Electra63 schreef:Ik vind Van der Plas vooral populistisch op SM.
Yesilgoz was snel om Douwe Bob te veroordelen, maar Van der Plas net zo.
Zij veroordeelt de demonstranten op de snelweg van ER, maar over de blokkades van de boeren, toen, heb ik haar nooit gehoord.
Zij volgde vaak Wilders op X.
Wat betreft Israël, ik vind dat ook moeilijk. Van huisuit zijn wij pro-Israel. De aanslag van 7 oktober was gruwelijk, maar de wraak van Israël vind ik buitenproportioneel.
De lobby van Israël op veel politieke partijen vind ik onacceptabel. Ik vind het ronduit schandalig dat onze politieke partijen zich door Israël laten dicteren.
Maar wel de mond vol hebben over lobbyen voor de Grean Deal.
En ik vind ook PVV-ers, die ik ken, ronduit racistisch en discriminerend.
Ik heb daar een bloedhekel aan en met een allochtone man en een buitenlandse achternaam, mag ik dat ook vinden. En dan is hij niet eens een moslim.
Dit is een goede vergelijking, met hoe iemand zich persoonlijk aangevallen kan voelen als een ander een groep beledigd. Iets wat bij discussies heel vaak gebeurt. Zoals Juval al aangaf bij de boeren, (dat kan ik me overigens wel herinneren, in februari 2024 hebben verschillende boeren om die reden ontstipt) en Anjali betreft religie.
Voor veel mensen is het lastig om de dingen niet persoonlijk op te vatten als de groep waarmee jij jezelf associeert vooral kritiek krijgt. En als jij je aangesproken mag voelen, geldt dat net zo goed voor een ander, niet waar?