andere landen.. Nee hoor geef mij het vrije Nederland maar, vind ik veel mooier en vredelievender!

Moontje1991

Rock schreef:

Nou ik vindt eigenlijk van wel ja.
Als iets faalt moet je dat oplossen en dat lijkt mij in dit geval het aanpassen van de grondwet.

(maar ik ga lekker boodschapjes doen babbelen jullie maar lekker verder over of we niet allemaal moslim moeten worden en turks moeten gaan leren)

Lante

Moontje1991: Vind is zonder 'T' in jouw zin.

Iedereen is hier vrij om te geloven wat hij wil. Dit recht is sterk verbonden aan het recht op vrije meningsuiting. Je kunt niemand opleggen wat hij moet geloven, wantd an belet je mensen om zelf na te denken en daar krijg je een hele nare wereld van. Volgens mij moet jij je ook iets meer verdiepen in de verschillende geloven in Nederland voor je hier met je kennis (of het gebrek daaraan) gaat strooien, want die uitspraak die je doet is behoorlijk ongenuanceerd. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 14:53

Het Islamitische en Christelijke geloof hoeven elkaar ook helemaal niet te bijten. Het zijn de extremisten die het verpesten voor de gehele groep, en die heb je in ieder geloof.... Jehova's en Christelijk zeker weten ook flink wat..

Moontje, aangezien je zelf zoveel nadruk legt op het 'aanpassen aan de Nederlanse cultuur' zou ik je willen verzoeken in fatsoenlijk ABN te typen, dat zou mij (als Nederlander) wel helpen bij het begrijpen van je teksten...

Anoniem

Ctje, helemaal met jou eens!

@ Moontje: Turks? :') En hoe faalt die grondwet volgens jou dan?

Moontje1991

CtjeLief schreef:
Islam past prima in Nederland hoor.. Net als ieder ander geloof.. Mensen laten overstappen naar een ander geloof? Oef dat klinkt wel eng, lijkt me heel akelig als je in Nederland niet meer mag zijn wie je bent.. Dan krijgen we praktijken zoals in sommige andere landen.. Nee hoor geef mij het vrije Nederland maar, vind ik veel mooier en vredelievender!

Mensen kiezen er toch zelf voor hier te komen?
Er is niemand verplicht hier te komen hoor.
Als jou schoonouders tegen korte rokjes zijn dan kies je toch ook of niet op bezoek gaan of je aanpassen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 14:55

Moontje1991 schreef:
babbelen jullie maar lekker verder over of we niet allemaal moslim moeten worden en turks moeten gaan leren)

Misschien kan je even quoten wie dat precies waar zegt? Of misschien wil je even antwoord geven op mijn eerder gestelde vragen over wat de Nederlanse cultuur volgens jou precies inhoudt? Of misschien kan je nog een verder ingaan op andermans argumenten met inhoudelijke en onderbouwde standpunten?

Even tussendoor.. heeft iemand gister de 'statjes' bekeken over de PVV-stemmers? Was best nog wel verhelderend ;)

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 14:56

Moontje1991 schreef:
Rock schreef:

Nou ik vindt eigenlijk van wel ja.
Als iets faalt moet je dat oplossen en dat lijkt mij in dit geval het aanpassen van de grondwet.

(maar ik ga lekker boodschapjes doen babbelen jullie maar lekker verder over of we niet allemaal moslim moeten worden en turks moeten gaan leren)

Sorry maar je laatste opmerking slaat kant nog wal.. geeft een zeker niveau aan imo.