Druk van famillie/man waarvoor ze het doen of eigen wil...uiteraard zullen de meesten het laatste zeggen, maar hoe kan je dat peilen?ze op hun blauwe ogen geloven (dat is ook het enige wat je ziet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:11 september is niet zo zwart wit als wij nederlanders dat op ons bord hebben gekregen. dus die discussie daargelaten voordat ik een boek moet openen over de armerikaanse en israelische terreur. na 11 september hebben moslimburgers het inderdaad veel moeilijker gekregen, dat is spijtig, bedankt persbureaus, dat jullie moge genieten van de bentleys
nobel1 schreef:Ik heb serieus geen idee of ze het vrijwillig dragen of niet, maar het zal ook bijzonder moeilijk worden om daarachter te komen.
Druk van famillie/man waarvoor ze het doen of eigen wil...uiteraard zullen de meesten het laatste zeggen, maar hoe kan je dat peilen?ze op hun blauwe ogen geloven (dat is ook het enige wat je ziet) of doorvragen en achter de wellicht ware reden komen?
Vjestagirl schreef:nobel1 schreef:Ik heb serieus geen idee of ze het vrijwillig dragen of niet, maar het zal ook bijzonder moeilijk worden om daarachter te komen.
Druk van famillie/man waarvoor ze het doen of eigen wil...uiteraard zullen de meesten het laatste zeggen, maar hoe kan je dat peilen?ze op hun blauwe ogen geloven (dat is ook het enige wat je ziet) of doorvragen en achter de wellicht ware reden komen?
Of ze gewoon geloven als ze zeggen dat ze het vrijwillig doen? Of je afvragen of dat uberhoubt wel een punt van discussie is in deze discussie
Princess_ schreef:Lijkt me ook geen fijn vakantie land nee
Als je het over besnijdenis hebt, hebje het dan over vrouwen of mannen besnijdenis?
Denk dat je trouwens een goed punt hebt in je post.
Chaos schreef:Ik heb er echt een hekel aan als mensen een hoofddoek dragen. En om zoveel redenen.
1. Vaak wordt het niet vrijwillig gedragen.
2. Ik heb er een hekel aan dat geloof zo schreeuwerig getoont moet worden, hou het toch allemaal lekker voor jezelf.
3. Ik vindt het HEEL irritant om te zien, ik weet nooit wat voor iemand ik nou voor me heb staan.
etc. etc.
Van mij mag het gerust verboden worden..
Yamcha schreef:Chaos schreef:Ik heb er echt een hekel aan als mensen een hoofddoek dragen. En om zoveel redenen.
2. Ik heb er een hekel aan dat geloof zo schreeuwerig getoont moet worden, hou het toch allemaal lekker voor jezelf.
3. Ik vindt het HEEL irritant om te zien, ik weet nooit wat voor iemand ik nou voor me heb staan.
etc. etc.
Geloof kun je niet voor jezelf houden. Het gaat door je hele leven heen, het is de reden waarom ik het een doe en het ander juist niet.
Ik hoop niet dat er veel mensen zo denken, vind dit toch wel zorgelijk.
Princess_ schreef:Vrouwen besnijdenis is een echte gruweldaad. Kan er weinig over zeggen, ik mag hopen dat dit een x goed aangepakt wordt. Mja hoe pak je zoiets aan.
nobel1 schreef:En hoe weet je of ze het vrijwillig dragen?
Meestal kan je het ze niet vragen omdat ze of amper nederlands spreken of niet met je mogen of willen praten.
Mijn mening blijft (en ja dat is een ik-redenering) dat een burka niet in het westers straatbeeld past en een hoofddoek bij publieke functies ook gemeden moet worden.
Chaos schreef:Ik heb er echt een hekel aan als mensen een hoofddoek dragen. En om zoveel redenen.
etc. etc.
Princess_ schreef:Het gaat hier om de burkaNiet over de hoofddoek.
jameyskatje schreef:nobel1 schreef:En hoe weet je of ze het vrijwillig dragen?
Meestal kan je het ze niet vragen omdat ze of amper nederlands spreken of niet met je mogen of willen praten.
Mijn mening blijft (en ja dat is een ik-redenering) dat een burka niet in het westers straatbeeld past en een hoofddoek bij publieke functies ook gemeden moet worden.
spreken uitstekend nederlands hoor, zoals ik al zei, vele zijn zelfs nederlands. als een hoofddoek verboden moet worden in publieke functies, word ik gedwongen om thuis de zitten dus? kan ik geen lerares worden?
nee het probleem is niet dat jij het hun niet kan vragen omdat ze zogenaamd de taal niet spreken.. nee je kan het niet vragen, omdat je ze nooit tegen komt. en als je er al 1 tegenkomt, stap jij heus niet recht op de man af