Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Alet74 schreef:Maar je weet toch niet van iedereen welke gedachte er zit achter het dragen van een hoofddoek?
Ben het daarnaast met Professor eens: Nederland heeft een klein percentage buitenlanders vergeleken met de rest van Europa. En ook al zou dat het grootste zijn, wat dan nog?
Respect blijft het toverwoord, niet alleen naar allochtonen toe, maar naar iedereen toe. Hoeveel moeite het soms ook kost, probeer niet alleen de wereld vanuit jouw standpunt te bekijken, maar ook vanuit die van een ander. Oordelen is zo gemakkelijk, maar vaak onterecht.
beantsje schreef:Waarom zou het dragen van een hoofddoek trouwens respectloos naar de ander zijn? Zolang ik iemands gezicht kan zien, heb ik er absoluut geen problemen mee.
Springert schreef:Krips schreef:Springert, je maakt jezelf niet veel overtuigender door zo respectloos over religie te praten.
Ik ben atheist. Maar ik heb welleens het idee dat ik eigenlijk niets over het ervaren van religie kan zeggen. Ik ken dat immers niet, ik heb die gave niet. Hoe kan ik me er dan een voorstelling van maken hoe het is om te geloven. En waarom zou mijn visie, zonder God, op de wereld beter zijn dan die van een gelovige.
Waar stel ik dat mijn visie beter is?
Het is alleen zo dat ik wel de hele dag geconfronteerd mag worden met uitingen van geloof, maar zodra uit ik mijn ongeloof dan is het ineens resplectloos? Kromme redenatie die ik niet kan en wil volgen.
Het is simpel. Voor de wetenschap is het zo dat alles dat aantoonbaar is en bewezen kan worden, bestaat en een feit is.
Is het onaantoonbaar en onbewezen, dan is het niets meer dan een hersenspinsel. Zie hier...geloof in een notendop.
Citaat:Geloof is niks als ellende, dat discriminatie in de hand wekt en oorlogen veroorzaakt.
Citaat:Ik heb met de Bijbel, of welk ander onzin boek, niets te maken. Zijn niets meer dan gebundelde verzinsels met als bedoeling mensen bang en onderdanig te houden.
MamboBeach schreef:beantsje schreef:Waarom zou het dragen van een hoofddoek trouwens respectloos naar de ander zijn? Zolang ik iemands gezicht kan zien, heb ik er absoluut geen problemen mee.
Ik vind het 'buitenlands' aandoen en hier niet horen en dat kun jij misschien geen argument vinden maar voor mij is dat het wel.
MamboBeach schreef:beantsje schreef:Waarom zou het dragen van een hoofddoek trouwens respectloos naar de ander zijn? Zolang ik iemands gezicht kan zien, heb ik er absoluut geen problemen mee.
Ik vind het 'buitenlands' aandoen en hier niet horen en dat kun jij misschien geen argument vinden maar voor mij is dat het wel.
Krips schreef:Jij mag op straat toch ook alles dragen wat je wilt. Jij mag toch ook ongelovig zijn. Alles wat de ene kant op werkt werkt ook de andere kant op.
beantsje schreef:Waarom zou het dragen van een hoofddoek trouwens respectloos naar de ander zijn? Zolang ik iemands gezicht kan zien, heb ik er absoluut geen problemen mee.
Springert schreef:Krips schreef:Jij mag op straat toch ook alles dragen wat je wilt. Jij mag toch ook ongelovig zijn. Alles wat de ene kant op werkt werkt ook de andere kant op.
Die 3 punten waren te moeilijk denk ik.
Noem er maar 1 waaruit blijkt dat men zich wil aanpassen aan onze cultuur en gewoontes.
Dat er verdraagzaamheid naar mij wordt getoond.
Noem er 1 maar!!! Het zal je niet lukken.
Maar van mij wordt wel verwacht dat ik verdraagzaamheid en begrip heb.
Dat ik me niet meer uit mag laten zoals ik gewend ben. Dat er geen cartoons getekend mogen worden zonder dat daar weer geweld en dreigementen uit voort vloeien. Dat ik het normaal moet vinden dat mijn uitgestoken hand geweigerd wordt. Dat ik de hele dag geconfronteerd wordt met allerlei uitingen van religie. Waar is het respect voor mijn mening?
superwoman schreef:MamboBeach schreef:Ik vind het 'buitenlands' aandoen en hier niet horen en dat kun jij misschien geen argument vinden maar voor mij is dat het wel.
Ook de achterliggende gedachte voornamelijk, want een surinaamse vrouw in vrolijke kledij vind ik geen probleem.
De hoofddoek staat voor het verbergen van het sierraad van de vrouw! Dát staat mij tegen!
Springert schreef:beantsje schreef:Waarom zou het dragen van een hoofddoek trouwens respectloos naar de ander zijn? Zolang ik iemands gezicht kan zien, heb ik er absoluut geen problemen mee.
Kijk gewoon naar de cijfers bovenaan deze pagina. De meerderheid wil geen hoofddoek in de klas. Democratie heet dat.
Desondanks blijft de minderheid mekkeren...die willen alleen democratie zolang het strookt met hun gedachtengoed.
Krips schreef:Springert schreef:
Die 3 punten waren te moeilijk denk ik.
Noem er maar 1 waaruit blijkt dat men zich wil aanpassen aan onze cultuur en gewoontes.
Dat er verdraagzaamheid naar mij wordt getoond.
Noem er 1 maar!!! Het zal je niet lukken.
Maar van mij wordt wel verwacht dat ik verdraagzaamheid en begrip heb.
Dat ik me niet meer uit mag laten zoals ik gewend ben. Dat er geen cartoons getekend mogen worden zonder dat daar weer geweld en dreigementen uit voort vloeien. Dat ik het normaal moet vinden dat mijn uitgestoken hand geweigerd wordt. Dat ik de hele dag geconfronteerd wordt met allerlei uitingen van religie. Waar is het respect voor mijn mening?
Ik heb geen zin om als een klein kind door jou behandeld te worden.
Ik heb geen drie dingen genoemd juist omdat er teveel dingen zijn. Jij hebt het altijd over Amsterdam. Nou daar kun je toch óf vol met religieuze tekenen of zonder religieuze tekenen over straat. Gelovige hebben tonen dan toch verdraagzaamheid en begrip. Wat verwacht je dan? Dat gelovige ineens hun diepste geloof laten vallen? Jij wordt toch in je waarde gelaten als niet gelovige?
Je mag je wel uitlaten zoals je gewend bent. Dat ben je toch al hele topics lang aan het doen? En dat er agressief gereageerd wordt op cartoons kan je moeilijk alle gelovige aanrekenen. Een gelovige wordt heel de dag geconfronteerd met uittingingen van atheisme.
Kijk gewoon naar de cijfers bovenaan deze pagina. De meerderheid wil geen hoofddoek in de klas. Democratie heet dat.
Desondanks blijft de minderheid mekkeren...die willen alleen democratie zolang het strookt met hun gedachtengoed.
A. Dit is geen weerspiegeling van de werkelijkheid. Verre van.
B. De grondwet is dominant over de democratie, in eerste instantie.
laetitia schreef:Ik heb er geen last van, hoe zou ik daar in godsnaam persoonlijk last van moeten hebben?
Noem eens 1 reden om persoonlijk last te hebben van iemand die een hoofddoekje draagt?
A. Dit is geen weerspiegeling van de werkelijkheid. Verre van.
B. De grondwet is dominant over de democratie, in eerste instantie.
A. Uiteraard.....zo is het altijd. Als cijfers niet passen,dan zijn ze geen weerspiegeling. Maar wat zijn de juiste cijfers dan wel? Die moet je weten, zo niet dan roep je dus maar wat!!
B. De grondwet wordt gemaakt door de democratie,en deze kan aangepast worden naar hoe de meerderheid dat wil.
MariekeB schreef:Het argument onderdrukking snap ik niet zo.
Want :in Nederland worden vrouwen zeker net zo onderdrukt. bijna alle vrouwen met kinderen hebben of geen baan of een parttime baan...
Grote vorm van niet onderdrukking lijkt me.
Het gemiddelde argument : maar ik heb er zelf voor gekozenhoudt al net zo goed stand als hetzelfde argument van de hoofddoekjesdraagster.
In onze cultuur gaat een vrouw minder werken en voor de kinderen en het huishouden zorgen , in de moslim cultuur komt daar nog het hoofddoekje bij.
In beide culturen is het absoluut niet verplicht en toch doen de meeste vrouwen braaf wat er in hun cultuur van toepassing is.
MariekeB schreef:Het argument onderdrukking snap ik niet zo.
Want :in Nederland worden vrouwen zeker net zo onderdrukt. bijna alle vrouwen met kinderen hebben of geen baan of een parttime baan...
Grote vorm van niet onderdrukking lijkt me.
Het gemiddelde argument : maar ik heb er zelf voor gekozenhoudt al net zo goed stand als hetzelfde argument van de hoofddoekjesdraagster.
In onze cultuur gaat een vrouw minder werken en voor de kinderen en het huishouden zorgen , in de moslim cultuur komt daar nog het hoofddoekje bij.
In beide culturen is het absoluut niet verplicht en toch doen de meeste vrouwen braaf wat er in hun cultuur van toepassing is.