Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Loiz schreef:Dan zijn we het toch in principe allemaal met elkaar eens..?
Die paar bijtincidenten gooien de pitbullachtige in het negatieve daglicht, terwijl dat er maar weinig zijn van de vele enorm lieve, goed opgevoede pitbullachtige.
Die paar fouten zijn meestal van mensen die zo'n hond niet aankunnen, dus het is de fout van de eigenaar en niet de hond..
KiWiKo schreef:alleen richten die over het algemeen met uitzondering van herders en rott's gewoonweg een stuk minder schade aan.......
daarnaast is een herder ook minder sterk in de kaken, sterk genoeg dat wel, maar bijtdruk per cm4 is veel mnider, daarom worden die in politiewerk ingezet........ die richten beperkter schade aan als het erop aankomt.
Ik kan he4t niet begrijpen dat eigenaren van staf's ed niet in kunnen of willen zien dat het niet om het aantal bijtincidenten gaat, maar om de schade die dit met zich meebrengt.......
Ik ben het volledig met iedereen eens, lievere, geduldigere honden zijn er eigenlijk bijna niet....... alleen als het verkeerd gaat, dan gaat het goed verkeerd......... en veel erger verkeerd dan die K U T Piddle van de buren die alles en iedereen grijpt die in een straal van 40 meter in haar buurt komt ")
slimmerik schreef:Kijk maar eens op die site rond en huiver .....
brrr hier nog zo iets...
http://www.yacuza.net/accessories.html
Ik denk er niet zo over xxMACYYY maar wat mij enorme schrik aanjaagt is dat heel, heel veel eigenaars van deze honden zelf absoluut niet geschikt zijn voor deze honden. Het risico dat het dan een keer fout gaat is best wel groot.
Loiz schreef:Dan zijn we het toch in principe allemaal met elkaar eens..?
Die paar bijtincidenten gooien de pitbullachtige in het negatieve daglicht, terwijl dat er maar weinig zijn van de vele enorm lieve, goed opgevoede pitbullachtige.
Die paar fouten zijn meestal van mensen die zo'n hond niet aankunnen, dus het is de fout van de eigenaar en niet de hond..
Chiqa schreef:slimmerik schreef:En de bron van die 80% ??? Dat is een aanname, maar ik geloof zelfs dat ik aan de lage kant zit....
Geen enkele betrouwbare bron dus? Hoe serieus moet ik jou opmerking dan nog nemen? Een bron had toch wel zeer interessant geweest
slimmerik schreef:Ik denk er niet zo over xxMACYYY maar wat mij enorme schrik aanjaagt is dat heel, heel veel eigenaars van deze honden zelf absoluut niet geschikt zijn voor deze honden. Het risico dat het dan een keer fout gaat is best wel groot.
Snoevie schreef:klopt,maar ik ben ook van mening dat de eigenaar wel de grote schuldige hierin is.