Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 14:52

pien_2010 schreef:
IMANDRA schreef:

Laten we, net als bij Biden, niet speculeren over iets wat we niet kunnen weten.

Wel echt bizarre uitspraken gezien het land idd :=

Eens. Volgens mij is Trump net zo min dement als Putin en Biden. Dat ziet er toch echt wel wat anders uit.
Biden zit in mijn ogen meer in de avasie hoek (kleine tiaatjes waardoor het taalcentrum aangetast kan worden en je die naam versprekingen krijgt etc).

Biden stottert al zijn hele leven, denk dat het eerder daarmee te maken heeft?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 15:20

Moet je nou kijken hoe heerlijk, gewoon goed volk met goede bedoelingen..... :+:

pmarena

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 15:22

Wellicht zijn stotter, wellicht vermoeidheid, teveel gaande in zijn overvolle hoofd van belangrijke zaken, kan al een prima verklaring zijn. Ik zie er bij Biden niets in dat een veel jonger iemand met veel verantwoordelijkheden niet net zo goed kan hebben.

Bij Trump zijn alle versprekingen waarschijnlijk gewoon des-interesse voor die personen en onderwerpen.

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 09:19

Na de democratische conventie is Harris in de peilingen weer wat gestegen.
https://projects.fivethirtyeight.com/po ... /national/

Ik las een aantal berichten dat Kennedy uit de race stapt en Trump gaat steunen, hij polde steeds rond de 5 % , benieuwd wat die kiezers nu gaan doen.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 09:22

Kennedy geeft vandaag een speech, dus dan zullen we het horen. Ik weet alleen niet of het heel geloofwaardig is als je eerst de democratische kandidaat wilt worden en nu Trump zou steunen omdat hij je een positie belooft. Ik weet ook niet genoeg over zijn achterban; ik kan me voorstellen dat die niet zo 1, 2, 3 overstappen naar Trump.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 11:23

Of je nu Dwmocraat of Republikein bent, het is een verademing om Harris te horen spreken.
Gewoon, netjes to the point en niet haatzaaiend !

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 06:54

Ik zie net een stukje op nu.nl dat ze eigenlijk wat inhoudsloos is
“Veel show, weinig inhoud: campagne Kamala Harris onder de loep”
Ik kan geen Videolink plakken helaas maar er wordt gezegd dat ze nog geen echte plannen en beleid heeft benoemd.. strookt dat met jullie ervaring?

Ik hoorde ook een stukje dat iemand aangaf dat er 10duizenden (?) immigrants over de grens komen en dat Harris zegt dat housing goedkoper gaat worden maar dat er nu al geen plek is. Had Biden daar al een plan voor?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 08:51

Hier kan je wat meer lezen: https://www.politico.com/interactives/2 ... -election/

En an sich maakt het eerlijk gezegd niet zo heel veel uit wat de details van hun policies exact zullen zijn: voor "de gewone man" zal het al snel beter zijn dan welke idioterie Trump bedenkt om de rijke elite (en vooral zichzelf) allerlei voordeeltjes toe te schuiven.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 09:14

Ze heeft het op de campagne over vrijheid, om zonder vuurwapengeweld te leven, om openlijk trots te zijn op wie en wat je bent, om schone lucht in te ademen , schoon water te drinken, om in een schone omgeving zonder klimaat vervuiling te leven. De vrijheid om zelf keuzes te maken rond ongewenste zwangerschap, om kinderen op school te laten lezen wat belangrijk is ( bvb Anne Frank ).Aanpakken van drugshandel , kindermisbruik en fraudeurs .Politiek is show in usa en dat voelt ze perfect aan , de echte test komt pas wanneer ze de komende tijd het land doorreist en natuurlijk de debatten met Trump.
Zij wil vooruit en met Trump gaat usa terug naar de jaren 50.
Die veiligheid vrijheid en zelfbeschikking wil ze ook voor het Palestijnse volk en Biden en Harris zijn hard bezig om de oorlog in Israël te stoppen.
Ik vond het een conventie van hoop op een beter leven voor elke Amerikaan .

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 09:25

Mooie samenvatting BogOne die ik deel.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 12:27

Ja maar dan is bij haar toch ook “hoe gaat dat gerealiseerd worden?”
Maar wellicht dat ze de plannen van de Biden admin gewoon overneemt daarin?

Zeggen dat alles anders moet is niet zo moeilijk.. zeggen hoe je dat precies gaat doen is een ander verhaal denk. Dat is wat ze bij blijkbaar nog moet gaan toelichten.. “hoe gaat ze gunviolence verminderen gelijk met het recht om jezelf te verdedigen, en hoe gaat ze housing goedkoper maken, en zorgen dat iedereen elkaar aardig gaat vinden”.
Want een aantal problemen zitten best diep denk.. en Trump heeft zich daar de afgelopen vier jaar niet mee bezig gehouden toch?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 12:30

Wat denk je hier zelf van Cer?
En een tijd geleden heeft iemand hier geplaatst wat Harris gedaan heeft als vice president..Ik heb geen tijd om het voor je terug te zoeken want vrijwilligerswerk doe ik nu. Maar kijk anders eens daar naar terug.
Ik weet dat ikzelf onder de indruk was.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 12:36

Dat staat er toch?
Ik denk dat ze dan wat inhoudelijker moet zijn over hoe ze het denkt te gaan doen.
En ik ben benieuwd hoe ze met het 2nd amendement omgaat, dat moet nog duidelijk worden.

Ik denk dat de usa een heel complex land is, heb ik ook al een paar keer geschreven :)

Ik zit niet tot over m’n oren in de Amerikaanse politiek .. daarom lees ik hier mee en vraag ik zo af en toe wat. Maar het is meer de bedoeling om je mening te verkondigen en het liefst dezelfde als de rest .. geloof ik. Stel je voor dat je wat vraagt.. dan moet je het zelf opzoeken ;)

Dank voor de link pmarena :j !
Ik google zelf ook het 1 en ander en soms kom ik andere dingen tegen, daar kan je dan een gesprek over hebben.. althans.. normaalgesproken :)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 12:41

Ik vind de Amerikaanse politiek heel ingewikkeld.
Maar je moet toch blij zijn, dat er een fatsoenlijk mens en dan nog vrouw misschien wel president wordt? En niet een haatzaaiende, vrouwonvriendelijke, onbeschofte vent als Trump?

De wapenwet en het recht op zelfverdediging is zo ingewikkeld en lastig, dat je niet kan verwachten dat Harris dat ineens op kan lossen.
Dar is niet realistisch.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 12:53

Cer schreef:
Dat staat er toch?
Ik denk dat ze dan wat inhoudelijker moet zijn over hoe ze het denkt te gaan doen.
En ik ben benieuwd hoe ze met het 2nd amendement omgaat, dat moet nog duidelijk worden.

Ik denk dat de usa een heel complex land is, heb ik ook al een paar keer geschreven :)

Ik zit niet tot over m’n oren in de Amerikaanse politiek .. daarom lees ik hier mee en vraag ik zo af en toe wat. Maar het is meer de bedoeling om je mening te verkondigen en het liefst dezelfde als de rest .. geloof ik. Stel je voor dat je wat vraagt.. dan moet je het zelf opzoeken ;)

Ik google zelf ook het 1 en ander en soms kom ik andere dingen tegen, daar kan je dan een gesprek over hebben.. althans.. normaalgesproken :)

Je reageert wel erg pissig en negatief op mijn post. :oo
Het zijn vragen die snel gesteld zijn maar heel erg groot zijn om te beantwoorden en dat vraagt gewoon veel tijd daar waarschijnlijk de meeste mensen deze niet uit hun mouw schudden. Vandaar mijn opmerking waar jij veel te veel achter zoekt.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 13:03

Cer schreef:
Dat staat er toch?

Inhoud en Amerikaanse presidentsverkiezingen? Je hebt het over de nationale 4 jaarse moddergooi competitie, niet over welk plan is voordeliger voor mij de kiezer solicitiatieprocedures. En hier zijn we ook niet zo inhoudelijk in een campagne, ook al is er misschien wel een onderbouwd plan op de website van de partij te vinden.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 13:37

Electra63 schreef:
Maar je moet toch blij zijn, dat er een fatsoenlijk mens en dan nog vrouw misschien wel president wordt? En niet een haatzaaiende, vrouwonvriendelijke, onbeschofte vent als Trump?

De wapenwet en het recht op zelfverdediging is zo ingewikkeld en lastig, dat je niet kan verwachten dat Harris dat ineens op kan lossen.
Dar is niet realistisch.

Maar waarom moet dat vetgedrukte erbij? Ik zeg toch nergens dat het niet zo is? Ik snap dat dan gewoon niet zo goed. Ik vraag iets over Harris, ik zeg niks pro-trump …

Pien: er wordt mij vaker verweten dat ik zogenaamd alleen vragen stel zonder mijn eigen mening te geven, meestal door dezelfde mensen, dus ik reageer daar ondertussen geïrriteerd op. Excuus als jij het niet zo bedoelde.
En het is ook niet dat ik een antwoord verwacht maar meer dat er dan een gesprek over volgt.. ik vraag toch niet naar een oplossing?

Die wapenwet is zeker ingewikkeld, daarom vond ik de uitspraak dat ze aangeeft dat Amerikanen zonder wapengeweld kunnen gaan leven (althans dat is het streven) wat makkelijk. Iedere Amerikaan wil dat denk ik wel. Een veiliger land waar het goed gaat met iedereen..

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 13:47

Ik denk dat un Amerika het grootste probleem is en wat je nu de laatste 4 jaar ziet, dat het heel moeilijk s om bepaalde beslissingen weer terug te draaien
De regering heeft daar met zoveel andere niveaus te maken
Waar gemengd ook republikeinen en democraten inzitten, het is maar net hoe die verhoudingen zijn of het lukt om iets terug te draaien of te vernieuwen
Kijk naar de abortus heel veel Staten vormen hun eigen regels.
En hoeveel republikeinen in die Staten aan de macht zijnbepaalt heel veel.

Is hetzelfde als wij nu een president zouden moeten kiezen voor de EEG, dan blijven de landen zelf nog hun regering houden enz...

Daarom kun je die politiek niet vergelijken

Het is de united States, die vormen dus Amerika

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 13:59

Cer schreef:
Electra63 schreef:

Dar is niet realistisch.

Maar waarom moet dat vetgedrukte erbij? Ik zeg toch nergens dat het niet zo is? Ik snap dat dan gewoon niet zo goed. Ik vraag iets over Harris, ik zeg niks pro-trump …

Pien: er wordt mij vaker verweten dat ik zogenaamd alleen vragen stel zonder mijn eigen mening te geven, meestal door dezelfde mensen, dus ik reageer daar ondertussen geïrriteerd op. Excuus als jij het niet zo bedoelde.
En het is ook niet dat ik een antwoord verwacht maar meer dat er dan een gesprek over volgt.. ik vraag toch niet naar een oplossing?

Die wapenwet is zeker ingewikkeld, daarom vond ik de uitspraak dat ze aangeeft dat Amerikanen zonder wapengeweld kunnen gaan leven (althans dat is het streven) wat makkelijk. Iedere Amerikaan wil dat denk ik wel. Een veiliger land waar het goed gaat met iedereen..

Ik bedoelde daar niet alleen jou mee, maar iedereen een beetje die "weldenkend" is.
Ik erger me vreselijk aan al die onbeschofte politici, in Nederland maar ook in andere landen. Ga gewoon fatsoenlijk het debat aan.

Volgens mij willen met name Republikeinen de huidige
wapenwet in stand houden.

Eerlijk gezegd Cer, stel jij vaak kritische vragen na een positief bericht over de Democraten. Nooit na een bericht over Trump.
Ik heb het niet nagekeken, maar zo komen jouw berichten op mij over. En dat is jouw goed recht.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 15:12

Ja maar wat trump doet ziet iedereen toch wel? Ik denk dat je op beide kanten vragen kan stellen. Ik zie hier weinig kritiek op Harris verder.. terwijl ik denk dat dat helemaal niet verkeerd is, om kritisch te zijn.
Ook in Nederland :j

De huidige wapenwet is zodat de inwoners zich tegen de overheid kunnen beschermen … als de overheid dat recht afneemt .. dan wordt t een ander verhaal (vertelde een Amerikaan mij) iedere Amerikaan zou daar heel goed over na moeten denken, vertelde een andere mij..
weer een ander zei dat het vreselijk is dat peuters door een metaaldetector de school in moeten..
Wat moet je daar dan van vinden als buitenstaander.. ? Ik vind t ingewikkeld en ik ben zeer blij dat wij dat hier niet hebben

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 15:16

Ik kan over Harris weinig kritiek vinden, behalve via de republikeinen natuurlijk.
Ze heeft het over een aantal zaken die voor de gewone Amerikanen niet meer normaal zijn en die ze graag terug wil in de maatschappij.
Over trump is helaas wel veel idioterie te vinden en in dat geval snap ik de Amerikanen niet, zijn ideeën lijken bijna uit de hand maids take te komen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 15:20

Cer schreef:
Ja maar wat trump doet ziet iedereen toch wel? Ik denk dat je op beide kanten vragen kan stellen. Ik zie hier weinig kritiek op Harris verder.. terwijl ik denk dat dat helemaal niet verkeerd is, om kritisch te zijn.
Ook in Nederland :j

De huidige wapenwet is zodat de inwoners zich tegen de overheid kunnen beschermen … als de overheid dat recht afneemt .. dan wordt t een ander verhaal (vertelde een Amerikaan mij) iedere Amerikaan zou daar heel goed over na moeten denken, vertelde een andere mij..
weer een ander zei dat het vreselijk is dat peuters door een metaaldetector de school in moeten..
Wat moet je daar dan van vinden als buitenstaander.. ? Ik vind t ingewikkeld en ik ben zeer blij dat wij dat hier niet hebben

Ik weet niet of iedereen ziet wat Trump doet ? Hij kan nog steeds winnen.

Ik vind Harris een verademing en ik hoop dat zij deze verkiezingen wint.
Alleen maar om het fatsoen een beetje terug te brengen in de Amerikaanse politiek.
En er zal best veel kritiek zijn of komen op haar, maar ik ben blij met haar verkiezing tot kandidaat voor de Democraten.

Fika

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 15:24

Als iedereen ziet wat Trump doet, zouden we nu niet in angst en beven de verkiezingen af zitten wachten.

Fika

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 15:26

Fika schreef:
Karl66 schreef:
Voor welke wetsvoorstellen of projecten is ze verantwoordelijk?

Justice in Policing Act (2020), ze was mede-auteur van deze uitgebreide hervormingswetgeving, bedoeld om politiegeweld en raciale vooroordelen in wetshandhaving aan te pakken.
CARE Act (2018), deze wetgeving was gericht op het aanpakken van de hoge moedersterftecijfers onder gekleurde vrouwen.
Rent Relief Act (2018), ze introduceerde deze wet om huurders belastingkredieten te geven om de stijgende kosten van wonen te compenseren.
Secure Elections Act, ze ondersteunde de wetgeving om de verkiezingsinfrastructuur te beveiligen tegen buitenlandse inmenging en cyberdreigingen.

En dit is alleen nog maar waar ze als senator bij betrokken was.

Nogmaals, of haar dit een goede president maakt, kan niemand zeggen, maar wel dat zij van de drie opties die er momenteel zijn, de beste kandidaat voor is.
En voor degene die vroeg wat ze had bereikt.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 15:43