Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Babootje schreef:pien_2010 schreef:
Ik heb dat ook gedaan en heb toen begrepen dat Dinopino in een totaal andere wereld leeft als ik , een wereld die zo totaal anders is dat ik zelfs niet meer begreep wat ze nu eigenlijk schreef (woorden, taalgebruik etc). Ook kreeg ik steeds meer door de algoritmes vanwege lezen van haar bronnen, de meest bizarre verhalen voorgeschoteld zodat ik op een gegeven ogenblik met "even goede vrienden" en met respect afscheid heb genomen van haar en gestopt ben met die pb's.
Dat Oekraine niet heilig is daar ben ik het in ieder geval volledig mee eens, net als dat Oekraïne alles ook iets rooskleuriger voorstelt zoals het gaat.
Ik vind het zorgelijk, niets meer en niets minder want er zijn grote groepen mensen die die verhalen geloven en al dat soort verhalen voorgeschoteld krijgen.
Dat is de ellende van die algoritmes inderdaad. Jij weet dat goed te onderscheiden in ieder geval, maar als je niets anders meer voorgeschoteld krijgt dan die wappie/complot info en je weet niet helemaal hoe dat werkt dan ga je dat soort info nog geloven ook.
Ailill schreef:Het zijn hele foute berichten, met een gevaarlijke lading. Hoe hoog ik vrijheid van meningsuiting ook in het vaandel draag, er zijn grenzen.
Babootje schreef:Ben ik in principe wel met je eens Ailill. Het is echt het gevaar van de algoritmes (ben ik van overtuigd)
Pien weet dat te herkennen. Maar dat geldt niet voor iedereen.
.
oomens schreef:Ailill schreef:Het zijn hele foute berichten, met een gevaarlijke lading. Hoe hoog ik vrijheid van meningsuiting ook in het vaandel draag, er zijn grenzen.
Grenzen die ook het beheer hier wat beter mag bewaken. Dat er hier in het topic terecht zo op mensen gehakt wordt, en dat anderen zich daar weer even terecht aan storen, dat komt in de eerste plaats doordat er in een eerder stadium vanuit de mods is besloten om niet in te grijpen en het maar op zijn beloop te laten.
Wat dat met de sfeer op het forum doet, daar zien we helaas het hier het gevolg van.
Jammer, want het had evengoed al pagina's lang gewoon over de inhoud, over nieuwsberichten en updates, over context en achtergronden, over persoonlijke ervaringen van mensen en andere relevante onderwerpen kunnen gaan.
pien_2010 schreef:Babootje schreef:Ben ik in principe wel met je eens Ailill. Het is echt het gevaar van de algoritmes (ben ik van overtuigd)
.
Toen IS tekeer ging jaren geleden ben ik me gaan verdiepen in de islam met zijn verschillende (en uiteenlopende) stromingen. Dus eerst allemaal heel lief en niets aan de hand, een stroming waar ik me zeker thuis zou kunnen voelen en toen las ik dat er ook een andere stroming is die veel extremer is en waar ook IS uit voort komt. Dus ik weer vrolijk googelen en zoeken. En werd het steeds donkerder en dreigender en zelfs de kleur van die websites werden zwart en ik vond het echt akelig. Tot mijn grote schrik kreeg ik steeds meer literatuur aangedragen die echt pikke zwart was. Ik voelde me meer en meer Alice in wonderland en een heel klein naïef Pientje. Daar ben ik toen echt wakker geworden en dacht zo werkt dit dus, wat een riool put. Zeg walchelijk.
Vanaf dat moment ben ik heel bewust mijn eigen algoritme aan het aansturen.
Krijg ik bv te veel recepten, dan stop ik daar een tijdje mee. Krijg ik te weinig van Oekraïne dan zoek ik zelf wat meer. Krijg ik teveel Franse artikelen en te weinig Nederlandse idem dito. Donc, zo kun je zelf je algoritme heel goed aansturen.
Bv met covid ga jij veel Engel verhalen lezen→ dan kom je uiteindelijk bij de duivel uit. Dus klikte ik dat niet meer aan en klikte ik de wetenschappelijke artikelen aan.
Ik schrijf dit zo uitgebreid, want er zijn meer mensen van mijn leeftijd, en ook jongeren, die glad niet door hebben dat je zelf die algoritmes kunt sturen en je zo uit het riool weg kunt blijven.
Citaat:In an extremely rare moment of candour on Russian state TV today, defence columnist Mikhail Khodaryonok gave a damning assessment of Russia's war in Ukraine and his country's international isolation. It's fairly long but worth your time so I've added subtitles.
Citaat:In een uiterst zeldzaam moment van openhartigheid op de Russische staatstelevisie gaf defensie-columnist Michail Chodaryonok vandaag een vernietigend oordeel over de oorlog van Rusland in Oekraïne en het internationale isolement van zijn land. Het is vrij lang, maar uw tijd waard, dus ik heb ondertitels toegevoegd.
Toon deze draad
pien_2010 schreef:Babootje schreef:Ben ik in principe wel met je eens Ailill. Het is echt het gevaar van de algoritmes (ben ik van overtuigd)
.
Toen IS tekeer ging jaren geleden ben ik me gaan verdiepen in de islam met zijn verschillende (en uiteenlopende) stromingen. Dus eerst allemaal heel lief en niets aan de hand, een stroming waar ik me zeker thuis zou kunnen voelen en toen las ik dat er ook een andere stroming is die veel extremer is en waar ook IS uit voort komt. Dus ik weer vrolijk googelen en zoeken. En werd het steeds donkerder en dreigender en zelfs de kleur van die websites werden zwart en ik vond het echt akelig. Tot mijn grote schrik kreeg ik steeds meer literatuur aangedragen die echt pikke zwart was. Ik voelde me meer en meer Alice in wonderland en een heel klein naïef Pientje. Daar ben ik toen echt wakker geworden en dacht zo werkt dit dus, wat een riool put. Zeg walchelijk.
Krijg ik bv te veel recepten, dan stop ik daar een tijdje mee. Krijg ik te weinig van Oekraïne dan zoek ik zelf wat meer. Krijg ik teveel Franse artikelen en te weinig Nederlandse idem dito. Donc, zo kun je zelf je algoritme heel goed aansturen.
Bv met covid ga jij veel Engel verhalen lezen→ dan kom je uiteindelijk bij de duivel uit. Dus klikte ik dat niet meer aan en klikte ik de wetenschappelijke artikelen aan.
Ik schrijf dit zo uitgebreid, want er zijn meer mensen van mijn leeftijd, en ook jongeren, die glad niet door hebben dat je zelf die algoritmes kunt sturen en je zo uit het riool weg kunt blijven.
Pareltjes schreef:Daks schreef:Ik wil gewoon even kwijt dat dit topic door het gehamer op elkaar voor mij persoonlijk steeds minder leuk word om te lezen maar ook om updates te plaatsen.
Net als ieder ander heeft dinopino ook het recht om haar visie en bronnen in dit topic te plaatsen. Ook Oekraïne is niet heilig en doen en hebben ook vreselijke dingen gedaan.
Is iemand wel eens via pb met dino oprecht in gesprek gegaan? Zonder gelijk oordelend en vinger wijzend te praten? Ik wel en ben ook wat van haar bronnen gaan volgen. Daar pik ik voor mijzelf uit wat ik wel en niet geloof. Ik kies er voor veel dingen die ik via mijn eigen bronnen volg niet te delen ivm het gehamer en het flauwe reageren. Bevalt het je niet lees het en gooi het weg maar please stop met dat flauwe gehamer en allemaal je eigen plasje erover flikkeren.
Ja dat is geprobeerd. Inmiddels is er een rode draad zichtbaar. Niet alleen in dit topic. Jouw reactie van hierboven is exact wat ze tracht uit te lokken. De beledigingen aan de kant van slachtoffers zowel in deze als vorige oorlogen kunnen niet door de beugel. Ontkenning van de geschiedenis ook niet. Er is een verschil tussen iemands mening en iemand die ondermijnt. Dinopino toont ondermijnend gedrag, uit onkunde of uit een bewuste keuze. De tijd zal het leren.
Daks je wordt hier zeer gewaardeerd, haak niet af vanwege iemand die zal blijven uitlokken. Geef haar niet haar zin en deel je oprechte informatie. Je bijdrage is meer dan zinvol. Maar persoonlijk vind ik het even zinvol moedwillige desinformatie de kop in te drukken.
.
pien_2010 schreef:Oekraïne en Rusland haar oorlog dus.
Ik kwam deze tweet tegen via Derk Sauer, en ik sta hier toch wel van te kijken
https://mobile.twitter.com/francis_scar ... 2704890882
waarin te lezen isCitaat:In an extremely rare moment of candour on Russian state TV today, defence columnist Mikhail Khodaryonok gave a damning assessment of Russia's war in Ukraine and his country's international isolation. It's fairly long but worth your time so I've added subtitles.
VertaaldCitaat:In een uiterst zeldzaam moment van openhartigheid op de Russische staatstelevisie gaf defensie-columnist Michail Chodaryonok vandaag een vernietigend oordeel over de oorlog van Rusland in Oekraïne en het internationale isolement van zijn land. Het is vrij lang, maar uw tijd waard, dus ik heb ondertitels toegevoegd.
Toon deze draad
Hij heeft het fragment ondertiteld en het opvallendste is, dat het ook nog vrij lang duurt. Ik ken geen Russich maar omdat Derk Sauer deze tweet herhaald heeft, verwacht ik dat de vertaling klopt.
Popstra schreef:Enyway, Azovstal is gevallen...de soldaten hebben zich over gegeven en zijn nu gevangen door Rusland die af ziet van gevangenenruil met Russische soldaten gevangen door de Oekraine omdat zij vinden dan deze nazis ( hun woorden) 1 voor 1 berecht moeten worden.
Die jongens zagen er overigens vreselijk uit na zo lang strijden. Sterk vermagerd, holle donkere ogen en van die puntige neusjes. Zo worden af gevoerd richting Rusland zal niet veel beters brengen.
Citaat:Interessant stuk Pien! tegen het einde zegt hij ook nog wat over Finland, dat het eigenlijk geen zin heeft (niet wat hij letterlijk zegt maar mijn invulling) om daar ruzie te gaan zoeken omdat de hele wereld eigenlijk nu al tegen Rusland is gekeerd. Aan de andere kant vind ik dat toch ook weer een naar iets, want als iedereen 'tegen' Rusland is, zou dat dan reden kunnen zijn voor WW3... oke, niemand heeft het antwoord daarop natuurlijk, maar het spookt dan meteen weer door mijn hoofd zegmaar.
Citaat:Er wordt onderzocht of de Oekraïners oorlogsmisdaden hebben begaan, aldus de Russen.