Waarom discrimineert Geert Wilders wel of niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

rainbow8

Re: Waarom discrimineert Geert Wilders wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 21:01

Dus jou man is Bahamer?? Hoe noem je dat eigenlijk?? Of heeft hij nu de Nederlandse nationaliteit??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 21:09

Hij is nederlander, zijn vader was gestationeerd in Freeport. Hij is daar ook aangegeven, wat problemen mee kan brengen om in nederland bijvoorbeeld te trouwen.

Bahamees? Bohemian in het engels geloof ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 21:11

Als je vroeger in het buitenland werkte, woonde je in een kampement of nederzetting, omdat het anders te gevaarlijk was vanwege de lokale bevolking :oo

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-10 21:22

Mindim schreef:
Waarom is dat dan ongelijke behandeling?

Jij vindt een bepaalde groep harder straffen dan een andere groep een gelijke behandeling?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 21:27

Heino schreef:
Mindim schreef:
Waarom is dat dan ongelijke behandeling?

Jij vindt een bepaalde groep harder straffen dan een andere groep een gelijke behandeling?

Wat is het harder straffen dan volgens jou? Je kan mijn post toch lezen en zien wat ik er van vind? En daar haal jij uit dat ik vind dat de ene groep harder gestraft wordt dan de ander? >;)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-10 21:31

Mindim schreef:
Wat is het harder straffen dan volgens jou? Je kan mijn post toch lezen en zien wat ik er van vind? En daar haal jij uit dat ik vind dat de ene groep harder gestraft wordt dan de ander? >;)

Ik vind dat je iemand anders straft wanneer je diegene het land uit schopt dan wanneer diegene een gevangenisstraf in Nederland laat uitzitten. Of het harder is, hm, weet ik niet. Maar sowieso niet gelijkwaardig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 21:35

Heino schreef:
Mindim schreef:

Ik vind dat je iemand anders straft wanneer je diegene het land uit schopt dan wanneer diegene een gevangenisstraf in Nederland laat uitzitten. Of het harder is, hm, weet ik niet. Maar sowieso niet gelijkwaardig.

De een heeft geen verblijfsvergunning (zat er dus schijnbaar ook niet zo om te springen, anders gedraag je je wel) en die met de dubbele nationaliteit kan wanneer hij in nederland geboren is, hier toch gewoon brommen. Wat is niet gelijkwaardig? Is hij geboren in Duitsland, mag ie fijn daar brommen.Er zijn genoeg landen waar men rustig naar terug kan hoor, zonder gevaar voor eigen leven, bijvoorbeeld Marokko. Tja de gevangenissen zijn daar minder gezellig, maar ja, dan moet je je maar aan de regels houden.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-10 21:51

Mindim schreef:
die met de dubbele nationaliteit kan wanneer hij in nederland geboren is, hier toch gewoon brommen. Wat is niet gelijkwaardig?

Maar Wilders wil dus dat ook mensen met een dubbele nationaliteit terug naar land van herkomst (wat bij velen Nederland is, maar dat terzijde) gaan bij misdaden.

Xantaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 21:58

Ik vind hem soms te ver gaan met opmerkingen, maar hij heeft ook zeer goede dingen die niet discriminerend zijn.

Bijvoorbeeld hij zegt als je hier rottigheid uithaalt moeten ze uitgezet worden, vind ik dus niet dicriminerend maar meer een hardere aanpak om criminaliteit tegen te gaan (voor zover nmogelijk) Voor een nederlander zal je dan wat hogere straffen moeten bedenken, want die kan je immers niet zijn/haar land uitzetten.

Zijn opmerkingen over de koran vind ik dus te ver gaan, laten we eerlijk wezen we pakken gelovigen hier ook niet hun bijbel af

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 23:33

Ik lees al een tijdje mee, maar wil toch even reageren.

Weet je wat ik zo jammer vind, dat Nederlanders zo sociaal zijn. Veel te sociaal als je het mij vraagt. Altijd maar het idee hebben dat wij ons zelf aan moeten passen, vanaf vroege leeftijd al.
Buitenlander Nederlands leren? Waarom? Wij passen ons gewoon aan! Of we nou op vakantie zijn, of hier in ons eigen land, wij spreken toch gewoon een taal die iedereen verstaat? Dat word ons toch van jongs af aan al aangeleerd? Engels, Frans en Duits in de schoolbanken. En ga zo maar door.

Waarom passen de mensen die hier mogen komen, omdat wij überhaupt al zo sociaal zijn, zichzelf niet aan ons aan? Wat mensen verder in hun vrije tijd doen zal mij een worst wezen, maar soms heb ik het idee dat ik op vakantie ben in mijn eigen land! Ik vind dat ze respect moeten tonen voor onze gastvrijheid. WIJ laten ze hier binnen, wij geven hun de ruimte, zijn sociaal, maar zichzelf aanpassen? HOO maar! Sorry, maar wil je hier wonen, dan pas je jezelf maar aan. Leer de taal, leer de cultuur, de gewoontes, en doe thuis lekker waar je zin in hebt.

Nou zeg ik niet dat iedereen zo is hoor, maar waar is het respect in godsnaam gebleven tegenwoordig??

Respect voor de mensen die zich wél aanpassen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 23:35

Nederlanders sociaal??

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 23:40

Op het gebied van aanpassen wel ja. Dan heb ik het over de fatsoenlijke Nederlander.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 23:44

Dit heb ik al eens eerder in dit topic gepost:

Brainless schreef:
Nederlanders willen graag dat andere zich aanpassen (terecht natuurlijk).
Maar de "ongeschreven regels" van de ene wijk verschilt soms al met de andere wijk.

Wij gaan verhuizen naar Friesland het is niet van de lucht: Daar ga je nooooit tussen passen.... die mensen accepteren jullie nooit.

Of als niet wetende mensen in een "christelijke" wijk gaan wonen en op zondag gaan klussen of hun auto gaan wassen. Dan hoor je ook: jeeh wat zijn die onaangepast. Zonder die mensen wat te zeggen liggen ze er al uit, want ja ze passen zich niet aan.

Maar het is fijn om mensen eerst de kans te geven zich aan te passen en ook aan te geven wat de ongeschreven regels in een bepaalde wijk/dorp zijn.
Mensen worden gelijk uitgemaakt als "onaangepast zooitje".

Nederlanders hebben de neiging niet te zeggen als ze zich irriteren aan een ander (bv hun buren), de ander moet het maar ruiken dat ze iets doen wat niet geliefd is onder het mom van: jeeh dat begrijpen ze zelf toch ook wel....

Zo sociaal zijn wij niet.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 23:49

Het gaat mij ook voor om de immigratie vanuit het buitenland. Nederlanders onder elkaar zijn inderdaad zeikerds. Maar als het gaat om aanpassen qua taalgebruik ed. vind ik dat wij veel te sociaal zijn.
Als er een (ik noem maar wat) Duitser aan mijn kassa staat op mijn werk, moet ìk Engels of Duits spreken. No way dat zij zich aan gaan passen. Sta ik in Duitsland aan een kassa, precies hetzelfde. IK moet mijn taal aanpassen, want ik heb nog nooit meegemaakt (en ik doe er vaak boodschappen) dat zij zich aan mijn taal aanpassen.
Maar goed, dat is dan mijn ervaring. :)

Dit is verder niet tegen alle Duitsers bedoeld, maar gewoon in het algemeen. Ik doe nou eenmaal niet elke dag boodschappen in Spanje.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 00:03

Dat komt ook dat hun geen Nederlands krijgen en wij wel Engels en Duits.

Ga je naar Italië, dan spreken ze daar ook Engels tegen ons, omdat ze geen Nederlands op school krijgen.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 07:27

Dus degene die in Nederland willen en komen wonen........... moeten gewoon onze taal leren! Ik heb mensen gekend die hier al 30 jaar zijn en nog spreken ze geen Nederlands, sorry hoor dan hoor je hier ook niet thuis! En met een dubbel paspoort ben ik er in sommige gevallen wel voor om het Nederlands paspoort af te pakken. Ik geloof dat die ene advocaat die weigert om op te staan voor een rechter....... ook een dubbel paspoort heeft. Die heeft dus nergens respect voor en iedereen accepteerd het maar. Met dat soort gasten zeg ik : oprotten, wegwezen, wieberen en tot nooit meer ziens!!!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 08:00

@RB
Opstaan voor de rechter vind ik ook dat dat moet (maar om dan er maar zo vanuit te gaan dat die advocaat een dubbel paspoort heeft?!).

Heb jij die mensen verteld dat het "vervelend" is dat zij geen Nederlands spreken? Heb jij het gemeld bij de gemeente?

Ik geef geen kussen (behalve aan hele goede vriendinnen/vrienden) en ik geef ook bijna/nooit geen handen.
Dat was nooit een probleem, totdat er 1 of andere imam een vrouw geen hand wilde geven, dit groots in de publiciteit kwam...... en heel Nederland hecht er ineens veel waarde aan.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 08:54

Brainless schreef:
Nederlanders sociaal??

Ja, vind ik wel, veel te sociaal! :j

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 08:56

rainbow8 schreef:
Dus degene die in Nederland willen en komen wonen........... moeten gewoon onze taal leren! Ik heb mensen gekend die hier al 30 jaar zijn en nog spreken ze geen Nederlands, sorry hoor dan hoor je hier ook niet thuis! En met een dubbel paspoort ben ik er in sommige gevallen wel voor om het Nederlands paspoort af te pakken. Ik geloof dat die ene advocaat die weigert om op te staan voor een rechter....... ook een dubbel paspoort heeft. Die heeft dus nergens respect voor en iedereen accepteerd het maar. Met dat soort gasten zeg ik : oprotten, wegwezen, wieberen en tot nooit meer ziens!!!

Ik heb die man wel eens gezien in een programma, mijn nekharen stonden overeind, wat een ontzettend arrogante man was dat en voor niemand geen respect, en dan wil hij het wel hebben? En anders wordt hij natuurlijk gediscrimineerd... Te erg voor woorden.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 08:58

Brainless schreef:
@RB
Opstaan voor de rechter vind ik ook dat dat moet (maar om dan er maar zo vanuit te gaan dat die advocaat een dubbel paspoort heeft?!).

Heb jij die mensen verteld dat het "vervelend" is dat zij geen Nederlands spreken? Heb jij het gemeld bij de gemeente?

Ik geef geen kussen (behalve aan hele goede vriendinnen/vrienden) en ik geef ook bijna/nooit geen handen.
Dat was nooit een probleem, totdat er 1 of andere imam een vrouw geen hand wilde geven, dit groots in de publiciteit kwam...... en heel Nederland hecht er ineens veel waarde aan.

Dus ik wil bijvoorbeeld een paard kopen bij jou en ik kom aan, geef je me dan geen hand?

Dit is uiteraard even een voorbeeld hoor! :)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 09:08

Hoe meer ik hier lees hoe meer ik Nederlanders sociaal vind :\ :n

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 09:16

sarabande schreef:

En waar maak je dat uit op? Waar vind je nederlanders dan niet sociaal in?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 09:18

MamboBeach schreef:
sarabande schreef:

En waar maak je dat uit op? Waar vind je nederlanders dan niet sociaal in?

Nou ik geloof dat ik al meerdere malen in dit en andere topics er op gewezen heb dat men erg ikke ikke ikke en de rest kan stikke denkt en dat is niet erg sociaal, althans dat is mijn interpretatie van dat begrip.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 09:22

Ja, zo zie ik het helemaal niet maargoed, dat interpreteren we allebei op een andere manier misschien.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 09:34

Ik moest er ook erg om lachen; ik vind Nederlanders helemaal niet sociaal. En om nu te zeggen dat zij zich wel aanpassen in een ander land, nou nee. Toevallig hoorde ik van de week nog een Nederlander op de radio die al 30 jaar (of 20, maar erg lang in ieder geval) in Thailand woonde. Maar de taal sprak hij niet en verstond hij eigenlijk ook niet. En reken maar niet dat hij de enige is.
Dus nee, Nederlanders zijn in dat opzicht net zo als ieder ander (uitzonderingen daargelaten).
En net wat Heino zegt, de meeste Nederlanders (ik ook hoor) denken eerst aan zichzelf, aan hun eigen belangen en dan pas aan die van een ander. Krijgt een asielzoeker een huis en een inrichting, dan is dat niet eerlijk, want 'de Nederlander' krijgt dat niet. Hmmmm... stel je krijgt een uitkering, dan heb je recht op van alles en nog wat, dat is toch ook al erg fijn en schijnbaar erg vanzelfsprekend, daar hoor je nooit iemand over. Maar een beetje inlevingsvermogen in iemand die een hoop ellende heeft meegemaakt en graag opnieuw in een ander land wil beginnen, dat is er niet bij. Jammer vind ik dat en sociaal al helemaal niet.
Stel dat een allochtoon een overtreding begaat, dan hoeft hij of zij om kleine dingen echt niet terug naar het land van herkomst. En ik twijfel erover of ik dat ook vind wanneer iemand echt grote criminele dingen uithaalt, vaak is men niet voor niets gevlucht. En tja, zo braaf zijn alle autochtonen ook niet. We zijn allemaal mensen, dus waarom zou je dan de ander heel hard aanpakken en met gevaar voor hun leven terugsturen? Ik vind dat moeilijk hoor. Ik kan ergens wel begrijpen dat mensen zo denken, maar zelf denk ik niet zo. Misschien ben ik soft, misschien is dat sociaal, ik weet het niet.