Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Anya schreef:In de gevangenis krijgen ze geen bijstand meer hoor. Dat wordt opgeschort als ze een uitkering ontvangen.
En Sparta wat doe je dan met de volkomen aangepaste witte moeder van 3 kindertje die in een vlaag van woede haar echtgenoot de kop heeft ingeslagen? Omdat het een rotzak was? Wat doen je met de witte autochtone moeder van 2 kindertjes die door haar rotzak van een man is gedwongen tot prostitutie én drugshandel? Omdat hij haar kinderen gijzelt?
Beide dames gaan de gevangenis in voor een periode. Gewoon eten geven. Klaar. Goed voor die kinderen! Die hebben dan zeker geen kansen meer. Goed voor die moeder ook: eerst mishandeld door echtgenoot en dan door de staat in de kou laten staan. Want als ze vrij komt, gebeurt er met een beetje pech hetzelfde. Deze vrouw kan niet voor zichzelf opkomen dus gebeuren zulke dingen. Maar dat gaan we haar niet leren, gaan we haar en haar kinderen niet mee helpen. Gewoon te eten geven. Eigen schuld.
Lekker genuanceerd.
(en ja ik gebruik bewust voorbeelden van autochtone vrouwen.. ).
_sparta_ schreef:Lees eens voordat je iemand dom vindt. Niet lezen en vooral niet willen begrijpen is pas dom.
Citaat:Van mij mogen veelplegers van zware delicten levenslang krijgen, die hoeven niet terug in de maatschappij, dus daar hoeven geen projecten voor te lopen.
Citaat:Je weet echt niet waar je het over hebt kennelijk.
Misser schreef:Vanochtend stond dus in de krant dat Wilders een hoofddoekjesverbod wil bij alle gemeentelijke instellingen in Almere en Den Haag.
Het geldt alleen voor hoofddoekjes, want kruisjes en keppeltjes horen bij onze cultuur.
Sorry, maar hier kan ik echt niets anders van maken dan pure discriminatie. Walgelijk gewoon, ben oprecht verbaasd dat mensen op zo iemand kunnen stemmen.
Heino schreef:Sparta: Ik geloof dat wij compleet anders denken over opgroeien en identiteit ontwikkelen en daar gaan we het ook niet over eens worden. Jammer want er zijn talloze onderzoeken die mijn visie ondersteunen.
Anya schreef:Uit jouw opmerkingen en ongenuanceerde meningen over het gevangeniswezen en de reclassering maak ik op dat je op dit terrein kennelijk niet weet waar je het over hebt. Dat maakt je niet dom. Dat maakt je onwetend op dit terrein in mijn optiek. Ik kan geen uitspraak doen over of je dom bent of niet. Ik ken je niet. Ik kan een uitspraak doen over of je volgens mij iets weet van een onderwerp waar ik toevallig erg veel van weet
Misser schreef:Vanochtend stond dus in de krant dat Wilders een hoofddoekjesverbod wil bij alle gemeentelijke instellingen in Almere en Den Haag.
Het geldt alleen voor hoofddoekjes, want kruisjes en keppeltjes horen bij onze cultuur.
Sorry, maar hier kan ik echt niets anders van maken dan pure discriminatie. Walgelijk gewoon, ben oprecht verbaasd dat mensen op zo iemand kunnen stemmen.
Anya schreef:Onze cultuur: hunnebedden, oogstfeesten, lichtfeesten, luilak, dauwtrappen, de paashaas (handig in het Christendom verweven maar helemaal niet Christelijk). Onze cultuur is heidens van oorsprong
Unwritten schreef:Misser schreef:Vanochtend stond dus in de krant dat Wilders een hoofddoekjesverbod wil bij alle gemeentelijke instellingen in Almere en Den Haag.
Jij post wat ik wilde zeggen.
Kruisjes en Keppeltjes zijn van origine ook niet van onze cultuur, het Christendom en Jodendom (en Katholicisme) zijn namelijk ook niet Nederlands.
Misser schreef:Unwritten schreef:
Jij post wat ik wilde zeggen.
Kruisjes en Keppeltjes zijn van origine ook niet van onze cultuur, het Christendom en Jodendom (en Katholicisme) zijn namelijk ook niet Nederlands.
Al zouden ze het wel zijn.
Ik blijf erbij, ik snap niet dat je op zo iemand kunt stemmen. Dan kunnen z'n andere punten nog zo goed zijn (vind ik trouwens niet, maar meningen verschillen), discriminatie is een punt waar ik sowieso op zou afknappen.
Doet iemand dat niet, zegt mij dat toch wat over zo'n persoon en kan ik alleen maar hopen dat jou zoiets nooit overkomt.
Edit: met 'jou' bedoel ik Wildersstemmers, niet degene die ik quote.