Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
yarrah schreef:Als iemand de vrijheid van een ander niet gunt, kan niet meer spreken over een vrije wereld.
geerke schreef:Krips schreef:Dat is wat er moet gebeuren! Dat is integratie!
dat proberen we al 40 jaar,misschien is de manier waarop we het proberen niet goed?
Krips schreef:Ik geloof zelf dat geen enkele partij de economische crises kan oplossen of laten verdwijnen. Daar is het probleem te groot voor en ook te internationaal.
Ik ben zelf niet heel erg 'economisch' aangelegd. Dat geef ik onmiddelijk toe. Maar ik zie veel toekomst in GL bijvoorbeeld. Onderwijs moet belangrijk blijven, hier moet niet op bezuinigd worden want dit is de toekomst. Banken en ook bangebruikers moeten goed kunnen handelen, zonder geen goed bankwezen geen handel. Maar in het economisch vraagstuk moet ik me binnenkort even goed gaan verdiepenBovendien vind ik het altijd heel bijzonder dat Wouter Bos bijna verantwoordelijk wordt gemaakt voor de crises terwijl zoals sarabande opmerkt, ten tijden van het uitbreken 'door vriend en vijand geprezen werd'.
Ik denk dat Electra niet bedoelde dat de moslims de schuld krijgen. Maar meer dat door de economische crises zorgt voor ongenoegen, voor tegen-stemmers. En dat op dit moment zich dat manifesteerd tot het zondebok maken van de allochtonen.
Heino schreef:http://www.nu.nl/politiek/2219714/vvd-w ... uters.html
Prachtig idee, ware het niet dat je op die leeftijd nog vrij weinig over evt. taalachterstanden kan zeggen...
Electra63 schreef:Sandeman schreef:Ik geef even geen antwoord meer aangezien ik hier voor rascist ben uitgemaakt.
Lekker rustig.Volgens mij maakte jij mij uit voor domme koe, haha
Electra63 schreef:Krips schreef:Ik geloof zelf dat geen enkele partij de economische crises kan oplossen of laten verdwijnen. Daar is het probleem te groot voor en ook te internationaal.
Ik ben zelf niet heel erg 'economisch' aangelegd. Dat geef ik onmiddelijk toe. Maar ik zie veel toekomst in GL bijvoorbeeld. Onderwijs moet belangrijk blijven, hier moet niet op bezuinigd worden want dit is de toekomst. Banken en ook bangebruikers moeten goed kunnen handelen, zonder geen goed bankwezen geen handel. Maar in het economisch vraagstuk moet ik me binnenkort even goed gaan verdiepenBovendien vind ik het altijd heel bijzonder dat Wouter Bos bijna verantwoordelijk wordt gemaakt voor de crises terwijl zoals sarabande opmerkt, ten tijden van het uitbreken 'door vriend en vijand geprezen werd'.
Ik denk dat Electra niet bedoelde dat de moslims de schuld krijgen. Maar meer dat door de economische crises zorgt voor ongenoegen, voor tegen-stemmers. En dat op dit moment zich dat manifesteerd tot het zondebok maken van de allochtonen.
Jij snapt me, zo bedoelde ik het ook. Ik had een beetje haast.
insun schreef:ik kan me ook voorstellen dat, als er meerdere niet-Nederlands sprekende kinderen zijn die wel jouw taal spreken, je met die kinderen meer speelt en dat belemmert dan weer je Nederlandse taalontwikkeling. Als je daarin blijft volharden in groep 1, 2 enz. heb je natuurlijk wel een probleem, dan blijf je taalachterstand houden.
Hm, misschien is zo'n test zo gek dan noh niet?
Eigenlijk zie ik meer heil in gemengde scholen. Gemengde scholen die na-schoolse bijles (verplicht) geven aan kinderen met een leer-achterstand, ongeacht of dat taal- of een andere achterstand is.