Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
KiWiKo schreef:simpel gedacht misschien.............. maar hoe komen die mensen aan die foto's?
omdat de fotograaf ze online zet toch???
misschien een omweg, maar wellicht is het handiger om op een evenement kenbaar te maken dat je er bent en als een potentiele koper de foto's wil kopen dat die dan contact met je op kan nemen?
KiWiKo schreef:oe............ leer mij dat eens![]()
![]()
Ivonka schreef:Zodat jij je ook schuldig kan maken aan het stelen van foto's?
Authentic schreef:Het geld is niet direct uitgegeven aan de foto's, maar aan de credits. De spelers zijn niet verplicht deze uit te geven aan foto's dus in principe heeft Michel geen geld verdiend aan illegale foto's maar aan meer mogelijkheden op het spel.
LimaMambo schreef:er word wel van HT verwacht dat ze geld en tijd steken in veranderingen
maar de fotograven verdommen het om hun website te beveiligen (lees: ook kosten en tijd)
Focussed schreef:Maar er zijn 68.000 foto's geupload. 1€ per foto. Is al dik 68.000,- verdient aan die illegale foto's.
Dus Michel is toch wel illegaal bezig, dus jij vindt dat dat niet erg is MissBambi?
Michel_ schreef:Ligt er maar net aan hoe jullie het willen. En we moeten er ook weer een heel systeem achter bouwen dat ze verwijderd kunnen worden he.
Het is niet alleen even weergeven.
Focussed schreef:LimaMambo schreef:er word wel van HT verwacht dat ze geld en tijd steken in veranderingen
maar de fotograven verdommen het om hun website te beveiligen (lees: ook kosten en tijd)
LimaMambo, alles wordt omzeilt... Het is dweilen met de kraan open. Printscreenknopje kun je helaas niet
vanaf een afstand uitschakelen bij iemand..
LimaMambo schreef:er word wel van HT verwacht dat ze geld en tijd steken in veranderingen
Bluem schreef:Integendeel zelfs, ze verdienen dankzij deze geuploade foto's zelf centjes en de fotografen kunnen op hun honger blijven zitten.
LimaMambo schreef:Focussed schreef:Maar er zijn 68.000 foto's geupload. 1€ per foto. Is al dik 68.000,- verdient aan die illegale foto's.
Dus Michel is toch wel illegaal bezig, dus jij vindt dat dat niet erg is MissBambi?
uhmm ik neem aan dat er van die hele euro vrij weinig voor HT over blijft hoor.. het systeem achter de credits doet dat ook niet voor niks
LimaMambo schreef:maar de fotograven verdommen het om hun website te beveiligen
Ivonka schreef:Het gaat er niet hoeveel ze eraan verdienen, maar dàt ze er aan verdienen. Dat niet alle credits naar de foto's gaan snappen we ook wel. Mijn klanten betalen voor afdrukken en digitale bestanden. Waarom moet ik het dan toelaten dat die foto's onbetaald op HT verschijnen waar het beheer voor betaald krijgt?
Focussed schreef:Maar het kost wel direct credits om een foto te uploaden als paardenfoto.
Focussed schreef:Vind dit trouwens echt kant noch wal slaan. Het stelen van een foto mag niet, klaar. Moeten fotografen zich dan in
100 bochten wringen om dat tegen te gaan? Albert Heijn heeft toch ook niet alle soep in blik achter tralies staan?
Shadow0 schreef:Ivonka schreef:Het gaat er niet hoeveel ze eraan verdienen, maar dàt ze er aan verdienen. Dat niet alle credits naar de foto's gaan snappen we ook wel. Mijn klanten betalen voor afdrukken en digitale bestanden. Waarom moet ik het dan toelaten dat die foto's onbetaald op HT verschijnen waar het beheer voor betaald krijgt?
Omdat die het moeten doen met een mindere kwaliteit? Ik zou daar als klant niet mee zitten hoorIk zou betalen voor goede kwaliteit foto's en een reportage naar wens.
(En ik zou trouwens meer betalen voor foto's onder CC-Attribution license.)
Appelflapje schreef:Shadow0 schreef:De fotografen lopen namelijk geen inkomsten mis door dit soort dingen.
Toch wel.Voor elk gebruik van foto's hoort gewoon betaald te worden, maakt niet uit voor welke doeleinden.