Vrouw en hond aangevallen door drie pitbulls

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Macs

Re: Vrouw en hond aangevallen door drie pitbulls

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 15:57

Daar heb je ook gelijk in, en daar sta ik ook echt niet achter!
Maar waar ik me aan erger is dat er bijvoorbeeld iemand in tokkiekleren met een stafford aan komt lopen iedereen gelijk omdraait. Dat zegt namelijk helemaal niks.
Wij hebben ook een enorm valse Amerikaanse Bulldog hier lopen, en dat weten we omdat we dat persoonlijk gezien hebben toen hij onze Amerikaanse Bulldog wilden pakken.
En ja, me moeder liep in tokkiekleren en hij niet.
Maar zo lopen er ook genoeg valse honden van mensen waarvan je het niet verwacht. En een van onze honden heeft ook een schijthekel aan de ene hond, en de andere hond gaat super. Dus dat ligt niet altijd aan haar.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 16:04

Maakt mij niet uit of mijn hond een schijthekel heeft aan andere honden. Ik heb een rottweiler gehad die een schijthekel had aan labjes....

Ik ben er even druk mee geweest maar had hem wel zo onder appèl staan dat ie het nog niet overwoog om een lab ook maar aan te kijken.

Nadeel was dat ik hem buiten alleen aangelijnd wilde hebben.

Waarom ie een hekel had aan labs? Was op de puppycursus een keer flink te grazen genomen door twee labs :D

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 16:16

Dan zijn we het toch in principe allemaal met elkaar eens..?

Die paar bijtincidenten gooien de pitbullachtige in het negatieve daglicht, terwijl dat er maar weinig zijn van de vele enorm lieve, goed opgevoede pitbullachtige.
Die paar fouten zijn meestal van mensen die zo'n hond niet aankunnen, dus het is de fout van de eigenaar en niet de hond..

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 17:04

Loiz schreef:

Die paar bijtincidenten gooien de pitbullachtige in het negatieve daglicht, terwijl dat er maar weinig zijn van de vele enorm lieve, goed opgevoede pitbullachtige.
Die paar fouten zijn meestal van mensen die zo'n hond niet aankunnen, dus het is de fout van de eigenaar en niet de hond..

_/-\o_

Dat probeerde ik op mijn manier ook duidelijk te maken.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 17:33

KiWiKo schreef:
alleen richten die over het algemeen met uitzondering van herders en rott's gewoonweg een stuk minder schade aan.......

daarnaast is een herder ook minder sterk in de kaken, sterk genoeg dat wel, maar bijtdruk per cm4 is veel mnider, daarom worden die in politiewerk ingezet........ die richten beperkter schade aan als het erop aankomt.

Ik kan he4t niet begrijpen dat eigenaren van staf's ed niet in kunnen of willen zien dat het niet om het aantal bijtincidenten gaat, maar om de schade die dit met zich meebrengt.......

Ik ben het volledig met iedereen eens, lievere, geduldigere honden zijn er eigenlijk bijna niet....... alleen als het verkeerd gaat, dan gaat het goed verkeerd......... en veel erger verkeerd dan die K U T Piddle van de buren die alles en iedereen grijpt die in een straal van 40 meter in haar buurt komt ")

Ze hebben ooit een test gedaan over de bijtkracht van een herder, rottweiler en een pitbull.
De rottweiler had de grootste bijtkracht (dan de pitbull) en de herder was het agressiefst. De gene die zich 'liet bijten' had echt schrik van de herder. Hij liet wel los, maar het leek erop dat hij elk moment weer vast kon pakken.
DAT is de reden dat ze herders gebruiken voor de politie.
In Amerika is ook een pitbull als politiehond.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 17:51

slimmerik schreef:
Kijk maar eens op die site rond en huiver .....

brrr hier nog zo iets...

http://www.yacuza.net/accessories.html

Ik denk er niet zo over xxMACYYY maar wat mij enorme schrik aanjaagt is dat heel, heel veel eigenaars van deze honden zelf absoluut niet geschikt zijn voor deze honden. Het risico dat het dan een keer fout gaat is best wel groot.

Dat is in Hongarije en daar hebben ze nog meer hondengevechten met andere rassen...
Hij fokt zo te zien indd vechthonden.
Helaas zijn ze daar waarschijnlijk niet zo streng op dit soort gruwelpraktijken.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 17:53

Een totaal onbetrouwbare bijttest was dat....

als ze van elk ras 100 honden testen en daarvan het gemiddelde nemen zou al beter zijn. dit is pure willekeur hoewel het zeer goed mogelijk dat die herder niet het meeste kracht heeft, maar het snelste voortbeweegt. tis maar wat je graag hebt of ziet..

Filmpje wat jij bedoelt griebels:

http://www.youtube.com/watch?v=PhptJPfp1aw

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 18:30

slimmerik schreef:
En de bron van die 80% ??? Dat is een aanname, maar ik geloof zelfs dat ik aan de lage kant zit....

Geen enkele betrouwbare bron dus? Hoe serieus moet ik jou opmerking dan nog nemen? Een bron had toch wel zeer interessant geweest :j

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 18:33

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 18:33

Loiz schreef:

netr zoals die (hoe noemde die politicus ze ook al weer???) .... marrokaantjes verkeerd opgevoed zijn????

fout van de eigenaar/ouder?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 18:50

Chiqa schreef:
slimmerik schreef:
En de bron van die 80% ??? Dat is een aanname, maar ik geloof zelfs dat ik aan de lage kant zit....

Geen enkele betrouwbare bron dus? Hoe serieus moet ik jou opmerking dan nog nemen? Een bron had toch wel zeer interessant geweest :j

Echt? Dacht dat logisch nadenken genoeg was. Daar heb ik mezelf iig van bediend ;)

Als ik een bron had zou het ook nooit een betrouwbare kunnen zijn hè? Valt nl. niet te tellen: honden die niet geregistreerd staan :D

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 18:52

Ik vind dat we hier nu verder niet meer op in moeten gaan.
Het is uitgesproken en we hebben nu allemaal wel onze mening laten weten. :)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 18:54

Is goed...

@griebels: zou er een mogelijkheid zijn die site "aan te geven" bij de provider? Is toch verboden zoiets?

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 19:15

Geen idee... Ik kan niet eens achterhalen waar die gevestigd zit.
Heb wel een mailtje naar animal cops gestuurd...
Of ze undercover op die site kunnen :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 19:28

griebels schreef:
Geen idee... Ik kan niet eens achterhalen waar die gevestigd zit.
Heb wel een mailtje naar animal cops gestuurd...
Of ze undercover op die site kunnen :=

Wat gek ik had hem met één druk op de knop al? Telefoonnummer adres en al.
Denk alleen dat je dr weinig mee uithaalt ze te bellen.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 20:22

slimmerik schreef:
Ik denk er niet zo over xxMACYYY maar wat mij enorme schrik aanjaagt is dat heel, heel veel eigenaars van deze honden zelf absoluut niet geschikt zijn voor deze honden. Het risico dat het dan een keer fout gaat is best wel groot.

heel,heel veel is wel erg veel 8-)

er is inderdaad wel een grote groep mensen waar deze honden absoluut niet bij thuishoren,mee eens.
en dat ligt dan toch aan de eigenaren,dat het fout dreigt te gaan of helaas gaat?

ik baal daar zo van.........dat een groep mensen die niet oprecht van dieren houden,die honden om foute redenen heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 20:26

Snoevie schreef:
heel,heel veel is wel erg veel 8-)

Zou daar wel een bron van zijn? ;)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 20:29

weet je ik snap ook wel als je in zo'n wijk woont waar er dan een stel bij elkaar zitten,je een heel ander beeld hebt.

maar gelukkig is dat niet helemaal zo heel heel veel.
en als je er een aantal bij elkaar hebt wonen lijkt het meer als in totale werkelijkheid is.

en die groep verpest het wel voor de normale mensen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 20:30

dabedoel ik......... Marrokaantjes onder de hondengemeenschap!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 20:33

klopt,maar ik ben ook van mening dat de eigenaar wel de grote schuldige hierin is.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 20:36

Is ook zo ;)
Maar dat maakt niet uit hoe hij/zij eruit ziet en waar hij/zij woont.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 20:37

ik zou zeggen trek er je lering uit, en doe er wat aan van binnenuit :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 20:40

Snoevie schreef:
klopt,maar ik ben ook van mening dat de eigenaar wel de grote schuldige hierin is.

Weet wel zeker.....Opvoeding doet een hele hoop.
Tuurlijk is het ene ras wat gevoeliger hiervoor dan het andere, en helaas wordt er wel eens te gemakkelijk mee omgesprongen, ik heb nog nooit een Tokkie bij ons op de honden school gezien.
Oja ééntje! :D met een rottweiler. Is welgeteld drie keer geweest en toen kwaad weggelopen. Hij schreeuwde teveel tegen zijn hond, gebruikte een luide stem als de pup komen moest en werd daar bang van.
Hij beweerde dat het geen watjes hond was en wel tegen een stootje kon, dus moest hij dr maar aan wennen.
De honden taal leren en begrijpen is niet altijd even zo voor de hand liggend.

Ik woon in een Tokkie buurt, en heb ook wat aanvaringen gehad hoor, ook een vooroordeel gevormd.
Maar realiseer mij wel dat niet iedereen meteen zo is, of het gros. (Mis simpelweg de bronnen hiervoor stuit
nog steeds aan tegen de labrador met de meeste bijtincidenten)
En ik heb persoonlijk een bloedhekel aan rednose staffords.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 20:50

ik vind die rednose honden juist zo leuk :D

Kiwiko,hoe bedoel je,doe er iets aan van binnenuit?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 20:55

nou zoals ik zeg, doe iets tegen die naam die bullen en doggen hebben van binnenuit :)

de rasvereniging moet hier toch wel manieren voor hebben om gerechtelijk malafide handelaren en klanten aan te pakken?