Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Heino schreef:Mindim schreef:Waarom is dat dan ongelijke behandeling?
Jij vindt een bepaalde groep harder straffen dan een andere groep een gelijke behandeling?
Mindim schreef:Wat is het harder straffen dan volgens jou? Je kan mijn post toch lezen en zien wat ik er van vind? En daar haal jij uit dat ik vind dat de ene groep harder gestraft wordt dan de ander?
Heino schreef:Mindim schreef:Wat is het harder straffen dan volgens jou? Je kan mijn post toch lezen en zien wat ik er van vind? En daar haal jij uit dat ik vind dat de ene groep harder gestraft wordt dan de ander?
Ik vind dat je iemand anders straft wanneer je diegene het land uit schopt dan wanneer diegene een gevangenisstraf in Nederland laat uitzitten. Of het harder is, hm, weet ik niet. Maar sowieso niet gelijkwaardig.
Mindim schreef:die met de dubbele nationaliteit kan wanneer hij in nederland geboren is, hier toch gewoon brommen. Wat is niet gelijkwaardig?
Brainless schreef:Nederlanders willen graag dat andere zich aanpassen (terecht natuurlijk).
Maar de "ongeschreven regels" van de ene wijk verschilt soms al met de andere wijk.
Wij gaan verhuizen naar Friesland het is niet van de lucht: Daar ga je nooooit tussen passen.... die mensen accepteren jullie nooit.
Of als niet wetende mensen in een "christelijke" wijk gaan wonen en op zondag gaan klussen of hun auto gaan wassen. Dan hoor je ook: jeeh wat zijn die onaangepast. Zonder die mensen wat te zeggen liggen ze er al uit, want ja ze passen zich niet aan.
Maar het is fijn om mensen eerst de kans te geven zich aan te passen en ook aan te geven wat de ongeschreven regels in een bepaalde wijk/dorp zijn.
Mensen worden gelijk uitgemaakt als "onaangepast zooitje".
Nederlanders hebben de neiging niet te zeggen als ze zich irriteren aan een ander (bv hun buren), de ander moet het maar ruiken dat ze iets doen wat niet geliefd is onder het mom van: jeeh dat begrijpen ze zelf toch ook wel....

rainbow8 schreef:Dus degene die in Nederland willen en komen wonen........... moeten gewoon onze taal leren! Ik heb mensen gekend die hier al 30 jaar zijn en nog spreken ze geen Nederlands, sorry hoor dan hoor je hier ook niet thuis! En met een dubbel paspoort ben ik er in sommige gevallen wel voor om het Nederlands paspoort af te pakken. Ik geloof dat die ene advocaat die weigert om op te staan voor een rechter....... ook een dubbel paspoort heeft. Die heeft dus nergens respect voor en iedereen accepteerd het maar. Met dat soort gasten zeg ik : oprotten, wegwezen, wieberen en tot nooit meer ziens!!!
Brainless schreef:@RB
Opstaan voor de rechter vind ik ook dat dat moet (maar om dan er maar zo vanuit te gaan dat die advocaat een dubbel paspoort heeft?!).
Heb jij die mensen verteld dat het "vervelend" is dat zij geen Nederlands spreken? Heb jij het gemeld bij de gemeente?
Ik geef geen kussen (behalve aan hele goede vriendinnen/vrienden) en ik geef ook bijna/nooit geen handen.
Dat was nooit een probleem, totdat er 1 of andere imam een vrouw geen hand wilde geven, dit groots in de publiciteit kwam...... en heel Nederland hecht er ineens veel waarde aan.
MamboBeach schreef:sarabande schreef:Hoe meer ik hier lees hoe meer ik Nederlanders sociaal vind![]()
En waar maak je dat uit op? Waar vind je nederlanders dan niet sociaal in?