PVV wil verbod op hoofddoek, keppeltje mag wel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 23:55

Heino schreef:
Heino schreef:
Dit gaat ook over mensen met een dubbel paspoort die gewoon Nederlandse burgers zijn.

ik weet dat het moeilijk ligt bij marrokaanse mensen........ maar he........ we kunnen praten met Bush over oorlog voeren.......... waarom kunnen we niet praten met Marokko over de dubbele Nationaliteit en hoe we dat hier niet willen voor HUN burgers......

en als Marokko dat WEL wil........ dan gaat Marokko maar de sociale lasten dragen voor die mensen.......... of ben ik nou helemaal gek??

OF Marokko zegt OK, je mag kiezen......... OF Marokko betaald lekker mee :D

En dan kunnen al die mensen met een dubbelen nationaliteit kiezen of ze de Marrokaanse of de Nederlandse nationaliteit hebben

sarabande

Re: PVV wil verbod op hoofddoek, keppeltje mag wel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 23:56

Het zit een ietsiepietsie ingewikkelder in elkaar

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 23:57

Kiwiko: maar je vind nog steeds dat de PVV niet selectief mensen aanpakt wat betreft straffen?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 00:01

@ Sarabande....... hoe zit het ingewikkelder in elkaar dan....... Van marokko mogen marrokanen niet hun nationaliteit opgeven toch......... Misschien wil je even uitleggen wat ik niet hieraan snap?

@ Heino......... nee is zie nog steeds de selectiviteit niet ELKE Nederlander moet op dezelfde manier straf krijgen, of je nou van de Vinkenslag afkomt of van het Koningshuis....... en iedereen die ertussenin zit.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 00:02

KiWiKo schreef:
@ Heino......... nee is zie nog steeds de selectiviteit niet ELKE Nederlander moet op dezelfde manier straf krijgen, of je nou van de Vinkenslag afkomt of van het Koningshuis....... en iedereen die ertussenin zit.

Dus je vind je geboorteland uitgestuurd worden en een gevangenisstraf vergelijkbare, gelijkwaardige straffen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 00:02

Kim, in die 27 ben je zelf ook niet veel verder gekomen dan die poedersuiker-buitenlanders. En daarnaast lijk je nog elke rotzak te geloven die je een niet-bevestigd verhaal vertelt?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 00:07

KiWiKo schreef:
@ Sarabande....... hoe zit het ingewikkelder in elkaar dan....... Van marokko mogen marrokanen niet hun nationaliteit opgeven toch......... Misschien wil je even uitleggen wat ik niet hieraan snap?.

Marokkanen kunnen hun Marokkaanse paspoort niet opgeven, ze krijgen het gewoon erbij ook al zijn ze al 4 generaties hier geboren. Het gaat vrij ver tot erf recht etc etc in generaties.
Afgevaardigden van de Nederlandse regering en Europese Unie zijn al jaren aan het proberen om met name de koning van Marokko er toe te bewegen zijn niet meer onderdanen los te laten.
Maar daartoe is hij tot op heden niet genegen.
Turken mogen het wel opgeven, maar doen dat vrij weinig. Die zouden gedwongen kunnen worden tot een keuze als dat aan de orde is, b.v. bij misdaad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 00:08

Feit blijft dat je de ene Nederlander niet anders kunt straffen dan de andere.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 00:10

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 00:11

Zo'n verwijsindex is mooi, maar kan ook tegen zichzelf werken en daarom is omzichtigheid geboden.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 00:16

Over de verwijsindex: [url]http://www.binnenlandsbestuur.nl/vakgebieden/all/staatsopvoeding-tegen-‘straatterreur’.150105.lynkx[/url]
Laatst bijgewerkt door Zesiram op 01-03-10 00:17, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 00:17

sarabande schreef:
KiWiKo schreef:
@ Sarabande....... hoe zit het ingewikkelder in elkaar dan....... Van marokko mogen marrokanen niet hun nationaliteit opgeven toch......... Misschien wil je even uitleggen wat ik niet hieraan snap?.

Marokkanen kunnen hun Marokkaanse paspoort niet opgeven, ze krijgen het gewoon erbij ook al zijn ze al 4 generaties hier geboren. Het gaat vrij ver tot erf recht etc etc in generaties.
Afgevaardigden van de Nederlandse regering en Europese Unie zijn al jaren aan het proberen om met name de koning van Marokko er toe te bewegen zijn niet meer onderdanen los te laten.
Maar daartoe is hij tot op heden niet genegen.
Turken mogen het wel opgeven, maar doen dat vrij weinig. Die zouden gedwongen kunnen worden tot een keuze als dat aan de orde is, b.v. bij misdaad.

Ja en dus???????? we kunnen wel met Amerika praten over oorlogje spelen, maar niet met Marokko over het dubbele nationaliteiten probleem?????

OOK dit is weer zo een typisch probleem wat allochtonen in de schoenen geschoven krijgen terwijl het een direct gevolg is van het falen van de BV Nederland.......... Je neemt toch ergens een keer een standpunt in!!!

OF Marokko gaat betalen voor de kosten van HUN onderdanen hier ....... OF Marokko geeft de keuze vrij.........

zo simpel is het...........

Het word tijd voor een regering met ballen........... en dan inderdaad........... als Marokko niet mee wil werken dan is dat heel vervelend, maar dan maar alle dubbele Nationaliteiten uitzetten.......... Hoppaaa terug, Your Problem King :D

wedden dat ze dan wel overstag gaan??

En natuurlijk wil je dat niet voor al die mensen die hier wonen en werken leven, leren en studeren......... maar soms, soms moet je gewoon een statement maken en je voet stijf houden........

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 00:19

Lovely schreef:
Kim, in die 27 ben je zelf ook niet veel verder gekomen dan die poedersuiker-buitenlanders. En daarnaast lijk je nog elke rotzak te geloven die je een niet-bevestigd verhaal vertelt?

hoe kom je daar nou bij :) :) ik stem D66 en heb 80% allochtoon aan het werk :D :D :D

nee hoor, ik steek alleen niet mijn kop in het zand :D en zie de problemen, en zie hoe ze niet opgelost worden......... en daarom zie ik dat er veel Nederlanders onderbuik gevoelens krijgen en daarom op een geert gaan stemmen............

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 00:20

KiWiKo schreef:
Het word tijd voor een regering met ballen........... en dan inderdaad........... als Marokko niet mee wil werken dan is dat heel vervelend, maar dan maar alle dubbele Nationaliteiten uitzetten.......... Hoppaaa terug, Your Problem King :D

Bestuurders met ballen kunnen we wel gebruiken, maar laat wel even duidelijk zijn wat de consquenties zijn van zo'n grove schending van de mensenrechten: Nederland verliest elk krediet in de wereld, elke belangrijke (handels)positie, misschien worden ze uiteindelijk bij heel veel verdragen gewoon buiten gedonderd.

Als je dat er voor over hebt.......ik niet, en ik denk heel veel mensen met mij niet. Want dan heb je een economische crisis die met het geld van de wereld niet te bestrijden is.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 00:21

Heino schreef:
KiWiKo schreef:

Dus je vind je geboorteland uitgestuurd worden en een gevangenisstraf vergelijkbare, gelijkwaardige straffen?

welk stukje begrijp je niet van dat ik vind dat ELKE Nederlander op dezelfde manier gestraft moet worden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 00:22

Dus jij wilt iedereen die een Marokkaans paspoort heeft zomaar terugsturen naar Marokko? En dat is een serieus standpunt?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 00:22

Zesiram schreef:
KiWiKo schreef:

Bestuurders met ballen kunnen we wel gebruiken, maar laat wel even duidelijk zijn wat de consquenties zijn van zo'n grove schending van de mensenrechten: Nederland verliest elk krediet in de wereld, elke belangrijke (handels)positie, misschien worden ze uiteindelijk bij heel veel verdragen gewoon buiten gedonderd.

Als je dat er voor over hebt.......ik niet, en ik denk heel veel mensen met mij niet. Want dan heb je een economische crisis die met het geld van de wereld niet te bestrijden is.

maar wat hebben we aan die dubbele nationaliteit............ die mensen zijn gewoon Nederlanders....... PUNT :)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 00:23

Lovely schreef:
Dus jij wilt iedereen die een Marokkaans paspoort heeft zomaar terugsturen naar Marokko? En dat is een serieus standpunt?

Nee.......... die hebben namelijk ook een Nederlands paspoort :D

Ik wil dat die mensen kunnen kiezen welke nationaliteit ze hebben..............

En ik voor een vind het belachelijk dat wij het pikken dat ze dat niet mogen...........

mond vol over wilders die mensen niet wil laten kiezen of ze wel of niet een hoofddoek dragen........ maar het volkomen normaal vinden dat een of andere koning bepaald welke nationaliteit mensen hebben...........
Laatst bijgewerkt door KiWiKo op 01-03-10 00:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 00:24

Ik snap het probleem van die dubbele nationaliteit niet zo eerlijk gezegd. Die mensen zijn gewoon Nederlanders ja. ZIj kunnen er ook niks aan doen dat zij via geboorte er iets anders bij cadeau krijgen? Waarom moeten ze daarvoor gestraft worden?

Wie wil je dan wel terugsturen?

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 00:24

In Duitsland is het zeer moeilijk om een dubbel paspoort te krijgen. Zijn de problemen daar anders dan hier? Neh, het is wederom symboolpolitiek, het als het hoofddoekje.

Zorg dat je wetten hebt, zorg dat mensen zichzelf kunnen bedruipen als ze hier komen, straf criminelen, maar doe niet zo mal allemaal over dat hoofddoekje en een paspoort. Daar gáát het helemaal niet om.

Het wekt alleen maar een hele kleinburgerlijke indruk.
Alsof we krampachtig willen vasthouden aan het idee van een Nederlandse, blanke, semi-christelijke gezellig ouderwetse dorpscultuur waar we tot in den eindigheid handjeklap doen op de paardenmarkt. Zo is het niet meer en zo zal het nooit meer worden. Ik heb het idee dat de mensen die zo tegen hoofddoekjes en dat soort oppervlakkig issues zijn gewoon heel erg moeite hebben om dat te accepteren.
Laatst bijgewerkt door Waves op 01-03-10 00:26, in het totaal 1 keer bewerkt

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 00:26

Citaat:
Denaturalisatie en uitzetting recidiverende (Marokkaanse) straatterroristen met dubbele nationaliteit

Citaat:
Ik zie niet in hoe dit selectief is tegenover de Nederlandse Burgers......... dit gaat namelijk niet over de Nederlandse burgers, dit gaat over NIET nederlandse burgers :)

Het ging mij om dit stukje Kiwiko. Daaruit dacht ik te halen dat jij het ok vind dat mensen met een dubbele nationaliteit het land uitgeschopt mogen worden.. Maar dat heb ik dus fout??

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 00:26

KiWiKo schreef:

Zoals ik al zei het is een EU probleem, er wordt ook als zodanig overleg gepleegd

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 00:27

nee.......... ik wil dat de nederlandse regering een standpunt inneemt in deze ........... en op die manier (wellicht met enige "slachtoffers" de vrijheid creeerd waardoor deze mensen kunnen kiezen welke nationaliteit ze hebben.......

want daar hebben we het toch over........ over mensenrechten.......

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 00:28

Het kiezen van een nationaliteit is geen mensenrecht :D Zou een mooie zijn.. Ik ken wel een paar sporters die daar gebruik van willen maken.....Het hebben van een nationaliteit dan weer wel.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 00:29

Nou, dan zou ik ook nog wel een paar mooie nationaliteiten weten die ik graag zou willen hebben! :D