Waar of hoe gaat Geert Wilders eindigen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lyonesse

Re: Waar of hoe gaat Geert Wilders eindigen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 19:12

Aan de uitgroei te zien die hij altijd heeft en de overduidelijk peroxide, lijkt het mij niet echt zijn grootste zorg te zijn of hij zich arisch wil voordoen of niet :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 21:38

En dat heeft Wilders zelf gezegd of jullie gaan er van uit dat hij dat doet om arisch voor te komen?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 21:39

pharagirlke schreef:
En dat heeft Wilders zelf gezegd of jullie gaan er van uit dat hij dat doet om arisch voor te komen?

Geloof je nu echt dat hij zoiets zou zeggen :(:)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 21:42

sarabande schreef:
pharagirlke schreef:

Geloof je nu echt dat hij zoiets zou zeggen :(:)

Ik vind het moeilijk om te geloven dat mensen die tegen vooroordelen zijn zelf zulke onzin uitkramen. Vandaar.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 08:35

Er is een verschil tussen vooroordelen over ijdelheid versus vooroordelen over zaken waarin er geen sprake is van een bewuste keuze. (voorbeeld: in mijn optiek heeft een homo geen keuze om homo te zijn en een moslim heeft er ook niet voor gekozen om als moslim opgevoed te worden).

Ik neem aan dat Wilders' keuze om zijn haar te blonderen een bewuste is, je stopt dat vergif niet zomaar in je haar. Dat kan natuurlijk zijn omdat hij het gewoon mooi vindt..

Feit is wel dat er vele protesten kwamen toen een mevrouw van Indonesische afkomst een artikel plaatste over zijn Indonesische afkomst. Er werd door de PVV gewoon keihard gesteld dat ze hem in "een kwaad daglicht" wilde stellen.

Tja, alsof je je ervoor moet schamen dat je van Indonesische afkomst bent. Dat is eerder iets om trots op te zijn, zou ik denken. Maar ik kan me voorstellen dat de ultrarechtse achterban van de PVV daar misschien iets andere gedachten over heeft dan ik.

Qua imago vraag ik me nog altijd af wat Wilders wil. Zijn kapsel is van 2 kilometer afstand te herkennen, dus hij zal het inderdaad niet gedaan hebben om ergens bij te horen. Wilders heeft wel een behoorlijk sterke campagnestrateeg voor hem werken (of hij is er zelf een), omdat hij altijd wel ergens punten uit weet te scoren.

En verder heeft ieder mens vooroordelen. Ik zei eerder al dat in allen van ons ergens wel een klein nazitje schuilt. Daar kan je tegen vechten. Degenen die doorslaan hebben dat gevecht verloren of zijn het nooit aangegaan. Overigens passen Nazi's echt niet in het Joods-Christelijke cultuurgoed..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 02:35

jvg: Er zijn zat vrouwen die zich blonderen, dat zijn dan ook allemaal racisten die ariërs willen zijn? Of is het kleuren/ontkleuren van het haar vaak toch een esthetisch iets dat niets te maken heeft met waar je voor "staat"?

Nee, ik vind het gaan zoeken in de haarkleur erg ver gaan, dat wilders extreem is okee, maar als men zelfs zijn haarkleur er bij gaat betrekken... Waar ben je dan nog mee bezig.

Dat iedereen vooroordelen heeft ben ik geheel met je eens. :) Er tegen vechten heet geen zin, open staan voor dingen heeft zin. Als je tegen jezelf vecht eindig je altijd als de verliezer.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 20:10

Nee, vrouwen die zich blonderen willen graag het onderwerp van allemaal foute moppen zijn ;) Mannen blonderen zich al veel minder snel.

Maar goed, iemand over zijn/haar kapsel aanvallen vind ik persoonlijk in de dezelfde categorie vallen als iemand over haar hoofddoekje aanvallen. Dus laat die mensen hun hoofddoekje maar dragen. De discussie op zichzelf daarover is al meer dan bespottelijk. Ik ben nu trouwens in een moslim land, waar alcohol gewoon toegestaan. We hoeven ons niet te gaan spiegelen aan de extremistische moslim landen en daarom maar gaan stellen dat we dan ook maar extremistisch anti-moslim willen worden. In Nederland zijn staat en godsdienst gescheiden en is er vrijheid van godsdienst.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 20:38

Ken zat mannen die zich ook blonderen hoor. Is zelfs een flinke tijd in de mode geweest om bv de topjes van stekeltjes te blonderen. Ook allemaal neo-nazi's?

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 20:40

nee, wel allemaal mannen die niet tevreden zijn met de haren die ze van moeder natuur meegekregen hebben ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 20:47

Mooi, dus we zijn het er over eens dat Wilders ook gewoon niet blij kan zijn met de kleur die hij van moeder natuur heeft mee gekregen? :D

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 20:52

En waarom is hij dan niet blij? :P

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 20:53

Weet ik veel, waarom zijn al die modellen enz niet blij? :D Misschien is blond meer zijn kleurtje? Ik kleur mijn haar ook zwart... Wil ik nu stiekem gewoon liever Italiaans zijn? :')

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 09:45

nee phara: je wil liever Arabisch zijn :D

Alle gekheid op een stokje, zijn haarkleur zal me verder worst wezen. Als hij met de haar gewoon bezig was met normale politiek te bedrijven zonder continu op de angsten van mensen in te spelen ten koste van een bepaalde bevolkingsgroep, dan had ik er niks over gezegd. De werkelijke kern van zijn boodschap gaat in tegen mijn directe normen en waarden.

De boodschap is een beetje van: "ik ben pacifist, iedereen die geen pacifist is, zal ik de hersens inslaan". Wat dat betreft is hij precies zo ingesteld als de extremisten waar hij zo op tegen is. En daarmee jaagt hij degenen die oprecht zijn ook de extremistische kant in, in plaats van omgekeerd.

TheMagicLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 13:57

pharagirlke schreef:
Ken zat mannen die zich ook blonderen hoor. Is zelfs een flinke tijd in de mode geweest om bv de topjes van stekeltjes te blonderen. Ook allemaal neo-nazi's?

.... *\o/* ken ook een aantal mannen die eerst kaal waren, en toen opeens "krulletjes" op hun hoofd hadden.... _O- getransplanteerd uit een gebied op je lichaam waar bij de meeste mensen krulletjes zitten... =:) ... en die later het "zaakje" op hun voormalig kale koppie met peroxide behandelen... en vervolgens eindigen we bij een man van middelbare leeftijd met blonde krulletjes op zijn hoofd... :wow: :#

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 19:01

Genoeg stemmen krijgt hij toch wel, genoeg mensen zijn het wel met hem eens.
Helaas vrees ik voor zijn leven, maar ik ben niet minder onder de indruk.
Als hij door andermans handen aan zijn eind komt is het in ieder geval duidelijk wat voor achterlijke mensen ons land bezet.
NIEMAND heeft het recht hem aan zijn eind te brengen.

En sowieso, ik ben voor Wilders :D hij pakt teminste aan.
Natuurlijk zijn vaak ideeen overdreven, maar die hebben alle partijen wel.
Alleen zijn de zijne headliners omdat hij in het nieuws komt.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 19:36

heartxpony schreef:
Alleen zijn de zijne headliners omdat hij in het nieuws komt.

En niet erg positief. Hoe zou dat nou toch komen?

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 13:43

Ik woon in duitsland, maar mag nog gewoon in nederland stemmen, en ga ook op geert wilders stemmen, was het al van plan maar zaterdag heeft een buitenlander me toch wel helemaal over de grens getrokken.
Was gewoon in nederland op de markt had mijn jonge franse bulldog van 3 maanden bij me, werd me even duidelijk gemaakt door een buitenlandse vrouw dat ik maar moest oprotten met mijn hond, was een zwijn hond haar kind was er bang voor en bleef maar schreeuwen zwijn hond in gebrekkig nederlands (had de hond ook nog eens op mijn arm)en weg weg weg.
Nou dat was de druppel heb haar even goed duidelijk gemaakt dat ze zelf maar moest ophoepelen waar ze vandaan kwam dat haar persoonlijk wel even naar het vliegveld wilde brengen.

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 13:50

noudy schreef:
Ik woon in duitsland, maar mag nog gewoon in nederland stemmen, en ga ook op geert wilders stemmen, was het al van plan maar zaterdag heeft een buitenlander me toch wel helemaal over de grens getrokken.
Was gewoon in nederland op de markt had mijn jonge franse bulldog van 3 maanden bij me, werd me even duidelijk gemaakt door een buitenlandse vrouw dat ik maar moest oprotten met mijn hond, was een zwijn hond haar kind was er bang voor en bleef maar schreeuwen zwijn hond in gebrekkig nederlands (had de hond ook nog eens op mijn arm)en weg weg weg.
Nou dat was de druppel heb haar even goed duidelijk gemaakt dat ze zelf maar moest ophoepelen waar ze vandaan kwam dat haar persoonlijk wel even naar het vliegveld wilde brengen.

Waarom betrek je dat voorval op alle buitenlanders?
Tussen de Nederlanders heb je ook genoeg rotte appels zitten,
en tussen de "buitenlanders" evengoed mensen die wel volgens onze normen en waarden leven.
Ik vind je rascistisch.
En bovendien snap ik niet dat je je druk maakt over de Nederlandse politiek, als je zelf in duitsland woont.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 13:54

noudy schreef:

Nou dat wordt wel heel moeilijk voor je, op wie ga je stemmen als een keurige blanke heer in pak jouw hondje niks vindt :(:)

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 14:04

als je hier niet eens meer woon, waarom zou je dan stemmen :S. dat vind ik net zo krom

agja, hoevaak ik niet word uitgescholden door aso nederlanders... van deze verhaaltjes hebben we er nu wel genoeg in het topic vind je ook niet??, anders blijven we aan de gang met 'bij overkwam dit, mij overkwam dat..'

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 14:04

Polaris schreef:
noudy schreef:

Waarom betrek je dat voorval op alle buitenlanders?
Tussen de Nederlanders heb je ook genoeg rotte appels zitten,
en tussen de "buitenlanders" evengoed mensen die wel volgens onze normen en waarden leven.
Ik vind je rascistisch.
En bovendien snap ik niet dat je je druk maakt over de Nederlandse politiek, als je zelf in duitsland woont.

Ben echt geen rascist, maar denk maar wat je wilt.
Ik maak me er wel druk om omdat we over een aantal jaren weer gewoon naar
nederland verhuizen, en daarbij ben ik nog gewoon nederlands staatsburger en heb dezelfde rechten als jou(dus ook stemmen)ook al woon ik in het buitenland.
Ik woon in duitsland pas me hier toch ook aan blijf ook niet stug hollands praten, maar gewoon duits.
En dat ene voorval kan wel zijn, maar ga jij eens naar den haag naar de markt kijken ze je dom aan als je daar als nederlander loopt zijn enkel en alleen buitenlanders en kunnen geen woord hollands.
En wat dacht je van de gevangenissen(mijn man werkt daar geregeld) vind je echt niet veel hollanders hoor enkele maar.
En dat is gewoon een feit.

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 14:06

sarabande schreef:
noudy schreef:

Nou dat wordt wel heel moeilijk voor je, op wie ga je stemmen als een keurige blanke heer in pak jouw hondje niks vindt :(:)

Hahaha lollig

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 14:10

noudy schreef:
maar ga jij eens naar den haag naar de markt kijken ze je dom aan als je daar als nederlander loopt zijn enkel en alleen buitenlanders en kunnen geen woord hollands.
En wat dacht je van de gevangenissen(mijn man werkt daar geregeld) vind je echt niet veel hollanders hoor enkele maar.
En dat is gewoon een feit.

Kom regelmatig op de markt en wordt dat altijd vriendelijk geholpen. Verklaar dat eens dan. Ohja tuurlijk ik tref alleen de goede. Toeval? Denk het niet.
En waarom zal de gevangenis vol zitten met "buitenlanders"? Omdat mensen als jij op ze neerkijken en ze niet eens een kans geven een fatsoenlijk leven op te bouwen hier. Nogal logisch dat ze dan genoodzaakt zijn het lagerop te zoeken. En nee tuurlijk geldt dat niet voor iedereen, maar dat speelt wel een grote rol.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 14:11

Dat vind ik echt onzin! Er is geen excuus voor criminaliteit, dat het vaak gebruikt wordt ben ik met je eens. Ieder mens heeft keuzes.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 14:13

Tuurlijk heeft ieder mens keuzes. Maar ieder mens moet ook eten. En als je dan moet kiezen tussen leven en dood (even zwart wit gesteld)?