Cohen of Wilders

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Als ik moet kiezen tussen Job Cohen en Geert wilders dan kies ik voor...

Cohen
330 (58%)
Wilders
236 (41%)

Totaal aantal stemmen: 566

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 10:26

Ik denk dat er meer dan genoeg afgekletst wordt in Nederland en Jameyskatje, als je de hoeveelheid jongeren als excuus voor rottigheid uithalen gaat gebruiken verval je weer in het pappen en nathouden van de jaren 70 en 80 en dat is nu echt niet wat er moet gebeuren.
Die rotzakkies moeten worden aangepakt en vooral die al op hun 7e jaar een grote bek naar agenten en zo hebben.
Direct in de kraag pakken en naar de ouders slepen en maatregelen er over heen, op die leeftijd dus naar de ouders toe.
Laat die de verantwoording maar nemen in plaats van ze op straat te laten hangen.
Daar heb ik Wilders niet voor nodig hoor.
En het gaat niet om wiens criminaliteit groter is, het gaat erom waar de grootste irritatie in dit land ligt en waardoor iemand als Wilders dus de boel kan ontwrichten, dat moet aangepakt worden en heel stringent.

En wat betreft jouw onderschrift
Dat zijn voornamelijk degenen die jouw geloof te grabbel gooien, anderen gebruiken dat alleen maar

jameyskatje

Re: Cohen of Wilders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-10 10:34

met je eerste stukje ben ik het ook helemaal eens hoor. ik ben namelijk ook voor een hardere aanpak. maar een hardere aanpak in het algemeen, dus ook voor mannen die aan meisjes zitten en als dat soort.

alleen in je 2e stukje ga ik niet helemaal mee. natuurlijk, vervelende/criminele jongeren die toevallig een islamitische achtergrond hebben en daarmee proveceren of niet, natuurlijk zorgen die mede voor een slechte naam. met hun 'islamitische' uiterlijk representen ze namelijk alle moslims in nederland. in dat opzicht begrijp ik je ook. maar het filmpje uit mijn onderschrift doelt op iets anders.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 11:08

Ik heb het over dit onderschrift

Who Hijacked My Religion?!?

Die ettertjes doen daar heel veel kwaad aan.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-10 11:16

ok, maar mijn onderschrift is 1 hoor. het hoort bij elkaar. de eerste zin is een quote uit het filmpje genaamd 'who hijacked my religion'. en ja, daar maken de km-etjes wel 'een' deel van uit, maar nee, absoluut geen groot deel als je het mij vraagt.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 11:17

Als iemand de vrijheid van een ander niet gunt, kan niet meer spreken over een vrije wereld.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 11:21

yarrah schreef:
Als iemand de vrijheid van een ander niet gunt, kan niet meer spreken over een vrije wereld.

Nee inderdaad dat is ook zo krom om een partij die een hele bevolkingsgroep het recht niet gunt om te leven en binnen de partij geen enkele vorm van democratie heeft, zichzelf partij voor de vrijheid noemt :\.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 11:33

geerke schreef:
Krips schreef:
Dat is wat er moet gebeuren! Dat is integratie!

dat proberen we al 40 jaar,misschien is de manier waarop we het proberen niet goed?

Wat is dan jou oplossing? Ik denk dus dat dit de enige mogelijke oplossing is omdat andere manieren niet uitvoerbaar of ethisch verantwoord zijn. Daarom moeten we dus kijken naar een duurzame oplossing. Een oplossing die veel tijd vraagt maar wel op een ethische manier met het probleem om gaat.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 22:17

Krips schreef:
Ik geloof zelf dat geen enkele partij de economische crises kan oplossen of laten verdwijnen. Daar is het probleem te groot voor en ook te internationaal.
Ik ben zelf niet heel erg 'economisch' aangelegd. Dat geef ik onmiddelijk toe. Maar ik zie veel toekomst in GL bijvoorbeeld. Onderwijs moet belangrijk blijven, hier moet niet op bezuinigd worden want dit is de toekomst. Banken en ook bangebruikers moeten goed kunnen handelen, zonder geen goed bankwezen geen handel. Maar in het economisch vraagstuk moet ik me binnenkort even goed gaan verdiepen :) Bovendien vind ik het altijd heel bijzonder dat Wouter Bos bijna verantwoordelijk wordt gemaakt voor de crises terwijl zoals sarabande opmerkt, ten tijden van het uitbreken 'door vriend en vijand geprezen werd'.

Ik denk dat Electra niet bedoelde dat de moslims de schuld krijgen. Maar meer dat door de economische crises zorgt voor ongenoegen, voor tegen-stemmers. En dat op dit moment zich dat manifesteerd tot het zondebok maken van de allochtonen.

Jij snapt me, zo bedoelde ik het ook. Ik had een beetje haast.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 22:18

Sandeman schreef:
Ik geef even geen antwoord meer aangezien ik hier voor rascist ben uitgemaakt.

Lekker rustig.Volgens mij maakte jij mij uit voor domme koe, haha

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 22:21

http://www.nu.nl/politiek/2219714/vvd-w ... uters.html

Prachtig idee, ware het niet dat je op die leeftijd nog vrij weinig over evt. taalachterstanden kan zeggen...
"De VVD hoopt met de toets iets te doen aan een belangrijke oorzaak van schooluitval op latere leeftijd."
VVD moet niet hopen maar advies inwinnen over de haalbaarheid en het nut van een dergelijke toets. Niet zomaar wat bedenken en dat uit willen voeren, maar eerst (voor)onderzoek doen.

En dat geldt uiteraard niet alleen voor de VVD maar voor tig andere plannen om problemen aan te pakken.

insun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 23:06

Heino schreef:
http://www.nu.nl/politiek/2219714/vvd-w ... uters.html

Prachtig idee, ware het niet dat je op die leeftijd nog vrij weinig over evt. taalachterstanden kan zeggen...

Ik denk dat een taalachterstand vrij snel duidelijk wordt? Als een peuter je verstaat als je Nederlands met hem praat merk je dat snel genoeg.
Toevallig vandaag nog met een collega gepraat. Haar zoontje ging de eerste dag naar (hoe heet zoiets) verplichte creche, het jaar voordat ze naar groep 1 gaan. Kwam ook een manneke die géén woord Nederlands sprak. Lijkt me voor zo'n kind ook niet leuk om op zo'n manier naar school/creche te gaan? :?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 23:12

Op driejarige leeftijd is de taalontwikkeling van een kind nog zo onstabiel (op school praat het kind wel goed, thuis niet of vice versa) en is er zo'n groot verschil tussen kinderen (vlotte praters en niet vlotte praters) dat je er nog weinig zinnigs over kan zeggen. Zeker omdat het om één test gaat. Spannende situatie voor het kind, toch wel wat druk van buitenaf.. Kind zal zijn dag net niet hebben.. of extreem verlegen zijn en dicht klappen.. Oftewel: op die leeftijd zegt zo'n test gewoon nog niet zo veel. Had de VVD kunnen weten, als ze een ontwikkelingspsycholoog/pedagoog om advies gevraagd hadden. Dat kom ik bij best veel partijen tegen, ze bedenken iets zonder dit empirisch te onderbouwen. Je kan zo veel tijd en vooral geld besparen als verschillende mensen eens samen gaan werken en je eerst onderzoeken doet voor je bepaalde dingen in wilt voeren.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 23:18

Daarbij pakken die kinderen op die leeftijd heel snel een taal op.

insun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 23:25

Heino,nu ben ik geen psycholoog/pedagoog en daarom kan ik me er ook geen voorstelling van maken hoe zo'n test zal worden, maar daar zal toch wel rekening mee gehouden worden? :?
Wat betreft schooluitval op latere leeftijd; ik kan me bijna niet voorstellen dat taalachterstand op je derde daar iets mee te maken heeft?

Sarabande, daar heb je helemaal gelijk in. Kennissen van ons hebben een adoptiekind uit Tahiti, drie jaar oud. Na twee dagen snapte hij al wat "is van mij" en "hebben" betekende. :D
Hij is nu (hoelang? een aantal maandjes?) hier en hij verstaat je feilloos.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 23:55

Er wordt wel rekening mee gehouden, maar dan nog is zo'n test niet echt betrouwbaar. Tenzij hij meerdere malen afgenomen wordt, maar hey, da's niet echt bezuinigen meer :)

insun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 00:02

Oh ja, het ging om bezuinigen. :P Zoals ik net al aanhaalde, ik geloof niet dat taalachterstand op je derde jaar de oorzaak is van wegblijven op school op latere leeftijd. Misschien dat ze daar onderzoek naar moeten doen?
Ik dacht eigenlijk meer aan die kinderen die de Nederlandse taal niet spreken. Ze leren het natuurlijk wel ontzettend snel, maar het lijkt me toch niet echt leuk voor zo'n kind; volgens mij vindt geen enkel kind zo'n eerste schooldag echt leuk en als je dan ook nog eens niemand verstaat en niemand begrijpt jou, lijkt het me nog moeilijker voor zo'n uk.
Of denk ik nu teveel vanuit mijn volwassen zelf?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 00:45

Taalachterstand op jonge leeftijd is natuurlijk wel een risicofactor. Taalachterstand betekent vaak ook achterstand op andere schoolse vaardigheden. En het minder goed op school doen zorgt vaak voor minder zelfvertrouwen, lagere vervolgopleiding (en daarmee vaak lager inkomen), gepest worden door de andere kinderen etc. Waardoor school niet leuk meer is en andere spannende dingen (begint bij snoepjes stelen enzo) veel aantrekkelijker zijn. Dus opzich zie ik dat mogelijke verband wel, ik denk alleen niet dat een test op zo'n jonge leeftijd al zin heeft.

Ik kan me mijn eerste schooldag niet meer herinneren dus zou het niet weten.. Weet wel dat veel kinderen (waaronder ik zelf vroeger ook) zonder problemen met kindjes die een andere taal spreken kunnen spelen en plezier maken (bvb op vakantie). Denk dat cultuurverschil een groter probleem vormt. Dat anderen je uitlachen om je moet bidden, dat anderen zich afvragen waarom jij vrij krijgt voor suikerfeest en andere kinderen niet en dat je andere normen en waarden meekrijgt en daardoor ook anders in de samenleving/op school staat.

insun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 01:38

Taalachterstand op jongere leeftijd. Maar ook al op je derde? Zoals Sarabande al zegt, jonge kinderen pakken taal snel op. Met drie jaar ga je twee dagdelen?? naar de creche, dan heeft zo'n kind de tijd om de taal te leren zodat hij op z'n vierde levensjaar makkelijk kan instromen naar groep 1.

Ik herinner me m'n eerste schooldag nog als gisteren; ik vond het vreselijk! Al die vreemde kinderen en een vreemde omgeving. Ik moet er niet aan denken dat ik niemand had kunnen verstaan en vica versa.
Nu is dat natuurlijk wel in een tijd dat moeders gewoon thuis waren en er geen kinderopvang was en twee dagdelen naar een creche ter voorbereiding op 'fulltime' school was er ook niet.

Hoe het ging met vakantie herinner ik me dan weer niet. :o Maar kun je vakantie wel vergelijken met school? Veel kinderen met allerlei nationaliteiten, geen kind die de taal van het het andere kind spreekt en daarom is geen van die kinderen een buitenbeentje. School is duidelijk opgezet in het Nederlands met veel Nederlandse kinderen. Als niet-Nederlands sprekend kind zul je je dan toch enigzins een buitenbeentje voelen. Maar, bedenk ik me net, ik kan me ook voorstellen dat, als er meerdere niet-Nederlands sprekende kinderen zijn die wel jouw taal spreken, je met die kinderen meer speelt en dat belemmert dan weer je Nederlandse taalontwikkeling. Als je daarin blijft volharden in groep 1, 2 enz. heb je natuurlijk wel een probleem, dan blijf je taalachterstand houden.
Hm, misschien is zo'n test zo gek dan noh niet? :?
Eigenlijk zie ik meer heil in gemengde scholen. Gemengde scholen die na-schoolse bijles (verplicht) geven aan kinderen met een leer-achterstand, ongeacht of dat taal- of een andere achterstand is.

Cultuurverschil zal zeker een probleem zijn. Net als orthodoxe geloofsbelevenis (er zijn toch ook al problemen met streng-hervormde jongeren?). Maar dat is het niet alleen, je valt al buiten de boot als je 'anders' bent,denk dan aan kinderen met een lichte lichamelijke handicap (geopeerd aan hazelip bv.) of zelfs al als je kleding anders is of je te dik bent.
En daar ligt dan weer een héle grote taak voor de ouders; geef je eigen kinderen zelfwaarde en daarmee zelfvertrouwen (je bent 'anders' maar daarom niet minder) en leer je kinderen respect en tolerantie (hij is misschien een beetje 'anders', maar daarom niet minder mens dan jij bent).
Als jij als ouder denkt dat je superieur bent aan een ander, denkt jouw kind dat ook. Daarentegen, als jij denkt dat je gediscrimineerd wordt, denkt jouw kind dat ook.

Eh,maar nu draaf ik door en ga ik héél erg off-topic. :o

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 05:48

Electra63 schreef:
Sandeman schreef:
Ik geef even geen antwoord meer aangezien ik hier voor rascist ben uitgemaakt.

Lekker rustig.Volgens mij maakte jij mij uit voor domme koe, haha

Je geeft ook zeer slimme opmerkingen. Maar aangezien meer mensen zich dan volgens jouw ten onrechte tot rascist zijn benoemd trek ik me daar niets van aan. Ik weet wel beter. En het is erg dom om zomaar iemand tot rascist te benoemen terwijl je die persoon niet eens kent. Succes meisje.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 09:17

Electra63 schreef:
Krips schreef:
Ik geloof zelf dat geen enkele partij de economische crises kan oplossen of laten verdwijnen. Daar is het probleem te groot voor en ook te internationaal.
Ik ben zelf niet heel erg 'economisch' aangelegd. Dat geef ik onmiddelijk toe. Maar ik zie veel toekomst in GL bijvoorbeeld. Onderwijs moet belangrijk blijven, hier moet niet op bezuinigd worden want dit is de toekomst. Banken en ook bangebruikers moeten goed kunnen handelen, zonder geen goed bankwezen geen handel. Maar in het economisch vraagstuk moet ik me binnenkort even goed gaan verdiepen :) Bovendien vind ik het altijd heel bijzonder dat Wouter Bos bijna verantwoordelijk wordt gemaakt voor de crises terwijl zoals sarabande opmerkt, ten tijden van het uitbreken 'door vriend en vijand geprezen werd'.

Ik denk dat Electra niet bedoelde dat de moslims de schuld krijgen. Maar meer dat door de economische crises zorgt voor ongenoegen, voor tegen-stemmers. En dat op dit moment zich dat manifesteerd tot het zondebok maken van de allochtonen.

Jij snapt me, zo bedoelde ik het ook. Ik had een beetje haast.

Hoe jij het nu formuleert, dan nog geloof ik dat echt niet!

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 10:56

Bij jou is dat misschien niet het geval. Maar ik denk dat er vooral in dorpen waar er geen problemen met allochtonen zijn maar wel massaal Wilders gestemd wordt het vooral het nationalistische aspect is wat mensen zo aanspreekt. Ik denk dan ook dat er twee soorten Wilders stemmers zijn (om even te generaliseren :P)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 12:22

insun schreef:
ik kan me ook voorstellen dat, als er meerdere niet-Nederlands sprekende kinderen zijn die wel jouw taal spreken, je met die kinderen meer speelt en dat belemmert dan weer je Nederlandse taalontwikkeling. Als je daarin blijft volharden in groep 1, 2 enz. heb je natuurlijk wel een probleem, dan blijf je taalachterstand houden.
Hm, misschien is zo'n test zo gek dan noh niet? :?

Eigenlijk zie ik meer heil in gemengde scholen. Gemengde scholen die na-schoolse bijles (verplicht) geven aan kinderen met een leer-achterstand, ongeacht of dat taal- of een andere achterstand is.

Ja tuurlijk praat een kind liever de taal die het thuis ook veel hoort, da's immers veel gemakkelijker :) Deel verantwoordelijkheid ligt daarom mijns inziens ook bij de ouders van een kind, dat zij het kind genoeg in aanraking brengen met Nederlands. Of dat nou op de creche op thuis gebeurt doet er dan voor mij niet toe. Wat dat betreft ben ik ook wel een voorstander van voorscholen, om kinderen spelenderwijs in aanraking te brengen met elkaar en datgene wat ze later moeten leren.

Ik ben ook voor gemengde scholen, omdat kinderen heel veel van elkaar kunnen leren. Zowel qua taal als qua normen en waarden. Ik weet nog dat ik op de basisschool met diverse geloven in aanraking geweest ben, zo zijn we naar de kerk geweest maar ook naar een moskee. Om te kijken hoe het er daar aan toe gaat en meer begrip te creëeren voor elkaar. En dat is wel gelukt denk ik ;)

Ik denk overigens ook dat de Marrokanen een zondebok vormen nu. Voor de economische crisis werd er veel minder ophef over gemaakt. Plus, andere groepen vreten net zo veel rotzooi uit maar daar hoor je men niet over (bvb de Turken).

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 12:25

Alsof mensen in een dorp nooit verder komen dan hun straat. :D
Ik woon in een dorp, maar werk in de stad en ook met mijn werk merk ik verschil tussen de verschillende groepen Nederlanders en waar je vaker last van hebt.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 12:30

Moah, ik heb stagegelopen in een dorp vlakbij de Belgische grens, waar letterlijk alleen maar boerenkinderen in de klas zaten. Van die kinderen die thuis geen huisdieren hadden, 'mer wel'ne stal vol mee kuuze!'
Er kwam op een gegeven moment een half-Turks meisje in de klas, dat met haar Nederlandse moeder weggelopen was bij de Turkse vader en nu tijdelijk in een vakantiepark in de buurt woonde. Er is serieus een uur aan besteed om deze kinderen voor te bereiden op een niet-Nederlands, niet-boerenkind in de klas... en je kent het gezegde: 'wat een boer niet kent...' ;)

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 12:33

Raar, ik heb nog nooit een dorp gezien waar alleen boeren wonen. :) De meeste mensen wonen nog altijd in de dorpskern. En zijn dus gewoon burger.
Beetje vooroordelend van jou kant uit dus. :)